LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestalkt door Wehkamp

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Enige tijd geleden een aantrekkelijke aanbieding gezien bij Wehkamp en deze ook besteld. Bij mijn bestelling heb ik aangegeven dat ik wel nieuws c.q. aanbiedingen van Wehkamp wenst te ontvangen via email, maar dat had ik beter niet kunnen doen.
Ik ontvang regelmatig mailtjes en niets vermoedend klik ik op het linkje. Op slimme wijze probeert Wehkamp je te sturen naar artikelen die je interesseren. Zo ging een aantal weken geleden mijn interesse uit naar fotocamera’s. Ik heb er een aantal bekeken op de site van Wehkamp.
Maar toen begon het, ik kom op sites van de krant, makelaars etc. kortom algemene sites, en kom telkens de banners van Wehkamp tegen met de laatst bezochte artikelen die ik bekeken heb op de site.
Wehkamp maakt dus misbruik van mijn IP adres, ik voel mij gestalkt door Wehkamp.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij deze organisatie en kreeg daar een wazig verhaal van mevrouw Ellen Boone van de klantenservice over het afmelden van email aanbiedingen; heb voorgelegd dat het daar niet over gaat, maar dat mijn IP adres door Wehkamp misbruikt word. Hierop heeft Wehkamp niet meer gereageerd.
Mijn vraag: mag Wehkamp dit doen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Nynhyr schreef:Enige tijd geleden een aantrekkelijke aanbieding gezien bij Wehkamp en deze ook besteld. Bij mijn bestelling heb ik aangegeven dat ik wel nieuws c.q. aanbiedingen van Wehkamp wenst te ontvangen via email, maar dat had ik beter niet kunnen doen.
Nynhyr schreef:Wehkamp maakt dus misbruik van mijn IP adres, ik voel mij gestalkt door Wehkamp.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij deze organisatie en kreeg daar een wazig verhaal van mevrouw Ellen Boone van de klantenservice over het afmelden van email aanbiedingen; heb voorgelegd dat het daar niet over gaat, maar dat mijn IP adres door Wehkamp misbruikt word. Hierop heeft Wehkamp niet meer gereageerd.
Mijn vraag: mag Wehkamp dit doen?
Het verhaal van mevrouw Ellen Boone klopt.
Je hebt een abonnement via de e-mail, en de enige manier om dat abonnement te stoppen is de link aanklikken onderaan het e-mail bericht voor de afmelding.

Het IP adres kan nooit op die manier misbruikt worden, zoals je zelf aangeeft.

Zinook
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2010 15:40

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Zinook »

Verwijder de cookies eens van uw computer. Dit kunt u vinden in IE onder "extra" en dan "internetopties" Bij "browsegeschiedenis" kunt u uw geschiedenis en de cookies wissen. Daarna bent u waarschijnlijk van de banners van Wehkamp af.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

BBCS schreef:
Nynhyr schreef:Enige tijd geleden een aantrekkelijke aanbieding gezien bij Wehkamp en deze ook besteld. Bij mijn bestelling heb ik aangegeven dat ik wel nieuws c.q. aanbiedingen van Wehkamp wenst te ontvangen via email, maar dat had ik beter niet kunnen doen.
Nynhyr schreef:Wehkamp maakt dus misbruik van mijn IP adres, ik voel mij gestalkt door Wehkamp.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij deze organisatie en kreeg daar een wazig verhaal van mevrouw Ellen Boone van de klantenservice over het afmelden van email aanbiedingen; heb voorgelegd dat het daar niet over gaat, maar dat mijn IP adres door Wehkamp misbruikt word. Hierop heeft Wehkamp niet meer gereageerd.
Mijn vraag: mag Wehkamp dit doen?
Het verhaal van mevrouw Ellen Boone klopt.
Je hebt een abonnement via de e-mail, en de enige manier om dat abonnement te stoppen is de link aanklikken onderaan het e-mail bericht voor de afmelding.

Het IP adres kan nooit op die manier misbruikt worden, zoals je zelf aangeeft.

