met je rug tegen de muur.
Geplaatst: 08 jun 2010 16:12
2 jaar geleden hebben wij een auto gekocht bij het Motorhuis in Leiden.
Doordat we voor de tweede keer in 2 jaar tijd een stil stonden en van de weg zijn gehaald door de Anwb hebben wij de volgende klacht bij het Motorhuis neergelegd:
Geachte Motorhuis,
Op 14 juni 2008 dachten wij trotse kopers te zijn van een Opel Astra 1.7 CDTI t.w.v. € 9990,00 met een kilometerstand van 168.258. Doordat het een diesel is werd ons verteld kon deze nog met gemak 200 duizend kilometer mee. Wij namen de auto op 15 juli 2008 in ontvangst. Echter moest er nog wel een klepje geplaatst worden bij de bijrijderstoel en een zijstrip links achter. Maar we zouden gebeld worden als deze binnen was. Uiteindelijk zijn we daar zelf achteraan gegaan. Voor de zijstrip zijn we de auto een dag kwijt geweest zodat ze deze konden monteren. Achteraf zat er een stukje dubbelzijdig tape achter. Dit hadden we dus ook zelf kunnen doen. Dit hebben we dus ook maar gedaan toen hij er later wederom af lag. Het klepje voor bij de bijrijderstoel bleek niet te bestaan, maar er zou een nieuw stuk bekleding in gaan. Er is een stukje bekleding ingesneden wat je er met stofzuigen er weer uitzuigt. Maar wederom waren we onze auto weer een dag kwijt. Wat misschien 5 minuten werk is. In juli 2008 gingen we op vakantie naar het buitenland. Op de terugweg ging er een lampje branden dat duidde op een probleem met de motor. Hier hebben wij de ADAC bijgehaald.
Deze heeft het probleem voor ons op dat moment opgelost. Helaas hebben wij hier geen bewijs meer van. In juni 2009 ging het lampje wederom branden, maar omdat de auto een maandje later toch voor de keuring moest dachten wij dat het op dat moment wel opgelost kon worden. Een goede kennis van ons heeft de keuring uitgevoerd. Het bleek toen dat het motorblok los hing. Hij heeft dit keurig voor ons gemaakt. Maar hij vertelde dat als het lampje weer ging branden we even bij het Motorhuis de auto moesten laten inmeten. Dit hebben we ook laten doen. Wat bleek de EGR-klep moest vervangen worden. Dit was hetzelfde probleem als waar de ADAC het over had. Wij vertelde dit en vroegen als we nog bewijs hadden dat dit toen ook het probleem was dit nog binnen de garantie viel. Nee werd er gezegd want de geschiedenis is uit de auto gewist. Deze reparatie kostte ons zo’n 720 euro en is op 16-07-2009 vervangen. Op 5 januari 2010 stonden we stil in een parkeergarage met een defecte startmotor. Wederom een bedrag van 750 euro met een kleine beurt erbij. Nu op 4 mei 2010 reden we met een verhitte motor op de snelweg. We zijn direct gestopt. Weer de ANWB gebeld en heeft een lekke slang vervangen met de mededeling bij thuiskomst even langs de dealer te gaan. Omdat er een tik in de motor te horen is. Wij zijn direct die ochtend naar het Motorhuis gegaan. Hier kregen wij de mededeling dat er vermoedelijk een uitgelopen lager van de krukas is. Wat de reparatie gaat kosten is nog onbekend. Maar we moeten met veel rekening houden is ons verteld. Dit omdat de auto 195 duizend kilometer heeft gereden. Dit terwijl er met de verkoop werd gezegd dat er nog vele kilometers mee gereden kon worden.
Voor ons is € 9990,- een hoop geld. Maar dat zal voor vele gezinnen met 4 kinderen zijn.
Wij dachten voor een auto van toen 2008, 4 jaar oud er veel plezier van te hebben. Niets is hiervan waar. Wij voelen ons flink in de maling genomen en zijn zeer teleurgesteld in het Motorhuis.
Wij hebben diverse gesprekken gehad en hebben ook te horen gekregen dat ons 2 jaar geleden een oude leswagen is verkocht.
