LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG/IT's: Coulance na afloop Garantie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
langlief

AEG/IT's: Coulance na afloop Garantie

Ongelezen bericht door langlief »

Ik heb 3 jaar (min 3 dgn) geleden 'n AEG wasmachine ad € 999,00 gekocht (zo'n energiezuinige!).
Daar zat 2 jr fabrieksgarantie op. Ik heb geen extra garantie gekocht.
Nu is machine bij het aanzetten uitgevallen (veroorzaakte eerst"kortsluiting", maar na weer omzetten switch in meterkast licht het display wel op, maar geeft geen letters weer).
Reparateur gebeld en reparatie gevraagd + welke coulance geldt. Antwoord AEG: voor reparatie wordt maximaal € 257 berekend gelet op leeftijd. Het maakt geen verschil of de feitelijke rekening € 300 of 600 bedraagt.
Dat vind ik niet correct. Ik zou het meer in verhouding willen zien. Bijv. € 300 wordt € 100 en € 450 wordt € 150.
AEG wil daar niet aan. Kan ik IT's (=verkoper) hiervoor aanspreken?

meer

J. Degrelle

Re: AEG/IT's: Coulance na afloop Garantie

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

It's is in principe uw eerste aanspreekpunt. U hebt de machine daar gekocht, dus U bent daar klant. Waarom zou U het niet proberen?

De coulanceregeling die AEG U geeft lijkt mij niet echt onredelijk. Zo blijven de kosten altijd beperkt tot max 257. Maar niets staat U in de weg om bij It's te proberen om hier nog wat van af te krijgen. Succes.

alfatrion

Re: AEG/IT's: Coulance na afloop Garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je geen gebruik wenst te maken van deze coulance regeling, dan zou je een beroep moeten doen op de wettelijke garantie. U zult dan aannemelijk moeten maken dat het toestel ondeugdelijk was toen u het had. Hiervoor zult u het eerst door een ander moeten laten onderzoeken met de vraag wat de oorzaak is. Als hieruit duidelijk komt dat de oorzaak bij de wasmachine ligt dan kunt u kosteloos herstel of vervanging eisen van de verkoper. Als je dat niet kunt moet je in principe alles zelf betalen. Je kunt je afvragen of dit de moeite waard is voor maximaal 257 euro.

Gesloten