Ja klopt, ik heb ook aangeven om email berichten van Wehkamp te ontvangen, dat week ik, maar waar het hier om gaat is dat banners van Wehkamp krijg op sites waar ik die eerlijk gezegt niet mag verwachten, althans niet de inhoudelijke banners met producten zoals ik die bekeken heb. De sites die ik bezoek waar die banners voorkomen zijn o.a. die van kranten, makelaars etc.
Ik heb deze klacht voorgelegd aan Wehkamp en mevrouw Boone informeert mij over de emailberichten, niet over de banners op diversen sites.

Zinook
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2010 15:40

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Zinook »

Ja klopt, ik heb ook aangeven om email berichten van Wehkamp te ontvangen, dat week ik, maar waar het hier om gaat is dat banners van Wehkamp krijg op sites waar ik die eerlijk gezegt niet mag verwachten, althans niet de inhoudelijke banners met producten zoals ik die bekeken heb. De sites die ik bezoek waar die banners voorkomen zijn o.a. die van kranten, makelaars etc.
Ik heb deze klacht voorgelegd aan Wehkamp en mevrouw Boone informeert mij over de emailberichten, niet over de banners op diversen sites.
Maar dit heeft niets met het hacken van uw IP adres te maken. Zoals ik al eerder aangaf: verwijder uw cookies en daarna heeft u geen last meer van de banners.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Zinook schreef:
Ja klopt, ik heb ook aangeven om email berichten van Wehkamp te ontvangen, dat week ik, maar waar het hier om gaat is dat banners van Wehkamp krijg op sites waar ik die eerlijk gezegt niet mag verwachten, althans niet de inhoudelijke banners met producten zoals ik die bekeken heb. De sites die ik bezoek waar die banners voorkomen zijn o.a. die van kranten, makelaars etc.
Ik heb deze klacht voorgelegd aan Wehkamp en mevrouw Boone informeert mij over de emailberichten, niet over de banners op diversen sites.
Maar dit heeft niets met het hacken van uw IP adres te maken. Zoals ik al eerder aangaf: verwijder uw cookies en daarna heeft u geen last meer van de banners.
Nee dit heeft niets met cookies te maken!! Dit zijn echte banners van wehkamp met zoals ik eerder melde artikelen zoals ik die het laatst bezocht heb.
Nu kwam ik tot de ontdekking dat er helemaal linksonder in de banner een uitroepteken staat. Daar heb ik opgeklikt en kwam ik op een site van een bedrijf die deze activiteiten voor o.a. Wehkamp verzorgt.
Door het ip adres op slinkse wijze te misbruiken om deze producten onder de aandacht te brengen.
Op de site staat als eerste een button om mij van de diensten van dat bedrijf te wissen. Dus ik denk echt wel dat je ip adres misbruikt word.

Zinook
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2010 15:40

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Zinook »

Ik heb precies hetzelfde. Als ik via een webwinkel spullen besteld heb, krijg ik ook de banners te zien met de produkten die ik besteld en bekeken heb. Ik heb mijn cookies en geschiedenis gewist en jawel, geen last meer van banners van Wehkamp of fonq.

Maar heeft u het al geprobeerd om de cookies en uw geschiedenis te wissen? Dit heeft echt niets met het hacken van uw IP adres te maken.....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nynhyr schreef:
Zinook schreef: Maar dit heeft niets met het hacken van uw IP adres te maken. Zoals ik al eerder aangaf: verwijder uw cookies en daarna heeft u geen last meer van de banners.
Nee dit heeft niets met cookies te maken!! Dit zijn echte banners van wehkamp met zoals ik eerder melde artikelen zoals ik die het laatst bezocht heb.
Helaas, dit heeft wel met cookies te maken.
Een cookie is een stukje text, waarin de bezochte site o.a. tijd, datum en product plaatst, zodat een dynamische advertentie, zoals de banner, "weet" waar jij schijnbaar interesse in hebt, en dit nogmaals toont.

Dit heeft echt NIETS met IP opslaan te maken - omdat er toch nog voldoende mensen zijn met een dynamische. Ook kan men aan het IP adres niet echt veel achterhalen - omdat de koppeling van uw IP met uw adres alleen door de provider gemaakt kan worden.

