LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazoom

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
skyline-mike

Gazoom

Ongelezen bericht door skyline-mike »

Hallo,

Ik heb woensdag 9 Juni een PS3 slim 250GB besteld op Gazoom.nl en deze is vandaag de dag nog steeds niet binnen. Levering zou 3 tot 5 werkdagen zijn, morgen word het 2 weken!Nou hebben we al een keer gebeld(afgelopen week woensdag) en toen was het belooft dat het vrijdag of zaterdag bezorgd zou worden. We hebben vandaag de dag nog steeds niets gekregen! Als we nu bellen krijgen we te horen "Door een technische storing zijn wij tijdelijk niet bereikbaar". Ook van de email die vrijdag is verzonden hebben we nog niets terug gekregen(belooft 1-2 werkdagen een antwoord terug te krijgen).

Slechte service, ik wil niet nog een keer horen dat ie word verzonden en er dan toch niet is.

michielNED

Re: Gazoom

Ongelezen bericht door michielNED »

Ik zie op het eerste gezicht weinig wat niet in orde is, bedrijf is ingeschreven bij de KVK, vermeld een bezoekadres, algemene voorwaarden lijken te kloppen en ze staan ingeschreven bij het thuiswinkel keurmerk. Daarnaast is de maximale levertijd van 30 dagen nog lang niet verstreken.

skyline-mike

Ongelezen bericht door skyline-mike »

Ben ik nou gek of staat er 3 tot 5 werkdagen. Dan ga ik er ook vanuit dat het zo is. Je word niet net behandeld, mail die vrijdag heb gestuurd geen antwoord...

5.8. De levertijd zal maximaal 30 dagen bedragen, tenzij dit bij een artikel anders aangegeven staat.
Speciaal voor jou...

michielNED

Ongelezen bericht door michielNED »

Die levertijd is niet bindend, zowel in het burgerlijk wetboek (7:46f) als in deze algemene voorwaarden (punt 5.9) staat dat de verkoper pas in gebreke is als de levering na 30 dagen niet geleverd is. Er staat dan wel dat de levertijd korter zou zijn, maar hier staan geen consequenties tegenover bij overschrijding.

De verkoper dient zich uiteraard wel in te spannen om de levertijd die men als indicatie opgeeft na te streven, en bij vertraging de klant juist te informeren. Echter, als men zoals ze aangeven inderdaad technische problemen hebben kan het zijn dat het tijdelijk stil ligt. Op dit moment kun je daar niets over doen, de verkoper overtreed zover ik kan zien geen enkele wet.

smitje77

Ongelezen bericht door smitje77 »

Hoe zit het dan als die termijn van 30 dagen wel overschreden word?

Ik heb 17 juni een playstation 3 250gb besteld, en ik heb deze nog steeds niet ontvangen. Ik heb voor 30 euro verbeld aan het 0900 nummer, omdat dit bedrijf me maar niet op de hoogte breng van wanneer ik mijn bestelling in huis heb. Ik hoor al 3 weken,"u heeft het voor het einde van de week in huis", maar ik heb mijn bestelde producten nog steeds niet binnen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

smitje77 schreef:Hoe zit het dan als die termijn van 30 dagen wel overschreden word?

Ik heb 17 juni een playstation 3 250gb besteld, en ik heb deze nog steeds niet ontvangen. Ik heb voor 30 euro verbeld aan het 0900 nummer, omdat dit bedrijf me maar niet op de hoogte breng van wanneer ik mijn bestelling in huis heb. Ik hoor al 3 weken,"u heeft het voor het einde van de week in huis", maar ik heb mijn bestelde producten nog steeds niet binnen.
@ Smitje: Stop met bellen.
Stuur ze schriftelijk (en aangetekend) een ingebrekestelling.
vermeld bestelnummer, besteldatum, geef aan dat de 30 dagen reeds voorbij zijn, en dat alle gedane telefonische toezeggingen leugens zijn gebleken.
Verzoek ze dringend om de betaalde PS3 binnen 5 werkdagen te sturen, danwel binnen 8 dagen het reeds betaalde, en de redelijke telefoonkosten (25 euro of zo) op je rekening terug te storten.

Ik vind zowiezo dat een bedrijf dat alleen een 0900 nummer als contact nummer heeft, mijn klandizie niet verdient.

Pietertje

Ongelezen bericht door Pietertje »

Beste allen,

Voor meer informatie omtrend Gazoom en de huidige situatie. Kijk op http://www.budgetgaming.nl/forum.php?pa ... w=&action=

Daar staat dat Gazoom van dezelfde eigenaar is als Digitala. Google maar eens op dat bedrijf en je komt er achter dat er daar dezelfde dingen hebben gespeeld. Op de website www.opgelichtopinternet.nl staat een hele case over digitala. Er zijn nog tientallen gedupeerden die nog geld krijgen van deze 2 ondernemers.

Gazoom = Digitala.

De mensen van Gazoom doen er alles aan (nep namen e.d.) om dit niet uit te laten komen. Jongens van Budgetgaming zijn er inmiddels achter.

