Pagina 1 van 1

Wizz Air

Geplaatst: 28 jun 2010 12:16
door janneke26
Hoi allemaal!

Ik ben (een beetje) stom geweest :? en helaas kan ik er niets meer aan doen.. Maar misschien heeft hier toch iemand een tip voor mij.

Een week of 3 geleden heb ik bij wizz air een reis geboekt. Deze reis heb ik betaald via een bank overschrijving. De reis gaat naar Oekraine. Samen met mijn zoontje en vriend.
Na de reis geboekt en betaald te hebben, krijg ik een mail waarin staat dat ik de bank overschrijving alleen met een Oekrains rekening nummer kan doen, in Grivna. Op dat moment lichte paniek, want ja, het geld is al overgemaakt naar een oekrainse rekening; krijg ik dit nog terug?! Meteen gebeld met de helpdesk van wizz air. Vriendelijke dame aan de telefoon gehad; het geld zou binnen een week op mijn rekening terug gestort zijn want euro's kunnen niet gestort worden op die rekening.. Ikke helemaal opgelucht. :P Ook een mail ontvangen dat er niet betaald was, en als de reis binnen zoveel uur niet betaald zou zijn, deze gecanceld zou worden.

Omdat ik toch heel graag naar Oekraine wil (mijn zus verblijft daar tijdelijk) heb ik een dag later nogmaals een reis geboekt, nu met credit card. Betaling gelukt :mrgreen:

2 dagen later ontvang ik een mail, dat de eerst geboekte reis toch is goedgekeurd, en betaald :oops:

De helpdesk is nu niet vriendelijk meer. Ik kan alleen via mail/post een klacht indienen. Heb rechtsbijstand ingeschakeld, maar ben bang dat ook zij niets kunnen doen, en ik gewoon met 2 reizen zit.. (gelukkig kan ik de datum nog wel verschuiven...)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is?

Re: Wizz Air

Geplaatst: 28 jun 2010 15:59
door sprookje
Als je de datum kan verschuiven kan je hem mischien naar een datum in de winter zetten zodat je dan nog een verlengd weekend kan gaan.
Wij vliegen geregeld met wizzair naar budapest en zijn tot nu toe zeer tevreden.

Re: Wizz Air

Geplaatst: 28 jun 2010 20:44
door janneke26
Hoi sprookje,

Mocht het zo zijn dat ik mijn geld niet terug krijg, dan ga ik de reis inderdaad verzetten. Daar komen alleen kosten bij kijken, en ik ben nu al dubbel zo veel kosten kwijt als eigenlijk in de planning zat :shock:

Maar goed...

Mijn zus komt ook gemiddeld 1x in de maand over, en heeft ook nog niet echt grote problemen gehad. Zij had nog nooit een bankoverschrijving gedaan.
De helpdesk van Wizz air is echter in gebrekkig Engels en op brieven en mails krijg ik geen reactie.

Persoonlijk vind ik dit niet door de beugel kunnen.

Re: Wizz Air

Geplaatst: 28 jun 2010 21:22
door J. Degrelle
De helpdesk is nu niet vriendelijk meer
.

Joh....het zou de reisbranche wel weer eens niet wezen....

Wizz, staat dat voor Wizzards? Uw geld is mooi door deze oplichters weggetoverd.
Natuurlijk heeft U gelijk. Maar ga het maar eens proberen af te dwingen.

Afijn ik wens U het beste. Zoeken naar een praktische oplossing in deze is het credo.

Re: Wizz Air

Geplaatst: 29 jun 2010 15:05
door VioletPrue
J. Degrelle schreef:
De helpdesk is nu niet vriendelijk meer
.

Joh....het zou de reisbranche wel weer eens niet wezen....

Wizz, staat dat voor Wizzards? Uw geld is mooi door deze oplichters weggetoverd.
Natuurlijk heeft U gelijk. Maar ga het maar eens proberen af te dwingen.

Afijn ik wens U het beste. Zoeken naar een praktische oplossing in deze is het credo.
Belachelijke reactie.
Janneke heeft namelijk geen gelijk!
Ze had dan ook moeten wachten tot het geld terug was gestort op haar rekening voor zij een nieuwe reis boekte.
Dat heeft ze niet gedaan en zit nu met twee reizen.
Je zou ook kunnen zeggen dat haar juist een service is verleend, de door haar geboekte reis die eigelijk niet met euro's betaald kon worden is toch in euro's betaald.
Maar nee, roep maar weer dat ze is opgelicht.
Da's veel leuker om te doen.

