| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING BKR dreigement en Rentepunten
ING BKR dreigement en Rentepunten
Twee onaangename ervaringen met de ING bank:
1. Dreigement
Onlangs kreeg ik een herinneringsbrief om het negatieve saldo van 60 Euro van een rekening aan te zuiveren tot een positief saldo. Ik kreeg daarvoor 2 weken de tijd. Mocht ik daaraan niet voldoen dan zou ING:
- mij melden bij het BKR in Tiel
- evt. mijn pinpas faciliteiten blokkeren
en nog wat van dergelijke dreigementen.
Ik heb de directeur Consumentenzaken (die de dreigbrief had ondertekend) een brief geschreven en gevraagd of ze bij de ING wel goed bij hun hoofd zijn. Daarop krijg je een flutbriefje als antwoord dat ze mijn klacht hebben doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
Dat is de afdeling ING (Ik Negeer Gezeur) want ik heb niets meer gehoord.
2. Rentepunten
Per 1 april 2010 heeft ING mij 50000 rentepunten afgepakt (laten vervallen). Ik heb ze daarop een brief gestuurd met de vraag wanneer ING mijn gespaarde en niet opgenomen Rente op spaarrekeningen laat vervallen. Want rentepunten vertegenwoordigen ook geld. Diefstal dus. En dat verwijt ik ze ook.
"Het wordt niet alleen tijd voor een andere Bank" maar het wordt ook tijd dat Tros Radar de ING eens onder de loupe neemt.
1. Dreigement
Onlangs kreeg ik een herinneringsbrief om het negatieve saldo van 60 Euro van een rekening aan te zuiveren tot een positief saldo. Ik kreeg daarvoor 2 weken de tijd. Mocht ik daaraan niet voldoen dan zou ING:
Ik heb de directeur Consumentenzaken (die de dreigbrief had ondertekend) een brief geschreven en gevraagd of ze bij de ING wel goed bij hun hoofd zijn. Daarop krijg je een flutbriefje als antwoord dat ze mijn klacht hebben doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
Dat is de afdeling ING (Ik Negeer Gezeur) want ik heb niets meer gehoord.
2. Rentepunten
Per 1 april 2010 heeft ING mij 50000 rentepunten afgepakt (laten vervallen). Ik heb ze daarop een brief gestuurd met de vraag wanneer ING mijn gespaarde en niet opgenomen Rente op spaarrekeningen laat vervallen. Want rentepunten vertegenwoordigen ook geld. Diefstal dus. En dat verwijt ik ze ook.
"Het wordt niet alleen tijd voor een andere Bank" maar het wordt ook tijd dat Tros Radar de ING eens onder de loupe neemt.
Re: ING BKR dreigement en Rentepunten
Hopelijk negeren meer mensen dit onzinnige gezeur.whofman schreef:Dat is de afdeling ING (Ik Negeer Gezeur) want ik heb niets meer gehoord.
-
Pindakaaspotje
Frans75 schreef:Hopelijk negeren meer mensen dit onzinnige gezeur.whofman schreef:Dat is de afdeling ING (Ik Negeer Gezeur) want ik heb niets meer gehoord.
idd.. wat je nou.. dat ze zelf die 60 euro aanvullen? lijkt me duidelijk dat je gewoon dat aan moet vullen en ja anders ben je wanbetaler en sluitenze alles af en krijg je een registratie aan je broek. Zie het probleem echt in.
wat die rentepunten betreft weet ik het niet, maar het zal wel zo zij dat er voorwaarde voor waren.
-
J. Degrelle
Toen de ING zelf in het rood stond mocht Wouter Bos (wij dus met zijn allen) het aanvullen. Dat dan weer wel...
HahaFrans75 schreef:Hopelijk negeren meer mensen dit onzinnige gezeur.whofman schreef:Dat is de afdeling ING (Ik Negeer Gezeur) want ik heb niets meer gehoord.
Sorry maar ik zie ook geen bijzondere fouten van de ing
-
J. Degrelle
Een HERINNERINGSbrief met dreigementenHaha
Sorry maar ik zie ook geen bijzondere fouten van de ing
Niet reageren op een klacht
onduidelijke afschrijving van rentepunten
Heeft U een leesbril nodig? Bij specsavers zijn ze momenteel in de reclame
-
verkeersleider
Tja dus als iemand geld bij U zou lenen en dat niet terug zou betalen zou u netjes maar denken van ach, jammer maar helaas
NATUURLIJK moet je dat geld terug betalen en als u niet reageert is het logisch dat ze u melden als wanbetaler.
