LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jgvv
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 17:22

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jgvv »

nieuw hier maar alle reacties een beetje doorgelezen. dat had ik eerder moeten doen nu was ik zondag begonnen de eerste dag weinig gevoelt de tweede een beetje gejaagd gevoel de derde nacht ging het mis werd wakker met een angstaanval zoals ik nog nooit gehad had en een gevoel dat het bloed in mijn aderen in brand stond.
wel direct oxazepam genomen het werd wel iets minder maar kreeg nog steeds golven van tintelingen in mijn hele lichaam en was duizelig en erg paniekerig.
de dag daarna 's morgens nog een oxazepam ingenomen en de hele dag in bed gelegen het gevoel werd wel steeds minder maar heb 's avonds geen citalopram ingenomen. de dag daarna naar de huisarts gegaan en in overleg met hem het starten uitgesteld tot ik vakantie heb en direct 3 maal daags oxazepam erbij slikken dan moet het beter gaan.
dus ga over 2 weken beginnen en hoop dat dat beter gaat.

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jrs66 »

Hoi jgvv,
Ik kreeg deze aanval ook na 2-3 dagen slikken. Vreselijk! Ook met behulp van Oxazepam rustiger geworden en toch door blijven slikken met Citalopram. Het werd vanzelf minder. Ben uiteindelijk toch gestopt met de Citalopram maar dat kwam niet hierdoor, het medicijn was voor mij duidelijk te licht. Dus eigenlijk gewoon door blijven slikken, die inwerkweken moet je toch door! Groetjes, jrs

anne 64
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door anne 64 »

Hoi Jrs
Het gaat de laatste dagen gelukkig veel beter
Nu maar hopen dat het zo blijft
Fijn voor jou dat je je ook wat beter voelt

hutje
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:36

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hutje »

ik zoek contact met mensen die ook citalopram gebruiken...

ik gebruik zelf 3 tabletten per dag, en het is het eerste antidepressivum wat bij mij werkt. maar last van droge mond, slaapproblemen, dunne ontlasting...

wie heeft er ook wat te vertellen?
ik heb ook wat te vertellen,alhoewel ik nauwelijks voldoende normale burgers bereiken kan heb ik gemerkt.
ik ben ook bij verschillende artsen geweest maar steeds zit daar een oudere te sterke te grote lelijkerd die gewoon niet te vertrouwen zijn mbt medicijnen
dus mijn advies is om bij die artsen weg te blijven,want genezen is slechts bluf van die te sterke te grote lelijke artsen,psychiaters en farmaceutische industrie

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door S. »

Hutjemutje speelt in meerdere fora- speeltuinen. :wink:

puumelke75
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2007 23:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door puumelke75 »

Zeg hutje

Dan vertel me eens hoe ik het dan moet doen volgens jou!!!!!!!!!!!

Ben benieuwd wat voor een oplossingen jij dan hebt...

met hoge verwachtingen wacht ik af.....

hugo123
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hugo123 »

hutje,

Wat een wantrouwen! Artsen zijn mensen, natuurlijk heb je goede en slechte daarbij zitten. Natuurlijk heeft de farmaceutische industrie grote financiele belangen.

Maar de reden dat ik cipramil slik is niet door hen veroorzaakt. Dit heeft te maken met externe factoren en hoe ik (in de zin van mijn persoonlijkheid) daarop reageer of mij in die situatie heb laten komen. Een arts, psychiater etc. kunnen mij slechts adviseren een middel te nemen. Hun adviezen zijn deels gebaseerd op ervaring, kennis, maar ook op de hoop een goede gok te doen. Je moet aannemen dat ze voor het doen van die gok een talent hebben.

Op het moment dat jij je been breekt en een arts je been spalkt en de farmaceutische industrie een goede pijnstiller heeft, dan ben je hen stellig wel dankbaar.

AD's zijn geen wondermiddelen, maar ik denk dat als je leven in zwaar weer gekomen is, je er dankbaar voor mag zijn, dat deze hulpmiddelen bestaan.

Wat ik proef uit je reactie is een gevaarlijk cynisme, haast iets van zij zijn gek en er is niks mis met mij. Ik weet dat ik depressief en angstig ben, omdat ik dat hiervoor niet was. Ik kan ook exact de trigger aangeven, maar heb ook niet een oplossing paraat anders dan met mensen die ervaring hebben te spreken en eventuele adviezen op te volgen.

De mensen op dit forum, delen hun ervaringen met cipramil. Voor de een een fantastisch hulpmiddel, voor de andere werkt het niet. In elk geval wel een steun als je in je depressie/angsten/etc. alleen zit en probeert de weerbare patient te zijn.

