Gaatjes in kleding door AEG wasmachine
Geplaatst: 17 jun 2010 22:41
Ik heb een probleem gehad met mijn vorig jaar gekochte AEG wasmachine bij de BCC.
Na een half jaar wassen ontdekte ik steeds vaker gaatjes in kleding en beddengoed, en dat het deurtje vaak niet open ging na een programma en dat 1 programma het helemaal niet meer deed. Uiteindelijk contact opgenomen met het service punt van de BCC die de klacht aan hoorde en een melding ging maken bij AEG/Electrolux. Keurig teruggebeld door Electrolux om een afspraak te maken met een monteur. De monteur is langsgeweest en heeft geconstateerd dat de wasmachine niet waterpas/stabiel stond hierdoor hevelde de trommel enigszins naar voren en kan er dus wasgoed tussen de trommel en het deurtje blijven hangen wat gaten veroorzaakt (aldus de monteur). Hij heeft de programma klok vervangen en een nieuw deurtje met nieuw slot erop gezet. Hij adviseerde mij na de gaten in de kleding te hebben gezien om schriftelijk een klacht in te dienen, zo gezegd zo gedaan. Na 2 weken krijg ik een reactie van Electrolux die helemaal nergens over gaat, ik citeer:
Als er gaatjes in het wasgoed zitten, kan het zijn dat het wasgoed met een
bleekmiddel (bijv. huishoudchloor), peroxide (bijv. acnecreme) of een
haarverzorgingsproduct in aanraking is gekomen. Als de gaten zich bevinden
aan de omslagen, de halspartij, de broeksband en de boorden, kunnen ze
veelal te wijten zijn aan normale slijtage.
Het kan ook zijn dat er iets scherps in de trommel zit. U kunt dit testen
door de trommel met een pantykous te controleren op bramen.
Helemaal verbaasd nogmaals een mail terug gestuurd en daarop kreeg ik de volgende reactie:
Het spijt ons te vernemen dat u op onze website http://www.mijnapparaten.nl en in
uw gebruiksaanwijzing geen oplossing voor uw probleem heeft kunnen vinden.
Op basis van uw storingsomschrijving kunnen wij op afstand geen diagnose
stellen.
Ik heb helemaal niet op een website gekeken dit is geconstateerd door een monteur van Electrolux, uiteindelijk gebeld naar Electrolux en daar hoorde ik dat zij geen enkele aansprakelijkheid hebben omdat zij de wasmachine niet hebben geplaatst... Zij verwijzen mij door naar de leverancier... Contact gezocht met BCC en die deelde mij mede dat de leverancier geen bevoegdheid heeft om de wasmachine waterpas/stabiel te plaatsen en dat zij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, waterpas/stabiel zetten van een wasmachine is voor de consument en daarmee is het voor hun klaar! Ik lees echter in hun bezorgbrochure iets anders: alle witgoedartikelen worden stabiel geplaatst!
Ik vraag mezelf af wat ik nu verder nog kan doen en wie ik aansprakelijk kan stellen? Ik voel me van het kastje naar de muur gestuurd.
Alvast bedankt!
Ps ik heb geen gaatjes meer kunnen ontdekken nadat de monteur het deurtje heeft vervangen en de wasmachine waterpas staat..
Na een half jaar wassen ontdekte ik steeds vaker gaatjes in kleding en beddengoed, en dat het deurtje vaak niet open ging na een programma en dat 1 programma het helemaal niet meer deed. Uiteindelijk contact opgenomen met het service punt van de BCC die de klacht aan hoorde en een melding ging maken bij AEG/Electrolux. Keurig teruggebeld door Electrolux om een afspraak te maken met een monteur. De monteur is langsgeweest en heeft geconstateerd dat de wasmachine niet waterpas/stabiel stond hierdoor hevelde de trommel enigszins naar voren en kan er dus wasgoed tussen de trommel en het deurtje blijven hangen wat gaten veroorzaakt (aldus de monteur). Hij heeft de programma klok vervangen en een nieuw deurtje met nieuw slot erop gezet. Hij adviseerde mij na de gaten in de kleding te hebben gezien om schriftelijk een klacht in te dienen, zo gezegd zo gedaan. Na 2 weken krijg ik een reactie van Electrolux die helemaal nergens over gaat, ik citeer:
Als er gaatjes in het wasgoed zitten, kan het zijn dat het wasgoed met een
bleekmiddel (bijv. huishoudchloor), peroxide (bijv. acnecreme) of een
haarverzorgingsproduct in aanraking is gekomen. Als de gaten zich bevinden
aan de omslagen, de halspartij, de broeksband en de boorden, kunnen ze
veelal te wijten zijn aan normale slijtage.
Het kan ook zijn dat er iets scherps in de trommel zit. U kunt dit testen
door de trommel met een pantykous te controleren op bramen.
Helemaal verbaasd nogmaals een mail terug gestuurd en daarop kreeg ik de volgende reactie:
Het spijt ons te vernemen dat u op onze website http://www.mijnapparaten.nl en in
uw gebruiksaanwijzing geen oplossing voor uw probleem heeft kunnen vinden.
Op basis van uw storingsomschrijving kunnen wij op afstand geen diagnose
stellen.
Ik heb helemaal niet op een website gekeken dit is geconstateerd door een monteur van Electrolux, uiteindelijk gebeld naar Electrolux en daar hoorde ik dat zij geen enkele aansprakelijkheid hebben omdat zij de wasmachine niet hebben geplaatst... Zij verwijzen mij door naar de leverancier... Contact gezocht met BCC en die deelde mij mede dat de leverancier geen bevoegdheid heeft om de wasmachine waterpas/stabiel te plaatsen en dat zij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, waterpas/stabiel zetten van een wasmachine is voor de consument en daarmee is het voor hun klaar! Ik lees echter in hun bezorgbrochure iets anders: alle witgoedartikelen worden stabiel geplaatst!
Ik vraag mezelf af wat ik nu verder nog kan doen en wie ik aansprakelijk kan stellen? Ik voel me van het kastje naar de muur gestuurd.
Alvast bedankt!
Ps ik heb geen gaatjes meer kunnen ontdekken nadat de monteur het deurtje heeft vervangen en de wasmachine waterpas staat..