De val van eens een goede provider - XS4All
Geplaatst: 06 jun 2010 21:53
Als oud demon klant werd ik door de KPN jaren geleden onder gebracht bij XS4All, een provider met dezelfde hoge kwaliteitsstandaard als Demon, zoals ze zeiden.
Over Demon geen slecht woord. Jammer dat het niet meer bestaat. De eerste jaren was er weinig verschil te merken, de verbinding was in wezen niet anders.
Tot het moment dat men eigenlijk van die afwijkende poot van oud Demon-klanten af wou. Deze werden bij snelheidsverhogingen op een zijspoor gezet, waardoor je op een gegeven moment relatief erg veel betaalde in verhouding tot XS4All klanten. Dus op een gegeven moment maar gekozen voor XS4All Only, e.d. Had ik nooit moeten doen. Sinds de snelheid voorbij de 4MB is gekomen, is de verbinding uitermate instabiel geworden, de zgn klapperende lijn. Volkomen random valt de lijn uit, de ene keer elke minuut en de andere keer uren later pas. Zeer irritant bij het downloaden internetradio luisteren, e.d. Afstand tot centrale zo'n 750 meter.
Dus na jaren eens de helpdesk gebeld. Wat een zootje arrogante kwasten lopen daar rond die werkelijk totaal geen kaas gevroten hebben van gestructureerd foutzoeken. Allereerst heeft men twee weken volgehouden dat het probleem bij de klant moest zitten, ook toen ik alle kabels opnieuw gelegd, gestript en aangesloten had, modem had uitgewisseld met ander type, etc, etc. Toen was men pas bereid een ticket aan te maken. Afijn KPN monteur langsgeweest, maar die was niet echt op de hoogte van het probleem en meting was ok dus ticket snel afgemeld, maar probleem aantoonbaar dmv modem log files. Weer een nieuwe ticket en alles thuis door monteur doorgemeten. Nou meneer het kan echt niet aan uw aansluiting liggen, alles prima in orde. Vervolgens gebruikte aderpaar laten wisselen in aansluitkast en thuis. Ook niet de oplossing en een nieuwe ticket later, bleek men ineens in de centrale toch een probleempje ontdekt te hebben.
Nu meer als een maand later is het aanzienlijk beter, maar nog geen 100% procent. Zo eens in de 6 a 7 dagen klappert de lijn nog wel eens. Vrees dat ze dit nooit oplossen. Begin volgend jaar loopt mijn contract af en ben ik weg bij XS4All vanwege arrogantie, niet luisteren, geen afspraken nakomen, incompetentie, etc.
Zal dan wel kabel worden, want ik vrees dat er weinig meer acceptabel ADSL providers zijn en als ze er al zijn, dan verbetert dat niets aan de ADSL techniek.
Mijn advies:
Loop met een grote boog om deze provider heen en vergeet vooral ook het internetbellen bij XS4All. Werkt geheid regelmatig niet. Na hoogmoed komt de val.
Over Demon geen slecht woord. Jammer dat het niet meer bestaat. De eerste jaren was er weinig verschil te merken, de verbinding was in wezen niet anders.
Tot het moment dat men eigenlijk van die afwijkende poot van oud Demon-klanten af wou. Deze werden bij snelheidsverhogingen op een zijspoor gezet, waardoor je op een gegeven moment relatief erg veel betaalde in verhouding tot XS4All klanten. Dus op een gegeven moment maar gekozen voor XS4All Only, e.d. Had ik nooit moeten doen. Sinds de snelheid voorbij de 4MB is gekomen, is de verbinding uitermate instabiel geworden, de zgn klapperende lijn. Volkomen random valt de lijn uit, de ene keer elke minuut en de andere keer uren later pas. Zeer irritant bij het downloaden internetradio luisteren, e.d. Afstand tot centrale zo'n 750 meter.
Dus na jaren eens de helpdesk gebeld. Wat een zootje arrogante kwasten lopen daar rond die werkelijk totaal geen kaas gevroten hebben van gestructureerd foutzoeken. Allereerst heeft men twee weken volgehouden dat het probleem bij de klant moest zitten, ook toen ik alle kabels opnieuw gelegd, gestript en aangesloten had, modem had uitgewisseld met ander type, etc, etc. Toen was men pas bereid een ticket aan te maken. Afijn KPN monteur langsgeweest, maar die was niet echt op de hoogte van het probleem en meting was ok dus ticket snel afgemeld, maar probleem aantoonbaar dmv modem log files. Weer een nieuwe ticket en alles thuis door monteur doorgemeten. Nou meneer het kan echt niet aan uw aansluiting liggen, alles prima in orde. Vervolgens gebruikte aderpaar laten wisselen in aansluitkast en thuis. Ook niet de oplossing en een nieuwe ticket later, bleek men ineens in de centrale toch een probleempje ontdekt te hebben.
Nu meer als een maand later is het aanzienlijk beter, maar nog geen 100% procent. Zo eens in de 6 a 7 dagen klappert de lijn nog wel eens. Vrees dat ze dit nooit oplossen. Begin volgend jaar loopt mijn contract af en ben ik weg bij XS4All vanwege arrogantie, niet luisteren, geen afspraken nakomen, incompetentie, etc.
Zal dan wel kabel worden, want ik vrees dat er weinig meer acceptabel ADSL providers zijn en als ze er al zijn, dan verbetert dat niets aan de ADSL techniek.
Mijn advies:
Loop met een grote boog om deze provider heen en vergeet vooral ook het internetbellen bij XS4All. Werkt geheid regelmatig niet. Na hoogmoed komt de val.