Pagina 1 van 1

Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 28 jun 2010 22:12
door mazzone
Hallo,

zo'n 8 maanden geleden ben ik overgestapt naar Scarlet One internet en telefoon en eerlijk gezegd is hier vanaf het moment van aanvraag tot nu toe alles mis mee. Als eerste was de order "vastgelopen" wat weer voor weken vertraging zorgde. Daarna het pakket binnengekregen. Internet deed meteen, telefoon niet. Hiervoor moest een monteur langskomen. Daarna werkte alles, echter is de snelheid van mijn verbinding niet om over naar huis te schrijven, sterker nog : Diep triest !
Hierover heb ik dik 6 maanden geleden een melding gemaakt bij Scarlet. Maar hun doen er totaal niets mee. het duurt weken voordat je een antwoord krijgt en wanneer je belt, sta je erg lang in de wacht en uiteindelijk als iemand je te woord staat kom je nog geen steek verder. Het laatste antwoord dat ik van Scarlet heb gekregen was dat ze alles nagemeten hadden, maar helaas niet de snelheid van mijn internet konden verbeteren, dat is alles ! Geen alternatief, geen excuses, geen oplossing...helemaal niks ! Even voor de duidelijkheid : Ik heb nadrukkelijk gevraagd om een 8 Mbit ADSL verbinding waarvan ik nog niet eens 1,5 Mbit haal. Hiervoor heb ik bij een andere provider gezeten en een 8 Mbit verbinding waarmee ik nooit problemen heb gehad.
Aangezien ik een 2 jarig contract voor 8 Mbit + telefonie heb, maar Scarlet dit dus niet waar kan maken ben ik van mening dat Scarlet in gebreke is en dat ik mijn contract daarom vroegtijdig kan opzeggen en naar een andere provider kan overstappen.
Weet iemand of dit inderdaad klopt ? Want ik heb weinig zin om bij Scarlet te blijven betalen voor zo'n dramatische verbinding.

Graag zie ik een reactie op deze vraag. Ik denk dat het trouwens ook tijd wordt dat Scarlet aan de tand gevoeld gaat worden, want er zijn veel meer klachten en dan gaat het vooral om de klantenservice en kwaliteit van de dienst.

Iemand ook problemen met Scarlet One ?

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 29 jun 2010 12:48
door SirPeter
Abo's zijn altijd "tot" snelheden. Maar 1.5 van de 20(Scarlet one=20) is niet een redelijke "tot" snelheid. Omdat Scarlet zover ik zie alleen 1 snelheid's abo kunnen bieden van 20 hebben zij dus niet de optie om een lagere snelheid en dus minder kosten voor de klant te bieden. Meeste andere providers hebben deze opties wel.

Daarnaast zat u bij de vorige (adsl) provider op een andere kaart in de wijkcentrale. Kan zijn dat Scarlet geen toegang heeft tot die kaart en zelf geen andere kaarten willen of kunnen plaatsen.

Probeer nog 1 keer te bellen met de helpdesk met de vraag of er een andere kaart geplaatst kan worden of dat dit bij haar technische dienst in behandeling kan worden gezet. Als Scarlet niet mee wil(of kan) werken dan geef je aan dat je wilt ontbinden(niet annuleren!) omdat de geleverde snelheid niet redelijk is van wat u eigenlijk betaalt.

Mocht dit niet werken een aangetekende zakelijke klachtenbrief waarin u kort aangeeft wat u heeft gekregen en wat u wenst. U geeft daarbij een tijdsbestek van ongeveer 3 weken. Na 3 weken dat u op dat ogenblik het abo kunt ontbinden. Ps. korter dan 2 weken zou ik niet aanraden omdat ten eerste de klacht pas na 1 week oid in behandeling wordt genomen en ten tweede als er inderdaad en andere kaart geplaatst moet worden gaat daar ook wel een week overheen.

Ik hoop dat u hier wat aan heeft.

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 16 jul 2010 10:09
door Scarlet Medewerker
Helaas kan ik niet gedetailleerd reageren omdat ik geen klantgegevens van u heb. Voor aanvullende gedetailleerde informatie raad ik u dan ook aan om uw klachten op schrift te stellen en deze ons toe te sturen (Postbus 158, 8200AD, Lelystad).

Algemene informatie over de snelheden.
Het betreft inderdaad een "tot" snelheid. Dit doordat m.n. de afstand tot de wijkcentrale veel invloed heeft op de snelheid. Verder kan uw randapparatuur of gebruikte software invloed hebben op uw snelheid (andere PC, nieuwe router, vernieuwde beveilingssoftware etc.). Dat u voorheen wel een hogere snelheid haalde kan komen door de hieronder staande algemene informatie of doordat u een ander soort dienst afnam (kabel, glasvezel).

