LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:
tennis schreef:

Ook heb ik niets verkeerds geïnterpreteerd, maar jou informatie als voorbeeld, dat de gegevens van een klant/Patiënt na verloop van tijd verwijderd worden, is niet juist, en dit heeft ook nog iemand anders als ik, opgemerkt.

klopt dat was ik die het ook opgemerkt had, en waarom dan de dingen verwijderen?
Juist tiptoo, ik wilde jou er niet bij betrekken, daarvoor geen naam genoemd!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Juist tiptoo, ik wilde jou er niet bij betrekken, daarvoor geen naam genoemd!
geeft niks doe het zelf wel hoor :mrgreen:

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@ Tennis
De vraag van student, heb je helemaal niet beantwoord, want deze was, waarom in de apotheek alles zoveel duurder is
Die vraag had ik wel degelijk beantwoord.
Omdat goede zorg natuurlijk wel betaald moet worden.
Personeel, automatiseringssysteem enz.
Dat is bij een internetapotheek niet omdat daar maar een handjevol assistenten werkt en de rest afgehandeld wordt door niet geschoold personeel.
Het is gewoon productiewerk, lopende bandwerk dus.
Daar is niet zo'n duur personeel voor nodig.

@ Tiptoo
Waarom ik het verwijderd heb?
Omdat ik geen zin heb in een discussie waar mijn kundigheid beoordeeld wordt op een eventuele schrijffout.

student538

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door student538 »

Telkens als ik nu medicatie verkrijg moet je steeds handtekening geven aan de postbode, niet erg handig voor als je niet thuis bent. Weer even een mail sturen dat dit niet hoeft.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

student538 schreef:Telkens als ik nu medicatie verkrijg moet je steeds handtekening geven aan de postbode, .
lijkt mij juist goed, het zijn wel medicijnen die u krijgt als die verloren gaat krijgt de postbode de schuld!


@Muppet-81 ik heb nergens iets over een schrijffout gezegd!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

Die opmerking was ook niet naar jou toe gericht Tiptoo maar dat is wel de oorzaak dat ik de boel verwijdert heb aangezien typfouten (oftewel vervelend toetsenbord) een teken waren van mijn onkundigheid als assistente, en dat laat ik me niet zeggen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

die fouten zullen meer mensen maken zo schrijf ik altijd kennen in plaats van kunnen, ach tis amsterdams dus wie zich eraan stoort....jammer dan :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ach als iedereen op mijn schrijffouten moet letten,nou ja ik typ met 1 hand..ik heb een reden :D sorry.....dan krijg ik het hele forum wel over me heen...
ja en ik zeg idd ook op zijn rotterdams sorry tiptoo....010 en 020 schijnt niet samen te gaan...ik heb er niks op tegen hoor....ben niet zo...
maar ik ken ook zo lekker plat rdams schrijven ja sorry....maar ik kan ook ABN hoor...

nou student ik denk dat die hantekening toch verplicht is...

ik moet zeggen dat ik via het cz ook alles via een internetapotheek kan bestellen,kreeg een keer een brief...heb ik weggedaan,neem gewoon mijn eigen apotheek.kan ik bellen,die weten precies hoe en wat...
maar natuurlijk ligt het bij iedereen anders,als je verders nooit wat mankeert...maar ja zeg nooit nooit...

tennis dank je dat je het snapte ik zit gewoon te klooien met die pb's wist ik veel...
doe het ook maar niet meer kan er niks fout gaan ook ihihihiih

ik wil me verder niet in de discussie bemoeien omdat ik niet weet wat er gezegd is en hoe en wat,
ik wilde alleen tegen tennis zeggen dat muppet geen onmens is die ruzie zoekt met iedereen..dat is het....

@muppet ,ja ik stel je soms wat vragen en we praten soms en we snappen elkaar,en daar heb je wat aan...
maar het kan wel eens botsten met mensen hier...heb ik ook wel eens...
maar dat is ook het internet ,soms okomen dingen rotter aan als dat je bedoelt...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:die fouten zullen meer mensen maken zo schrijf ik altijd kennen in plaats van kunnen, ach tis amsterdams dus wie zich eraan stoort....jammer dan :mrgreen:

Maakt niets uit, ik schrijf het ook altijd zo!
Maar als ik in een zin twee keer "apotek" schrijf, heeft het niets te doen met een toetsenboord.
Daarvoor mijn opmerking!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat het grote verschil is tussen de internet "apotheken" en de normale apotheken?

Bij veel internet "apotheken" kun je gewoon medicijnen bestellen en je krijgt ze gewoon. Een normale webshop dus.
Hoef je totaal geen scholing voor gehad te hebben.

Bij de normale apotheken gaat dat anders.
Dan wordt er gekeken wat voor medicijnen je nu gebruikt en wordt er gekeken of de gevraagde medicijnen geen conflict kunnen geven met de medicijnen die al gebruikt worden.

