Pagina 1 van 1

T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 15:55
door Lagonas
Goedemiddag allen,
Ik heb gesproken met t-mobile over een probleem die ik heb met mijn mobiele telefoon, hieronder staat alles kort samen gevat:

Vrijdag 18 juni 2010 9:28
Medewerker t-mobile gesproken over 3G netwerk; Mevrouw geeft aan dat er geen 3g zendmast in Weesp is en dat ik maar moet overschakelen naar 2G
(Ik betaal voor 3G maar ik krijg niks geleverd)
Kosten:
9,95 Euro p/m
Startdatum contract:
20 september 2008
2008 ; 3 maanden
2009 ; 12 maanden
2010 ; 6 maanden
3 + 12 + 6 = 21 maanden. 21 x 9,95 = 208.95 euro aan kosten waar ik nooit iets aan gehad heb.


Probleem 2:
Zelfde mevrouw van de t-mobile klantenservice aangesproken over het feit dat mijn complete telefoon verbinding wel 5 keer op een dag uitvalt en dat ik de vliegtuig modus compleet aan en uit moet zetten voordat deze het weer doet.(Soms kom ik hier pas na 3 uur achter dat mijn netwerk is uitgevallen en ben ik dus 3 uur lang niet bereikbaar.
en ik heb wel een hele goede oplossing gekregen naar mij mening...: Simkaart in een andere telefoon doen. dit is NIET de oplossing die ik verwacht van 1 van de grootste telecom aanbieders van nederland.

Dit is na mijn mening; niet navolgen van het contract, en zou ik om deze reden mijn contract kunnen ontbinden? dit omdat ik al meer dan een jaar ontevreden ben hierover (Uitval van het netwerk meerdere keren per dag, en totaal geen internet verbinding)

Ik ben ook sinds vandaag bij gaan houden wanneer mijn netwerk precies uitvalt en het liegt er niet om. ik ben hier om 10 uur mee begonnen en ik zit nu al zover:
(Dit zijn dus de tijden dat ik het zelf ontdekt heb.)
Donderdag 24 juni:
11:02
12:02
15:49

Hebben jullie eventueel enige tips voor me?

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 16:27
door henk51
verbinding wel 5 keer op een dag uitvalt en dat ik de vliegtuig modus compleet aan en uit moet zetten voordat deze het weer doet
Vliegtuigmodus is gewoon alle netwerkcommunicatie naar je telecomprovider uitschakelen. Dan blijven dus alle functies naast communicatie over. Zoals spelletjes muziek e.d.
Ik snap niet waarom je hem in vliegtuig modus schakelt,je schakelt dan gewoon alle communicatie uit geen wonder dat je geen netwerk hebt.
Ben je niet in de war en bedoel je telefoon in stille modus zetten dat is heel wat anders dan blijf je netwerk houden maar geeft de telefoon geen belsignaal.
Zoals ik nu lees gebeurd de uitval door eigen toedoen,doordat je een aantal opties door elkaar haalt.


gr Henk

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 16:37
door Lagonas
henk51 schreef:
verbinding wel 5 keer op een dag uitvalt en dat ik de vliegtuig modus compleet aan en uit moet zetten voordat deze het weer doet
Vliegtuigmodus is gewoon alle netwerkcommunicatie naar je telecomprovider uitschakelen. Dan blijven dus alle functies naast communicatie over. Zoals spelletjes muziek e.d.
Ik snap niet waarom je hem in vliegtuig modus schakelt,je schakelt dan gewoon alle communicatie uit geen wonder dat je geen netwerk hebt.
Ben je niet in de war en bedoel je telefoon in stille modus zetten dat is heel wat anders dan blijf je netwerk houden maar geeft de telefoon geen belsignaal.
Zoals ik nu lees gebeurd de uitval door eigen toedoen,doordat je een aantal opties door elkaar haalt.


gr Henk
Nee, ik vermoed dat er nu een aantal dingen door elkaar gehaald worden.
als mijn netwerk volledig uitvalt, dus geen telefoon verbinding, geen internet, helemaal niks. dan zet ik hem in vliegtuig modus zodat die ook echt ALLE verbindingen blokeerd. als ik hem daarna meteen weer van vliegtuig modus afhaal dan probeert die dus weer verbinding te maken en dan doet die het daarna ook weer. en helaas moet ik deze actie ongeveer 5 keer per dag herhalen omdat mijn complete netwerk simpel weg gewoon weg valt. ik noteer nu ook alle tijden hiervan. (Nu ik mijn telefoon pak is het dus nog een keer gebeurd terwijl ik dit typ. de melding: Geen netwerk meer. Het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar. in "instellingen" kunt u een ander netwerk kiezen.

