tele2 vast telefoonabonnement
Geplaatst: 15 jun 2010 11:46
In augustus 2008 werd ik gebeld door een medewerker van tele2, ik kon goedkoper bellen dan bij KPN. Nou, wie wil dat niet. Ik kreeg een vaste telefoonabonnement aangeboden voor de maandelijkse prijs van € 13,11. Mijn abonnement werd door Tele2 opgezegd bij KPN, dus ik hoefde verder niets te doen. Als ik na 1 jaar weer terug wilde kon ik eenvoudig opzeggen.
Op 12 augustus 2008 werd mijn abonnement bij KPN beëindigd.
In november 2008 ontving ik de eerste afschrijving van Tele2 voor de abonnementskosten € 14,11. Dit bedrag klopte niet, maar ik besloot nog maar even de volgende afrekening af te wachten. Deze bedroeg € 18.49. Ook dit was niet juist, maar misschien zat er een verrekening in. De volgende afrekening was het bedrag € 9,24, de daarop volgende € 31,60.
Ik begreep er niets meer van een besloot te bellen. Het werd uitgezocht en ik zou teruggebeld worden. In april 2009 bedroegen de maandelijkse abonnementskosten € 22.35 per maand. Ook in mei en juni. Omdat telefoneren met Tele2 niets oploste, want je hing gewoon 25 minuten in de wacht waarna de verbinding verbroken werd, besloot ik het opnieuw per email te proberen. Ik zond op 27 juni 2009 een email met het verzoek om binnen 7 dagen antwoord te krijgen op mijn vraag, wanneer nu eens het juiste abonnementsbedrag in rekening werd gebracht, omdat ik er geen touw meer aan vast kon knopen.
Dit had resultaat. Ik werd gebeld door Tele2/ Het antwoord was dat er een abonnementsbedrag van € 11,00 in het systeem stond en dit zorgde voor telkens andere maandelijkse abonnementstarieven. Ik kon het niet volgen, misschien u? Maar goed hij ging het aanpassen en het werd op € 13,11 gezet. Er zou een verrekening volgen.
In juli 2009 was het bedrag inderdaad € 13.11. In oktober was het bedrag € 26,22. Dit was kennelijk de verrekening voor augustus/september en oktober. Van november 2009 tot en met februari 2009 was het bedrag nog steeds € 13,11 per maand. Maar in maart 2009 werd het ineens € 23.11 per maand. En dat is het nu nog.
Aangezien ik veel mobiel bel, besloot ik het abonnement voor mijn vaste telefoon bij Tele2 op te zeggen. Ik informeerde eerst per telefoon hoe ik dat moest doen, omdat ik ook internet via ADSL heb, bij Telfort. Dit moest dus gewoon blijven bestaan.
In eerste instantie was het antwoord van Tele2, dat als ik mijn vaste telefoonabonnement opzegde, ik geen internet meer kon ontvangen. Tele2 zou de hele lijn blokkeren. Ik vond dit nogal naar chantage ruiken. Ik kon alleen mijn internet bij Tele2 nemen en dan mijn vaste telefoon opzeggen. Maar internet bij mijn huidige provider telfort kon niet.
Dus ik had de keus, abonnement blijven betalen of abonnement opzeggen en er internet voor in de plaats nemen.
Ik nam contact op met Telfort. Daar werd mij verteld dat als ik bijna geen gebruik maakte van de vaste telefoon ik het abonnement wel degelijk kon opzeggen. Dit had niets te maken met de internetverbinding. Er werd mij gevraagd of Tele2 de kabel soms van plan was om uit te gaan graven. Telfort vertelde mij dat de kabel van KPN was en iedereen daar een stukje van huurde. Als ik mijn vaste telefoonabonnement wilde opzeggen, dan kon dat gewoon. Ik kreeg wel het advies om duidelijk in mijn opzeggingsbrief aan te geven, dat de telefoonlijn in tact moest blijven.
Ik volgde dit advies op en zegde op 16 april 2010 schriftelijk per 1 juni 2010 mijn abonnement voor de vaste telefoon bij tele2 op. Maar wat bleek ik had gewoon nog telefoon op 1 juni 2010.
Ik belde met Tele2, ik mailde met Tele2 en uiteindelijk werd ik teruggebeld op 31 mei 2010 door Tele2. Ik kreeg het antwoord dat Telfort eerst aanpassingen moest doen aan de telefoonlijn, omdat ik anders geen internet meer had. Daarna kon ik contact opnemen met Tele2 om alsnog het vaste telefoonabonnement te beeindigen.
Ik belde met Telfort en daar vertelde een meneer van de afdeling ADSL techniek mij, dat er helemaal geen aanpassingen hoefde plaats te vinden, maar dat Tele2 gewoon het abonnement voor de vaste telefoon kon beeindigen.
Vervolgens heb ik opnieuw gemaild met Tele2 en meegedeeld dat er niets aan de hand was en dat het abonnement voor de vaste telefoon beëindigd kon worden. De klantenservice van Tele2 beloofd dan dat je binnen 48 uur wordt teruggebeld. Maar beloven is iets dan doen bij Tele2. Op 14 juni 2010 heb ik zelf weer contact opgenomen per telefoon met Tele2. Meneer X deelde mij mee, dat als ik mijn vaste telefoonabonnement wilde opzeggen bij Tele2, hij ervoor zou zorgen dat ik ook geen internet meer bij Telfort kon ontvangen. Het gesprek liep behoorlijk uit de hand, want ik voelde mij opnieuw gechanteerd door tele2.
Niet alleen zijn mijn abonnementskosten zonder reden of mededeling met bijna 100% gestegen, maar ik kan ook niet van dit abonnement af , omdat ze dan mijn internetverbinding verbreken. Volgens Telfort gaat het minimaal 2 weken duren als Tele2 dit doet voordat ik weer internet heb.