Om te bepalen of de snelheid door uw eigen hard-/software wordt vertraagd of doordat het signaal aan de lage kant is, dient u een snelheidstest doen (http://www.speedtest.nl). U kunt alleen een goede test doen wanneer u uw PC direct aansluit op de modem, zonder tussenkomst van een router of andere apparatuur en met de juiste kabel (cross cable). Voorts dient u tijdens de test uw beveiligingssoftware tijdelijk uit te schakelen.


Mocht blijken dat het door Scarlet aangeboden signaal te laag is, kunt u de resultaten van de test naar ons opsturen met een begeleidende brief. Blijkt dat e.e.a. aan de hard-/software ligt, dient u e.e.a. zelf aan te passen.

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 16 jul 2010 11:36
door Telfort webcare
Niet om in te breken, maar speedtest websites zijn over het algemeen erg onbetrouwbaar. Vooral speedtest.nl geeft een slechte weergave van snelheid (vaak wisselende of lage snelheden).

Indien u via het netwerk van BBNed aangesloten bent, kunt u gebruik maken van http://www.bbned.nl/speedtest/.

Via het BaByXL netwerk kunt u gebruik maken van de ftp test via onze ftp server (downloaden groot bestand).

Voor het KPN netwerk is er geen directe testserver op het netwerk beschikbaar, maar een combinatie van bovenstaande links zou een redelijke inschatting moeten geven.
Overigens lijkt het erop dat Scarlet een eigen ftp server heeft, maar ik kan niet beoordelen of dat een goede testserver is..

Wouter

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 16 jul 2010 11:45
door Scarlet Medewerker
Inderdaad is het geen betrouwbare meting maar als indicatie is het prima.

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 16 jul 2010 23:59
door SirPeter
Gebruik zelf http://www.speedtest.net daar kun je namelijk zelf een server kiezen die het dichtst bij je in de buurt is. De snelheid fluctueert bij mij vrijwel nooit.

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 15 aug 2010 02:17
door mazzone
aangezien ik ruim 15 jaar in de ICT zit als Network Engineer ben ik mij ervan bewust dat dergelijke speedtesten niet erg betrouwbaar zijn en het slechts om moment opnames gaat.
de afgelopen tijd heb ik toch, om een indicatie te kunnen krijgen, bijna dagelijks speedtesten zitten uitvoeren. speedtest.nl, speedtest.net, speedtest.bbned.nl etc etc.
Al deze testen komen op willekeurige dagen en tijden ('s ochtends, 's middags, 's avonds en zelfs 's nachts) nooit boven de 3,5 Mbit uit (hoogst gemeten waarde, gemiddeld zit ik rond de 2 Mbit).
Ik snap heel goed dat het gaat om "tot 8 MBit" snelheden, maar zulke lage snelheden heb ik bij een 8 MBit verbinding nog nooit gezien.
Scarlet blijft maar zeuren over virusscanners, firewalls, routers etc. maar wanneer ik mijn laptop bij mijn klanten aansluit die 100Mbit glas hebben, haal ik gewoon 10MByte per seconde, dus aan mijn laptop ligt het absoluut niet.
Als 2e argument wordt de afstand van de centrale tot mijn huis genoemd.
Ook dit is onzin, want die afstand is maar 84 meter.
3e Argument : misschien zijn er teveel aansluitingen in de centrale....ook onzin want ik heb op die centrale bij mijn vorige provider altijd topsnelheden gehaald en precies op het moment wanneer ik overging naar Scarlet hield ik bijna niets meer over van die snelheid.

Ondertussen heb ik Scarlet een brief gestuurd waarin ik ze in gebreke heb gesteld en 3 weken de tijd heb gegeven om alsnog het probleem op te lossen. Wanneer dit niet het geval is, laat het ik contract ontbinden en ga ik naar een andere provider.
2 dagen later kreeg ik al een brief thuis waarin stond dat ze niets aan de snelheden konden doen en dat de annulering van de order naar de afdeling Annuleringen gestuurd is.
dat betekend dat de brief binnen een dag gelezen is, maar Scarlet geen enkele moeite wil doen ondanks dat ik hun 3 weken de tijd heb gegeven.
Hieruit blijkt wel hoe welwillend Scarlet is. Ik heb er helemaal genoeg van en ga een andere provider zoeken.

Scarlet is serieus de grootste fout die ik ooit gemaakt heb op gebied van communicatie !

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 15 aug 2010 09:48
door stofzuigertje
Probeer eens een ander modem, soms zit daar een foutje....
Jou modem bij buren of hun modem bij jou en je hebt iets meer zekerheid of dit het niet is, omdat ze meestal leen modems leveren die je moest gebruiken.

Ik haalde van de 20Mb via het gratis modem ook tussen de 8 en 11,4 Mb en met eigen modem moeiteloos tussen de 10,7 en 16,4 Mb.
Dus in zelfde huis en op diverse tijden en na meerdere keren wisselen en proberen.

Het gratis leen modem en eigen oude zijn zelfde merk dus probeer het eens!