NATUURLIJK moet je dat geld terug betalen en als u niet reageert is het logisch dat ze u melden als wanbetaler.
Dat je je negatieve saldo dient aan te zuiveren geef ik de INg geheel gelijk in.
Wat de rentepunten betrefd geef ik U geheel gelijk maar er is niemand die u tegen houd om van bankinstelling te veranderen.
50.000 rente punten vervallen en dan 60 euro rood
in de tussentijd een auto gekocht
Wat de rentepunten betrefd geef ik U geheel gelijk maar er is niemand die u tegen houd om van bankinstelling te veranderen.
50.000 rente punten vervallen en dan 60 euro rood
in de tussentijd een auto gekocht
je moet minimaal een keer per kwartaal positief staan op je girorekening, anders moeten ze je bij het bkr melden, dit is geen ing regel, maar een nederlandse regel.
http://www.ing.nl/particulier/klantense ... cm:7-41787
Ten tweede de rentepunten: is een extraatje, de rente van ing is op dit moment (en eigenlijk al ruim een jaar) concurrerend. De rentepunten zijn een extraatje die na 3 jaar weer weggenomen worden, geen recht op meer rente etc.
Het zijn allemaal zeer duidelijke regels, ik wil u aanraden deze regels bij welke bank, verzekeringsmaatschappij etc. u ook zit/gaat zitten, goed door te lezen, anders blijft u tegen dit soort 'problemen' aan lopen...
http://www.ing.nl/particulier/klantense ... cm:7-41787
Ten tweede de rentepunten: is een extraatje, de rente van ing is op dit moment (en eigenlijk al ruim een jaar) concurrerend. De rentepunten zijn een extraatje die na 3 jaar weer weggenomen worden, geen recht op meer rente etc.
Het zijn allemaal zeer duidelijke regels, ik wil u aanraden deze regels bij welke bank, verzekeringsmaatschappij etc. u ook zit/gaat zitten, goed door te lezen, anders blijft u tegen dit soort 'problemen' aan lopen...
-
J. Degrelle
Dat mag allemaal zo zijn, maar dan nog kunnen brieven beantwoord worden.
En al die dreigementen in die brieven zijn onnodig kwetsend. Heb ook een keer zo'n brief gehad. Meteen de eerste herinnering werden idd al dit soort bedreigingen geuit. Was niet de ING, maar de SNS. EN HET GING OVER 30 CENT!!!!
Mijn god, de postzegel was duuder...
En dat terwijl op de andere SNS rekeningen geld genoeg stond.
Wat die spaarpunten betreft, daar weet ik niet het fijne van. Maar TS is daar niet erg duidelijk in, dus daar valt weinig over te zeggen.
En al die dreigementen in die brieven zijn onnodig kwetsend. Heb ook een keer zo'n brief gehad. Meteen de eerste herinnering werden idd al dit soort bedreigingen geuit. Was niet de ING, maar de SNS. EN HET GING OVER 30 CENT!!!!
En dat terwijl op de andere SNS rekeningen geld genoeg stond.
Wat die spaarpunten betreft, daar weet ik niet het fijne van. Maar TS is daar niet erg duidelijk in, dus daar valt weinig over te zeggen.
Van de website van ING
Hoe lang blijven mijn Rentepunten geldig?
Rentepunten die langer dan 3 jaar op uw rekening staan, komen maandelijks automatisch te vervallen. Dit geldt voor niet bestede Rentepunten. Houd hier rekening mee bij uw aankopen. Zodra u iets bestelt, gebruikt u hiervoor automatisch uw oudste Rentepunten.
Hoe lang blijven mijn Rentepunten geldig?
Rentepunten die langer dan 3 jaar op uw rekening staan, komen maandelijks automatisch te vervallen. Dit geldt voor niet bestede Rentepunten. Houd hier rekening mee bij uw aankopen. Zodra u iets bestelt, gebruikt u hiervoor automatisch uw oudste Rentepunten.
