LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vandaag gepost morgen bezorgd!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rolandroland

Vandaag gepost morgen bezorgd!

Ongelezen bericht door Rolandroland »

TNT post adverteert met vandaag gepost morgen bezorgd. Maar dat gaat sinds enige tijd niet meer helemaal op. De poststukken zijn zo een 4 dagen onderweg. Mogelijk heeft dit te maken met het personeel wat nu geen werk meer heeft en vervangen wordt door part timers?

tennis

Re: Vandaag gepost morgen bezorgd!

Ongelezen bericht door tennis »

Werkt bij ons nog altijd goed.
Geen klachten!
Nog zijn de mensen niet ontslagen, of verplaatst.!

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Vooral de "zakelijke" post gaat momenteel een stuk langzamer merk ik. Het duurt nu tussen de 1 en 6 werkdagen voordat iets op bestemming is. Er is ook geen peil op te trekken trouwens..

Rolandroland

Ik hoorde van TNT medewerker dat TNT post nu wel meer let hoe lang je over de post bezorging doet om het rond te brengen. Wat zijn we met de vrije concurrentie er mee opgeschoten? Dat het versturen van een poststuk 1 of 2 eurocent goedkoper kan?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, het verzenden wordt niet goedkoper, maar er worden een hele hoop full-timers op straat gezet, waarop andere bedrijven die full-timers wellicht part-time in dienst kunnen nemen, terwijl er verschillende nieuwe clubjes duurbetaalde hoge pieten ontstaan die de bedrijven in financieel opzicht compleet leegroven.

Waarna er weer gesaneerd moet worden, enzovoorts enzovoorts, maar dat geeft niet, we hebben in Nederland immers prima sociale vangnetten. :cry:

Rolandroland

Vandaag in het nieuws:

Opta onderzoekt bezorging TNT

Geplaatst: 14 september 2010 08:02, laatste wijziging: 14 september 2010 11:38

van onze redactie economie
|foto ANP/Lex van Lieshout

DEN HAAG - De Onafhankelijke Post- en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) is bezig met onderzoek bij TNT Post, naar aanleiding van klachten over de bezorging.

Het onderzoek loopt al sinds eind vorig jaar, bevestigt een woordvoerster van de Opta. Ondertussen dreigen FNV en CNV met stakingen en blokkades, vanwege de gedwongen ontslagen van postbezorgers. Hierdoor valt straks mogelijk één of meerdere dagen geen post door de brievenbus. In totaal zullen 11.000 werknemers van TNT hun baan verliezen. TNT slaagt er lang niet altijd in om de post tijdig te bezorgen.

In een brief erkent TNT zelf dat het in bepaalde wijken in Den Haag, Delft, Scheveningen, Leiden en Gouda niet goed loopt. Ook elders in de Randstad en daarbuiten doen zich problemen voor met de postbezorging. Dat kan te maken hebben met het feit dat aan bezorgers steeds minder eisen worden gesteld. Tegenwoordig is postbezorging vaak een bijbaan. ,,Wij gaan geen postbodes interviewen om te vragen hoe het zit met de arbeidsmoraal en of die de postbezorging wellicht negatief beïnvloedt. De Opta wil louter weten of TNT voldoet aan de wettelijke normen'', aldus de woordvoerster.
Geheim

TNT heeft de plicht om brieven zes dagen per week de volgende dag te bezorgen. Liefst 95 procent van de bulk moet aan die norm voldoen. De directie van TNT hield tot gisteren vol dat de Opta geen onderzoek heeft ingesteld. De Opta acht het 'onwaarschijnlijk' dat de leiding van TNT daarvan niet op de hoogte zou zijn. ,,Kennelijk is dat dan een geheim onderzoek, want wij hebben er echt geen weet van'', zegt de woordvoerder van het postbedrijf. Hij wil dat de Opta snel openheid van zaken geeft. ,,Want dit is een zeer vreemde gang van zaken.''

Ook de vakbonden maken zich zorgen over de kwaliteit van de postbezorging, zeggen ze. Maar hun aandacht gaat momenteel vooral uit naar de werknemers die met ontslag worden bedreigd. Ze eisen van de TNT-directie dat het boventallig personeel vaker vervangend werk binnen het bedrijf krijgt. Gebeurt dat niet, dan gaan ze tot acties over. 'Ergens volgende week' komen directie en vakbonden bij elkaar voor spoedoverleg. FNV en CNV willen dat TNT de tijd neemt voor de reorganisatie.

Bron: http://www.nd.nl/artikelen/2010/septemb ... orging-tnt

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Ik mis onze vaste postbode's, veel beter dan tegenwoordig 4 keer per dag post in de bus.
En wat TNT verder betreft, ik maak me echt kwaad over dat spotje met die irritante damesstem die je oproept om maar gezellig postbesteller te worden terwijl die zelfde TNT 15.000 postbodes gaat ontslaan.
Asociaal bedrijf en daarbij is dat spotje nogal neerbuigend.
Ze hadden de boel nooit moeten privatiseren. Tot dat gebeurde kreeg je gewwon altijd je post, door weer en wind en toen was idd de stelling vóór 18.00 uur op de bus, de volgende dag bezorgd nog waar.
TNT moet zich schamen

Jannes22

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik heb het id dat TNT de laatste tijd steeds slechter wordt. Heb zelf gebruik gemaakt van de TNT dienst Parcy, pakket zou volgende dag opgehaald worden en een dag later worden bezorgd. Helaas wacht ik al bijna 1 week op iemand van TNT die mijn pakket ophaalt. Na 20 min! bellen komen ze morgen als het goed is eindelijk. Ik had al betaald voor de service maar ze waren al mijn gegevens kwijt en moest alles opnieuw vermelden. Erg slecht. Nog slechter is het informatie nummer van 0,45 cent per/m waarbij ik door hun slechte administratie 20 min. verder was..

Risje

Ongelezen bericht door Risje »

Het is bij mij ook al meerdere malen voorgekomen dat ik gewoon thuis was, en ik in de brievenbus een briefje vond dat ik niet thuis was om mijn pakketje in ontvangst te nemen. Echt belachelijk vind ik dat, ik ben expres de deur niet uit gegaan, omdat ik wist dat er een pakketje zou komen.
Dat is toch niet normaal?

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Risje had je de bel er wel in :mrgreen:

wij hebben hier een vaste bezorger en krijgen nog gewoon normaal op tijd de post dus hier geen klachten :mrgreen:

Risje

Ongelezen bericht door Risje »

tiptoo schreef:@Risje had je de bel er wel in :mrgreen:
Whahaha! Ja! Normaal (als hij aanbelt) dan zit je tegen het plafond, zo hard als hij aanbelt, maar nu, helemaal niets! Helaas heb ik geen zicht op mijn voordeur (portiekdeur), waardoor ik hem dus ook niet langs kan zien komen.
Tis wel balen, want nu moet ik het pakketje in een winkel ophalen, en doorgaans ben ik dus niet voor sluitingstijd thuis, waardoor er weer een week overheen gaat, eer ik mijn pakketje heb.. Alleen maar omdat mijn postbode niet aanbelt.. grr..

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Risje schreef:. Alleen maar omdat mijn postbode niet aanbelt.. grr..

ja ken me voorstellen dat je daarvan baalt .

Gesloten