Pagina 1 van 2
Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 11:33
door miyamaniac
Hallo,
Ik heb nog nooit eerder gereisd, besloot op safe te spelen door een reis te boeken via een reisbureau. Ze adviseerden me, naast de vlucht, een goedkoop hotel aan in Manhattan. In de brochure staat dat het gaat om een "simpel, eenvoudig hotel" zonder luxe. Er staat echter niet dat het gaat om een hotel waar muizen, kakkerlakken en bed bugs als trouwe huisdieren worden beschouwd! Bij het bekijken van foto's en recensies wordt duidelijk dat het gaat om een onveilig, onhygienisch hotel waar meerdere mensen ziek vandaan zijn gekomen.
Ik reis samen met een vriendin die in Amerika woont, die aangaf dat het hotel vier jaar op rij de titel "worst hotel in USA" gewonnen heeft. Een hotel als dit mag toch niet promoot worden?
Ik heb toen, een dag na boeking, direct opgebeld met de vraag of ze het hotel kunnen omzetten naar een andere, duurdere optie. Holland International wil echter niet meewerken, en nu ben ik het geld van die boeking dus gewoon kwijt.
Deze foto's van het hotel geven een impressie van de hotels die Holland International aanbied. Het kan toch niet waar zijn dat je je geld kwijt raakt als je probeert te wijzigen/ annuleren wegens veiligheids - en gezondheidsredenen?
Ik wil graag een klacht indienen maar ik weet niet goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb immers nog nooit gereisd, en nog nooit zoiets meegemaakt!
Alvast bedankt,
Re: Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 12:03
door Roosje1957
Wanneer is je geplande reisdatum?
Als deze nog verder ligt dan 6 weken vanaf nu, heb je een optie-mogelijkheid. Tenminste... als je net hebt geboekt. Je hebt dan nl. na reservering nog 5 werkdagen de gelegenheid om kostenloos te wijzigen en/of te annuleren.
Als je die mogelijkheid nog hebt, kun je het beste, als je echt goedkoop wilt, naar bijv. het Candy Hostel (via OAD Reizen). Wil je toch wel een hotel, is bijv. het Wolcott een aanrader. Goede ligging en goede prijs-kwaliteitverhouding.
Sterkte!
Re: Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 13:16
door miyamaniac
Geplande reisdatum is 22 Juni al. Omdat het zo kort voor vertrek was ben ik naar een reisbureau gegaan omdat zij me beter advies zouden kunnen geven en zo. Daarom vind ik het juist zo frustrerend dat ze totaal niet bereid zijn om te helpen.
Re: Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 13:43
door J. Degrelle
.....besloot op safe te spelen door een reis te boeken via een reisbureau
Zuivere russisch roulette dat safe spelen van jou. Die hele reisbranche is een grote verziekte oplichtersbende. Mijn devies: Kijk heel, heel goed uit voor je iets boekt.
En zelfs dan heb je nog kans dat die maffiabende je erin laat tuinen.
Voor jouw situatie: blijf aandringen bij Holland Int. Iedere euro voor zo'n hotel is altijd teveel. Geven ze niet toe, melden bij de geschilencommissie en zelf een ander hotel zoeken. In zo'n hotel laat je je hond niet eens logeren.
Re: Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 15:24
door Roosje1957
Wil het reisbureau je niet verder helpen? Hebben ze wel gebeld met Holland International?
Ikzelf werk op een reisbureau en ik durf echt wel te stellen dat op de meeste reisbureaus competente mensen zitten, die liever tevreden klanten hebben.
Het is idd jammer dat het al op zo'n korte termijn is. Ik had gehoopt dat HI wel iets flexibeler zou kunnen zijn. Helemaal als je een beter (en daarom dus ook duurder) hotel zou nemen.
Zonder de foto's bekeken te hebben weet ik al over welk hotel jij het hebt.
Ik zou het zelf dus ook nooit geadviseerd hebben.
Maar goed: je zou natuurlijk van de vluchten gebruik kunnen maken en een ander hotel kunnen reserveren, bijv. dat Candy Hostel. Dan heb je als enige onkosten de hotelnachten van het gribushotel.
Ik wens je veel sterkte en als je vragen hebt, stel ze gerust.
Trek je niet teveel van bovenstaande meneer of mevrouw aan. Ik heb hier nog nooit een positief schrijfsel van deze persoon gelezen.
