LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jeanne-veghel schreef:
Friestyler schreef:
jeanne-veghel schreef: Pals van H. had je dus nooit de ncnp mogen adviseren met de gevens die hij
in zijn bezit had, dat mag duidelijk zijn voor iedereen.Niet meer en niet minder.
Gewoon op urenbasis was eerlijk geweest en nu ben je naar mijn mening
gewoon flink het schip in gegaan.
Wijsheid was voor Pals ncnp en niet voor jezelf, maar dat is maar mijn mening. :mrgreen:
Ik zie de termen "mogen" "was eerlijker geweest"

kijk, wat Pals in deze mag of niet mag adviseren weet ik niet
of het eerlijker is om op urenbasis te werken heeft niks met "mogen" te maken.
eerlijkheid of wat mag/niet mag, daar zit nogal een wereld van verschil.




Voortaan eerder uurtarief geadviseerd aan klanten



De Pals Groep gooit het roer om en heeft besloten het beleid rond het aanbieden van 'no cure, no pay' te wijzigen.



Voortaan zal het letselschadebureau cliënten adviseren om bij erkende aansprakelijkheid te kiezen voor uurtarief. Het honorarium wordt dan, conform de wettelijke regels, verhaald op de aansprakelijke partij.



Aanleiding voor de koerswijziging is de negatieve berichtgeving rondom 'no cure, no pay' die op gang kwam na een uitzending van Tros Radar, begin dit jaar. "Gevolg hiervan is, dat zelfs het aanbieden van 'no cure, no pay' al met misbruik wordt geassocieerd", aldus de Pals Groep, doelend op praktijken als dubbel declareren.



"Wij kunnen ons geen enkele associatie met misbruik veroorloven", zegt directeur Freek Schultz in een toelichting. "Als dit betekent dat daarvoor een goed en sociaal honoreringssysteem moet worden ingeperkt, dan is dat zo. Voor ons is het belangrijk dat de cliënt de schadevergoeding krijgt waar hij recht op heeft, of dit nu gebeurt op basis van uurtarief of 'no cure, no pay', is ons om het even."



Overigens is het niet zo dat het bureau helemaal stopt met het aanbieden van 'no cure, no pay'. Als er zich in de dossiers op uurtarief problemen voordoen of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'.



Keerpunt

Slachtofferhulp Nederland juicht het besluit van de Pals Groep om het honoreringsbeleid te wijzigen toe en beschouwt het als een keerpunt in de letselschademarkt. "Slachtofferhulp Nederland hoopt dat er van deze stap van de Pals Groep een voorbeeldfunctie zal uitgaan", aldus de belangenorganisatie in een reactie op de koerswijziging bij Pals.



"De Pals Groep heeft door de jaren heen veel voor slachtoffers betekend", aldus Slachtofferhulp. "De laatste tijd groeide echter de kritiek op het beleid van Pals, omdat het gedreven zou zijn door financieel eigenbelang. De Pals Groep heeft ingezien dat haar 'no cure no pay'-beleid zich niet meer kan verhouden met de huidige maatschappelijke opvattingen, met als gevolg dat zij haar beleid drastisch heeft gewijzigd."



Volgens Slachtofferhulp is de markt hiermee definitief een weg ingeslagen naar het centraal stellen van het belang van het slachtoffer.

Bron Amweb


Ja,Ja. :!: :!:

Ik lees het toch goed hier hoe het werkt volgens Pals?

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Friestyler »

in mijn geval zullen ze zich dan wel beroepen op het stukje

"Overigens is het niet zo dat het bureau helemaal stopt met het aanbieden van 'no cure, no pay'. Als er zich in de dossiers op uurtarief problemen voordoen of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'."

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Friestyler schreef:in mijn geval zullen ze zich dan wel beroepen op het stukje

"Overigens is het niet zo dat het bureau helemaal stopt met het aanbieden van 'no cure, no pay'. Als er zich in de dossiers op uurtarief problemen voordoen of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'."
of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'."
Je aansprakelijkheid WAS erkent.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Friestyler schreef:
tevens is hij niet vrijdagmiddag, maar donderdagmiddag al "op vakantie" gegaan..donderdagmiddag had ie z'n laatste dag, aldus de secretaresse.

