LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mariekets
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:20

positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door mariekets »

Hallo allemaal,

Ik lees hier allemaal negatieve reacties over deurwaarders en incassobureaus en vroeg me af of er ook positieve reacties c.q. ervaringen zijn

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas is Deurwaarder Mark niet meer onder ons. Wat het forum betreft, dan. Zijn aanwezigheid, en die van Guusje61 en Pavlova, zouden jouw vraag moeten kunnen beantwoorden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door ronald g »

Is nogal logisch dat de meningen negatief zijn, de deurwaarder belt pas aan als alle onderhandelingen of regelingen stuk gelopen zijn. Echt die man/vrouw wil je niet aan de deur hebben, maar ze doen hun werk en helaas terecht. Een deurwaarder heeft best wel gevoel en begrip voor sommige situatie,s maar wordt niet voor een gesprek uitgenodigd en zet de zaak door. Aan elke zaak die in behandeling wordt genomen is er een voorgeschiedenis. Vraagstellers, ook hier vertellen hun eigen kant. Bij doorvragen haken ze of af danwel blijkt er toch een vergeten schuld te zijn.

Positieve ervaringen zul op dit forum ook niet vinden. Betalen ligt bij ons nogal gevoelig, niet betalen en klagen doen we zonder schroom.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Remster »

Positieve ervaringen kunnen natuurlijk ook van opdrachtgevers komen.

Persoonlijk heb ik als opdrachtgever ook louter slechte ervaringen met incassobureaus gehad. (3 stuks)
Te vorderen bedragen werden al na een paar boze briefjes oninbaar genoemd, of een debiteur was zogenaamd onvindbaar.
En daar moest je dan je premie voor betalen.
Ik heb me rot geërgerd, wat een stel slapjanussen in die branche.

Maar goed, dit topic gaat over positieve ervaringen.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Guusje61 »

positieve reacties krijgen we gelukkig ook.
niet alleen van eisers en opdrachtgevers, maar ook van debiteuren.

het klinkt misschien raar maar er zijn zelfs debiteuren die bloemen en/of taart op kantoor laten bezorgen.
vaak gaat het dan om de menselijke behandeling die ze gekregen hebben of dat ze 'blij' zijn dat ze 'gedwongen' zijn werden hun zaken nu echt op orde te brengen.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Pavlova »

Wat Guusje zegt klopt. Elk jaar krijgen we ook wel een paar kerstkaarten en die zijn naar mijn idee zelden sarcastisch bedoeld. Soms heb ik mensen aan de telefoon die bellen voor de laatste termijn van een afbetalingsregeling en dan worden we ook bedankt dat alles zo netjes is verlopen.

Wat ook vaak gebeurd: mensen die aanvankelijk niet durfden te bellen, en het dan toch doen en dan zo opgelucht zijn dat ze normaal worden behandeld dat ze je blijven bedanken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door snepke »

Pavlova,Guusje ,Deurwaarder Mark die behandelen mensen normaal.
Dat kan je van incassobureau's niet zeggen.
Die beginnen gelijk te dreigen

Jeromeke Deltour
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

Incassobureaus zijn helaas een noodzakelijk kwaad omdat er altijd mensen zijn die wel willen consumeren maar daarna niet thuis zijn als de rekeningen komen. Dit soort profiteurs moet gewoon keihard aangepakt worden. Tis niet anders.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Bij een incassobureau kom je veel al niet verder, ook al kan je bewijzen dat je wel al betaald hebt, die hebben vaak oog kleppen op.

Een deurwaarder, is meestal veel schappelijker en veel meer mee te regelen, nou ben ik tegen beiden heel vriendelijk hoor, maar je komt toch echt verder met een deurwaarder. Wat vaak wel zo is, dat er betalingsregelingen die worden getroffen die onrealistische zijn, dat kan je zelf ook aangeven en een ander maand bedrag afspreken. Als je al in de schulden zit, heb je twee opties, of aan iedereen een bedrag van € 50.00 beloven af te betalen, waarvan je weet dat je dat niet gaat redden, of € 10.00 afspreken en dat kan je dan wel redden.

Laten we eerlijk zijn, aan de schuldhulpverlening heeft een bedrijf ook niets en iets is beter dan niets!

