Pagina 1 van 1
Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 09 jun 2010 14:21
door xanismits
Ik hoop hier mijn klachten te kunnen plaatsen in de hoop dat er een oplossing komt voor abonees van CanaalDigitaal.
Ik heb sinds februari dit jaar digitale tv van CD. De ontvanger die je erbij krijgt is de Philips DSR 8121.
Maar de ontvanger werkt nauwelijks. Ik, en vele andere abonnees, hebben al ons ongenoegen ge-uit op het satelietforum van CD, maar oplossingen worden niet gegeven, althans geen concrete, en zeker niet door CD zelf.
Problemen die ik heb (maar er zijn nog veel en veel meer problemen van andere gebruikers) zijn de volgende:
Live tv pauzeren is niet mogelijk omdat de ontvanger dan vastloopt. Dus stekker moet er uit om alles opnieuw op te starten.
Afstandsbediening en ontvanger hebben conflicten met elkaar waardoor deze slecht werkt.
Opnames kan men bijna niet maken omdat ook dan de ontvanger vastloopt.
Dat gebeurt tijdens de opnames, maar vaak ook als men een opname terug wilt kijken loopt de ontvanger vast.
Ook slaat de ontvanger regelmatig tijdens het kijken van tv gewoon af.
Zappen geeft vaak problemen. Ook dan loopt de ontvanger vast.
Sommige zenders geven gewoon geen geluid. (Engelse zenders) Soms zelfs geen beeld ook!
Dit zijn een paar van de klachten waar ik, en vele andere abonees, tegenaan lopen. Steeds maar weer een fabrieksreset doen is het enige.
CanaalDigitaal heeft updates uitgegeven maar nu hebben de abonnees er nieuwe klachten bij gekregen.
Ik heb de Consumentenbond al ingeschakeld en wil nu ook hier bij Radar laten weten dat de apparatuur van CD ondeugdelijk is.
En daar betaal je iedere maand een fiks bedrag voor.
De consument wordt door de reclames die zij op tv uitzenden een rad voor ogen gedraaid.
Kan hier iets aan gedaan worden???
Een (van de velen) hopeloze abonnee.....
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 09 jun 2010 15:53
door snepke
Abo opzeggen en interactieve tv pakken of digitenne is veel goedkoper en beter,spreek uit ervaring.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 10 jun 2010 18:14
door xanismits
Ik heb gelukkig digitale tv van UPC.
Heb daar dus ook geen problemen mee. Ik denk dat ik ook mijn contract bij CanaalDigitaal laat ontbinden.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 10 jun 2010 19:54
door snepke
Doe dat schriftelijk en vraag een bevestiging ,anders kom je er nooit van af.
Lees het topic'beeindigen canal digitaal onmogelijk"maar eens dan weet je hoe je het moet aanpakken.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 09:39
door canton75
je bent niet de eenigste ik ook en kijk eens op
http://www.satellietforum.com
ik en vele andere vinden dat cd met dit probleem eens met een echte oplossing moeten komen
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 11:22
door masterslave
Ik heb sinds februari dit jaar digitale tv van CD. De ontvanger die je erbij krijgt is de Philips DSR 8121.
Koop een eigen receiver van goede kwaliteit, dan heb je deze problemen niet.
Deze Philips ontvanger geeft gewoon problemen, maar niet alles wat gratis is, is ook goed.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 11:28
door agro
De klachten die je hebt zijn niet aan CD toe te schrijven maar aan de decoder (receiver).
Heb zelf Dreambox (met harddisk) nooit problemen met ontvangst of andere problemen die door jou worden opgesomt.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 12:09
door Teunbosseman
agro schreef:De klachten die je hebt zijn niet aan CD toe te schrijven maar aan de decoder (receiver).
Heb zelf Dreambox (met harddisk) nooit problemen met ontvangst of andere problemen die door jou worden opgesomt.
CD levert toch die decoders? Mag dan toch aannemen dat zij ook verantwoordelijk zijn voor een juiste werking ervan.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 14:42
door snepke
agro schreef:De klachten die je hebt zijn niet aan CD toe te schrijven maar aan de decoder (receiver).
Heb zelf Dreambox (met harddisk) nooit problemen met ontvangst of andere problemen die door jou worden opgesomt.
Een dreambox wordt toch niet door CD geleverd?
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 18:28
door masterslave
Teunbosseman schreef:agro schreef:De klachten die je hebt zijn niet aan CD toe te schrijven maar aan de decoder (receiver).
Heb zelf Dreambox (met harddisk) nooit problemen met ontvangst of andere problemen die door jou worden opgesomt.
CD levert toch die decoders? Mag dan toch aannemen dat zij ook verantwoordelijk zijn voor een juiste werking ervan.