1. Dreigement
Onlangs kreeg ik een herinneringsbrief om het negatieve saldo van 60 Euro van een rekening aan te zuiveren tot een positief saldo. Ik kreeg daarvoor 2 weken de tijd.
TS vermeldt gemakshalve maar even niet dat hij/zij nu al 3 maanden achtereenvolgens rood staat.
-
J. Degrelle
Misschien stond hij inderdaad 3 maanden in het rood. Tjongejonge wat een vergrijp. ze moesten hem in de gevangenis smijten de smerige wanbetaler. 60 hele euro's in het rood. De zwaarste straf is niet zwaar genoeg.TS vermeldt gemakshalve maar even niet dat hij/zij nu al 3 maanden achtereenvolgens rood staat.
Ik meldde trouwens eerder dat ik ook een keer zo'n brief heb gekregen voor 30 cent in het rood van de SNS bank. die kreeg ik al na een maand
Waar ziet u dan dreigementen? en J degrelle? ik zie ze niet.
Het is een logisch gevolg van eigen daden.
Of je nou 30, 600 of 93819 euro in het rood staat dit moet dan aangevuld worden.
Ena ls die 60 euro nou niet zoveel voorstellen zoals J. Degrelle laat voorkomen dan is dat toch zo weer aangevuld.
Het is een logisch gevolg van eigen daden.
Of je nou 30, 600 of 93819 euro in het rood staat dit moet dan aangevuld worden.
Ena ls die 60 euro nou niet zoveel voorstellen zoals J. Degrelle laat voorkomen dan is dat toch zo weer aangevuld.
-
J. Degrelle
Beste typemiep: Dit staat er in de tekst van de topicopener:tiepmiep schreef:Waar ziet u dan dreigementen? en J degrelle? ik zie ze niet.
Ziet U de bedreigingen nu ook?Onlangs kreeg ik een herinneringsbrief om het negatieve saldo van 60 Euro van een rekening aan te zuiveren tot een positief saldo. Ik kreeg daarvoor 2 weken de tijd. Mocht ik daaraan niet voldoen dan zou ING:
Natuurlijk, niemand bestrijdt hier dat dat niet aangevuld hoeft te worden. Waar het hier om gaat is de manier waarop de bank de klant benaderd. Dat zou ook zo kunnen:Het is een logisch gevolg van eigen daden.
Of je nou 30, 600 of 93819 euro in het rood staat dit moet dan aangevuld worden
Geachte heer of mevrouw xxxx
Uit onze administratie is gebleken dat uw rekening een negatief saldo heeft. Aangezien U geen kredietovereenkomst heeft met de bank verzoeken wij U het saldo aan te zuiveren.
Voor meer informatie kunt U contact opnemen met onze afdeling klantenservice.
Met vriendelijke groet,
ING Bank.
Voor de goede orde, notoire wanbetalers stuur je natuurlijk heel andere brieven.
Nogmaals dat is dus de discussie niet. Maar ik hoop dat U het nu begrijpt.Ena ls die 60 euro nou niet zoveel voorstellen zoals J. Degrelle laat voorkomen dan is dat toch zo weer aangevuld.
@J. Degrelle,
TS schrijft:
TS schrijft:
Hij schrijft er niet bij de hoeveelste herinneringsbrief het is. Het kan wel de 2e of 3e herinneringsbrief zijn. Ik doe een gok naar aanleiding van de tekst van de herinneringsbrief. Ik schat zo in, dat het de 3e is. Bij de 3e komt nl. bij de financiële instellingen BKR om de hoek kijken.Onlangs kreeg ik een herinneringsbrief om het negatieve saldo van 60 Euro
Eventjes uitleg voor degene die niet de hele openingspost heeft gelezen
(en zich blindstaart op het woordje ING):
(en zich blindstaart op het woordje ING):
Dit zijn geen dreigementen maar logische consequenties van uw eigen verzuim. Zeker de voorwaarden nooit gelezen?whofman schreef:Twee onaangename ervaringen met de ING bank:
1. Dreigement
Logisch, bij een schrijven van dien aard.whofman schreef:Ik heb de directeur Consumentenzaken (die de dreigbrief had ondertekend) een brief geschreven en gevraagd of ze bij de ING wel goed bij hun hoofd zijn. Daarop krijg je een flutbriefje als antwoord dat ze mijn klacht hebben doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
Wat voor reactie verwacht u dan nog, een verwijsbericht voor een psycholoog?whofman schreef:Dat is de afdeling ING (Ik Negeer Gezeur) want ik heb niets meer gehoord.