Dus, ja, de banners geven het artikel weer, en ja, men onthoud waar u geweest bent - maar dat gebeurt toch echt met een cookie.

Verwijder cookies en surfgeschiedenis - ga dan nog eens naar zo`n site - kijk of je dan nog je laatstbezochte item ziet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Het kan ook goed zijn dat er op de computer stiekem adware geïnstalleerd is (geïnfecteerd), waardoor die reclame boodschappen verschijnen.

Dat heeft totaal NIETS met het kapen van het IP adres te maken.

Als je een router in huis hebt, dan KAN Wehkamp er niet eens door heen komen om reclameboodschappen op de computer te zetten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BBCS schreef:Het kan ook goed zijn dat er op de computer stiekem adware geïnstalleerd is (geïnfecteerd), waardoor die reclame boodschappen verschijnen.

Dat heeft totaal NIETS met het kapen van het IP adres te maken.

Als je een router in huis hebt, dan KAN Wehkamp er niet eens door heen komen om reclameboodschappen op de computer te zetten.
AdWare zou een mogelijkheid zijn.
Maar ik denk niet dat Wehkamp zich daaraan zou bezondigen.

TE grote belangen, en de imagoschade zou enorm zijn....
Zie je de Telegraaf koppen al? "Postorderbedrijf infecteert duizenden PC met ongewenste software"...

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Heb me voor deze dienst af moeten melden bij het bedrijf die dit voor Wehkamp doet. Op de site had ik een keuze wat ik wilde; tijdelijke opheffing, gedeeltelijke of algehele opheffing.
Nadat ik de keuze gemaakt heb voor algehele opheffing heb ik de banners niet meer gezien.
Dat dit ook met cookies te maken heb etc. is mij niet bekend, dus dank voor de aanvullende informatie, maar het blijft wel vreemd dat er dus een "dienst" actief is die je wel stalkt.... althans zo komt het bij mij over.
Na een aantal dagen banners gezien te hebben volgende me mailtjes (hier hoor je me niet over; hier heb ik immers zelf voor gekozen) met idem aanbiedingen...
Dit probleem heb ik bij Wehkamp voorgelegd, maar hier hebben ze niet op gereageerd.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door SirPeter »

Koekjes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_%28internet%29
Heb me voor deze dienst af moeten melden bij het bedrijf die dit voor Wehkamp doet.

Wat voor site?
Hoe kwam u aan zo'n site?

Pas op voor software die dit soort problemen voor u willen 'oplossen'. U bent een makkelijke prooi voor spyware/scareware.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Nynhyr schreef: Na een aantal dagen banners gezien te hebben volgende me mailtjes (hier hoor je me niet over; hier heb ik immers zelf voor gekozen) met idem aanbiedingen...
Dit probleem heb ik bij Wehkamp voorgelegd, maar hier hebben ze niet op gereageerd.
Wat je moet doen is al diverse keren aangegeven.
Waarom doe je er niets mee?

En over de banners:

Een goede internet browser die up to date is, blokkeert ook veel.
En Internet Explorer 6 kan echt niet meer.
Zowel Internet Explorer 7 en 8, Firefox en Google Chrome blokkeren ongewenste banners automatisch. Ook ongewenste popups worden geblokkeerd.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

BBCS schreef:
Nynhyr schreef: Na een aantal dagen banners gezien te hebben volgende me mailtjes (hier hoor je me niet over; hier heb ik immers zelf voor gekozen) met idem aanbiedingen...
Dit probleem heb ik bij Wehkamp voorgelegd, maar hier hebben ze niet op gereageerd.
Wat je moet doen is al diverse keren aangegeven.
Waarom doe je er niets mee?

En over de banners:

Een goede internet browser die up to date is, blokkeert ook veel.
En Internet Explorer 6 kan echt niet meer.
Zowel Internet Explorer 7 en 8, Firefox en Google Chrome blokkeren ongewenste banners automatisch. Ook ongewenste popups worden geblokkeerd.
Sorry? Waarom wekt u de indruk dat ik met de aangegeven tips niets doe? Ik leg het probleem uit waar ik tegen aan ben gelopen. Niet direct een mening geven als u het probleem niet heeft gelezen!
:?