Dat klopt, maar het zijn niet de leveranciers van de toestellen, maar gewoon een doorgeefluik.
Als je iets gratis erbij krijgt, is meestal een vuiltje in de lucht.
Zoals Agro schrijft, zelf het initiatief nemen, en gewoon iets goeds kopen, dan werkt het ook.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 21:17
door Teunbosseman
masterslave schreef:Teunbosseman schreef:agro schreef:De klachten die je hebt zijn niet aan CD toe te schrijven maar aan de decoder (receiver).
Heb zelf Dreambox (met harddisk) nooit problemen met ontvangst of andere problemen die door jou worden opgesomt.
CD levert toch die decoders? Mag dan toch aannemen dat zij ook verantwoordelijk zijn voor een juiste werking ervan.
Dat klopt, maar het zijn niet de leveranciers van de toestellen, maar gewoon een doorgeefluik.
Als je iets gratis erbij krijgt, is meestal een vuiltje in de lucht.
Zoals Agro schrijft, zelf het initiatief nemen, en gewoon iets goeds kopen, dan werkt het ook.
Iemand moet toch verantwoordelijk zijn voor die dingen...zo komen beide partijen er nogal makkelijk vanaf.
Als ik een decoder bij mn provider krijg houd ik hem verantwoordelijk, als ik een modem krijg van mn provider houd ik hem verantwoordelijk bij gebreken.
Wie kun je nu in gebreke stellen?
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 21:27
door masterslave
Teunbosseman schreef:
CD levert toch die decoders? Mag dan toch aannemen dat zij ook verantwoordelijk zijn voor een juiste werking ervan.
Dat klopt, maar het zijn niet de leveranciers van de toestellen, maar gewoon een doorgeefluik.
Als je iets gratis erbij krijgt, is meestal een vuiltje in de lucht.
Zoals Agro schrijft, zelf het initiatief nemen, en gewoon iets goeds kopen, dan werkt het ook.[/quote]
Iemand moet toch verantwoordelijk zijn voor die dingen...zo komen beide partijen er nogal makkelijk vanaf.
Als ik een decoder bij mn provider krijg houd ik hem verantwoordelijk, als ik een modem krijg van mn provider houd ik hem verantwoordelijk bij gebreken.
Wie kun je nu in gebreke stellen?[/quote]
CD is verantwoordelijk, maar ik heb er ook niets anders geschreven, dat de ontvanger troep is, en TS zich beter een eigen goede receiver kan kopen.
Trouwens heb ik niets gelezen, dat TS dit bij CD heeft gemeld, dat zijn/haar receivers niet voldoet.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 21:50
door Teunbosseman
Trouwens heb ik niets gelezen, dat TS dit bij CD heeft gemeld, dat zijn/haar receivers niet voldoet.
In eerste post van TS staat dat gemeld is bij forum van CD. Tevens geeft CD updates uit voor deze decoder.
Als CD echt waardeloze decoders levert dan zou ik dit zeker aan de kaak stellen, zal ff lekker worden zo, CD besluit toch om decoders gratis erbij te geven, dan mag je toch verwachten dat CD zijn verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit ervan.
Nou heb ik zelf een en ander staan van Philips en zelden een probleem gehad.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 21:58
door snepke
Ik heb al een paar jaar geen cd meer.
Maar wij hadden een humax, wel prijzig ,maar wel goed
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 21:58
door masterslave
Teunbosseman schreef:Trouwens heb ik niets gelezen, dat TS dit bij CD heeft gemeld, dat zijn/haar receivers niet voldoet.
In eerste post van TS staat dat gemeld is bij forum van CD. Tevens geeft CD updates uit voor deze decoder.
Als CD echt waardeloze decoders levert dan zou ik dit zeker aan de kaak stellen, zal ff lekker worden zo, CD besluit toch om decoders gratis erbij te geven, dan mag je toch verwachten dat CD zijn verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit ervan.
Nou heb ik zelf een en ander staan van Philips en zelden een probleem gehad.
Een fout van een ontvanger, meld je niet op een forum, maar bij CD zelf.
TS heeft lotgenoten gezocht en niet meer.
Deze receiver deugt niet, kijk maar, en google, maar als CD niet op de hoogte gesteld is,dat deze niet naar behoren werkt, dan wordt dit nooit opgelost!
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 13 jun 2011 22:34
door Teunbosseman
masterslave schreef:Teunbosseman schreef:Trouwens heb ik niets gelezen, dat TS dit bij CD heeft gemeld, dat zijn/haar receivers niet voldoet.
In eerste post van TS staat dat gemeld is bij forum van CD. Tevens geeft CD updates uit voor deze decoder.
Als CD echt waardeloze decoders levert dan zou ik dit zeker aan de kaak stellen, zal ff lekker worden zo, CD besluit toch om decoders gratis erbij te geven, dan mag je toch verwachten dat CD zijn verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit ervan.