Tot minimaal augustus moet ik het vooralsnog dus zien te redden
met -985 eurie op de rekening (en kan tot max -1000 gaan ;) )
ik heb dus weleens beter leefgenot gehad, dat kan je je wel voorstellen.
Enne hoelang is je belangenbehartiger op vakantie, 3 of 4 weken ?
3 of 4 weken met 15 euro............ :(

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Chocomelk schreef:
Friestyler schreef:in mijn geval zullen ze zich dan wel beroepen op het stukje

"Overigens is het niet zo dat het bureau helemaal stopt met het aanbieden van 'no cure, no pay'. Als er zich in de dossiers op uurtarief problemen voordoen of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'."
of als de aansprakelijkheid niet of slechts ten dele wordt erkend, dan zal de Pals Groep alsnog adviseren te kiezen voor 'no cure, no pay'."
Je aansprakelijkheid WAS erkent.

In dit geval lijkt het me idd gewoon duidelijk. Je had geen schuld aan het ongeluk.
Aansprakelijkheid is erkend.

Wanneer ben je in zee gegaan met de Palsgroep? Weet je de datum nog?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Freestyler, neem anders eens contakt op met bijvoorbeeld :

* rechtswinkel
* consumentenbond
* ander letselschade-advokaten
* letselschade raad

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Chocomelk schreef:@ Freestyler, neem anders eens contakt op met bijvoorbeeld :

* rechtswinkel
* consumentenbond
* ander letselschade-advokaten
* letselschade raad

Jurist Bemiddelingsloket en Register GBL



De Letselschade Raad



Bordewijklaan 38, 2591 XR Den Haag

Postbus 93309, 2509 AH Den Haag

T 088 - 33 22 555

F 088 - 33 22 550

I www.deletselschaderaad.nl



Aanwezig op dinsdag, woensdag en donderdag

Kun je rechtstreeks bellen met Mevrouw I. Dijkstra.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

No cure no pay (resultaatsafhankelijke vergoeding)
Bij een no cure no pay afspraak bent u de Pals Groep geen honorarium verschuldigd, als er in uw zaak geen resultaat wordt behaald. Dit kan bijvoorbeeld omdat de aansprakelijkheid niet kan worden aangetoond. In dat geval hoeven ook de in het kader van de zaak gemaakte kosten niet vergoed te worden.

Als er wél een resultaat wordt behaald, dan betaalt u een vooraf vastgesteld percentage van de schadevergoeding. Dit betekent dat u als cliënt nooit meer dan het afgesproken percentage (exclusief BTW) van de uiteindelijke schadevergoeding kwijt bent voor de behandeling van uw zaak. Ongeacht de hoogte van de kosten en of er een gerechtelijke procedure gestart moet worden. Het uiteindelijke percentage valt in de meeste zaken lager uit. De Pals Groep zet zich in om haar honorarium en de kosten zoveel als mogelijk op de aansprakelijke partij te verhalen. Deze vergoeding van de wederpartij verrekent de Pals Groep met het aan u in rekening te brengen bedrag.

Als in uw zaak de aansprakelijkheid niet of slechts gedeeltelijk wordt erkend, dan adviseert de Pals Groep te kiezen voor behandeling op basis van no cure no pay. Met deze methode weet u zeker dat u alleen een vergoeding moet betalen als er een resultaat wordt behaald in uw zaak

bron:
http://www.palsgroep.nl/1/Honorarium/ho ... praken.htm

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@Chocomelk

Denk je dat Pals weet wat er op hun website staat :roll: :?:
Nu in ieder geval wel, met dank aan jou voor de moeite. :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef:
Als er wél een resultaat wordt behaald, dan betaalt u een vooraf vastgesteld percentage van de schadevergoeding. Dit betekent dat u als cliënt nooit meer dan het afgesproken percentage (exclusief BTW) van de uiteindelijke schadevergoeding kwijt bent voor de behandeling van uw zaak. Ongeacht de hoogte van de kosten en of er een gerechtelijke procedure gestart moet worden.

bron:
http://www.palsgroep.nl/1/Honorarium/ho ... praken.htm
Dan vraag ik me af, is dat vastgestelde percentage voor iedere client gelijk ?
En wat me nog opvalt is dat die vastgestelde percentage ook nog EXCLUSIEF btw is.