Re: Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 15:58
door J. Degrelle
Trek je niet teveel van bovenstaande meneer of mevrouw aan. Ik heb hier nog nooit een positief schrijfsel van deze persoon gelezen.
Ikzelf werk op een reisbureau
Re: Holland International
Geplaatst: 17 jun 2010 16:28
door Regggy
Aangezien ik al 5 jaar bij een grote reisbureauketen werk ben ik zeer goed bekend met hotel Carter.
Ik wil je niet nog verder deprimeren, maar dit is inderdaad een dramatisch hotel. Het gaat zo ver, dat een jaar of 2 terug een lijk onder 1 van de bedden is gevonden wat daar klaarblijkelijk al een week of wat lag.
Zover ik uit mijn hoofd weet staat in de omschrijving ook iets als 'voor wie centrale ligging verkiest boven comfort en hygiƫne.'
Dus echt een hotel om te mijden, maar wordt alsnog veel geboekt door reisorganisaties omdat het veruit de goedkoopste is in New York. Ik zou als ik jou was door blijven zeuren bij de reisorganisatie. Wijs ze op het feit dat een paar jaar geleden toen het tumult over dit hotel ontstond men ook niet moeilijk deed over omboeken en veel reisorganisaties zelfs besloten hebben het hotel uit de brochures te halen.
Mocht je dan een alternatief zoeken bij Holland International wat qua prijs kwaliteitverhouding goed te doen is zou ik Pennsylvania aanraden, super centraal gelegen en zeker niet duur..
Succes!
Re: Holland International
Geplaatst: 18 jun 2010 00:36
door J. Degrelle
Heb eens wat gegoogeld op hotel Carter. Je kunt inderdaad geluk hebben met de kamer, maar ik zou dat risico nooit nemen. Dan liever wat meer uitgeven.
Het is onbegrijpelijk dat nog steeds meerdere maatschappijen dit hotel in hun pakket hebben zitten. Iedere euro die je aan dit hotel besteed is teveel. Het is reine oplichterij van de reismaffia
Re: Holland International
Geplaatst: 18 jun 2010 09:48
door miyamaniac
Ik had zaterdag geboekt, en ben maandag terug gegaan om te vragen of ze me wilden helpen. Ze hebben toen gebeld naar Holland International om te vragen of ze me konden omboeken naar een duurder hotel, maar HI wilde daarin niet meewerken.
Nadat ze bij het reisbureau toen foto's en recensies van hotel carter hebben gezien, hebben ze nog twee keer terug gebeld naar HI, zelfs met de vraag "of het ze niets kon schelen in welke conditie het hotel verkeerde", maar alsnog zonder resultaat.
We mochten het hotel dus niet wijzigen, maar hebben het wel geannuleerd.
Nu hebben we op eigen houtje een hotel buiten Manhattan gevonden, maar het blijft vervelend. Doordat ik geen ervaren reiziger ben wilde ik graag wat extras betalen voor goed advies en goede service, maar in beide gevallen heeft HI daarmee gefaald.
Nu dacht ik inderdaad contact op te nemen met de geschillencommissie, en misschien zelf foto's nemen van Carter als ik toch in Manhattan ben. Misschien sta ik daarmee iets sterker?
Re: Holland International
Geplaatst: 18 jun 2010 10:23
door Mk
Wel apart dat je HI hier de schuld van geeft terwijl je bij een reisbureau b boekt. Juist van dat reisbureau mag je verwachten dat ze dit soort dingen weten en je daarvoor waarschuwen.
Re: Holland International
Geplaatst: 18 jun 2010 11:05
door miyamaniac
Het reisbureau heeft Holland International als hun tour-operator, en de vrouw van het reisbureau die ons hielp heeft ook meerdere malen geprobeerd te bellen om de reis te kunnen wijzigen, gezien ze via HI werken.
Ik ben het er echter wel mee eens dat een reisbureau van te voren had kunnen waarschuwen. Ik heb hun ook gevraagd of ze hun reizen van te voren niet controleerden, maar daarop zeiden ze dat ze dat niet deden omdat ze anders te lang bezig zouden zijn.
Dit is natuurlijk ook fout, maar ze hebben me daarna wel geprobeerd te helpen met het omboeken - via HI - waar HI dus niet aan mee wil werken.