Nou heb ik zelf een en ander staan van Philips en zelden een probleem gehad.
Een fout van een ontvanger, meld je niet op een forum, maar bij CD zelf.
TS heeft lotgenoten gezocht en niet meer.
Deze receiver deugt niet, kijk maar, en google, maar als CD niet op de hoogte gesteld is,dat deze niet naar behoren werkt, dan wordt dit nooit opgelost!
Komt over dat genoemde satteliet forum een forum van CD is.....blijkbaar is dit niet het geval. Tsja dan kan CD ind niet op de hoogte zijn, alhoewel zij neem ik aan ook de forums lezen en hiermee dan wel de kop in het zand steken.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 30 sep 2012 16:08
door duvessa75
Ik heb sinds een paar maanden weer CD,en wat heb ik een spijt!! Maarja,het zat helaas het bij het internet abonnement van Online..
Apparatuur werkt niet naar behoren; mediabox valt regelmatig zonder waarschuwing uit,foute programma info(vastloper),de gids die iedere keer eerst 5 min ververst moet worden...
Dat je dan ook nog als klant 15 cent per minuut moet gaan betalen voor de klantenservice,vind ik helemaal absurd.
Wilde zojuist inloggen op my Canal Digitaal met de juiste door hen opgestuurde gegevens,en mijn email e.d werd niet eens herkend. Kan dus niet eens mijn eigen pagina bekijken en abo aanpassen.
Mailen naar ze kan niet. Klantvriendelijk zijn ze al helemaal niet aan de telefoon.
Al met all veel te veel geld iedere maand voor deze zgn beste provider van NL .
Ik bel morgen CD om te kijken of ik niet onder contract uit kan,zo niet,dan zal ik t 2 jaar met ze moeten doen. Dan ga ik erna wel voor een andere provider.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 30 sep 2012 16:10
door bprosman
Al met all veel te veel geld iedere maand voor deze zgn beste provider van NL .
Als je de enige bent , ben je al snel de beste.
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 03 okt 2012 17:33
door mvsbab
snepke schreef:Doe dat schriftelijk en vraag een bevestiging ,anders kom je er nooit van af.
Lees het topic'beeindigen canal digitaal onmogelijk"maar eens dan weet je hoe je het moet aanpakken.
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven, dat ik bezig was met een kwestie met CD over het opzeggen van (een pakket van) CD.
CD heeft uiteindelijk toe dat opzeggen per mail rechtsgeldig is, ondanks dat ze in de algemene voorwaarden hebben staan dat het per brief moet.
Zie
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=123981
Ik hoop dat meer mensen, hun voordeel kunnen doen met deze toezegging van Canal Digitaal.
Let op: Dit geldt alleen voor abonnementen die langs de elektronische weg zijn aangegaan en zijn aangegaan na 1 dec 2011
Re: Grote problemen met CanaalDigitaal
Geplaatst: 16 okt 2012 16:11
door robinbrand1974
Eind augustu slast van storingen met ontvangst op mijn HD en SD ontvanger. Klantenservice gebelt, volgens medewerker ligt het aan mijn schotel(Tot nu 1.5 jaar zonder een enkel probleem altijd gewerkt, schotel hangt rotsvast aan de muur, is geen beweging in te krijgen), mijn schotel vangt geen signaal meer op volgens de medewerker. Kan een monteur bestellen, kost 70 euro omdat de schotel mijn eigendom is, alleen de andere hardware is verantwoordelijkheid van Canal Digitaal(ontvangers). Hele dag geen ontvnagst, volgende dag werkt het ineens weer wel.
De weken erna werkt het wel, echter wel last van diverse automatische resets van de HD ontvanger en "bevroren beeld". Nu 2 weken geleden ineens de hele dag last van wisselende ontvangst en veel bevroren beeld.
Omdat ik door de klantenservice erop was gewezen dat de schotel mijn eigen verantwoordelijkheid is toch zelf monteur ingeschakeld. Deze heeft aansluitingen en kabels vervanegen, schotel opnieuw uitgericht. Blijkt dus niets met mijn schotel ontvangst aan de hand te zijn. HD ontvanger is kapot. SD ontvanger werkt zowel beneden als boven.
Via klantenservice via koeriersdienst nieuwe HD ontvanger geleverd gekregen. Ook deze werkt niet. Wederom klantenservice gebelt. Geƫist dat er vandaag nog kosteloos monteur langs moet komen om storing nu definitief te verhelpen. Kan niet, moet 3 dagen wachten op nieuwe HD ontvanger en dan maar hopen dat het dan wel werkt.
Kan niet geloven dat een bedrijf op deze manier met zijn klanten omgaat.