Re: Wizz Air

Geplaatst: 29 jun 2010 15:35
door kooskoekedoos
VioletPrue schreef:
J. Degrelle schreef:
De helpdesk is nu niet vriendelijk meer
.

Joh....het zou de reisbranche wel weer eens niet wezen....

Wizz, staat dat voor Wizzards? Uw geld is mooi door deze oplichters weggetoverd.
Natuurlijk heeft U gelijk. Maar ga het maar eens proberen af te dwingen.

Afijn ik wens U het beste. Zoeken naar een praktische oplossing in deze is het credo.
Belachelijke reactie.
Janneke heeft namelijk geen gelijk!
Ze had dan ook moeten wachten tot het geld terug was gestort op haar rekening voor zij een nieuwe reis boekte.
Dat heeft ze niet gedaan en zit nu met twee reizen.
Je zou ook kunnen zeggen dat haar juist een service is verleend, de door haar geboekte reis die eigelijk niet met euro's betaald kon worden is toch in euro's betaald.
Maar nee, roep maar weer dat ze is opgelicht.
Da's veel leuker om te doen.
Ben het met je eens dat de eerste reactie nergens op slaat, maar de reactie dat er een service is verleend slaat ook kant noch wal!
Als er eerst zowel per mail als per telefonische helpdesk wordt bevestigd dat de reis niet betaald is, deze gecancelled zal worden en het geld binnen 1 week teruggestort wordt op de rekening. Vind ik het geen service meer om 2 dagen later toch te melden dat de tickets alsnog geboekt zijn.
Een service zou het zijn als de maatschappij contact opneemt, met de mededeling dat de tickets alsnog geboekt kunnen worden en vragen of mevrouw dit wil?

Re: Wizz Air

Geplaatst: 30 jun 2010 08:55
door janneke26
Ik heb hier mijn verhaal niet neergezet om mijn ‘wel of geen gelijk’ te halen. Of om beoordeeld te worden op wat ik heb gedaan.

Ik WEET zelf ook dat ik had moeten wachten tot het geld weer binnen was. Echter veranderen de prijzen van de tickets bij wizz air regelmatig, en nu hadden ze een goede prijs. Ook was het niet bij mij opgekomen, dat de regels die zij zelf zeggen te handhaven, niet nagekomen worden. Ze hebben misbruik gemaakt van mijn goede vertrouwen in hun bedrijf.

Dat de helpdesk alleen in het (gebrekig) Engels is zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik spreek goed Engels, maar niet iedereen in Nederland lukt dat. Ook zou de helpdesk zelf wel wat taal lesjes kunnen gebruiken.

Heb je een klacht? De enige manier om deze te melden is via de mail… Of per post.
En denk maar niet dat je dan een reactie krijgt..

Re: Wizz Air

Geplaatst: 30 jun 2010 10:52
door sprookje
Ja boeken bij maatschapijen als wizzair en andere lowcost maatschapijen is het gemakkelijkst met creditkaart.Alleen daarvoor hebben wij zo een kaart aangevraagd een jaar geleden.
Wiaaair is volgens mij een hongaarse maatschappij(ben niet zeker)en inderdaad in hongarijen spreekt bijna niemand engels,zelfs de hoog opgeleide niet.

Re: Wizz Air

Geplaatst: 30 jun 2010 13:33
door VioletPrue
kooskoekedoos schreef:Ben het met je eens dat de eerste reactie nergens op slaat, maar de reactie dat er een service is verleend slaat ook kant noch wal!
Als er eerst zowel per mail als per telefonische helpdesk wordt bevestigd dat de reis niet betaald is, deze gecancelled zal worden en het geld binnen 1 week teruggestort wordt op de rekening. Vind ik het geen service meer om 2 dagen later toch te melden dat de tickets alsnog geboekt zijn.
Een service zou het zijn als de maatschappij contact opneemt, met de mededeling dat de tickets alsnog geboekt kunnen worden en vragen of mevrouw dit wil?
Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Zo bedoelde ik het ook, maar ik had wat weinig tijd gisteren.
Ik had het duidelijker moeten neerzetten.