Weer iemand die niet opgelet heeft toen de rentepunten werden geïntroduceerd.whofman schreef:2. Rentepunten
Per 1 april 2010 heeft ING mij 50000 rentepunten afgepakt (laten vervallen). Ik heb ze daarop een brief gestuurd met de vraag wanneer ING mijn gespaarde en niet opgenomen Rente op spaarrekeningen laat vervallen.
Rentepunten zijn een loyaliteitsmiddel (met een beperkte geldigheidsduur). In die hoedanigheid bieden ze een kortingsmogelijkheid, zelf zijn ze echter niet inwisselbaar voor echt geld.whofman schreef:Want rentepunten vertegenwoordigen ook geld. Diefstal dus. En dat verwijt ik ze ook.
Waarom? Verwachten dat de ING zich conformeert aan u zou een zeer slecht bedrijfsmodel voor een bancaire instelling zijn. Zeker nu deze instelling aan de Staat (in dit geval ons) nog een leuk bedrag moet terugbetalen.whofman schreef:"Het wordt niet alleen tijd voor een andere Bank" maar het wordt ook tijd dat Tros Radar de ING eens onder de loupe neemt.
-
J. Degrelle
Beste Frans, lees mijn voorgaande bericht nog een keer, want je bent volledig abuis.
Fatsoen moet je doen zij premier Balkenende ooit.
Welnu, ik heb ook ooit zo'n brief gehad over het aanzuiveren van het saldo. En het was meteen de EERSTE brief waarin dezelfde dreigementen stonden als die van TS. Vind U werkelijk dat een brief naar een klant op die manier opgesteld moet worden?
Ter info: Ik was (en ben) geen wanbetaler, had naast die lopende rekening ook een aandelenpakket bij SNS, een hyptheek (altijd netjes betaald dmv automatische incasso) alsmede een spaarrekening. Toch kreeg ik zo'n brief over DERTIG CENT.
Ik heb toen SNS geschreven dat zo'n brief aan een goede klant werkelijk geen stijl was. Die dertig cent heb in de brief contant bijgesloten
Kreeg vervolgens een heel zakelijke brief terug dat het saldo was aangezuiverd en alles verder in orde was
Beste Frans, een beetje nadenken. Het is echt niet nodig om met een kanon op een vlieg te schieten
Fatsoen moet je doen zij premier Balkenende ooit.
Welnu, ik heb ook ooit zo'n brief gehad over het aanzuiveren van het saldo. En het was meteen de EERSTE brief waarin dezelfde dreigementen stonden als die van TS. Vind U werkelijk dat een brief naar een klant op die manier opgesteld moet worden?
Ter info: Ik was (en ben) geen wanbetaler, had naast die lopende rekening ook een aandelenpakket bij SNS, een hyptheek (altijd netjes betaald dmv automatische incasso) alsmede een spaarrekening. Toch kreeg ik zo'n brief over DERTIG CENT.
Ik heb toen SNS geschreven dat zo'n brief aan een goede klant werkelijk geen stijl was. Die dertig cent heb in de brief contant bijgesloten
Beste Frans, een beetje nadenken. Het is echt niet nodig om met een kanon op een vlieg te schieten
@ J. Degrelle,
Zolang die brief hier niet inhoudelijk is getoond zou het wel heel kortzichtig zijn om commentaar op de toon van de brief te hebben.
Let wel, ik beperk mij tot wat TS zelf meededeelt. Uw ervaring laat ik buiten beschouwing.
Fatsoen mag men van beide partijen verwachten, niet uitsluitend van 1.
Zolang die brief hier niet inhoudelijk is getoond zou het wel heel kortzichtig zijn om commentaar op de toon van de brief te hebben.
Let wel, ik beperk mij tot wat TS zelf meededeelt. Uw ervaring laat ik buiten beschouwing.
Fatsoen mag men van beide partijen verwachten, niet uitsluitend van 1.