LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: hoe je je klanten op kosten jaagt:

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
petken

Ziggo: hoe je je klanten op kosten jaagt:

Ongelezen bericht door petken »

Kijk dat doe je zo:

Je grijpt je kans op het moment dat de klant overstapt op digitale televisie en daarbij twee extra pakketten aanvraagt. Ondanks dat je al jarenlang automatisch bij deze klant kunt incasseren en het digitale kaartje gekoppeld is aan het juiste klantnummer met bijbehorende gironummer, zorg je ervoor dat er voor deze pakketten een foutief rekeningnummer in het systeem blijft staan zodat je dit deel niet automatisch kunt incasseren.

Natuurlijk stuur je direct formulieren op voor het in orde maken van de incasso maar ondanks dat de klant deze direct terug stuurt, laat je het verkeerd in het systeem staan zodat je een week later een factuur kunt sturen met alvast 2,50 herinneringskosten.

Als de klant dan probeert te bellen, verbreek je na een minuut wachten gewoon de verbinding zodat de klant gebruik gaat maken van de klachtenformulieren. Als de klant dan via een formulier vraagt waarom een deel van de rekeningen wel en een ander deel niet automatisch geïncasseerd kan worden, stuur je de klant een bericht dat het in orde is gemaakt en dat alles nu op automatische incasso staat.

De klant denkt nu natuurlijk dat alles in orde is en zo kun je een paar weken later nog weer mooi 7,50 aanmaningskosten aan de rekening toevoegen. Als de klant protesteert reageer je eerst bot met de mededeling dat alle kosten terecht in rekening gebracht zijn en dat de klant zijn rekeningen op tijd dient te betalen.

Als de klant dat weer protesteert over de onterechte extra kosten, stuur je die vriendelijk een mail dat er een mail naar de juiste afdeling is om de kosten te crediteren. Je informeert de klant natuurlijk niet dat die afdeling dat weigert en zo kun je weer een factuur sturen met 2,50 herinneringskosten.

Door gebrekkig te informeren, troggel je je klant dus op eenvoudige wijze 12,50 extra kosten af.

Is het amateurisme of is het oplichting? Vandaag werd zowaar het hele bedrag voor zowel mijn kabeltelevisie als als de extra pakketten automatisch van mijn rekening geschreven. Ze kunnen het dus wel. Maar ik vraag me inmiddels ernstig af of ik deze extra pakketten nog wel wil houden aangezien ze op deze manier een stuk duurder uitvallen dan oorspronkelijk aangegeven was.

Petra Kennis

Harry De Dekker

Re: Ziggo: hoe je je klanten op kosten jaagt:

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Petra,

Ik heb dit probleem ook gehad in het begin met Ziggo. Maar als alles nu wel automatisch gaat dan wordt het tegoed bij de volgende afrekening gecrediteerd. Alleen nemen ze niet de moeite je hiervan op de hoogte te stellen.

Ziggo-webteam_Alex

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Petra,

Zou ik van u uw klantgegevens mogen hebben (postcode en huisnummer). Dan zal ik uw case bekijken. U kunt uw gegeven aanleveren door middel van een PB (persoonlijk bericht).

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

petken

Ongelezen bericht door petken »

Dit probleem is inmiddels opgelost. Met dank aan Alex.

Vriendelijke groeten,

Petra

Gesloten