Pagina 1 van 1

Telfort klantenservice

Geplaatst: 01 jul 2010 10:08
door ploploplo
Hallo,

Ik heb echt een groot probleem met telfort!

5 weken geleden heb ik de klantenservice gebeld omdat mijn mobiele internet om de seconde uitviel. Ik kreeg een medewerker aan de lijn en deze zou in instellingen gaan resten... telefoon uit en na een kwartier weer aan... resultaat: ik kon helemaal geen internet verbinding meer maken. Vervolgens tot 4x toe terug moeten bellen en toen kreeg ik een jongen aan de lijn die toevallig ook een NOKIA N900 had en hij heeft het probleem opgelost. Maar zat wel 1,5 week zonder internet!

Nou dan denk je blij te zijn. Maar nadat ik de klantenservice ophing kon ik (tot op de dag van vandaag) (die weken dus!!!) geen smsjes meer ontvangen! inmiddels in die weken zeker 7 x met de klantenservice gebeld en 2x via de mail mijn probleem uitgelegd. Nou ik heb inmiddels mijn automatische incasso stopgezet en ik betaal niets meer aan de oplichtersbende!

echt schandalig hoe ze met hun (vaste) klanten omgaan...

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 01 jul 2010 11:52
door crazyme
ploploplo schreef:Nou ik heb inmiddels mijn automatische incasso stopgezet en ik betaal niets meer aan de oplichtersbende!
Dan zien we je over een week of drie wel in de sectie "incassobureaus..."

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 01 jul 2010 11:59
door Tassadar
Inderdaad, dat risico loop je als je zomaar de betalingen stopzet.

De juiste procedure is om Telfort in gebreke te stellen. Schrijf een aangetekende brief of mail met ontvangstbevestiging waarin je stelt:
1. het probleem
2. dat je Telfort in gebreke stelt, omdat ze het probleem nog steeds niet oplossen
3. dat je Telfort nog een redelijke termijn (twee weken o.i.d.) geeft om het probleem op te lossen
4. als Telfort het probleem niet oplost, je het contract ontbindt.

Pas als het contract ontbonden is, hoef je niet meer te betalen, maar dat kun je dus niet zomaar doen.

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 01 jul 2010 12:40
door Telfort webcare
@ploploplo

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. Als ik het goed begrijp kunt u op dit moment geen gebruik van die dienst SMS maken?

In een PB kunt u uw naw-gegevens en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.

Daphne

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 02 jul 2010 19:06
door ploploplo
nou zoals jullie hebben kunnen lezen zouden ze ermee aan de slag gaan. ik heb overigens nog steeds geen reactie op mijn e mails gehad....

erg frustrerend dit!!

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 03 jul 2010 11:57
door Winster
Ik wil je hierbij sterk ontraden niet meer aan je betalingsverplichtingen te voldoen bij overeenkomsten die bij het BKR in Tiel geregistreerd zijn. Een mobiele telefoonabonnement bij een telecomprovider zijn dat dus wel.

Telfort zal bij betalingsverzuim de gebruikelijke wegen bewandelen, dat wil zeggen een betalingsachterstand bij het BKR melden. Dit ondanks dat de grote telecomproviders deze verantwoordelijkheid niet aankunnen en het ze een buitenproportionele machtspositie geeft.

Ik begrijp je reactie en normaal zou ik het zelfs aanbevelen, maar bij BKR-geregistreerde overeenkomsten juist niet.

Probeer ondanks je begrijpelijke boosheid, rationeel en in je eigen belang te handelen. Telfort heb je er toch niet mee, daarvoor zijn zij te groot en jij te klein.

Hopelijk heb ik je op andere gedachten weten te brengen.

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 03 jul 2010 12:24
door bussiness
Vervolgens tot 4x toe terug moeten bellen en toen kreeg ik een jongen aan de lijn die toevallig ook een NOKIA N900 had en hij heeft het probleem opgelost. Maar zat wel 1,5 week zonder internet!
Dus conclusie het ligt aan je instellingen van je toestel dus MAW je beschuldigt nu dus een bedrijf wat je slechts uit coulance hoeft te helpen.

Consument moet zelf eens leren de handleiding te lezen.

Als het probleem bij Telfort zou liggen zou niemand geen internet hebben, of er moet wat fout zijn met je abbo.
Maar gezien die ene jongen je hielp met je instellingen werkte het wel.

Conclusie dus wederom hoop geblaat omdat de consument er niet mee kan werken.

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 03 jul 2010 16:47
door alfatrion
5 weken geleden heb ik de klantenservice gebeld omdat mijn mobiele internet om de seconde uitviel.
Had je daarvoor al internet van Telfort of had je op dat moment een abonnement afgenomen die je niet kon instellen?
Tassadar schreef:De juiste procedure is om Telfort in gebreke te stellen.
Dat is inderdaad de hoofdregel, maar er zijn uitzonderingen op. Wanneer nakoming blijvend onmogelijk is heb je direct recht op een schadevergoeding, tenzij de tekortkomen aan jou toe te rekenen is. De dienst die in het verleden niet geleverd is blijvend onmogelijk. Je hoeft niet te betalen voor iets dat je niet gekregen hebt noch zult hebben. Het moment vanaf wanneer dit geld is een vraag punt dat nog open staat. In ieder geval vanaf het moment dat ze door die jongen is geholpen. Immers door toedoen van een ander verloor de TS een bepaalde dienst. Maar dan nog lijkt het me verstandiger om slechts dat deel niet te betalen.

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 03 jul 2010 20:23
door ploploplo
nee het gaat om instellingen die telfort op afstand beheerd o.i.d.

maar het is nu zaterdag en nog steeds geen sms!

Re: Telfort klantenservice

Geplaatst: 05 jul 2010 10:06
door Telfort webcare
@ploploplo

Zojuist is er een aanpassing voor u verricht. De klacht moet hiermee zijn opgelost. Ik lees graag of het is gelukt.

Daphne