LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte kwaliteit Chevrolet Aveo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Louis Scholten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2010 11:22

Slechte kwaliteit Chevrolet Aveo

Ongelezen bericht door Louis Scholten »

Ik vraag mij af of ik de enige ben ik zoveel klachten heeft over mijn 1,5 jr oude Aveo. Vanaf het begin heb ik problemen met deze auto, het begon met een airco die niet werkte. Hij bleek niet goed afgevuld te zijn vanuit de fabriek, dit is door de dealer opgelost. Verder draaide de motor soms op 3 poten, zoals dat heet, na meerdere onderzoeken kon de dealer niets vinden. Uiteindelijk stopte de auto en via de wegenwacht hulp bleek dat de nokkenassensor defect te zijn. Weer naar de dealer. Nu heb ik ernstige roestvorming rondom mijn tankvultuit, ook hier moet weer van alles aan gedaan worden en ben je hem weer een dag kwijt. Toen ben ik wat kritischer gaan kijken rond en onder de auto en dan kom je een uitlaat tegen die aangesmeerd om roest tegen te gaan, dus roest is echt een probleem bij deze auto.
Verder word ik gek van het gekraak in de auto, de dealer zegt hieraan niets te kunnen doen.

Ik ga nu een klacht neer leggen bij Chevrolet Nederland om deze problemen op te lossen.
Nee, na 18 jaar Nissan is dit een teleurstelling geworden, ik dacht dat tegenwoordig
auto's niet meer zo snel gingen roesten.

stofzuigertje

Re: Slechte kwaliteit Chevrolet Aveo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.problemcar.nl en je vind naast deze nog andere die ook meer dan gemiddelde kosten hebben.

Als U voor je een auto koopt naar de lease prijzen kijkt zie je dat dit goedkope merk erg duur is en zij weten ook waarom.

Dus koop een echt merk en let niet alleen op de aanschafprijs.
Ook worden er erg veel nog binnen de garantie periode ingeruild bij andere merken en dat is ook een slecht teken.
Dus probeer elders een echt merk te vinden maar ook de rest van GM (Opel) is de laatste jaren minder geworden.

Dat roest nauwelijks voorkomt, maar er zijn uitzonderingen, zoals mijn rem klauwen die lelijk bruin werden, maakt niets uit met remmen maar ik heb ze daarom maar een kleurtje gegeven.
Dus ook bij grote merken maar niet zo slecht als deze Koreanen.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Slechte kwaliteit Chevrolet Aveo

Ongelezen bericht door cherokee »

Tja, er staat dan wel Chevrolet op maar het is er niet een. Het is en blijft een Daewoo en die hebben al nooit een al te beste reputatie gehad.

xientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 21:04

Re: Slechte kwaliteit Chevrolet Aveo

Ongelezen bericht door xientje »

Beste Louis,

Ook wij hebben inmiddels wat probleempjes met onze 1,5 jaar jonge Aveo. Na een jaar de stootophangbussen of stangen (zoiets) vervangen (kraken als je over een hobbel reed)

Nu hebben we sinds een aantal weken het volgende probleem;
De Airco tikt bij inschakelen en uitschakelen als je het knopje indrukt (dit is normaal) maar blijft tikken tijdens rijden en stil staan en houdt tegelijkertijd in. Ook als de auto staionair draait en je schakelt in of uit dan slaat de auto nog net niet af, maar het scheelt niet veel. Vandaag naar de garage en zij hoorden eerst niets. Naderhand hoorden ze het ook en verklaarden toen dat dit normaal is dat de airco in en uit blijft schakelen en dat je dit bij elke schakeling voelt als inhouden. Mij maak je niet wijs dat dit normaal is het rijdt verschrikkelijk en daarbij heeft hij dit het eerste jaar niet gedaan. Nu hebben we de auto onverrichte zaken weer mee naar huis en gaan ze binnenkort een nieuwe Aveo checken om te kunnen vergelijken. 1 ding is zeker als dit normaal blijkt voor deze auto dan wil ik hem niet meer.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of dit inderdaad normaal is?

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: Slechte kwaliteit Chevrolet Aveo

Ongelezen bericht door scheh02 »

Het is ook nog steeds geen Chevrolet maar een Daewoo!
Alleen het labeltje is Chevrolet.
Wel zuur trouwens. Van een auto zo jong mag dit allemaal niet gebeuren.

Gesloten