Koop NIET bij onredelijke SAVE GAMES op Beverwijkse Bazaar!
Geplaatst: 12 jun 2010 18:00
Ik heb enkele maanden geleden op de Beverwijkse Bazaar een R4i Gold kaart met Kingston 4Gb geheugenkaart voor de NDSi gekocht voor € 40,00 bij standhouder SAVE GAMES, Hal 5 (tegenover standnr. 5935). Ik kreeg dat ding niet 'werkend'. (je moet er zelf spellen opzetten via de computer). Ik heb er 3 mensen naar laten kijken die het zelf al vele malen hadden gedaan, maar niemand kreeg het echt voor elkaar. Ik ben er uiteindelijk mee teruggegaan naar Save Games. De standhouder ging meteen in de verdediging en ging er gemakshalve vanuit dat het probleem bij mij lag. (zou best kunnen hoor, maar help me gewoon dit op te lossen…). Hij zei ook nog dat ik er toch niet 'blond' uitzag.... en dat ie niet snapte dat IK het niet snapte... Nu ben ik dus wél een leek op dit gebied, maar je kan mij niet wijsmaken dat 3 'kenners' er dus ook niks van snappen! Maar goed, al zou het zo zijn, dan zou je als verkoper je dienstverlenend kunnen opstellen en zeggen dat je het probleem gaat oplossen. Maar nee, die kennissen van mij snapten er volgens hem ook niks van, of ze nou computerprogrammeur waren of niet.. (waar slaat dit op?)... we hadden allemaal stomme fouten gemaakt, we hadden DIT wél moeten doen en we hadden DAT weer níet moeten doen..... (terwijl hij aanvankelijk zei dat het allemaal zo simpel was, hiermee spreekt ie zichzelf tegen).
Nou, sorry hoor, meneer, dat we er allemaal niks van snappen, en wat nu? "Je had meteen hier moeten komen".
Sorry, meneer, maar omdat je toen al zei dat het zo simpel was heb ik er eerst anderen naar laten kijken... (stom van mij, he?)
Afijn, na veel gemor en beschuldigingen naar mijn kant heeft ie de kaart geformatteerd en opnieuw 'ingesteld' en er wat spelletjes opgezet. Toen hij wilde laten zien hoe ik e.e.a. dan moest opstarten ging dat niet en bleef de opstart 'hangen'. Hij zei toen: “het lijkt wel of het kaartje niet goed is…... (hèhè, hoor ik nou eindelijk een bevestiging van mijn vermoeden die ik niet eens aan hem heb durven zeggen?)”. Maar nadat hij weer wat met de kaart had gedaan (wieweet heeft ie toch een nieuwe gepakt?) deed ie alles naar behoren.
Dankuwel meneer, sorry dat ik zo dom ben geweest om het zelf te proberen en vooral om het zo fout te doen......! (Ach ja, soms moet je als klant buigen om e.e.a. fatsoenlijk gedaan te krijgen….) ALLES OPGELOST! …dachten we……
Mijn zoontje en ik hebben er zo'n 10 dagen mee gespeeld. Op een keer wilde ik een spel opstarten zoals ik dat daarvoor al tig keer deed. Dit lukte niet, ik kreeg eerst een Error-melding, die zo snel verdween dat ik niet goed heb kunnen lezen wat er stond, daarna stond er alleen nog in de balk bovenin het onderste scherm:
Bestandsnr: Bestandsafmetin. De spellen waren verdwenen.
Ik kon hem alleen nog uitzetten, verder werkte niets meer.
Ik ben toen op internet gaan zoeken naar een oplossing van zo’n (soort)gelijke melding. Deze vond ik niet. Wel kreeg ik de tip om de laatste firmware te downloaden. Er stond toen 1.32b op de DSI. Versie 1.33b heb ik toen volgens de handleiding van de officiele site op internet gedownload en geinstalleerd op de DSI. Het probleem bleef echter!
Het leek mij het beste om maar weer naar Save Games terug te gaan en te vragen of hij dit kon oplossen. Nou, dat heb ik geweten! Hoe kon ik zo stom zijn!
Hij koppelde de kaart aan zijn computer (althans, dat denk ik, e.e.a. gebeurde allemaal achter een scherm…) en ik kreeg de wind van voren: “ik had de spellen erafgehaald, ik had er wel 8 virussen opzitten, en ik had de kaart eerst moeten formatteren alvorens ik de nieuwe firmware ging downloaden, blaf blaf blaf…”!