Mijn vraag aan jou is dan ook, waarom deze reactie hier? Zomaar bot een mening dumpen helpt ons niet verder. Daarom hierbij een uitnodiging om je mening toe te lichten.

hutje
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:36

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hutje »

Mijn vraag aan jou is dan ook, waarom deze reactie hier? Zomaar bot een mening dumpen helpt ons niet verder. Daarom hierbij een uitnodiging om je mening toe te lichten.quote

jij en ik,ik althans niet, kunnen niet zijn wat voor ingredienten in die pillen of medicijnen of tabletten zitten.
en de meeste artsen en psychiaters zijn veel te groot en te lelijk en te sterk en te oud om hen te kunnen vertrouwen met medicijnen,tabletten of pillen,ik neem die gewoon niet in,want ik hoef geen troep in mijn maag,en al helemaal niet van die ouderen die claimen dat zij iedere angst kunnen genezen met medicijnen,pillen of tabletten
ik heb genoeg troep in mijn maag gekregen in mijn kleuter en babyjaren,van die veel te grote en te sterke en te lelijke ouderen,heb daardoor genoeg problemen om die troep uit mijn maag te krijgen.

jgvv
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 17:22

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jgvv »

tja hutje op één of andere manier verbaast het mij niet dat jij nauwelijks voldoende normale burgers bereiken kan.
maar misschien ligt dat aan mij hoor.
als je je stelling inderdaad een beetje onderbouwd is het misschien geloofwaardiger. de arts die ik bezoek is een aardig jong persoon waar ik me wel op mijn gemak voel en heb dus wel vertrouwen in zijn kunnen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door D1RK »

@ hutje

1 je hebt vrije keuze in de huisarts, mits die nog patiënten kan inschrijven en niet vol zit.

2 lees bijsluiter, als je teveel in neem op dokters advies, soms is van 3x naar 2x genoeg, dus dat zou ook kunnen!
ook kun je dan als het na enkele dagen beter gaat de volgende keer lichtere medicijnen vragen, maar doe het niet te lang, en als slechter word gelijk weer terug naar oude!

3 neem medicynen altijd op zelfde tijd in, en maak lijstje van perioden dat je niet goed voel, sommige hebben zwakke en sterke, en nemen afhankelijk van cyclus deze zelfde middelenen in verschillende sterktes in!

Hou wel je arts op de hoogte van dit soort expirimenten, ook als het beter gaat, want hij moet weten of je zijn advies opvolgde, en als je minder neemt ook!

hutje
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:36

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hutje »

Hou wel je arts op de hoogte van dit soort expirimenten, ook als het beter gaat, want hij moet weten of je zijn advies opvolgde, en als je minder neemt ook!qoute.


precies wat jij zegt,het is gewoon poeha van de artsen dat zij medicijnen,pillen of tabletten hebben gevonden waarvan een mens beter wordt.
het zijn gewoon experimenten op jongere burgers,

Kaatje1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2007 11:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Kaatje1964 »

Hallo allemaal,

Vanmorgen eerst maar eens gekeken naar info over citalopram. Na ongeveer 5 jaar effexor gebruikt te hebben hoge dosis 225 mg, wat niet meer werkte overgestapt i.o. huisarts op eerst 4 dagen 20 mg citalopram. Daarna moet ik overstappen op 2 weken 40 mg. Tuurlijk lees je eerst de bijsluiter, maar daar wordt je helemaal niet vrolijk van. Zelf ook aan medicijn onderzoeken meegedaan vroeger maar elk dingetje wordt voor de zekerheid en het voorkomen van claims ( bij gevaarlijke en extreme bijwerkingen zeker) gemeld. Dus zullen we niet alles krijgen wat er opstaat neem ik aan, want dan is het middel erger dan de kwaal.
Ben het eens met anderen dat we het op voorschrift krijgen en niet zomaar iets doen, je mag ervan uitgaan dat de doktoren ons helpen. , Sinds gisteren begonnen (wel met angst en beven) want het is toch een ander middel. Heb i.o. huisarts effexor afgebouwd en voor het eerst sinds jaren had ik gedurende 5 dagen niks in mijn lijf. Voelde me eerst heel eng, beetje erg dronken zeg maar, en de emoties namen toch weer de overhand. Maar eigenlijk ging het sinds eergisteren beter, heb zelfs overwogen om sint janskruid te gaan gebruiken homeopatisch en niet dit nieuwe middel maar dit kan altijd nog. Wel merkte ik dat de gewrichtsklachten die ik had, leek wel reuma, tijdens het niet slikken weg waren. Sinds ik dit nieuwe middel slik komen de klachten weer even heftig terug. Reden voor mij, omdat er door jullie niks over gezegd wordt te vragen wie heeft hier ook ervaring mee??!!!