Als u mij niet geloofd. Vraag een uitreksel op bij het KVK. Daar ziet u zo de overeenkomsten.

Succes... Gezien het feit dat na een jaar de mensen van Digitala nog steeds hun geld niet terug hebben. Er hebben zich middels meerdere rechtszaken voor gedaan. Deze zijn niet behandeld omdat Digitala steeds gebruik maakt van verweer en uitstel.

mcmi

Ongelezen bericht door mcmi »

Ook ik heb op 17-06-2010 een Playstation 250 besteld en betaald en nog niets ontvangen ga morgen maar weer eens bellen en kijken of ze het geld terug storten en anders maar aangifte doen. Mijn kinderen hebben het zelf bijelkaar gespaard het geld . Zoals ik het nu lees moet ik dus een nieuwe gaan kopen in de winkel en zijn we het geld dus kwijt wat ik niet kan missen wat kunnen we hier aan doen een curator misschien

carolinew

Ongelezen bericht door carolinew »

Ik zie dat iedereen problemen heeft met het bestellen van een Playstation, ik heb problemen met het bestellen van een X-BOX 360. Er werdt mij steeds verteld dat er een verkeerde lading was binnengekomen, en als ik bel nemen ze niet op. Zijn er nog meer mensen gedupeerd, naast mensen die een Playstation 3 of een X-BOX 360 hebben besteld, want dan kan er werk van gemaakt worden het is niet normaal dat dit bedrijf al bijna 2 maanden het geld van mijn 9 jarige broertje heeft waar hij lange tijd voor heeft gespaard.

noortje

Ongelezen bericht door noortje »

Hallo,
Ik heb ook op 21 juni een playstation 3 besteld met 2 games en betaald(helaas)
En ik heb ook tot op de dag van vandaag nog niks binnen. Heel wat keren gebeld, gemaild, tickets aangemaakt enz. Elke keer als ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg, werd me beloofd dat ik eind van de week echt de spullen binnen had, maar helaas...Ik heb nu een aangetekende brief verstuurd...kijken of daar een reactie op komt.
Ik vrees dat dit niet goed afloopt :(

tijn80

Ongelezen bericht door tijn80 »

Vervelend al die leveringsproblemen.
@skyline-mike: heb jij inmiddels al iets gehoord van Gazoom?

Heeft iemand al eens geprobeerd om bij het bezoekadres langs te gaan?

Ni3ls

Ongelezen bericht door Ni3ls »

Beste lezers,

ook ik mag mij inmiddels voegen in het rijtje van wachtenden bij Gazoom!
Eind augustus een Wii Motion Plus adapter incl het spel Wii Sports Resort besteld en per Ideal betaald. Behalve een bestelbevestiging nimmer meer iets gehoord van Gazoom terwijl bij de bestelling stond dat deze binnen 3 werkdagen geleverd zou worden.

Via de website getracht een ticket aan te maken waar ze uiterlijk binnen 2 werkdagen op zouden reageren, je snapt het al.... niet dus. Vandaag, 9 september, gebeld met het dure 0900 nummer. Na 10 min. in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Weer extra kosten gemaakt.

Ik heb de hoop inmiddels opgegeven maar leg me er niet bij neer.
Tip: Ga niet met ze in zee!!

mogi99999

Ongelezen bericht door mogi99999 »

Ja, bingo, weer iemand erbij die geneppt is door GAZOOM..

Ik heb 14augustus mijn PS3 GOD OF WAR 3 Bundel besteld op gazoom (kostte rond de 325euro!) en heb mijn aankoop 2 weken geleden annulleerd, omdat het mij te lang duurde.

Ik wacht op dit moment al 13 dagen lang op mijn geld, en heb zo het gevoel dat dit niet zo snel terug gestort zal worden.

Zaterdag moest ik toch sowieso al naar de politie om aangifte te doen; kan ik gelijk ook gazoom aanklagen.

Iemand anders die al meer dan 2 weken op zijn geld zit te wachten?

groetjes,
mogi99999 :cry:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mogi99999 schreef:Ja, bingo, weer iemand erbij die geneppt is door GAZOOM..

Ik heb 14augustus mijn PS3 GOD OF WAR 3 Bundel besteld op gazoom (kostte rond de 325euro!) en heb mijn aankoop 2 weken geleden annulleerd, omdat het mij te lang duurde.
Vraagje:
Stond er een levertijd bij?
Heeft men gereageerd?