Over het eindbedrag krijgt men als goed is een belastinggarantie zodat men geen belasting hoeft te betalen over het bedrag wat men ontvangen heeft.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Chocomelk schreef:
Chocomelk schreef:
Als er wél een resultaat wordt behaald, dan betaalt u een vooraf vastgesteld percentage van de schadevergoeding. Dit betekent dat u als cliënt nooit meer dan het afgesproken percentage (exclusief BTW) van de uiteindelijke schadevergoeding kwijt bent voor de behandeling van uw zaak. Ongeacht de hoogte van de kosten en of er een gerechtelijke procedure gestart moet worden.

bron:
http://www.palsgroep.nl/1/Honorarium/ho ... praken.htm
Dan vraag ik me af, is dat vastgestelde percentage voor iedere client gelijk ?
En wat me nog opvalt is dat die vastgestelde percentage ook nog EXCLUSIEF btw is.

Over het eindbedrag krijgt men als goed is een belastinggarantie zodat men geen belasting hoeft te betalen over het bedrag wat men ontvangen heeft.

Dat is niet geldig voor de BTW maar wel voor de inkomstenbelasting.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeanne-veghel schreef:
Chocomelk schreef:
Chocomelk schreef:
Als er wél een resultaat wordt behaald, dan betaalt u een vooraf vastgesteld percentage van de schadevergoeding. Dit betekent dat u als cliënt nooit meer dan het afgesproken percentage (exclusief BTW) van de uiteindelijke schadevergoeding kwijt bent voor de behandeling van uw zaak. Ongeacht de hoogte van de kosten en of er een gerechtelijke procedure gestart moet worden.

bron:
http://www.palsgroep.nl/1/Honorarium/ho ... praken.htm
Dan vraag ik me af, is dat vastgestelde percentage voor iedere client gelijk ?
En wat me nog opvalt is dat die vastgestelde percentage ook nog EXCLUSIEF btw is.

Over het eindbedrag krijgt men als goed is een belastinggarantie zodat men geen belasting hoeft te betalen over het bedrag wat men ontvangen heeft.

Dat is niet geldig voor de BTW maar wel voor de inkomstenbelasting.
Friestyler moet 21% afstaan als honorarium aan Pals Groep van het eindbedrag, over die 21% moet Friestyler ook nog btw betalen aan Pals Groep, dus het blijft niet bij die 21% dat is wat ik ermee duidelijk wilde maken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Terug te komen om waar het topic om draait :

* Belangenbehartiger is op vakantie, geen voorschot voor Friestyler
* Friestyler heeft 2 mnd geleden al aangegeven dat hij nodig een voorschot moet hebben, zou aan gewerkt worden.
Na 2 mnd wordt hem medegedeeld dat het niet mogelijk is.
* PR van Pals groep neemt telefonisch contakt op met Friestyler, meende dat hij een zaak hier had gelezen die veel leek op dat van Friestyler neemt daarom contakt met hem op.
* PR van Pals groep gaat Friestyler vertellen dat er negatief gesproken wordt hier op het forum over hen (Pals Groep).
* PR van Pals groep gaat Friestyler vertellen dat ze alles verzamelen over wat er over hen geschreven wordt oa door Jeanne Veghel, omdat ze er mischien wel werk van gaan maken.
* PR van Pals groep geeft Friestyler aan dat hij het laatste stuk uit zijn dossier heeft gelezen.