Eh…meneer, ik had het probleem al voordat ik de kaart aan de computer koppelde, hoor, en ik heb er geen spellen afgehaald! “Dat kan niet, dan heb je zeker kaboutertjes in je DSI, je liegt, je hebt het gewoon helemaal fout gedaan….”!
Nee, meneer, luister nou even naar wat ik zeg (ik werd steeds al afgekapt voor ik m’n verhaal kon vertellen), misschien heb ik de firmware wel verkeerd gedowload ….met virussen en al …(ik neem de schuld wel op me hoor, ….als dát helpt om het probleem opgelost te krijgen krijg jíj je zin wel….), maar het probleem was er al VOORDAT ik ook maar op internet ging KIJKEN…….. dan kan het daar toch niet aan liggen? (Help me gewoon het probleem op te lossen zoals het IS en NIET zoals jij WILT dat het is!)
Nou, ik praatte letterlijk tegen dovemansoren, want het was allemaal míjn schuld en het lag beslist niet aan hem…. (wat ik overigens niet 1 keer had beweerd).
Maar nu flipte ik toch wél: Ik heb hem uiteindelijk toegeschreeuwd (gewoon praten hielp niet, hij liet me niet uitpraten en blafte zelf ook erg hard!), dat ik er nu klaar mee was en dat als ie niet fatsoenlijk het probleem voor me wilde oplossen ZONDER mij van vanalles te beschuldigen, hij me mijn geld maar moest teruggeven! Nou daar kon ik naar fluiten, het lag natuurlijk niet aan zijn spullen…….!
Hij heeft uiteindelijk het probleem ‘opgelost’, mij het kaartje toegegooid en geblaft dat ik beslist niet meer moest terugkomen!
Hoe het ook zij, al ben ik zo stom als het achterend van een koe (oordeel zelf maar n.a.v. bovenstaande), Zó ga je niet met klanten en hun problemen om!
Voor mij maakt het feit dat hij bij alles wat je zegt meteen in de verdediging gaat zónder je te laten uitpraten, duidelijk dat hij GEEN BETROUWBARE verkoper is.
Dat hij blééf volhouden dat het NIET zo kan zijn dat de genoemde foutmelding er al was VOORDAT de kaart maar in de búúrt van de computer kwam, zegt letterlijk dat hij mij als klant niet geloofd, dat ík als klant dus sta te liegen!
Wat mij betreft: al ben je er als verkoper (onterecht) van overtúigd dat je gelijk hebt, help de klant gewoon e.e.a. op te lossen en wees fatsoenlijk! Volgens mij is de stelling ‘Klant is koning’ in deze tijd geen verkeerde!
Ik ben zó ontzettend pissig over deze onbehouwen ‘boer’dat ik het nodig vind om iedereen te waarschuwen tegen deze ONREDELIJKE en ONBEREKENBARE SCHREEUWLELIJK! Koop nóóit iets bij SAVE GAMES op de Beverwijkse Bazaar!
Nou, sorry hoor, meneer, dat we er allemaal niks van snappen, en wat nu? "Je had meteen hier moeten komen".
Sorry, meneer, maar omdat je toen al zei dat het zo simpel was heb ik er eerst anderen naar laten kijken... (stom van mij, he?)
Afijn, na veel gemor en beschuldigingen naar mijn kant heeft ie de kaart geformatteerd en opnieuw 'ingesteld' en er wat spelletjes opgezet. Toen hij wilde laten zien hoe ik e.e.a. dan moest opstarten ging dat niet en bleef de opstart 'hangen'. Hij zei toen: “het lijkt wel of het kaartje niet goed is…... (hèhè, hoor ik nou eindelijk een bevestiging van mijn vermoeden die ik niet eens aan hem heb durven zeggen?)”. Maar nadat hij weer wat met de kaart had gedaan (wieweet heeft ie toch een nieuwe gepakt?) deed ie alles naar behoren.