Re: Holland International
Geplaatst: 20 jun 2010 23:46
door J. Degrelle
Nu dacht ik inderdaad contact op te nemen met de geschillencommissie
Niet denken, maar doen. Zo'n hotel hoeft niemand te pikken. En de manier waarop ze U te woord hebben gestaan ook niet.
Re: Holland International
Geplaatst: 23 jun 2010 20:07
door jolly48
ik ben 1,5 jaar geleden naar hotel penssilvenia geweest een groot hotel, maar de kamers waren redelijk goed en schoon.
D reizen raade me hotel carter af dus zodoende kwamen we in dit hotel terecht
op 50 mtr. van maisies.
Re: Holland International
Geplaatst: 25 jun 2010 17:08
door J. Degrelle
Die gasten van holland international zijn gewoon oplichters. Alleen al het enkele feit om hun klanten in zo'n bar hotel te willen stoppen is zeer treurig. Het zoveelst bewijs dat je als klant in de reisbranche niet als zodanig wordt behandeld.
Re: Holland International
Geplaatst: 25 jun 2010 19:19
door seagoing racer2
Nu dacht ik inderdaad contact op te nemen met de geschillencommissie, en misschien zelf foto's nemen van Carter als ik toch in Manhattan ben. Misschien sta ik daarmee iets sterker?
Je kunt natuurlijk geen klacht indienen over een hotel waar je niet bent geweest.
Zou ook een beetje te gek zijn dat je klachten kunt indienen omdat je op internet ziet dat anderen slechte ervaringen hebben opgedaan met het hotel.
Reisherinneringen zonder ervaringen zijn als luchtbellen vol stinkende gassen, als je tenminste begrijpt wat ik bedoel..
Re: Holland International
Geplaatst: 25 jun 2010 21:15
door J. Degrelle
.....dat het hotel vier jaar op rij de titel "worst hotel in USA" gewonnen heeft
Zegt genoeg. Natuurlijk zal een klacht gehonoreerd worden. Zo'n hotel dien je niet aan te bieden.
Re: Holland International
Geplaatst: 25 jun 2010 21:18
door seagoing racer2
Zegt genoeg. Natuurlijk zal een klacht gehonoreerd worden. Zo'n hotel dien je niet aan te bieden
Onzin.
Je dient ook schade te hebben geleden, en dat hebt je niet als je er niet bent geweest
Reisherinneringen zonder ervaringen zijn als luchtbellen vol stinkende gassen, als je tenminste begrijpt wat ik bedoel..
Re: Holland International
Geplaatst: 25 jun 2010 21:23
door J. Degrelle
nog apertere onzin.
In zo'n hotel laat je nog geen groen linkser overnachten. Dus TS gaat geen gebruik maken van dit hotel maar moet toch de kamerprijs betalen. Dat is dus schade.
Re: Holland International
Geplaatst: 26 jun 2010 09:51
door seagoing racer2
Dus TS gaat geen gebruik maken van dit hotel maar moet toch de kamerprijs betalen. Dat is dus schade.
Nee dat is geen schade. Dat is de normale consequentie van een bewuste handeling.
Re: Holland International
Geplaatst: 02 jul 2010 22:19
door Femke Maria
Het reisbureau vind het heel erg vervelend dat ze HI niet zover hebben kunnen krijgen tot het wijzigen van de reservering naar een ander hotel.
HI vindt het van groot belang om zo open en transparant mogelijk te communiceren, en vinden dat zij eerlijk in hun programma beschreven wat klanten van deze budgetaccommodatie kunnen verwachten ( helaas ze had niet meer budget als student) en de info is discutabel, na al dat lezen op de p.c
En waren verbaast dat wij verrast waren door de negatieve internet recensies en verontruste familieleden in de US.
Het welles nietes spel is begonnen en het enige wat ik als moeder wilde was een schoon bed en veilig hotel voor mijn dochter. Als dit in NL stond zou iedereen erover vallen en het allang gesloten zijn door de inspectie, waarom gaat de standaard omlaag als we met vakantie gaan/zijn? En wordt dit hotel nog geadviseerd, door een reisorganisatie ?
Toch jammer van zo'n hotel met zo'n rijke historie ( en dan niet in geldelijke zin)