Foute conducteur (fout beleid?!)
Geplaatst: 18 jul 2010 11:33
Hier weer een klacht over de GVB (OV chipkaart)
Ik zat gisteren in de tram, een aantal toeristen stapten in kochten een kaartje (zag ik gebeuren), ze stapten 3 haltes verder uit, wilden uitchecken en het apparaat gaat een dubbele piep (ongeldig) nogmaals proberen en ze lieten het aan de conducteur zien en deze reageerde in het engels "Geeft niet, vertel dat in de volgende tram die jullie nemen."
Echter, ik heb zo vaak meegemaakt dat men wilde instappen en men ook een foutmelding te horen kreeg waarbij men uitlegde dat het kaartje net was gekocht, mocht niet baten "Sorry maar om mee te rijden moet u een geldig kaartje bezitten!!" Deze reactie kan ik nog (enigszins?) begrijpen * die maar die van de conducteur in lijn 10 (heb ik helaas al 2 keer eerder gehoord) vind ik echt ***** (mag men zelf invullen).
Onlangs stapte een bejaarde man, die ook nauwelijks kon lopen in de tram met een ov chipkaartje in zijn hand, de conducteur legde hem uit dat hij in moest checken. Een dubbele piep! (waarschijnlijk was hij vergeten uit te checken) "Is niet geldig meneer, u zal een nieuw kaartje moeten kopen" de man zei toen dat hij deze net in de andere tram had gekocht. Ook hier, geen pardon: weer € 2,60 !!! Veel oudere snappen al niet zoveel van techniek, denk aan internet telebankieren enz. Ze worden hier ook nog eens flink uitgeknepen, erg triest.
De GVB zegt wel : Als er iets misgaat kun je je geld terugvragen.
Ik heb het 1 keer gedaan. De tijd en moeite die je ervoor moet doen: Laat maar zitten (voor de 4, 8 of 12 euro!!!!) Toch weer makkelijk verdiend voor de GVB.
Verder gebruik ik de OV dagelijks, het moet wel, als je goed oplet is hij wel makkelijk maar zeker een stuk duurder dan een strippenkaart. Soms is hij ook minder handig: geen medereizigers, als je vergeet je saldo te checken moet je alsnog een kaartje kopen.
Ik zat gisteren in de tram, een aantal toeristen stapten in kochten een kaartje (zag ik gebeuren), ze stapten 3 haltes verder uit, wilden uitchecken en het apparaat gaat een dubbele piep (ongeldig) nogmaals proberen en ze lieten het aan de conducteur zien en deze reageerde in het engels "Geeft niet, vertel dat in de volgende tram die jullie nemen."
Echter, ik heb zo vaak meegemaakt dat men wilde instappen en men ook een foutmelding te horen kreeg waarbij men uitlegde dat het kaartje net was gekocht, mocht niet baten "Sorry maar om mee te rijden moet u een geldig kaartje bezitten!!" Deze reactie kan ik nog (enigszins?) begrijpen * die maar die van de conducteur in lijn 10 (heb ik helaas al 2 keer eerder gehoord) vind ik echt ***** (mag men zelf invullen).
Onlangs stapte een bejaarde man, die ook nauwelijks kon lopen in de tram met een ov chipkaartje in zijn hand, de conducteur legde hem uit dat hij in moest checken. Een dubbele piep! (waarschijnlijk was hij vergeten uit te checken) "Is niet geldig meneer, u zal een nieuw kaartje moeten kopen" de man zei toen dat hij deze net in de andere tram had gekocht. Ook hier, geen pardon: weer € 2,60 !!! Veel oudere snappen al niet zoveel van techniek, denk aan internet telebankieren enz. Ze worden hier ook nog eens flink uitgeknepen, erg triest.
De GVB zegt wel : Als er iets misgaat kun je je geld terugvragen.
Ik heb het 1 keer gedaan. De tijd en moeite die je ervoor moet doen: Laat maar zitten (voor de 4, 8 of 12 euro!!!!) Toch weer makkelijk verdiend voor de GVB.
Verder gebruik ik de OV dagelijks, het moet wel, als je goed oplet is hij wel makkelijk maar zeker een stuk duurder dan een strippenkaart. Soms is hij ook minder handig: geen medereizigers, als je vergeet je saldo te checken moet je alsnog een kaartje kopen.