Jeromeke Deltour
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

10 euro per maand afspreken als afbetalingsregeling ? HAHAHA
Kan me niet voorstellen dat een incassobureau dat afspreekt. Ten eerste schiet het niet op, ten tweede kost het teveel aan bureaukosten.
Iedere onwillige debiteur claimt altijd dat ie niets heeft en bijna niets kan aflossen.
Wat mij betreft gewoon ff de broekriem aantrekken, even de leuke dingetjes laten staan en eindelijk eens je verplichtingen nakomen. 10 euro pfff

lappie1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2010 14:00

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door lappie1975 »

Alsof iemand hier positieve reacties heeft met deurwaarders. Maar laten we de rollen eens omkeren. Zullen debiteuren het leuk vinden als we klachten over hun met naam en toenaam hier op het forum zetten met klachten. Dan heb ik het vooral over de toon waarmee sommige mensen denken te kunnen spreken tegen medewerkers of deurwaarder. Hier overal maar lukraak klachten neerzetten, maar als je nou eens normaal contact opneemt met de deurwaarder zou al een hoop schelen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lappie1975 schreef:Alsof iemand hier positieve reacties heeft met deurwaarders. Maar laten we de rollen eens omkeren. Zullen debiteuren het leuk vinden als we klachten over hun met naam en toenaam hier op het forum zetten met klachten. Dan heb ik het vooral over de toon waarmee sommige mensen denken te kunnen spreken tegen medewerkers of deurwaarder. Hier overal maar lukraak klachten neerzetten, maar als je nou eens normaal contact opneemt met de deurwaarder zou al een hoop schelen.
Lappie - en toch, staat het forum vol met voorbeelden van mensen die WEL onterecht door een deurwaarder achtervolgd worden.

Al zijn er helaas ook horken onder de debiteuren.. da`s waar.

Maar aangezien dit een consumentenforum is - zullen we in principe alleen de consumentenkant horen...

lappie1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2010 14:00

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door lappie1975 »

[en toch, staat het forum vol met voorbeelden van mensen die WEL onterecht door een deurwaarder achtervolgd worden]

Ik bedoel overigens alleen gerechtsdeurwaarders. Incassobureau´s kan ik niet over oordelen, maar daar zijn zo te horen wel genoeg rotte appels tussen.
Bij een gerechtsdeurwaarder is het simpel als hij iets onterecht doet dan moet je een klacht in dienen. Maar vaak gaat het niet over zijn ambtshandelingen, maar over zijn werkwijze (etisch gezien), maar meestal komt dit toch echt door de debiteur zelf. Maar daar hoor je alleen hunzelf niet over. Dat vergeten ze er maar even erbij te vermelden. ik heb het idee dat dit waarschijnlijk een eindeloze discussie wordt, maar als je hoort wat mensen en overigens ook instanties stichtingen ed tegen deurwaarders en medewerkers uitkramen...

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar vaak gaat het niet over zijn ambtshandelingen, maar over zijn werkwijze (etisch gezien), maar meestal komt dit toch echt door de debiteur zelf. Maar daar hoor je alleen hunzelf niet over. Dat vergeten ze er maar even erbij te vermelden. ik heb het idee dat dit waarschijnlijk een eindeloze discussie wordt, maar als je hoort wat mensen en overigens ook instanties stichtingen ed tegen deurwaarders en medewerkers uitkramen...
Lappie, welkom op het forum, kijk rustig eens rond in de diverse topics, en je krijgt een heel goed beeld van hoe een en ander fuctioneert tussen consumenten en bedrijven.

Een beeld dat je zelf ook al hebt, overigens.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door aavanputten »

Deurwaarders hebben ene opleiding en weten vaak beter hoe het werkt of zou moeten werken. Ik heb al vaker gehad dat de betreffende firma onredelijk was en nergens normaal op reageerde. Toen de deurwaarder werd ingeschakeld hoorde deze mijn verhaal en gaf meteen aan: dit kan inderdaad niet, dat moet mijn client maar uitleggen, ik doe in ieder geval even niets in deze zaak. Na overleg met zijn client is de zaak meteen ingetrokken.
Incassobureau's mogen niets meer dan u en ik. Wel zorgen dat je in ieder geval reageert, maar als ze er niets aan doen, gaan ze maar naar de rechter. Meestal zijn het ratten die zonder enige kennis van zaken proberen te intimideren. Als iets niet lijkt te kloppen, is dat meestal ook zo. Dan moeten ze het eerst maar eens -schriftelijk - uitleggen.

Deurwaarders schakel ik wel eens in om zelf te procederen tegen een bedrijf dat zijn verplichtingen niet nakomt; bijvoorbeeld niet wil herstellen onder de garantie of aanbetaling niet terugbetaalt. Ze doen hun werk zakelijk maar over het algemeen prima. Maar dat is wel de andere kant van de zaak natuurlijk.

