Pagina 1 van 1

Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 27 jun 2010 23:50
door serkan
28 april j.l. heb ik mijn laptop voor reparatie naar de mediamarkt gebracht,waarin mijn accu, adapter en 1 dode pixel gemaakt zouden worden. Binnen 3 weken zou ik mijn laptop weer terug ontvangen. Na een aantal weken geen bericht te hebben ontvangen ben ik zelf langs geweest en heb ik te horen gekregen dat de adapter niet gerepareerd was en hij opnieuw naar packerd bell gestuurd was en ik dat ik mijn reparatie bij kon houden via de website. Op de website stond de reparatie afgewerkt en na weer 2 weken heb ik ze een berichtje gestuurd:

Vraag gesteld op 20-05-2010 aan Media Markt - Den Haag
Ik heb nog geen bericht gehad over mijn laptop, er zijn al meer dan 2 weken voorbij en ik zie bij de status historie afgewerkt, wanneer zal ik bericht ontvangen over mijn laptop?
Antwoord ontvangen op 20-05-2010 van Media Markt - Den Haag
Hallo meneer Savas, we hebben uw laptop weer treug gestuurd, omdat er niets met de oplader is gedaan. Het nieuwe reparatienummer is ******. Mvg,

Met het nieuwe reparatienummer heb ik weer gewacht op bericht van de Mediamarkt. Na weer geen bericht van de Mediamarkt te hebben gehad heb ik nogmaals zelf een berichtje gestuurd een maand later. Omdat in de repartatiehistorie 3 juni als afgewerkt stond en ik weer geen bericht kreeg van de mediamarkt.

Vraag gesteld op 14-06-2010 aan Media Markt - Den Haag
Ik heb nog steeds geen bericht ontvangen over mijn laptop ik zie dat 3 juni het al afgewerkt was, wanneer kan ik hem terug krijgen?
Antwoord ontvangen op 15-06-2010 van Media Markt - Den Haag
Hallo mevrouw Savas, wij hebben uw laptop met adapter nogmaals voor reparatie, omdat de reparateur het defect niet heeft hersteld. Zodra deze reparatie retour is, krijgt u bericht van ons. Mvg, Nicole.

Ik begin dit nu toch wel zat te worden, inmiddels zijn er al bijna 9 weken voorbij en heb ik mijn laptop nog steeds niet en ik heb zelf tot nu toe het contact met mediamarkt moet opnemen over de voortgang. Het lijkt mij wel logische dat als er iets mis gaat hier over contact wordt opgenomen met de klant en niet na 8 weken de klant zelf contact moet opnemen over de voortgang. Ik wil binnekort op vakantie en er bestaat nu een grote kans dat ik mijn laptop tot dan niet terug zie. Ik wil daarom graag weten wat mijn rechten hierin zijn, heb ik recht op mijn geld terug of een nieuwe laptop?

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 28 jun 2010 00:19
door crazyme
Wat uw rechten zijn ?

U kunt nakoming van de gemaakte afspraken eisen. Dat doet u al en dat maakt niet veel uit blijkbaar.

U kunt ook ontbinding van de overeenkomst eisen. Dan krijgt u uw laptop gerepareerd terug. Daar zit u ook niet op te wachten neem ik aan.

U bent dus overgeleverd aan de serviceafdeling van MM, en hier heeft u dus kennis mee gemaakt.

Wat ik zou doen:
Doorvragen WAAR de laptop NU is, en zorgen dat u degene die de laptop gaat herstellen te spreken krijgt. Gewoon extreem lastig worden dus. Veel vragen stellen, concrete terugbelafspraken maken, en wanneer deze niet worden nagekomen 5 minuten later weer aan de telefoon hangen.

Maak ze gek ! :mrgreen:

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 28 jun 2010 01:41
door serkan
dank u voor uw reactie, maar ik neem aan dat u bedoelt dat ik de laptop bij overeenkomst ontbinden dus on-gerepareerd terugkrijg?

Ik heb in feite dus geen poot om op te staan kwa eisen van een redelijke tijd voor reparatie? Dus al duurt het een jaar, het maakt niets uit verder? Alvast bedankt.

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 28 jun 2010 09:53
door tennis
Heb nogal goede ervaring gemaakt, als de filialen niet willen meewerken, een telefoontje naar het hoofdkantoor en daar nog eens de klacht neerleggen!

Media Markt / Saturn Holding Hoofdkantoor Nederland
Prins Alexanderplein 32/36
3067 GC Rotterdam
010-2076501

suc6

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 28 jun 2010 10:04
door BBCS
De volgende keer toch maar naar een vakman toe? :wink:

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 28 jun 2010 11:54
door alfatrion
Ik neem aan dat de Mediamarkt ook de verkoper is. In dat geval heb je inderdaad recht op zowel kosteloos vervanging en/of ontbinding.

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 05 jul 2010 10:37
door Media Markt Den Haag
Media Markt Den Haag heeft de notebook 3 maal verstuurd naar de reparatie dienst. Wanneer het artikel daarna nog defect is heeft de klant recht om de koop te ontbinden of een omruiling volgens de consumentenbond.
De koop is voor mevrouw Savas ontbonden.

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 05 jul 2010 11:54
door alfatrion
@Media Markt Den Haag:

1. De consument heeft in beginsel het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging. Dit alleen anders wanneer de kosten van een van beiden opties significant verschillen.

2. Na herstel moet de klant een conform product hebben. Indien dit niet het geval is dan heeft de klant per direct het recht de koop te ontbinden. Er bestaat niet zo iets als een recht voor de winkelier om het drie keer te proberen.

Re: Mediamarkt zooit wat aan met laptop reparatie

Geplaatst: 11 aug 2010 15:16
door rememberme1
alfatrion schreef:@Media Markt Den Haag:

1. De consument heeft in beginsel het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging. Dit alleen anders wanneer de kosten van een van beiden opties significant verschillen.

2. Na herstel moet de klant een conform product hebben. Indien dit niet het geval is dan heeft de klant per direct het recht de koop te ontbinden. Er bestaat niet zo iets als een recht voor de winkelier om het drie keer te proberen.
1.) De consument heeft recht op kostenloze herstel of vervanging binnen een tijdsbestek van minimaal 6 maanden, de meeste fabrikanten en winkeliers hanteren 1 jaar. De winkelier mag dan aantonen dat het gebrek is onstaan door de schuld van de consument of zelfs door "normale" slijtage, is dit het geval dan heeft de consument geen recht op vervanging of gratis herstel. Wat vaak verkeerd begrepen wordt is dat de verkoper de keuze heeft tot het aanbieden van kosteloos herstel of vervanging en niet de consument.

2.) Een fabrikant, Onderneming of Leverancier moeten de gelegenheid krijgen om hun producten te repareren om als nog een deugelijk product bij de consument aan te bieden. Dan is het gebruikelijk dat een product maximaal 3x opgestuurd wordt voor reparatie, 4x is controle gebreken i.v.m. oplichting etc. Maakt niet uit wat voor een reparatie het is zolang het maar een reparatie is, controle en diagnoses zonder resultaat (dus de fabrikant ziet geen reden tot herstel als er niets aan de hand is) vallen daar buiten.

Hiervoor wordt tegen elkaar afgewogen hoeveel tijd de consument gebruik heeft kunnen maken van het product, de levensduur van het product en hoeveel tijd het product ter reparatie is aangeboden.