Dankuwel meneer, sorry dat ik zo dom ben geweest om het zelf te proberen en vooral om het zo fout te doen......! (Ach ja, soms moet je als klant buigen om e.e.a. fatsoenlijk gedaan te krijgen….) ALLES OPGELOST! …dachten we……
Mijn zoontje en ik hebben er zo'n 10 dagen mee gespeeld. Op een keer wilde ik een spel opstarten zoals ik dat daarvoor al tig keer deed. Dit lukte niet, ik kreeg eerst een Error-melding, die zo snel verdween dat ik niet goed heb kunnen lezen wat er stond, daarna stond er alleen nog in de balk bovenin het onderste scherm:
Bestandsnr: Bestandsafmetin. De spellen waren verdwenen.
Ik kon hem alleen nog uitzetten, verder werkte niets meer.
Ik ben toen op internet gaan zoeken naar een oplossing van zo’n (soort)gelijke melding. Deze vond ik niet. Wel kreeg ik de tip om de laatste firmware te downloaden. Er stond toen 1.32b op de DSI. Versie 1.33b heb ik toen volgens de handleiding van de officiele site op internet gedownload en geinstalleerd op de DSI. Het probleem bleef echter!
Het leek mij het beste om maar weer naar Save Games terug te gaan en te vragen of hij dit kon oplossen. Nou, dat heb ik geweten! Hoe kon ik zo stom zijn!
Hij koppelde de kaart aan zijn computer (althans, dat denk ik, e.e.a. gebeurde allemaal achter een scherm…) en ik kreeg de wind van voren: “ik had de spellen erafgehaald, ik had er wel 8 virussen opzitten, en ik had de kaart eerst moeten formatteren alvorens ik de nieuwe firmware ging downloaden, blaf blaf blaf…”!
Eh…meneer, ik had het probleem al voordat ik de kaart aan de computer koppelde, hoor, en ik heb er geen spellen afgehaald! “Dat kan niet, dan heb je zeker kaboutertjes in je DSI, je liegt, je hebt het gewoon helemaal fout gedaan….”!
Nee, meneer, luister nou even naar wat ik zeg (ik werd steeds al afgekapt voor ik m’n verhaal kon vertellen), misschien heb ik de firmware wel verkeerd gedowload ….met virussen en al …(ik neem de schuld wel op me hoor, ….als dát helpt om het probleem opgelost te krijgen krijg jíj je zin wel….), maar het probleem was er al VOORDAT ik ook maar op internet ging KIJKEN…….. dan kan het daar toch niet aan liggen? (Help me gewoon het probleem op te lossen zoals het IS en NIET zoals jij WILT dat het is!)
Nou, ik praatte letterlijk tegen dovemansoren, want het was allemaal míjn schuld en het lag beslist niet aan hem…. (wat ik overigens niet 1 keer had beweerd).
Maar nu flipte ik toch wél: Ik heb hem uiteindelijk toegeschreeuwd (gewoon praten hielp niet, hij liet me niet uitpraten en blafte zelf ook erg hard!), dat ik er nu klaar mee was en dat als ie niet fatsoenlijk het probleem voor me wilde oplossen ZONDER mij van vanalles te beschuldigen, hij me mijn geld maar moest teruggeven! Nou daar kon ik naar fluiten, het lag natuurlijk niet aan zijn spullen…….!
Hij heeft uiteindelijk het probleem ‘opgelost’, mij het kaartje toegegooid en geblaft dat ik beslist niet meer moest terugkomen!
Hoe het ook zij, al ben ik zo stom als het achterend van een koe (oordeel zelf maar n.a.v. bovenstaande), Zó ga je niet met klanten en hun problemen om!
Voor mij maakt het feit dat hij bij alles wat je zegt meteen in de verdediging gaat zónder je te laten uitpraten, duidelijk dat hij GEEN BETROUWBARE verkoper is.
Dat hij blééf volhouden dat het NIET zo kan zijn dat de genoemde foutmelding er al was VOORDAT de kaart maar in de búúrt van de computer kwam, zegt letterlijk dat hij mij als klant niet geloofd, dat ík als klant dus sta te liegen!
Wat mij betreft: al ben je er als verkoper (onterecht) van overtúigd dat je gelijk hebt, help de klant gewoon e.e.a. op te lossen en wees fatsoenlijk! Volgens mij is de stelling ‘Klant is koning’ in deze tijd geen verkeerde!
Ik ben zó ontzettend pissig over deze onbehouwen ‘boer’dat ik het nodig vind om iedereen te waarschuwen tegen deze ONREDELIJKE en ONBEREKENBARE SCHREEUWLELIJK! Koop nóóit iets bij SAVE GAMES op de Beverwijkse Bazaar!