Nieuwe 2de hands auto Binnen 1,5 week Totaal los
Geplaatst: 07 jun 2010 10:31
Hoi
Ik heb reeds op 12 mei een 2de hands auto gekocht bij De Goede in Stompetoren. Deze auto had ik gekocht voor 950 euro van het merk Ford type Mondeo en het bouwjaar was 1998.
Ik als jong persoon was weer blij om een auto te hebben nadat ik vorige al moest laten afkeuren. Met weinig geld en met mijn vakantie geld op komt besloot ik deze auto te kopen daarvan.
Maar helaas na 1,5 begon er een probleem toen ik bij mijn broer was om er nieuwe speakers in te bouwen. Toen ik naar hem ben gaan rijden had ik geen last van enige problemen, maar nadat wij klaar waren met een audio instalatie in te bouwen en ik na een lange dag werken weg wilde gaan begon het. Nog geen 500 m van zijn huis begon hij te stotteren en reed hij heel moeilijk. Ik reed nog snel even terug om daar mijn auto neer te zetten en te kijken wat er is.
Na het kijken probeerde ik hem samen met me broer te starten maar dit deed hij niet meer. We hebben de ANWB erbij gehaalt omdat we zelf geen oplossing zagen. Het probleem was wel ik was geen lid van de ANWB dus om direct gebruik hier van te maken koste mij dat 196 euro. Nadat de heer van de ANWB was gekomen (in redelijke snelle tijd) gaf hij aan de de koppakking stuk was en niet meer kon betekenen.
De dag daarna op 2e pinksterdag ben ik naar De Goede weer terug gegaan en neergelegd wat er was gebeurd. Dit ging al niet op een heel aardige toon maar ze gingen hem wel ophalen met een diepe zucht. 2 dagen daarna krijg ik op zo een zelfde toon te horen dat die auto totaallos is omdat er 3 cilinders geen compressie meer hadden 2 zuigers stuk waren en de koppakking was stuk en dit was vooroorzaakt door een gat in een slang naar me motor toe. De slang waar het om ging was voor de koelvloeistof naar de motor te krijgen waardoor hij waarschijnlijk oververhit is geraakt.
Nou heb ik de meneer in kwestie nog een keer gesproken bij De Goede maar die wilde mij in geen een manier tegemoet komen. Ik wilde zelfs evt kijken voor een andere auto of dat ik mijn sloop terug kreeg (100 euro). Maar zelfs dit wilde de meneer niet voor mij doen. Hij vond al dat hij genoeg had gedaan om mijn auto te halen uit Hoorn. Lijkt mij een beetje sterk dat een bedrijf zich er nou goed bij voelt dat een klant binnen 1,5 zijn auto al kwijt is door technisch mankement. Aangezien dat ik deze auto kocht met dat het een goeie auto was maar dat hij heel zelden niet in zijn achteruit ging.
Rechtsbijstand wil mij niet helpen omdat dit niet onder gerantie valt en dat de kosten voor de jurist te duur worden tegenover de auto. En de Geschillencommissie stuurt mij weer naar een jurist om hier naar te kijken. Zoals je ziet ben ik binnen 2 weken +- 1150 euro kwijt en heb ik niks
Ik heb reeds op 12 mei een 2de hands auto gekocht bij De Goede in Stompetoren. Deze auto had ik gekocht voor 950 euro van het merk Ford type Mondeo en het bouwjaar was 1998.
Ik als jong persoon was weer blij om een auto te hebben nadat ik vorige al moest laten afkeuren. Met weinig geld en met mijn vakantie geld op komt besloot ik deze auto te kopen daarvan.
Maar helaas na 1,5 begon er een probleem toen ik bij mijn broer was om er nieuwe speakers in te bouwen. Toen ik naar hem ben gaan rijden had ik geen last van enige problemen, maar nadat wij klaar waren met een audio instalatie in te bouwen en ik na een lange dag werken weg wilde gaan begon het. Nog geen 500 m van zijn huis begon hij te stotteren en reed hij heel moeilijk. Ik reed nog snel even terug om daar mijn auto neer te zetten en te kijken wat er is.
Na het kijken probeerde ik hem samen met me broer te starten maar dit deed hij niet meer. We hebben de ANWB erbij gehaalt omdat we zelf geen oplossing zagen. Het probleem was wel ik was geen lid van de ANWB dus om direct gebruik hier van te maken koste mij dat 196 euro. Nadat de heer van de ANWB was gekomen (in redelijke snelle tijd) gaf hij aan de de koppakking stuk was en niet meer kon betekenen.
De dag daarna op 2e pinksterdag ben ik naar De Goede weer terug gegaan en neergelegd wat er was gebeurd. Dit ging al niet op een heel aardige toon maar ze gingen hem wel ophalen met een diepe zucht. 2 dagen daarna krijg ik op zo een zelfde toon te horen dat die auto totaallos is omdat er 3 cilinders geen compressie meer hadden 2 zuigers stuk waren en de koppakking was stuk en dit was vooroorzaakt door een gat in een slang naar me motor toe. De slang waar het om ging was voor de koelvloeistof naar de motor te krijgen waardoor hij waarschijnlijk oververhit is geraakt.
Nou heb ik de meneer in kwestie nog een keer gesproken bij De Goede maar die wilde mij in geen een manier tegemoet komen. Ik wilde zelfs evt kijken voor een andere auto of dat ik mijn sloop terug kreeg (100 euro). Maar zelfs dit wilde de meneer niet voor mij doen. Hij vond al dat hij genoeg had gedaan om mijn auto te halen uit Hoorn. Lijkt mij een beetje sterk dat een bedrijf zich er nou goed bij voelt dat een klant binnen 1,5 zijn auto al kwijt is door technisch mankement. Aangezien dat ik deze auto kocht met dat het een goeie auto was maar dat hij heel zelden niet in zijn achteruit ging.
Rechtsbijstand wil mij niet helpen omdat dit niet onder gerantie valt en dat de kosten voor de jurist te duur worden tegenover de auto. En de Geschillencommissie stuurt mij weer naar een jurist om hier naar te kijken. Zoals je ziet ben ik binnen 2 weken +- 1150 euro kwijt en heb ik niks