Wat zijn dit toch voor praktijken van Tele2? Weet iemand wat ik kan doen om van mijn vaste telefoonabonnement bij tele2 af te komen.
Op 12 augustus 2008 werd mijn abonnement bij KPN beëindigd.
In november 2008 ontving ik de eerste afschrijving van Tele2 voor de abonnementskosten € 14,11. Dit bedrag klopte niet, maar ik besloot nog maar even de volgende afrekening af te wachten. Deze bedroeg € 18.49. Ook dit was niet juist, maar misschien zat er een verrekening in. De volgende afrekening was het bedrag € 9,24, de daarop volgende € 31,60.
Ik begreep er niets meer van een besloot te bellen. Het werd uitgezocht en ik zou teruggebeld worden. In april 2009 bedroegen de maandelijkse abonnementskosten € 22.35 per maand. Ook in mei en juni. Omdat telefoneren met Tele2 niets oploste, want je hing gewoon 25 minuten in de wacht waarna de verbinding verbroken werd, besloot ik het opnieuw per email te proberen. Ik zond op 27 juni 2009 een email met het verzoek om binnen 7 dagen antwoord te krijgen op mijn vraag, wanneer nu eens het juiste abonnementsbedrag in rekening werd gebracht, omdat ik er geen touw meer aan vast kon knopen.
Dit had resultaat. Ik werd gebeld door Tele2/ Het antwoord was dat er een abonnementsbedrag van € 11,00 in het systeem stond en dit zorgde voor telkens andere maandelijkse abonnementstarieven. Ik kon het niet volgen, misschien u? Maar goed hij ging het aanpassen en het werd op € 13,11 gezet. Er zou een verrekening volgen.
In juli 2009 was het bedrag inderdaad € 13.11. In oktober was het bedrag € 26,22. Dit was kennelijk de verrekening voor augustus/september en oktober. Van november 2009 tot en met februari 2009 was het bedrag nog steeds € 13,11 per maand. Maar in maart 2009 werd het ineens € 23.11 per maand. En dat is het nu nog.
Aangezien ik veel mobiel bel, besloot ik het abonnement voor mijn vaste telefoon bij Tele2 op te zeggen. Ik informeerde eerst per telefoon hoe ik dat moest doen, omdat ik ook internet via ADSL heb, bij Telfort. Dit moest dus gewoon blijven bestaan.
In eerste instantie was het antwoord van Tele2, dat als ik mijn vaste telefoonabonnement opzegde, ik geen internet meer kon ontvangen. Tele2 zou de hele lijn blokkeren. Ik vond dit nogal naar chantage ruiken. Ik kon alleen mijn internet bij Tele2 nemen en dan mijn vaste telefoon opzeggen. Maar internet bij mijn huidige provider telfort kon niet.
Dus ik had de keus, abonnement blijven betalen of abonnement opzeggen en er internet voor in de plaats nemen.
Ik nam contact op met Telfort. Daar werd mij verteld dat als ik bijna geen gebruik maakte van de vaste telefoon ik het abonnement wel degelijk kon opzeggen. Dit had niets te maken met de internetverbinding. Er werd mij gevraagd of Tele2 de kabel soms van plan was om uit te gaan graven. Telfort vertelde mij dat de kabel van KPN was en iedereen daar een stukje van huurde. Als ik mijn vaste telefoonabonnement wilde opzeggen, dan kon dat gewoon. Ik kreeg wel het advies om duidelijk in mijn opzeggingsbrief aan te geven, dat de telefoonlijn in tact moest blijven.
Ik volgde dit advies op en zegde op 16 april 2010 schriftelijk per 1 juni 2010 mijn abonnement voor de vaste telefoon bij tele2 op. Maar wat bleek ik had gewoon nog telefoon op 1 juni 2010.
Ik belde met Tele2, ik mailde met Tele2 en uiteindelijk werd ik teruggebeld op 31 mei 2010 door Tele2. Ik kreeg het antwoord dat Telfort eerst aanpassingen moest doen aan de telefoonlijn, omdat ik anders geen internet meer had. Daarna kon ik contact opnemen met Tele2 om alsnog het vaste telefoonabonnement te beeindigen.
Ik belde met Telfort en daar vertelde een meneer van de afdeling ADSL techniek mij, dat er helemaal geen aanpassingen hoefde plaats te vinden, maar dat Tele2 gewoon het abonnement voor de vaste telefoon kon beeindigen.
Vervolgens heb ik opnieuw gemaild met Tele2 en meegedeeld dat er niets aan de hand was en dat het abonnement voor de vaste telefoon beëindigd kon worden. De klantenservice van Tele2 beloofd dan dat je binnen 48 uur wordt teruggebeld. Maar beloven is iets dan doen bij Tele2. Op 14 juni 2010 heb ik zelf weer contact opgenomen per telefoon met Tele2. Meneer X deelde mij mee, dat als ik mijn vaste telefoonabonnement wilde opzeggen bij Tele2, hij ervoor zou zorgen dat ik ook geen internet meer bij Telfort kon ontvangen. Het gesprek liep behoorlijk uit de hand, want ik voelde mij opnieuw gechanteerd door tele2.
Niet alleen zijn mijn abonnementskosten zonder reden of mededeling met bijna 100% gestegen, maar ik kan ook niet van dit abonnement af , omdat ze dan mijn internetverbinding verbreken. Volgens Telfort gaat het minimaal 2 weken duren als Tele2 dit doet voordat ik weer internet heb.
Wat zijn dit toch voor praktijken van Tele2? Weet iemand wat ik kan doen om van mijn vaste telefoonabonnement bij tele2 af te komen.