Belangrijk is om altijd de zaak goed schriftelijk te documenteren. Afspraken in telefoongesprekken schriftelijk of via mail te bevestigen. As het dan misgaat, kun je keurig laten zien wat er is gebeurd en krijg je geen gezeur over wat er nu al dan niet is afgesproken. Let erop dat een buitenstaander vanuit wat op papier staat, kan begrijpen wat er is gebeurd en misgegaan.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Pavlova »

Guardian72 schreef:
lappie1975 schreef:Alsof iemand hier positieve reacties heeft met deurwaarders. Maar laten we de rollen eens omkeren. Zullen debiteuren het leuk vinden als we klachten over hun met naam en toenaam hier op het forum zetten met klachten. Dan heb ik het vooral over de toon waarmee sommige mensen denken te kunnen spreken tegen medewerkers of deurwaarder. Hier overal maar lukraak klachten neerzetten, maar als je nou eens normaal contact opneemt met de deurwaarder zou al een hoop schelen.
Lappie - en toch, staat het forum vol met voorbeelden van mensen die WEL onterecht door een deurwaarder achtervolgd worden.

Al zijn er helaas ook horken onder de debiteuren.. da`s waar.

Maar aangezien dit een consumentenforum is - zullen we in principe alleen de consumentenkant horen...
Juist, we lezen hier alleen de consumentenkant. Op dit forum staan vast ook heel veel voorbeelden van mensen die menen onterecht door een deurwaarder 'achtervolgd' te worden. En aangezien de deurwaarder hier geen weerwoord kan geven weten we ook niet wat de waarheid is. Sommige verhalen op het forum neem ik dan ook met een hele grote korrel zout.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pavlova schreef:
Juist, we lezen hier alleen de consumentenkant. Op dit forum staan vast ook heel veel voorbeelden van mensen die menen onterecht door een deurwaarder 'achtervolgd' te worden. En aangezien de deurwaarder hier geen weerwoord kan geven weten we ook niet wat de waarheid is. Sommige verhalen op het forum neem ik dan ook met een hele grote korrel zout.
Een heel pak soms.
Maar, er zijn helaas ook voorbeelden van met name incassoburo`s die 'de regels' gewoon bewust negeren - en mensen bijna stalken (IJ) en bedreigen.
En dat wreekt zich als een deurwaarder betrokken raakt. Die word dan 'doelwit' van alle frustratie, stress, vernedering en zo die een 'klant' ervaart.
Eerlijk? Nee.
Begrijpelijk, ja, ik denk van wel.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Pavlova schreef:Juist, we lezen hier alleen de consumentenkant. Op dit forum staan vast ook heel veel voorbeelden van mensen die menen onterecht door een deurwaarder 'achtervolgd' te worden. En aangezien de deurwaarder hier geen weerwoord kan geven weten we ook niet wat de waarheid is. Sommige verhalen op het forum neem ik dan ook met een hele grote korrel zout.
Ik zou wel weerwoord kunnen geven, ook al omdat er zaken tussen zitten waar ik (in-)direct bij betrokken ben. Maar ik doe het niet.
Ethisch is dat niet aanvaardbaar, niet alleen vanwege de beroepsethiek maar ook vanwege mijn persoonlijke visie.
De mensen die het betreffen weten het zelf wel en daar heb ik direct contact mee buiten dit forum om.
Een heel enkele keer komt mijn reactie wel op het forum maar dan is het eerste initiatief vanuit de betrokkene.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Guardian72 schreef:Een heel pak soms.
Maar, er zijn helaas ook voorbeelden van met name incassoburo`s die 'de regels' gewoon bewust negeren - en mensen bijna stalken (IJ) en bedreigen.
En dat wreekt zich als een deurwaarder betrokken raakt. Die word dan 'doelwit' van alle frustratie, stress, vernedering en zo die een 'klant' ervaart.
Eerlijk? Nee.
Begrijpelijk, ja, ik denk van wel.
De sterkste kracht van de deurwaarder is om dan met de gedaagde in gesprek te gaan, goed uit te leggen wat zijn mogelijkheden zijn en welke handelingen hij moet doen om zijn weerwoord op de juiste manier bij de rechter voor te leggen.

niet omdat een gedaagde dom is, maar de dagvaardingen staan vaak vol van juridische teksten en regeltjes, de regels in een rechtszaak zijn niet altijd voor een leek duidelijk vermeld.
je hebt dan al de grootste angel weggetrokken en kan met een hand geven weer verder gaan.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: positieve berichten over deurwaarders/incassobureaus

Ongelezen bericht door snepke »

Pavlova schreef: Sommige verhalen op het forum neem ik dan ook met een hele grote korrel zout.
Oeps,toch heb ik geen grote duim hoor.

Gesloten