Toch komt het Motorhuis ons weinig of niet tegemoet.
Doordat we voor de tweede keer in 2 jaar tijd een stil stonden en van de weg zijn gehaald door de Anwb hebben wij de volgende klacht bij het Motorhuis neergelegd:
Geachte Motorhuis,
Op 14 juni 2008 dachten wij trotse kopers te zijn van een Opel Astra 1.7 CDTI t.w.v. € 9990,00 met een kilometerstand van 168.258. Doordat het een diesel is werd ons verteld kon deze nog met gemak 200 duizend kilometer mee. Wij namen de auto op 15 juli 2008 in ontvangst. Echter moest er nog wel een klepje geplaatst worden bij de bijrijderstoel en een zijstrip links achter. Maar we zouden gebeld worden als deze binnen was. Uiteindelijk zijn we daar zelf achteraan gegaan. Voor de zijstrip zijn we de auto een dag kwijt geweest zodat ze deze konden monteren. Achteraf zat er een stukje dubbelzijdig tape achter. Dit hadden we dus ook zelf kunnen doen. Dit hebben we dus ook maar gedaan toen hij er later wederom af lag. Het klepje voor bij de bijrijderstoel bleek niet te bestaan, maar er zou een nieuw stuk bekleding in gaan. Er is een stukje bekleding ingesneden wat je er met stofzuigen er weer uitzuigt. Maar wederom waren we onze auto weer een dag kwijt. Wat misschien 5 minuten werk is. In juli 2008 gingen we op vakantie naar het buitenland. Op de terugweg ging er een lampje branden dat duidde op een probleem met de motor. Hier hebben wij de ADAC bijgehaald.
Deze heeft het probleem voor ons op dat moment opgelost. Helaas hebben wij hier geen bewijs meer van. In juni 2009 ging het lampje wederom branden, maar omdat de auto een maandje later toch voor de keuring moest dachten wij dat het op dat moment wel opgelost kon worden. Een goede kennis van ons heeft de keuring uitgevoerd. Het bleek toen dat het motorblok los hing. Hij heeft dit keurig voor ons gemaakt. Maar hij vertelde dat als het lampje weer ging branden we even bij het Motorhuis de auto moesten laten inmeten. Dit hebben we ook laten doen. Wat bleek de EGR-klep moest vervangen worden. Dit was hetzelfde probleem als waar de ADAC het over had. Wij vertelde dit en vroegen als we nog bewijs hadden dat dit toen ook het probleem was dit nog binnen de garantie viel. Nee werd er gezegd want de geschiedenis is uit de auto gewist. Deze reparatie kostte ons zo’n 720 euro en is op 16-07-2009 vervangen. Op 5 januari 2010 stonden we stil in een parkeergarage met een defecte startmotor. Wederom een bedrag van 750 euro met een kleine beurt erbij. Nu op 4 mei 2010 reden we met een verhitte motor op de snelweg. We zijn direct gestopt. Weer de ANWB gebeld en heeft een lekke slang vervangen met de mededeling bij thuiskomst even langs de dealer te gaan. Omdat er een tik in de motor te horen is. Wij zijn direct die ochtend naar het Motorhuis gegaan. Hier kregen wij de mededeling dat er vermoedelijk een uitgelopen lager van de krukas is. Wat de reparatie gaat kosten is nog onbekend. Maar we moeten met veel rekening houden is ons verteld. Dit omdat de auto 195 duizend kilometer heeft gereden. Dit terwijl er met de verkoop werd gezegd dat er nog vele kilometers mee gereden kon worden.
Voor ons is € 9990,- een hoop geld. Maar dat zal voor vele gezinnen met 4 kinderen zijn.
Wij dachten voor een auto van toen 2008, 4 jaar oud er veel plezier van te hebben. Niets is hiervan waar. Wij voelen ons flink in de maling genomen en zijn zeer teleurgesteld in het Motorhuis.
Wij hebben diverse gesprekken gehad en hebben ook te horen gekregen dat ons 2 jaar geleden een oude leswagen is verkocht.
Toch komt het Motorhuis ons weinig of niet tegemoet.