Daarnaast - annuleren zou ik niet doen, als men de afgesproken / geadverteerde levertermijn overschrijd, kan je beter een koop ontbinden.
Annuleren is een actie vanuit de koper, ontbinden is een actie met als oorzaak de leverancier (of een andere externe factor).

rbeukel

Ongelezen bericht door rbeukel »

Beste mensen,

Hierbij doe ik een oproep om te zorgen dat Gazoom verantwoording gaat nemen voor zijn belabberde services. Ik heb op 1-8-2010 een PS3 250 GB met het God of War 3 besteld. Deze zou binnen 10 werkdagen worden geleverd. Het is nu inmiddels 10-9-2010 en heb nog steeds niks ontvangen. Daarbij heb ik meerdere malen gebeld wat heeft geleid tot meer als 70 euro aan telefoon kosten alleen aan het bellen naar gazoom. Ik heb ook meerdere mails verstuurd. In het begin werdt er nog op genomen of gereageerd op mijn mails. Het laatste echte contact of reactie van gazoom dateert van maandag 30-8-2010. Daarbij ben ik langs het bezoekadres geweest in amsterdam, maar zoals ik al had verwacht was daar niemand aanwezig. Al met al ben ik samen met de bestelling en alle pogingen om duidelijkheid te krijgen meer als 400 kwijt. Ik heb vandaag een aangetekende brief gestuurd naar gazoom om te zorgen dat zij moeten antwoorden. Daarbij ben ik al bezig met de nationale ombudsman om verdere stappen te gaan ondernemen. Graag wil ik met mensen in contact komen om sterker te staan tegen gazoom. Dit is namelijk geen stijl om zo om te gaan met mensen die genoeg geld betalen. Mensen die hierbij willen helpen of hun eigen probleem duidelijk willen maken of er mensen zijn die andere nummers van gazoom of namen weten laat mij dit graag weten.

Hoop op reacties. jullie kunnen mij mailen via [email protected]

Renz Beukel

mogi99999

ja, dit had ik nou precies ook.. tot en met 30augustus kreeg ik nog een antwoord, en sinds kort niet meer.

Ik heb echt het gevoel dat dit hele gazoom gebeuren door oplichters gedaan is!!

AUB melden als jullie een bericht hebben gehad, iets hebben gehoord of aangifte hebben gedaan.

Ik ga morgen aangifte doen en dan zet ik later wel de resultaten online!

groet,
mogi

mogi99999

Ik zag net op de site van http://www.gazoom.nl dat zij lid zijn van THUISWINKELKEURMERK.

Als iedereen die door gazoom "belazerd" is hier een klacht indient, schieten we misschien wel meer op! :

http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/

Mogi

@ Guardian72
ja er stond een levertijd bij: 5-10 dagen.
En toen ik na de 10 dagen een mail stuurde hebben zij daar ook netjes op gereageerd.

Maar na 2 weken wachten, had ik nog niets ontvagen, dus stuurde ik nog een mail, en hierop antwoorden zij dat de PS3 bundel uitverkocht was. Hierop heb ik dan mijn bestelling geannulleerd.

rbeukel

Ongelezen bericht door rbeukel »

Alvast bedankt voor reacties en tips. Ik ben al met meerdere bezig om genoeg bewijs bij elkaar te krijgen om verdere stappen te ondernemen. Aangezien ik geen contact meer krijg met hun kan ik mijn order ook niet cancelen. Daarbij hebben zij mij al meerdere vergoedingen toegezeg die ik bij annuleren niet meer zal krijgen. Daarbij heb ik al meerdere kosten moeten maken om contact te krijgen. Deze kosten wil ik vergoed krijgen. daarom vraag ik om meerdere mensen zich te melden. ik heb net geprobeerd om een klacht in te dienen bij thuiswinkelnet, maar op een of andere manier kan ik hem niet versturen. Herb alles goed ingevuld.

Mochten mensen nog meer verhalen hebben laat mij dit graag weten via [email protected]

Groeten.

Renz Beukel

mogi99999

Hee Rens,

super dat jij ook 1 van de mensen bent die aktie gaan ondernemen!
Ik heb zaterdag, over 2 weken, een afspraak bij de Politie om mijn aangifte te doen. Hier zal ik alles uitleggen en hopen dat zij een onderzoek zullen gaan starten.

Vandaag ben ik ook al bij de politie langs geweest voor een aangifte, maar deze heeft niets met gazoom te maken.

Toch heb ik ze nog over GAZOOM aangesproken en alles voorgelegd en toen werd er mij gezegd dat dit verdacht veel lijkt op oplichterij en dat zij zeker een onderzoek gaan starten!
Of ik mijn geld terug krijg is afwachten.. maar de kans lijkt klein ---

Iedereen die GEHOLPEN wil worden en moet zich zo snel mogelijk hier bij aanmelden en al zijn gegevens en probleem posten.

DES TE MEER DES TE BETER, en te sneller gazoom betaald voor wat zij ons hebben aangedaan!

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 30/195#204

met vriendelijke groet,
Moritz Bauer

familieL

Ongelezen bericht door familieL »

Hoi allemaal
Bij opgelicht op internet hebben ze de discussie over Gazoom verplaatst. Het is namelijk een afzonderlijke discussie geworden en staat niet meer onder de topic van Digitala.
(Alhoewel het daar natuurlijk wel thuis hoort: Op budgetgaming.nl kun je lezen dat uit gegevens van de kamer van koophandel blijkt dat Gazoom en Digitala van dezelfde eigenaar zijn. )

De nieuwe link is naar de discussie is:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1284298210

Als je gedupeerd bent door Gazoom, meld je dan hier aan!!

Gesloten