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

SirPeter schreef:Koekjes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_%28internet%29
Heb me voor deze dienst af moeten melden bij het bedrijf die dit voor Wehkamp doet.

Wat voor site?
Hoe kwam u aan zo'n site?

Pas op voor software die dit soort problemen voor u willen 'oplossen'. U bent een makkelijke prooi voor spyware/scareware.

Onder aan de banner staat een kleine uitroepteken. Toen ik daar op klikte kwam ik op de site: www.criteo.com er opende direct een pagina om de diensten af te melden.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door BBCS »

Nynhyr schreef:
BBCS schreef:
Nynhyr schreef: Na een aantal dagen banners gezien te hebben volgende me mailtjes (hier hoor je me niet over; hier heb ik immers zelf voor gekozen) met idem aanbiedingen...
Dit probleem heb ik bij Wehkamp voorgelegd, maar hier hebben ze niet op gereageerd.
Wat je moet doen is al diverse keren aangegeven.
Waarom doe je er niets mee?

En over de banners:

Een goede internet browser die up to date is, blokkeert ook veel.
En Internet Explorer 6 kan echt niet meer.
Zowel Internet Explorer 7 en 8, Firefox en Google Chrome blokkeren ongewenste banners automatisch. Ook ongewenste popups worden geblokkeerd.
Sorry? Waarom wekt u de indruk dat ik met de aangegeven tips niets doe? Ik leg het probleem uit waar ik tegen aan ben gelopen. Niet direct een mening geven als u het probleem niet heeft gelezen!
:?
Ik heb wel degelijk het probleem gelezen.

Je hebt bij de e-mail een abo aangegaan, waardoor Wehkamp "nieuwsbrieven" stuurt.
Nu kun je wel bij Wehkamp gaan klagen, maar de enige manier is onderaan dat mailtje klikken op de link voor de uitschrijving van die "nieuwsbrief".

Mijn bericht was:
Het verhaal van mevrouw Ellen Boone klopt.
Je hebt een abonnement via de e-mail, en de enige manier om dat abonnement te stoppen is de link aanklikken onderaan het e-mail bericht voor de afmelding.
Zie: *klik*

Veel later was je eigen bericht:
Na een aantal dagen banners gezien te hebben volgende me mailtjes (hier hoor je me niet over; hier heb ik immers zelf voor gekozen) met idem aanbiedingen...
Dit probleem heb ik bij Wehkamp voorgelegd, maar hier hebben ze niet op gereageerd.
Zie: *klik*

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Jammer dat je het niet begrijpt.
Je blijft herhalen!
Je hoort mij ook niet over de nieuwsbrieven via de mail!!!!! daar heb ik zelf voor gekozen om die te ontvangen.
Het gaat er om dat ik op sites die ik bezoek banners krijg waarop op aandringerige wijze artikelen gepresenteert worden welke ik laatst bekeken heb op de site van Wehkamp. Dit heeft dus: even voor de goede orde: niet met nieuwsbrieven te maken.
:?

Arie_O
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:02

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Arie_O »

Nynhyr schreef:Jammer dat je het niet begrijpt.
Je blijft herhalen!
Je hoort mij ook niet over de nieuwsbrieven via de mail!!!!! daar heb ik zelf voor gekozen om die te ontvangen.
Het gaat er om dat ik op sites die ik bezoek banners krijg waarop op aandringerige wijze artikelen gepresenteert worden welke ik laatst bekeken heb op de site van Wehkamp. Dit heeft dus: even voor de goede orde: niet met nieuwsbrieven te maken.
:?
Leer eens lezen, de oplossing is al verschillende malen aan gedragen.
Volgens mij bent u blond, dat u dat niet wil begrijpen.

gr. Arie :D

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door Ravx »

De oplossing is al genoemd. de cookies verwijderen en alle banners zijn weg ...

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gestalkt door Wehkamp

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan maar een poging in Jip en Janneketaal:

Cookiemonster er op af sturen en Wehkamp bannen.

Probleem opgelost.

Gesloten