En om dat uit te zoeken, heb je wel degelijk geschoold personeel op die apotheek nodig.

En de consument is zelf geen apotheker en heeft geen medicijnen gestudeerd.
Dus kan de consument zelf niet bepalen of een medicijn goed is of niet, en of het in combinatie met andere medicijnen gebruikt kan worden.

En mensen die zelf hun medicijnen bij internet "apotheken" gaan bestellen en op zo veel mogelijk verschillende ook nog, om maar de goedkoopste te kunnen krijgen.
Die mensen moeten ze gelijk in een gesticht opsluiten.
Die spelen met hun eigen leven.
Er is dan totaal geen controle op de gebruikte medicijnen.
En als het dan verkeerd gaat, omdat de zelf bestelde medicijnen via internet een groot conflict met elkaar geeft, dan gaat het ook verdomd goed fout.

En dat alles om een paar cent goedkoper uit te zijn.

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Wat het grote verschil is tussen de internet "apotheken" en de normale apotheken?

Bij veel internet "apotheken" kun je gewoon medicijnen bestellen en je krijgt ze gewoon. Een normale webshop dus.
Hoef je totaal geen scholing voor gehad te hebben.
Zonder recept van een arts krijg je geen medicijnen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door BBCS »

kees.bugter schreef:
Wat het grote verschil is tussen de internet "apotheken" en de normale apotheken?

Bij veel internet "apotheken" kun je gewoon medicijnen bestellen en je krijgt ze gewoon. Een normale webshop dus.
Hoef je totaal geen scholing voor gehad te hebben.
Zonder recept van een arts krijg je geen medicijnen.
Dacht je dat?

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Ja anders val je als apotheker snel door de mand toch als er geen recept van een arts tegenover staat.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door BBCS »

Hoeft niet.

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Nee maar als het fout loopt en de patient overlijdt dan komt er een onderzoek en als de apotheker dan medicijnen afgegeven heeft zonder een recept van een arts, dan is hij/zij de verantwoordelijke.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef:
Zonder recept van een arts krijg je geen medicijnen.
Dacht je dat?[/quote]


klopt zonder recept geen medicijnen en als u schrijft van die mensen moeten ze in een gesticht stoppen??? hoezo ....neem aan dat die toch wel volwassen zijn en je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen doen en laten!!!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@ Tennis

Wel goed lezen Tennis....er stond 2 maal "apothek" oftewel een niet goed functionerende e...
Als dat alles is.....
Maar om mij dan gelijk op mijn werk af te kraken omdat ik dan daarin onkundig zou zijn :?
Grow up...

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

muppet-81 schreef: Maar om mij dan gelijk op mijn werk af te kraken omdat ik dan daarin onkundig zou zijn :?
Grow up...

zo bedoelt tennis het niet , :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:
muppet-81 schreef: Maar om mij dan gelijk op mijn werk af te kraken omdat ik dan daarin onkundig zou zijn :?
Grow up...

zo bedoelt tennis het niet , :wink:
Laat maar Tiptoo, zij wil het niet begrijpen, wat ik bedoel.
Trouwens is het topic met de verwijderde berichten niet meer compleet.
Antwoorden als, een internet apotheek is zoals een webshop en zonder recept krijg je medicijnen zijn het niet meer waard, een discussie te voeren!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door BBCS »

tiptoo schreef:
BBCS schreef:
Zonder recept van een arts krijg je geen medicijnen.
Dacht je dat?

klopt zonder recept geen medicijnen en als u schrijft van die mensen moeten ze in een gesticht stoppen??? hoezo ....neem aan dat die toch wel volwassen zijn en je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen doen en laten!!![/quote]

Al is iemand volwassen en zelf verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten, dan nog is het wel een gedachtegang die niet kan.

Kijk, iemand die zelf apotheker is en zelf voor medicijnen gestudeerd heeft, is het andere zaak.
Maar iemand die zelf geen medicijnen gestudeerd heeft, neemt dan wel onzettend veel risico.
Iemand die geen medicijnen gestudeerd heeft, kan zelf niet oordelen of bepaalde medicijnen wel samen gebruikt kunnen worden.
Daar behoort een toezicht op te zitten.
En met de vrije handel van internet valt die toezicht weg.

En consumenten kunnen zelf nooit bepalen of iets wel of niet kan.

Je stelt ook dat je niet zonder recept bepaalde medicijnen kunt krijgen.
Klopt niet, want dat is wel degelijk mogelijk.
En daar zit ook het gevaar.

Het probleem is dat veel mensen het risico domweg niet zien en zelf bepalen wat ze doen en zelf daar risico voor dragen.
Dat is echt gewoon Russische Roulette.

Gesloten