Sorry maar ik vindt dit een heel vreemd iets.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Stap 5 Aanvragen voorschotten
Indien de aansprakelijkheid door de wederpartij is erkend, zal deze wederpartij om een voorschot worden verzocht. Dit om te voorkomen dat u in financiële problemen komt. Om voorschotten te kunnen afdwingen is het zaak dat de verschillende schadeposten in kaart worden gebracht (zie ook stap 2). Als u over bewijsmiddelen beschikt waaruit blijkt dat u uitgaven heeft gehad die u zonder letsel niet zou hebben gehad, maakt dat het afdwingen van een voorschot eenvoudiger.

bron: http://www.palsgroep.nl/1/Letselschade_ ... dezaak.htm

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Stap 6 De definitieve schadevergoeding
Gedurende het schaderegelingstraject zal uw herstel nauwlettend in het oog worden gehouden. Indien u op een gegeven moment geen klachten meer heeft en u kunt alles weer wat u voor het ontstaan van het letsel ook kon, zal uw letselschadezaak kunnen worden afgewikkeld. Het wordt moeilijker als uw klachten niet verdwijnen. Dan is er waarschijnlijk sprake van blijvend letsel. In dat geval zal een medisch deskundige onderzoeken of er sprake is van blijvend letsel en wat de ernst is van dat blijvend letsel. Aan de hand van de vaststelling van de ernst van het blijvend letsel kan worden bepaald wat u, ook naar de toekomst toe, nog wel en wat u niet meer kunt. Bijvoorbeeld of u nog kunt werken, maar ook of u het huishouden nog kan doen of de klussen in en om het huis. Als de medisch deskundige heeft aangegeven dat het klachtenbeeld stabiel is en zal blijven kunnen wij voor u de schade, ook naar de toekomst toe, gaan berekenen.

bron: http://www.palsgroep.nl/1/Letselschade_ ... dezaak.htm




@ Friestyler, heeft u al een onderzoek ondergaan door een medisch deskundige ?
Wat u uiteindelijk over hebt gehouden aan u ongeval, dus het blijvend letsel.

witte angora
Berichten: 30935
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch kunnen we wel over Pals door emmeren, het probleem van Frystyler is, dat hij nog even verder moet zonder inkomsten of wat dan ook.

Wat kan Frystyler doen om zo gauw mogelijk een voorschot los te peuteren? Liefst morgen al? Iemand tips?

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Friestyler »

@angora

Het probleem is dat telefoontje wat k kreeg...probleem is een groot woord, maar ik vond het op z'n minst dubieus.

dat voorschotverhaal is ook vreemd, maar goed..dat is niet het doel van dít topic én is vooralsnog mijn probleem en ik denk niet dat iemand daar wat aan kan doen.
Laatst gewijzigd door Friestyler op 18 jul 2010 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Toch kunnen we wel over Pals door emmeren, het probleem van Frystyler is, dat hij nog even verder moet zonder inkomsten of wat dan ook.

Wat kan Frystyler doen om zo gauw mogelijk een voorschot los te peuteren? Liefst morgen al? Iemand tips?
Mischien kan Friestyler zelf contakt opnemen met de desbetreffende van Achmea.
(hopelijk is die niet op vakantie)

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

witte angora schreef:Toch kunnen we wel over Pals door emmeren, het probleem van Frystyler is, dat hij nog even verder moet zonder inkomsten of wat dan ook.

Wat kan Frystyler doen om zo gauw mogelijk een voorschot los te peuteren? Liefst morgen al? Iemand tips?
Ik zou het item van Chocomelk doorsturen naar de directeur van Pals
Mr.J.F.S. en hem even herinneren aan de stap 5 van Pals
voor het geval de directeur het niet meer weet dat ze een stap 5 hebben.

Het email adres kan Friestyler van mij wel krijgen, want dat heb ik
in mijn bezit.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: Palsgroep, ik werd gebeld en....lees verder.

Ongelezen bericht door Friestyler »

Chocomelk schreef: Mischien kan Friestyler zelf contakt opnemen met de desbetreffende van Achmea.
(hopelijk is die niet op vakantie)
ik weiger eigenlijk om ergens achteraan te gaan.
hier heb ik zo'n letselfiguur voor, dat is zijn vak en daar word hij voor betaald.

heb hem destijds duidelijk verteld dat ik voor die centen (wat hij vangt) nergens achteraan wil én hoef te gaan en dat ik me nergens druk om hoef te maken, hij zou daar voor zorgen...
als hij van vakantie terugkomt dan word er zowiezo "even" gebabbeld

Gesloten