Niet eens met factuur hovenier
Geplaatst: 02 jul 2010 12:51
In april is er een hovenier bij ons langs geweest om onze tuin te bekijken. Wij wilden de tuin helemaal anders hebben. Hij heeft een tekening gemaakt en een handgeschreven offerte meegenomen. We zijn hier mondeling mee akkoord gegaan en hebben niets ondertekend.
De manier waarop onze tuin is aangelegd was waardeloos. We hebben voor de vakantie, toen de tuin grotendeels af was, het grootste gedeelte betaald van wat afgesproken was op de offerte. En hebben gevraagd of hij een factuur wilde opsturen zodat we konden bekijken waarom het bedrag wat hij ons toemailde ineens zoveel hoger uitviel dan afgesproken.
Nu hebben we vandaag een factuur gekregen, maar wij zijn het niet eens met het bedrag. Wat kunnen we het beste doen? De redenen dat we het niet eens zijn met het bedrag zijn deze:
Levering duurde een maand langer dan gepland
Communicatie was ver te zoeken. We hebben dagen vrij gepland, waarop niemand verscheen. Daarnaast werden we per e-mail afgezegd en niet per telefoon.
Zwarte grond is over roodzand heengelegd, waardoor dit nu weer naarboven komt door regen en of spitten.
Oude beplanting is niet geheel verwijderd, is veel omgespit
Na een week waren er nog 2 kliko's groenvuil
Regenton zou inclusief kraantje geleverd worden, alleen het kraatje zat er niet bij.
Waterornament is niet volledig gemonteerd
Aanleg van de pergola is niet goed gebeurd; de leibomen waren niet te leiden, en door ons verplant, plus dat er toen 1 over was. Daarnaast zou er betongaas of iets dergelijks tussenkomen, maar er staan nu gewoon 2 losse palen met een paal er boven op.
Tuinhuisje niet over geïnformeerd dat deze in de grondverf moest voordat we op vakantie gingen; is nl onbewerkt hout kwamen we later achter
Tuinhuisje is niet netjes afgewerkt.
Ons gereedschap is gebruikt zonder te overleggen
Drempel van kozijn is er af gereden, niet terug geplaatst
Voor de regenton is 100 euro gerekend incl kraantje, terwijl deze meeviel bij aanschaf nl 55 euro
Er is blijvend afval in de duobak gegooid, ook na waarschuwing dat we in de problemen zouden komen met de ruimte.
Vlak voor onze vakantie is alles in zooi achtergelaten; veel zand en troep op de oprit.
Wij zouden lampen leveren, maar die zou hij aansluiten. Bekabeling was toch al nodig voor het waterornament. Nu krijgen we een rekening met extra kosten van kabel en grondmols. Op de offerte staat wel klant materiaal wat volgens ons de lampen betreft.
Wat moeten wij nu doen? Moeten we het restant betalen? Of kunnen we een brief sturen waarom we het resterende bedrag niet overmaken en waarom we het er niet mee eens zijn. Daarnaast heeft hij de klus nog niet afgemaakt.
We hebben niets ondertekend, maar geldt een mondelinge afspraak ook?
Wat zijn onze en zijn rechten?
De manier waarop onze tuin is aangelegd was waardeloos. We hebben voor de vakantie, toen de tuin grotendeels af was, het grootste gedeelte betaald van wat afgesproken was op de offerte. En hebben gevraagd of hij een factuur wilde opsturen zodat we konden bekijken waarom het bedrag wat hij ons toemailde ineens zoveel hoger uitviel dan afgesproken.
Nu hebben we vandaag een factuur gekregen, maar wij zijn het niet eens met het bedrag. Wat kunnen we het beste doen? De redenen dat we het niet eens zijn met het bedrag zijn deze:
Levering duurde een maand langer dan gepland
Communicatie was ver te zoeken. We hebben dagen vrij gepland, waarop niemand verscheen. Daarnaast werden we per e-mail afgezegd en niet per telefoon.
Zwarte grond is over roodzand heengelegd, waardoor dit nu weer naarboven komt door regen en of spitten.
Oude beplanting is niet geheel verwijderd, is veel omgespit
Na een week waren er nog 2 kliko's groenvuil
Regenton zou inclusief kraantje geleverd worden, alleen het kraatje zat er niet bij.
Waterornament is niet volledig gemonteerd
Aanleg van de pergola is niet goed gebeurd; de leibomen waren niet te leiden, en door ons verplant, plus dat er toen 1 over was. Daarnaast zou er betongaas of iets dergelijks tussenkomen, maar er staan nu gewoon 2 losse palen met een paal er boven op.
Tuinhuisje niet over geïnformeerd dat deze in de grondverf moest voordat we op vakantie gingen; is nl onbewerkt hout kwamen we later achter
Tuinhuisje is niet netjes afgewerkt.
Ons gereedschap is gebruikt zonder te overleggen
Drempel van kozijn is er af gereden, niet terug geplaatst
Voor de regenton is 100 euro gerekend incl kraantje, terwijl deze meeviel bij aanschaf nl 55 euro
Er is blijvend afval in de duobak gegooid, ook na waarschuwing dat we in de problemen zouden komen met de ruimte.
Vlak voor onze vakantie is alles in zooi achtergelaten; veel zand en troep op de oprit.
Wij zouden lampen leveren, maar die zou hij aansluiten. Bekabeling was toch al nodig voor het waterornament. Nu krijgen we een rekening met extra kosten van kabel en grondmols. Op de offerte staat wel klant materiaal wat volgens ons de lampen betreft.
Wat moeten wij nu doen? Moeten we het restant betalen? Of kunnen we een brief sturen waarom we het resterende bedrag niet overmaken en waarom we het er niet mee eens zijn. Daarnaast heeft hij de klus nog niet afgemaakt.
We hebben niets ondertekend, maar geldt een mondelinge afspraak ook?
Wat zijn onze en zijn rechten?