ASN hypotheek -> SNS (Reaal)
Geplaatst: 13 jul 2010 15:19
In 1999 heb ik een hypotheek afgesloten bij de ASN bank omdat ik een duurzame bank wilde voor mijn hypo. Altijd naar tevredenheid gegaan, zij vingen dan ook 1% provisie. Eventuele vragen gingen perfect via de ASN hypotheekafdeling. Een jaar of wat geleden is de gehele hypotheekdivisie van ASN opgeheven en kreeg ik een brief van ASN: u moet u voortaan wenden tot SNS (Reaal). Emailadres, telefoonnummers aldaar alles erbij. Nu wil ik echter mijn hypotheek omzetten naar een andere vorm. Daar ben ik al sinds maart mee bezig, de bedoelde omzetting zou 1-1-2011 pas moet gebeuren, ik dacht: ik begin er op tijd mee.
Vele emails, telefonades, via webformulier SNS ingevulde toestanden met dezelfde tekst later plus een gewone brief aan klachtenbureau SNS heb ik nu eindelijk pas een gedeeltelijk antwoord op mijn weinige simpele vragen. Maar geen antwoord op mijn vraag: wat zijn de kosten van dit geheel. Maar dat is natuurlijk wél een belangrijk detail, ik wil niet achteraf worden geconfronteerd met mega-kosten.
De email die ik na alle klachten uiteindelijk van een hypotheekman/vrouw van SNS kreeg zijn no reply, ik kan er dus niet op antwoorden. Er staat in dat 'wij voor u aan het werk gaan'. De emails zijn niet met naam ondertekend en iemand van de afdeling hypotheken krijg ik niet te spreken. Alles loopt via een 0900-1850 nummer en daarlangs kom je niet. Je krijgt alleen maar nitwits aan de telefoon die je het hele verhaal weer kunt gaan vertellen en het dan nog niet begrijpen. SNS medewerkers blijken helemaal eigenlijk niets te weten van ASN-hypotheken.
Nu is mijn vraag, ASN bank NV is mijn geldschieter, dat staat gewoon in de hypotheekakte. Maar ASN zegt u moet bij SNS zijn. Een online formulier bij ASN valt niet in te vullen omdat ik geen geldig rekeningnummer heb. Als ik bel dan krijg ik: u moet bij SNS zijn. Kan ik niet verlangen dat daar iemand bij ASN eindelijk iets doet. Waar zij hun spul administratief onderbrengen als onderdeel van het waardeloze SNS, daar hoef ik niet op gefêteerd te worden. Daar heb ik niet voor gekozen destijds.
Buiten dat begin ik me steeds meer vragen te stellen over de duurzaamheid van deze hypotheek. Als dit gewoon een SNS hypootje onder een ASN jasje blijkt.. wat is er dan nog over van de duurzaamheid? Dat zal misschien niet iedereen interesseren, maar mij wel.
Vele emails, telefonades, via webformulier SNS ingevulde toestanden met dezelfde tekst later plus een gewone brief aan klachtenbureau SNS heb ik nu eindelijk pas een gedeeltelijk antwoord op mijn weinige simpele vragen. Maar geen antwoord op mijn vraag: wat zijn de kosten van dit geheel. Maar dat is natuurlijk wél een belangrijk detail, ik wil niet achteraf worden geconfronteerd met mega-kosten.
De email die ik na alle klachten uiteindelijk van een hypotheekman/vrouw van SNS kreeg zijn no reply, ik kan er dus niet op antwoorden. Er staat in dat 'wij voor u aan het werk gaan'. De emails zijn niet met naam ondertekend en iemand van de afdeling hypotheken krijg ik niet te spreken. Alles loopt via een 0900-1850 nummer en daarlangs kom je niet. Je krijgt alleen maar nitwits aan de telefoon die je het hele verhaal weer kunt gaan vertellen en het dan nog niet begrijpen. SNS medewerkers blijken helemaal eigenlijk niets te weten van ASN-hypotheken.
Nu is mijn vraag, ASN bank NV is mijn geldschieter, dat staat gewoon in de hypotheekakte. Maar ASN zegt u moet bij SNS zijn. Een online formulier bij ASN valt niet in te vullen omdat ik geen geldig rekeningnummer heb. Als ik bel dan krijg ik: u moet bij SNS zijn. Kan ik niet verlangen dat daar iemand bij ASN eindelijk iets doet. Waar zij hun spul administratief onderbrengen als onderdeel van het waardeloze SNS, daar hoef ik niet op gefêteerd te worden. Daar heb ik niet voor gekozen destijds.
Buiten dat begin ik me steeds meer vragen te stellen over de duurzaamheid van deze hypotheek. Als dit gewoon een SNS hypootje onder een ASN jasje blijkt.. wat is er dan nog over van de duurzaamheid? Dat zal misschien niet iedereen interesseren, maar mij wel.