hugo123
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hugo123 »

Kaatje,

Ik heb ooit iemand horen zeggen, dat de meest erge bijwerkingen die genoemd worden in een bijsluiter, juist die zijn waarvoor een medicijn bedoelt is. Dus daar schrik ik niet zo van, wat ik wel jammer vind bij AD's is dat het zo'n tijd duurt voordat deze gaan werken.

Over de bijwerkingen bij de AD's in de vorm van reuma-achtige klachten, hoop ik dat anderen je van advies kunnen dienen.

Groet

Kaatje1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2007 11:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Kaatje1964 »

Hugo,

Dank voor je reactie, ben benieuwd of er nog reacties komen over mijn reumatische klachten.

Groet Kaatje

puumelke75
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2007 23:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door puumelke75 »

Weet je hutje....

Jij doet t er gewoon om, om aandacht te krijgen hier met je onnozele gezwam.
Ga ergens anders vervelend liggen doen, maar niet hier.
Geen wonder dat geen hond je serieus neemt. Ik doe t in ieder geval niet...
Maar misschien ben jij ook niet meer te helpen als ik dat zo lees...

Heb nog steeds geen antwoord gekregen van je, dus dat zal je dan ook wel niet hebben.
Dus laat je reacties maar achterwege want daar hebben we helemaal NIKS aan....

Gegroet

hutje
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 apr 2007 22:36

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hutje »

Weet je hutje....

Jij doet t er gewoon om, om aandacht te krijgen hier met je onnozele gezwam.
Ga ergens anders vervelend liggen doen, maar niet hier.
Geen wonder dat geen hond je serieus neemt. Ik doe t in ieder geval niet...
Maar misschien ben jij ook niet meer te helpen als ik dat zo lees...

Heb nog steeds geen antwoord gekregen van je, dus dat zal je dan ook wel niet hebben.
Dus laat je reacties maar achterwege want daar hebben we helemaal NIKS aan....

Gegroetquote.
hoezo zou ik mijn reacties achterwege laten,ik mag toch wel de aandacht vestigen op die miljoenen veel te grote en te sterke en te geoefende bredere oudere artsen,die zichzelf aan de beste medicijnen,pillen en tabletten helpen doen,vestigen

anne 64
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door anne 64 »

Hoi Jgvv en alle andere nieuwe gebruikers
Op advies van mijn therapeute ben ik gewoon heel langzaam gaan opbouwen
Eerst een paar dagen 5 mg en toen een tijdje 10 mg enz
Ik had toen al bijwerkingen ook al waren ze te verdragen
Ik had er niet aan moeten denken om gelijk met 20 mg te beginnen
De klachten die je hebt heb je vaak al heel lang, die paar weken opbouwen kunnen er dan ook nog wel bij
Ik zit ondertussen op de 40 mg en slik dit nu 5 weken en ik moet zeggen dat ik nu toch duidelijk verbetering voel
Dus hou vol er komen echt betere tijden ook al heb ik weleens gedacht dat dit middel mij niet hielp!

jgvv
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2007 17:22

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jgvv »

bedankt voor de tip, ik was ook al van plan met wat minder te beginnen.
ik hoop dat dat samen met de oxazepam dan wat makkelijker gaat.

Tekino
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:41

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Tekino »

Hutje,

Ik heb me hier aangemeld na het lezen van enkele reacties.

Echter is het niet meer dan fatsoenlijk om gewoon even een bericht terug te sturen op wat men hier gezegt heeft.
Enkel een bericht QUOTEN komt bij mij zeer kinderlijk over.

In dit geval, kan ik de mensen hier niet meer dan gelijk geven, en ja, het is en zal altijd een eigen keus blijven of je nou een bezoek aan je dokter brengt of niet.

Ook zei, die mensen, doen hun werk, en wat zei je te bieden hebben, niet om hoe de dokter eruit ziet!
Als die er niet zouden zijn, zouden er nog doden vallen bij griep. :)

Ook meen ik te hebben gelezen dat je berichten niets van doen hebben met die uiteindelijke onderwerp van deze thread.

Dus ik verwacht normale berichten en sluit je aan bij deze groep.
Anders kun je beter in één van de andere sub-forums posten!

Groetjes.

Gesloten