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 17:08
door henk51
Kijk het is bekend dat T-Mobile vooral in woningen/bedrijven met veel beton veelal minder/slecht bereik heeft. Dat is geen geheim daar staan al vele honderden klachten over op diverse consumenten sites. Je woont in Weesp dus kan je je telefoon op automatisch kiezen zetten,dan zoekt de telefoon bij bereik weer automatisch naar netwerk. In grensgebieden is het raadzaam dit uit te schakelen daar je de kans hebt om dan automatisch op een sterker buitenlands netwerk aangemeld te worden. Ik had tijdens mijn werk op object in Hilversum
door vele beton en ijzer ook minimaal tot geen bereik binnen. Ben nu overgestapt op KPN toppie overal bereik zelf in de kelder van het bedrijf. Perfecte ontvangst binnenshuis word door geen enkele provider gegarandeerd er zijn zoveel factoren die de ontvangst kunnen storen. Ook soms door bewoners zelf veroorzaakt. Nu is KPN ook niet altijd het beste een collega heeft een bedrijf in Zeewolde KPN geen bereik T-Mobile wel. Ik zou bij het aflopen van contract maar eens gaan nadenken of je geen andere provider moet gaan nemen.
Test de eventuele nieuwe provider eerst eens uit met een sim kaart van een vriend/vriendin/familie lid. Of koop voor 10 euro een prepaid kaartje.

gr Henk

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 17:14
door Lagonas
henk51 schreef:Kijk het is bekend dat T-Mobile vooral in woningen/bedrijven met veel beton veelal minder/slecht bereik heeft. Dat is geen geheim daar staan al vele honderden klachten over op diverse consumenten sites. Je woont in Weesp dus kan je je telefoon op automatisch kiezen zetten,dan zoekt de telefoon bij bereik weer automatisch naar netwerk. In grensgebieden is het raadzaam dit uit te schakelen daar je de kans hebt om dan automatisch op een sterker buitenlands netwerk aangemeld te worden. Ik had tijdens mijn werk op object in Hilversum
door vele beton en ijzer ook minimaal tot geen bereik binnen. Ben nu overgestapt op KPN toppie overal bereik zelf in de kelder van het bedrijf. Perfecte ontvangst binnenshuis word door geen enkele provider gegarandeerd er zijn zoveel factoren die de ontvangst kunnen storen. Ook soms door bewoners zelf veroorzaakt. Nu is KPN ook niet altijd het beste een collega heeft een bedrijf in Zeewolde KPN geen bereik T-Mobile wel. Ik zou bij het aflopen van contract maar eens gaan nadenken of je geen andere provider moet gaan nemen.
Test de eventuele nieuwe provider eerst eens uit met een sim kaart van een vriend/vriendin/familie lid. Of koop voor 10 euro een prepaid kaartje.

gr Henk
Hartelijk dank voor je reactie:)

Toch vind ik wellicht dat dit niet alleen door het stenen gebouw van mijn werk komt (Dit heb ik thuis, buiten en op mijn werk.) ik moet zeggen dat ik het IETS minder heb sinds ik mijn telefoon geupdate heb naar de nieuwste firmware maar alsnog gebeurd het gemiddelt 5 keer per dag. ik ga eerst maar een aangetekende brief sturen naar t-mobile met de vraag of ze er iets aan kunnen doen binnen een afgesproken tijd want ik moet zeggen dat ik met hun klanten afreageerlijn/service
totaal NIET geholpen wordt.

groet,

Lagonas

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 18:51
door henk51
Ik las kort geleden in een artikel dat ook de ontvangst bij het ene toestel beter is dat bij het andere. Er is best wat aan te doen door T-Mobile er kunnen meer masten geplaatst worden zijn ze ook mee bezig. Iedereen vind dat dat moet gebeuren. Echter als er in een buurt een mast geplaatst gaat worden is er wel weer een bewoner of bewoners commissie die dat niet voor hun deur/wijk wil hebben en het tegenhoud. Wel een grote mond hebben over slechte ontvangst maar de oplossing moet maar bij een ander gezocht worden en niet bij hun. Maar ze willen wel de voordelen ervan hebben.Je kan het niet zo gek bendenken of er is wel een bezwaar commissie voor.

gr Henk

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 24 jun 2010 22:34
door Yme
Lagonas schreef: ...Simkaart in een andere telefoon doen. dit is NIET de oplossing die ik verwacht van 1 van de grootste telecom aanbieders van nederland.
Natuurlijk is dit geen oplossing maar dit kan wel leiden tot de oplossing. Op deze manier kun je namelijk uitsluiten of het probleem veroorzaakt wordt door je telefoon.

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 12 jul 2010 14:54
door Bobvanveen
Goedemiddag,

Ik zit ook met het Sim niet geregistreerd probleem. het overkomt me 5 tot 6 keer per dag en is echt super irritant. vaak heb ik het niet door en kom er pas na een aantal uur achter ;( waardoor mijn hele mailbox vol zit met mensen die me willen bereiken....

