LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 2,5 jaar 6xomruiling zijn we nu klaar met de Winckelaer

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
nathaliek1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2010 21:56

Na 2,5 jaar 6xomruiling zijn we nu klaar met de Winckelaer

Ongelezen bericht door nathaliek1980 »

Op 26 februari hebben wij meubels Cesar bij winkel met cbw De Winckelaer te Strijen gekocht voor een bedrag van ongeveer 5400 euro. Deze zijn 26 augustus 2008 bij ons afgeleverd. Eind september datzelfde jaar, 1 maand later bleken er gele harsvlekken in de meubels te komen. Dit waren harsplekken. Weer een omruiling van meubels gehad, maar daar kwam het weer in. Verkoopster had ons niet geinformeerd over product. Toen mochten we weer andere meubels uitzoeken in februari 2009. Inmiddels is Caesar na meerdere klachten uit collectie gehaald.

We kozen het product Langley en hebben er nog eens bijna 2000 euro bij betaald. Dus een nieuwe factuur in feb.2009. Langley meubels eiken grijze kleur, smoked grey. Dat is ook 2 keer omgeruild. Er kwamen scheuren in en de bovenste laag van de meubels liet los. Er zat een breuk in. Meubels waren zo nat gemaakt, dat ging scheuren. Niet goed gedroogd. Ik mocht zelf de eerste dagen de meubels niet gebruiken omdat ze moesten drogen. We hadden daarvoor ook al luchtbevochtigheidsapparaat gekocht om luchtvochtigheid boven de 60% te houden. Bakjes water aan de kachel. Daar ligt het niet aan. We hebben ook een houten vloer en dat gaat goed. Meubelzaak had toen ook nog een verkeerde kleur salontafel besteld. Plankjes waren ze vergeten en plankjes pastte niet en moest timmerman komen om te herstellen. Ook gladde strepen over tafel van machine. Directeur kwam nog langs. Probeerde ons het eerst in de schoenen te schuiven. Directeur heeft toen eerst heel lelijk gedaan waardoor we ons echt moedeloos voelden. Geen excuses of extraatje. We mochten dan iets weer anders uitzoeken. Het werd hetzelfde programma maar dan onbewerkt met grijs waslaag, dus gewoon grieks antiek, licht bruin. En als extraatje mochten we de bijzettafel kopen voor 300 eurp ipv 600 euro. Nou wat een goedmakertje.

Weer wachten en nog niks kunnen inrichten in onze nieuwe woonkamer. Na paar maanden kwamen de meubels. En na verloop van tijd begonnen er na de zomer/herfst de scheuren in te komen. Maar scheuren waarvan hout open buigt. Blad trekt krom volgens de meubelmaker. Dus niet natuurlijk. Heel lelijk gezicht. We hebben er foto's van. In de tv meubel zat houtworm. Alleen in het tv meubel dus heeft er altijd gezeten. Had elke keer van die hoopjes houtstof. En in de eettafel laat de bovenste laag van de tafel los. Als je er langs gaat met iets, moet je oppassen dat de bovenste laag er niet vanaf gaat. De meubelmaker zei een breuk in het hout. Wij hebben dit 23 feb.2010 aangegeven. En de bon dateert van 24 feb.2009, dus nog binnen het jaar. Alleen de staande kasten gaan goed. Lijkt net of het hout staand geen last ervan heeft, liggend wel. Eerst zeiden ze dat aan ons lag vanwege luchtvochtigheid, maar dat kan niet vanwege ons apparaat wat er staat. Toen de timmerman wezen kijken en die gaf aan dat niet kon. Heeft er foto's van gemaakt voor lerverancier. Hebben weer nieuwe meubels besteld. Maar dit weekend kwamen we erachter dat het ook in het bijzettafel begint te scheuren. En we zijn er nu echt klaar mee. We zijn echt moedeloos na 2,5 jaar omruilingen en niet onze woonkamer fatsoenlijk kunnen inrichten. Wij willen ons geld terug en ergens anders meubels gaan uitzoeken. We zijn het vertrouwen in het product en de meubelzaak totaal kwijt. Ze hebben deze meubels al weer besteld bij de leverancier en komen pas week 32. De tv meubel met houtworm staat al bij hun en zijn ze al komen ophalen want anders gaat in de rest van meubels en houten vloer zitten. Maar nu de bijzettafel ook begint met scheuren, is ons vertrouwen totaal weg. Het zal weer de volgende keer gebeuren.

In de mail hebben wij laten weten dat wij ons geld terug willen. Om dit beoordelen wilden de directeur met de leverancier langskomen om te beoordelen. Zij zijn 8 juli jl. langs geweest. De leverancier schrok van de scheuren etc. Hij gaf ook aan dat raar is dat in sommige houten stukken zit en andere planken weer niet. Waarschijnlijk zijn de planken waar wel in zit niet van goede kwaliteit. Daarnaast ook houtworm. Directeur heeft naar bevochtigingsapparaat gekeken en naar de houten vloer die we hebben.
Deze vloer ligt er al sinds de vorige bewoners in dit huis kwamen. Die woonden er sinds 2003. Dus bijna 7 jaar oud. Nu schuift de directeur het af op dat het onze schuld is. Dat klachten deels onze schuld zijn door luchtvochtigheid.Terwijl hij bij de verkoop in februari 2009 niet heeft geïnformeerd over zulke grote scheuren. Nee dat gebeurt hier niet mee, zei hij. Dit is sterk en degelijk. De houten vloer heeft ook scheurtjes maar niet zo erg en veel als de salontafel. Dit gebeurt bij een houten vloer. En dat bevochtigingsapparaat uitstaat als wij er niet zijn zegt de directeur. Dat ding heeft elke dag aangestaan. Elke dag weer water bijgevuld.

Wij willen ons geld terug.De Winckelaer komt er bij ons niet meer in. We zitten nu zonder tv meubel en spullen die gescheurd zijn. Het is geen gezicht en dat meubels voor ongeveer 8000 euro.

We hebben onze rechtsbijstand aangeschreven en de geschillencommissie. Maken wij een kans??

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Na 2,5 jaar 6xomruiling zijn we nu klaar met de Winckelaer

Ongelezen bericht door sjoegel »

U maakt een heel goede kans. Het is niet meer dan redelijk dat ze het geld teruggeven. Afschrijving kan er niet hebben plaatsgevonden U kunt dus alles terug krijgen.
Zorg dat U uw dossier zo volledig mogelijk heeft. Ook data van bezoeken etc.

Gesloten