Pagina 1 van 1

LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 27 jun 2010 23:13
door LvE1964
Vorige week ontving ik van mijn bank (Rabo) twee nieuwe bankpassen voor mijn rekeningen.
Er was een folder toegevoegd hoe te handelen. Geadviseerd werd het saldo wat op de chipknip staat, terug te storten op je rekening via de chipknip-automaat en daarna de pas door te knippen en weg te gooien.

Ik heb dit gedaan. Er stond nog saldo op (uit m'n hoofd respectievelijk rond de 27 en 25 euro). Bij beide handelingen kreeg ik de melding dat de terugstorting gelukt was en het huidige saldo 0,00.

Zit ik vanavond te kijken, zie ik er niks van terug op m'n rekeningoverzicht!! Ik heb inmiddels wel een mail gestuurd naar de bank, maar ik ben heel bang dat ik naar m'n euro's kan fluiten.
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.

Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 27 jun 2010 23:17
door gerland
Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.
Of controleer eerst je rekeningoverzicht voordat je 'm doorknipt.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 27 jun 2010 23:20
door Winster
Uit ervaring (bij de ABN AMRO) weet ik dat dat dit ook na enkele werkdagen pas bijgeschreven kan worden.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 27 jun 2010 23:25
door LvE1964
gerland schreef:
Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.
Of controleer eerst je rekeningoverzicht voordat je 'm doorknipt.
Tja, dat schreef ik toch al:
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.
Maar sowieso is het helemaal van de pot gerukt dat die terugstorting niet goed gaat. Toch??!

Hopen maar dat Winster gelijk heeft.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 27 jun 2010 23:39
door gerland
LvE1964 schreef:
gerland schreef:
Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.
Of controleer eerst je rekeningoverzicht voordat je 'm doorknipt.
Tja, dat schreef ik toch al:
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.
Nee, U schreef dat u stom geweest was.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 28 jun 2010 00:22
door crazyme
De hamvraag is WANNEER heeft u het saldo terug geboekt ?

Overigens : u stuurt een mail naar de Rabo met een vraag, maar kennelijk weet u het antwoord al ?

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 28 jun 2010 08:50
door Ad Verkaad
Ook ik heb een nieuwe (Rabo)pas gekregen. Het saldo van de oude chipknip op zondag teruggestort via de automaat, en op maandag was het op m'n rekening bijgeschreven.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 28 jun 2010 09:52
door witte angora
Mijn oude Rabopasje lag na iets meer dan een jaar zo ongeveer doormidden, toen ik mijn nieuwe kreeg kon ik niet meer bij mijn saldo op de chipknip. Was maar een paar euro, maar toch...

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 29 jun 2010 20:15
door LvE1964
Geld is met twee dagen vertraging op m'n overzicht terug te vinden. Gelukkig maar. :D
Over en sluiten maar, dit topic.

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 30 jun 2010 08:14
door Dirkie
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.
Niet stom, maar ongeduldig. En je hebt in ieder geval weer een paar mensen wat leuke bijdragen laten posten op een achteraf zinloos topic :mrgreen:

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Geplaatst: 01 jul 2010 21:50
door linda82
Je kunt altijd aan de balie vragen om het saldo terug te storten als het jezelf niet meer lukt. Uiteraard dien je dan wel de pas in te leveren. Er wordt dan via de computersystemen bekeken welk saldo er nog op de kaart stond en dat wordt dan teruggestort. Dit kan wel 2 a dagen weken duren. Dus als je chip beschadigd is, even langs de balie.