Ik heb al gebeld naar de T-mobile service en die kunnen uiteraard niets voor je betekenen. Je moest naar de Shop toe. Waar ze bij mijn eerste bezoek mijn gegevens hebben gereset. Dit leek goed te werken en ik was weer zo blij als een kind. Maar binnen 1.5 dag had ik er weer last van. Nogmaals met tegenzin naar de shop gegaan waar ik een nieuwe SE X10 kreeg om zo het "probleem" op te lossen. Dit ging 2 dagen goed totdat ik weer 5 keer per dag die melding kreeg....

Vanmiddag nog maar eens langs gaan en kijken of een nieuwe SIM het probleem oplost.

Als dit alleemaal niet blijkt te werken. Kan ik dan mijn contract nietig laten verklaren en overstappen naar een andere provider? Aangezien T-mobile niet de service kan leveren die ze beloofd?

Ik hoor graag van jullie

Groeten. Bob

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 14 jul 2010 19:15
door Winster
Dit is denk ik moeilijk aan te tonen. Daarbij vermoed ik dat ze je niet snel in het gelijk zullen stellen.

Probeer overigens een prepaid kaartje uit op een reservetoestel van andere providers en van T-Mobile. Kan je een beetje zien hoe het zit met het bereik ter voorbereiding op een evt. overstap.

Soms kan het ook aan het SIM-kaartje liggen, gek genoeg.

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 14 jul 2010 21:58
door dimba
Je zegt dat je betaalt voor 3g netwerk, maar als ik op hun website kijk, dan zie ik duidelijk dat je voor 9,95 een snelheid krijgt van :
Download: tot 384 Kbps.
Upload: tot 64 Kbps.
Volgens mij maakt het dus niet uit of je hem op 2g of 3g netwerk hebt staan.

Doe een speedtest en als je niet aan die snelheid komt dan heb je terecht een klacht.
Tevens geef je aan dat je vanaf 2008 de bundel niet juist hebt kunnen gebruiken, beetje laat om pas in 2010 hier een bericht te plaatsen. Als ik in 2008 al 3 maanden een probleem heb met een product, zal ik er geen seconde over nadenken om gewoon per 2009 een andere provider te kiezen.

En een simkaart in een ander toestel plaatsen leid vaak wel tot een oplossing, misschien is je toestel wel stuk en werkt het in een ander toestel prima.
Dit adviseren ze ook bij Vodafone.

Succes.

Gr Dimba.

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 07 sep 2010 14:38
door hiske555
Hi, ik heb exact hetzelfde probleem.
heb nu sinds een week de se xperia 10 mini. na een aantal uur verschijnen er twee kruisjes waar eerder 3g stond en dan ben ik niet meer bereikbaar en hebik geen internet.
eerst zette ik de telefoon helemaal uit en weer aan en dan deed ie het vaak weer. na het lezen van jouw bericht hoef ik nu iig alleen nog naar vliegtuigmodus over en weer te schakelen. dat scheelt al meer tijd dan aan en uit zetten.
ik heb ook gebeld, gister en zou door worden verbonden. daar werd ik van de lijn gegooid/er ging iets mis. dus ik weer gebeld (2e x 20 minuten aan de lijn) en weer ging er iets mis waardoor er opgehangen werd.
Ik heb weinig zin om weer 20 minuten te wachten en de kosten ervan te betalen. belachelijke service.

mocht je de oplossing hebben voor dit probleem, dan hoor ik het graag.

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 07 sep 2010 20:03
door dusus
Dat Vodafone en KPN veel minder ontvangst problemen hebben, ligt aan de door hen gebruikte frequentieband (900 MHz). Die is lager en dus beter te ontvangen, dan van T-Mobile (1800 Mhz). Je ontvangst zal dus niet beter worden totdat er extra zendmasten in je buurt worden gezet. Dat kost geld en tijd....

T-Mobile is een dief van eigen portemonnee geweest, want ze hebben om Orange (klanten) te kunnen kopen de zendmasten van Orange snel verkocht. Nu moeten ze voor veel extra geld weer locaties en masten regelen.

Als je structureel bereikklachten hebt op een vaste locatie, kan je aangetekend met argumenten opzeggen. Wel duidelijk gedetailleerd aangeven waar en wanneer je geen bereik hebt, en waarom dat zo belangrijk voor je is (je woont of werkt er). Er zijn enkele zaken bij zowel de Geschillencommissie Telecom, als bij de Rechtbank geweest, waarin de klanten in hun gelijk zijn gesteld, en vaak T-Mobile ook van voorgaande maanden geld terug moest geven.

Re: T-mobile - Niet leveren van contracts gebonden afspraken

Geplaatst: 07 sep 2010 20:08
door Ik zeg T-Mobile op
@all

Precies wat ik al eerder schreef: T-Mobile opzeggen!