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 15 aug 2010 17:58
door mazzone
Ander modem heb ik al geprobeerd.
Het vervelende van Scarlet is dat hun zo'n beetje de enige zijn die VoDSL (Voice over DSL) gebruiken en bijna geen enkel modem ondersteund dit.
Behalve de houtjetouwtje Allied modems die Scarlet gebruikt.
Tuurlijk kun je een Speedtouch of een ander modem gebruiken, maar dan werkt de telefonie niet meer. Je kunt dit in ieder geval wel als test gebruiken om te kijken of de internetverbinding deugt.
Ik heb dit ook gedaan met verschillende modems, en bij alle modems haal ik dezelfde, veel te lage snelheden.
Scarlet heeft mij een tijd geleden een nieuw modem toegestuurd onder het mom van "Tijdens een meting is gebleken dat de voeding defect is".
Klinkklare onzin. een voeding werkt of werkt niet. wanneer de voeding defect is, doet het hele modem niet meer.
Affijn, om toch maar weer Scarlet tevreden te stellen en hun spelletje "hoe stel ik zo lang mogelijk iets uit waar ik geen verstand van heb" mee te spelen heb ik het nieuwe modem zo als deze uit de doos kwam aangesloten en met een kabel aangesloten op mijn laptop. Maar zoals ik al bijna wel zeker wist : dezelfde dramatische snelheden. Bij het nieuwe modem zat trouwens een begeleidende brief waarin stond dat alles al voorgeconfigureerd was en ik dus niets hoefde te doen, behalve aansluiten.

Om even een duidelijk standpunt te maken :
Het probleem ligt NIET bij mij thuis in de apparatuur, software of instellingen.
Ik heb alles geprobeerd, van kortere kabels tot nieuwe apparatuur, het verbeterd absoluut NIETS.
Ik heb zelfs in mijn vrije tijd het hele handeltje (Sonicwall TZ210 router/firewall, Accesspoint, Windows 2008 server, Gigabit Switch) verhuisd naar een klant van mij om daar te testen of het probleem bij mij lag. Deze klant had een 100 MBit glasvezel verbinding en daar haalde ik met dezelfde configuratie zoals thuis, behalve dan de internetverbinding gewoon de 10 Megabyte/sec download met de laptop bedraad aangesloten. Wanneer ik de laptop draadloos gebruik, dan kan ik snelheden halen van +/- 3 Megabyte per seconde. Dus het aankunnen van de snelheid is niet het probleem in mijn thuisnetwerk. met een 8 Mbit verbinding kun je maximaal ongeveer 900 Kilobyte/sec halen, dus nog net geen 1 Megabyte.
In de praktijk heb ik dus nog snelheid over om andere dingen te doen.
Thuis haal ik met mijn 8 MBit verbinding snelheden van 100-230 Kilobyte/sec met exact dezelfde situatie, alleen dus mijn eigen 8 Mbit internetverbinding.
Het ligt dus echt niet aan mijn thuisnetwerk.
Scarlet is het enige echte probleem in deze.

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 15 aug 2010 23:53
door SirPeter
Het vervelende van Scarlet is dat hun zo'n beetje de enige zijn die VoDSL (Voice over DSL) gebruiken
Alle adsl providers leveren voip diensten.

Probeer eens een zo kort mogelijk kabeltje van de modem naar de hoofdaansluitpunt. Daarna inloggen in de modem om vervolgens te kijken wat de snelheid is wat de modem ontvangt. Je hoeft geen speedtest uit te voeren.
Hiermee kun je de snelheid meten tot aan de modem en alles vanaf de modem uitsluiten.

Tevens kun je zelfs zien bij sommige modems op wat voor soort kaart je aangesloten zit. Zoek in je modem naar "ITU G.992.x". de "x" geeft aan wat de kaart is en gebruik Wiki om te zien wat de snelheid is die de kaart levert. Als u inderdaad maar minder dan 100 meter van de centrale woont dan is verlies minimaal.

Re: Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst: 16 aug 2010 00:05
door mazzone
Normale providers leveren inderdaad VOIP (Voice over IP), Scarlet is zo'n beetje de enige die VoDSL (Voice Over DSL) levert en is compleet anders als VOIP.
ik heb een kabeltje geprobeerd van +/- 10 cm (zelf gemaakt, dan weet ik zeker dat het goed is, en ja...ik heb de kabel doorgemeten en hij werkt goed)
Niets helpt.

Wanneer ik op het modem inlog, kan ik zien dat deze op 8 MBit trained, maar die snelheid komt gewoon niet binnen. het gaat gewoon al mis op het DSL netwerk van scarlet.
Het interesseerd mij trouwens ook niet meer op wat voor een kaart ik aangesloten ben op de centrale. Scarlet heeft mij al duidelijk laten weten niets te willen doen aan het probleem.
Dan houd het bij mij op. Ik zoek een andere provider en laat het contract ontbinden wegens in gebreke blijven van Scarlet.