Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.
Geplaatst: 21 jun 2010 12:36
Tegenwoordig hoor je dat winkels een vaasgarantie geven op een boeket bloemen. Bij intratuin is dat duidelijk niet het geval, zie onderstaande ervaring ter illustratie.
Mijn echtgenoot gaf mij bloemen voor mijn verjaardag op 27 mei jl. Hij kocht het boeket bij intratuin voor 20 euro. Bij het in de vaas zetten van de bloemen 'ontplofte' een grote roze bloem. De blaadjes lagen door de hele keuken heen en de kale steel bleef in het boeket over. Er zaten ook gerbera's in, bloemen die toch gewoonlijk lang staan, met reeds uitdrogende blaadjes erin. De hortensia-bloem toonde ook al tekenen van uitdroging. De grote rozen hingen al enigszins krom. Ook het decoratie-groen wat erbij zat toonde al tekenen van uitdroging.
Aangezien ik niet zo heel vaak een boeket krijg van mijn echtgenoot wilde ik hem niet meteen terugsturen naar de bloemist. Het boeket stond 4 dagen in een vaas met water met plantenvoeding, en toen was het ondanks alle goede verzorging veranderd in een droogboeket.
Aangezien de bloemen in een andere plaats waren gekocht kon ik ook niet 1-2-3 terug gaan naar de Intratuin in Amersfoort toe. Door persoonlijke omstandigheden heb ik niet zo heel veel gelegenheid voor dergelijke uitstapjes.
Een paar weken daarna was ik in Amersfoort en besloot even langs Intratuin te gaan. Ik sprak een dame van de klantenservice, en vertelde haar over het korte bestaan van hun boeket bloemen. Ze ging met mij naar de afdeling verse bloemen toe, en daar stond een andere medewerkster mij te woord.
Natuurlijk had ik eerder een telefoontje kunnen plegen, een terecht verwijt. Alleen was ik te verbijsterd dat een boeket van 20 euro, na de juiste verzorging, na een paar uur al uit elkaar begint te vallen.
Ik kreeg als goedmaker een 'nieuw' boeket mee van hun. Het werd uit een emmer die achter de kassa stond vandaag gehaald. Een mooi gebaar, het was een wit boeket dit keer met rozen, een paar gerbera's etc. Ik zag al een droog randje aan een van de rozen maar besloot er diplomatiek over te zwijgen want er stonden nog meer klanten te wachten.
Thuis de bloemen meteen in het water gezet, plantenvoeding erbij. En na een dag merkte mijn echtgenoot zelf al op dat ook dit boeket begon te verwelken.
Nu, na het weekend is het resultaat wederom pover.
Voor de tweede keer op rij geeft Intratuin oude bloemen mee. Het zet me toch aan het denken: wie maakt nu een eerdere blunder goed door weer dezelfde fout te begaan ? Intratuin heeft bij mij behoorlijk afgedaan nu. Volgende keer bezoek ik wel een ander tuincentrum, en aan mijn echtgenoot heb ik gevraagd om volgende keer bloemen te halen bij de bloemenzaak bij ons om de hoek.
Intratuin heeft het op hun website wel over een 'garantie' op vaste planten, maar nergens over een 'garantie' op een boeket bloemen. Die is blijkbaar tot aan de deur. Jammer !!!!!
Mijn echtgenoot gaf mij bloemen voor mijn verjaardag op 27 mei jl. Hij kocht het boeket bij intratuin voor 20 euro. Bij het in de vaas zetten van de bloemen 'ontplofte' een grote roze bloem. De blaadjes lagen door de hele keuken heen en de kale steel bleef in het boeket over. Er zaten ook gerbera's in, bloemen die toch gewoonlijk lang staan, met reeds uitdrogende blaadjes erin. De hortensia-bloem toonde ook al tekenen van uitdroging. De grote rozen hingen al enigszins krom. Ook het decoratie-groen wat erbij zat toonde al tekenen van uitdroging.
Aangezien ik niet zo heel vaak een boeket krijg van mijn echtgenoot wilde ik hem niet meteen terugsturen naar de bloemist. Het boeket stond 4 dagen in een vaas met water met plantenvoeding, en toen was het ondanks alle goede verzorging veranderd in een droogboeket.
Aangezien de bloemen in een andere plaats waren gekocht kon ik ook niet 1-2-3 terug gaan naar de Intratuin in Amersfoort toe. Door persoonlijke omstandigheden heb ik niet zo heel veel gelegenheid voor dergelijke uitstapjes.
Een paar weken daarna was ik in Amersfoort en besloot even langs Intratuin te gaan. Ik sprak een dame van de klantenservice, en vertelde haar over het korte bestaan van hun boeket bloemen. Ze ging met mij naar de afdeling verse bloemen toe, en daar stond een andere medewerkster mij te woord.
Natuurlijk had ik eerder een telefoontje kunnen plegen, een terecht verwijt. Alleen was ik te verbijsterd dat een boeket van 20 euro, na de juiste verzorging, na een paar uur al uit elkaar begint te vallen.
Ik kreeg als goedmaker een 'nieuw' boeket mee van hun. Het werd uit een emmer die achter de kassa stond vandaag gehaald. Een mooi gebaar, het was een wit boeket dit keer met rozen, een paar gerbera's etc. Ik zag al een droog randje aan een van de rozen maar besloot er diplomatiek over te zwijgen want er stonden nog meer klanten te wachten.
Thuis de bloemen meteen in het water gezet, plantenvoeding erbij. En na een dag merkte mijn echtgenoot zelf al op dat ook dit boeket begon te verwelken.
Nu, na het weekend is het resultaat wederom pover.
Voor de tweede keer op rij geeft Intratuin oude bloemen mee. Het zet me toch aan het denken: wie maakt nu een eerdere blunder goed door weer dezelfde fout te begaan ? Intratuin heeft bij mij behoorlijk afgedaan nu. Volgende keer bezoek ik wel een ander tuincentrum, en aan mijn echtgenoot heb ik gevraagd om volgende keer bloemen te halen bij de bloemenzaak bij ons om de hoek.
Intratuin heeft het op hun website wel over een 'garantie' op vaste planten, maar nergens over een 'garantie' op een boeket bloemen. Die is blijkbaar tot aan de deur. Jammer !!!!!