Hier nog een 'gedupeerde' van deze oplichter. Gelukkig ging het 'slechts' om 66 euro voor een paar vans. Uit principe ben ik bereid om tot het uiterste te gaan om deze oplichter op zijn knieën te krijgen.Hier mijn verhaal tot nu toe:
11 mei: Besteld
23 mei: Eerste keer gevraagd wat de status was
1 juni: Tweede keer om status gevraagd
2 juni: Na wat googlen zag ik wel erg veel klachten en ben ik uitgebreid op onderzoek uitgegaan en heb ik Springstreet.nl ingebreke gesteld.
Ingebrekestelling mail:
"
**plaatsnaam**, 2 juni 2010
http://www.springstreet.nl
SDI Enterprises, Inc.
Hekkensteeg 11
2312 MT Leiden
Rick Zijlker
***adres***
***adres***
Geachte heer/mevrouw,
Onder verwijzing naar mijn eerder verzonden emails d.d. 23 mei 2010 en 1 juni 2010, waarin om reactie had gevraagd op de status van mijn bestelling (Ordernummer: *****) , heb ik nog steeds geen reactie gehad.
Bovendien zijn er in de afgelopen maanden (vanaf februari) talloze klachten geregistreerd over mede-klanten die nog altijd in afwachting zijn op betaalde bestellingen ook geen contact krijgen met uw bedrijf. Deze onbeantwoorde klachten kunt u hier vinden:
http://www.klachtenoplossing.nl/springstreet-nl/
Aangezien reactie uitblijft beroep ik mij op artikel 4.2 uit de voorwaarden van
http://www.springstreet.nl waar het volgende beschreven staat:
"4.2 Zodra http://www.springstreet.nl kennis draagt van feiten en/of omstandigheden die realisering van de levering op of binnen de opgegeven levertijd onmogelijk maken, geeft http://www.springstreet.nl hiervan zo spoedig mogelijk bericht aan de klant onder opgave van de verwachte nieuwe levertijd."
Ik stel u nog één keer in de gelegenheid langs de normale weg te handelen en verwacht uw reactie over de status en datum van de levering van mijn bestelling uiterlijk 10 juni 2010 te ontvangen.
Bij het uitblijven van de reactie met leveringsdatum beroep ik mij op mijn recht om de overeenkomst te ontbinden volgens artikel 4.3 uit de voorwaarden van
http://www.springstreet.nl waar het volgende beschreven staat:
"4.3 Indien de verhindering van de nakoming, als in het vorige bedoeld, langer dan dertig (30) dagen aanhoudt, heeft de klant het recht de overeenkomst te ontbinden, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. "
Ik vertrouw erop dat u het niet zover zult laten komen.
Rick Zijlker
"
11 juni: Er is nog steeds geen gehoor. Tijd voor ontbinding van de overeenkomst. Na deze ontbinding, waar ik hoogstwaarschijnlijk ook geen reactie op zal krijgen, ga ik aangifte doen.
Ik heb van alle correspondentie en van de website+voorwaarden etc. screenshots en kopieën gemaakt. Een leuk detail is dat het emailadres wat hier voorheen genoemd wordt, banden heeft met de escort wereld in Miami. Ik heb een tweetal advertenties gevonden waarbij
[email protected] als contactadres gebruikt wordt.
Zie deze link.
Ook heb ik een mail naar dit adres gestuurd met de vraag of hij eigenaar is van springstreet.nl , in het engels uiteraard, maar geen gehoor.
Het adres wat eerder genoemd werd (m.b.v. een whois op de website) is gewoon van de hostingprovider. Transip is de hostingprovider waar de site gehost staat, maar ook duizenden andere sites en heeft hier niets mee te maken. Toevallig werk ik zelf in de domeinenwereld, dus weet hoe dat werkt.
Nog een bijzonder detail: SDI Enterprises inc. staat met als adres Amsterdam in het KVK register. Toch blijkt er een tweede SDI Enterprises Inc. te bestaan met het bovenstaande adres in Leiden. Dit bedrijf pretendeert groothandel in dranken te zijn. Aangezien je een unieke naam moet voeren volgens KVK denk ik dat dit hetzelfde bedrijf is.
Ook is er een SDI Enterprises Inc. in de Verenigde Staten. Dan denk je waarschijnlijk dat dat logisch is, maar deze is gevestigd naast Miami.. waar dus ook die advertenties voor geplaatst zijn. Het is een eenmansbedrijf, net als op nederlandse sites over SDI Enterprises Inc. vermeld staat.
Kortom er hangt een luchtje aan deze zaak. Ik update hier zodra ik nieuws heb.