LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dikker worden van seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
corrie

dikker worden van seroxat

Ongelezen bericht door corrie »

Ook al help het middel seroxat mij erg goed, ik ben wel veel dikker er van geworden.
Ik was al niet zo slank, dus dat is het enige negatieve over seroxat.
Zijn er nog meer die dikker zijn geworden van seroxat.

Lieneke

Re: dikker worden van seroxat

Ongelezen bericht door Lieneke »

Beste Corrie,

Ik ben ontzettend veel aangekomen toen ik drie jaar geleden aan Seroxat begon. Alles wat ik er aan deed hielp niet. Dit komt omdat Seroxat ervoor zorgt dat je op gewicht blijft ondanks je slechte situatie waarin je je kunt verkeren. Veel mensen hebben namelijk geen eetlust meer als ze zich depressief voelen.
Nu ben ik twee maanden gestopt met Seroxat met alle negatieve afkick verschijnselen, maar een voordeel is er wel......ik ben veel aan het afvallen met mijn zelfde leefgewoontes.

Lyn

Ongelezen bericht door Lyn »

Beste Corrie,
Helaas is het eenmaal een bijwerking maar misschien helpt het als ik je vertel dat vrijwel ALLE SSRI's dat als bijwerking hebben.

Marja

Ongelezen bericht door Marja »

Ik wil even vertellen dat ik al 5 jaar seroxat slik en ik en hier heel positief over ben. Ook ik kwam zo'n 10 kilo aan en daar bovenop nog eens 10 kilo!! het is niet onmogelijk om deze kilo's weer kwijt te raken hoor, ik ben namelijk vorig jaar binnen 8 maanden tijd 20 kilo!! afgevallen. Niet met een hongerdieet maar verantwoord met een groep andere vrouwen.Gewoon 3 maaltijden per dag, veel water drinken en iedere dag 2 tot 3 biergist pillen. Zeer verantwoord dus. Succes voor degene die dit ook gaat doen

Jaimy

Ongelezen bericht door Jaimy »

Hallo,

Ook ik ben verschrikkelijk veel aangekomen door het gebruik van anti-depressiva. De eerste keer slikte ik anafranil en zat er binnen 1,5 maand 15 kilo bij, daarna aan de seroxat begonnen en daardoor kwam er nog meer bij. Dat liep op tot 34!! kilo extra. Nu slik ik nog steeds seroxat, maar met goed op te letten en maaltijdvervangers te gebruiken ben ik inmiddels 7,5 kilo kwijt. Het gaat heel erg langzaam, maar ik heb geen zin om te wachten tot ik van de seroxat af ben.

Groetjes, Jaimy

gerrie

Ongelezen bericht door gerrie »

Ik heb 2 jr seroxat geslikt en ben zeker 10 kg.aangekomen.
Ben er bijna 1 jr. vanaf en van mijn gewicht is alweer
5 kg. eraf. Het gaat erg langzaam. Heb met het stoppen
verder geen afkickverschijnselen gehad. Je moet het wel
heel geleidelijk doen. Wilde al vaak stoppen juist, omdat
in de bijsluiter nare bijwerkingen stonden, waar ik heel
bang voor was.Alleen in het begin kleine elek. schokjes.
Na langer gebruik werd het minder.Van Prozac wel ontzettend
misselijk geweest.Ben daar heel snel mee gestopt,waarna dus
Seroxat.

Andrea

Ongelezen bericht door Andrea »

Ik ben ook 10kg aangekomen nou 55kg maar ja kan ik met leven.

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

Ook ik heb dus seroxat/deroxat gebruikt. En ik denk dat het medicijn, en de andere, de stofwisseling ontregelen en door de bijwerkingen etc, raakt men gefrusteerd en ga je eten, drinken etc. En je begint al met een gewichtstoename.

Men zou de stof uit marihuana, thc, eens moeten bestuderen. Die stof, is bewezen, werkt neutraler dan anti-depressiva. Ik zat te denken in medicijnvorm.

Maar roken is ook heeeel fijn! haha!

Ingrid

Ongelezen bericht door Ingrid »

Ik slik nu ca. 1,5 jaar seroxat en het helpt mijn stemmingen te stabiliseren. De enorme dalen en pieken heb ik niet meer. Ik ben echt geschrokken van de tv-uitzending en jullie mailtjes bevestigen eigenlijk wat ik al vermoedde. Ik ben ook dik geworden ondanks dat ik zeer weinig eet en afvallen doe ik eigenlijk niet. Heb geprobeerd te stoppen maar.....krijg afkickverschijnselen zoals enorm zweten in bed(drijfnat), hartkloppingen en angstdromen echt nachtmerries dus!
Kunnen jullie mij helpen? (aan mijn huisarts heb ik niks, alles word ontkend)
p.s. Ik wil er vanaf!

corrie

beste ingrid
Wat naar voor je dat je zo op het middel reageert.
Als eerste zoek een andere huisarst, want die zijn toch erg belangrijk hiermee,praat over het afbouwen, wat zeer langzaam moet gebeuren.
Heb je nog meer klachten over het middel zelf, of is het alleen bij het stoppen mis gegaan.

corrie

beste ingrid
Wat naar voor je dat je zo op het middel reageert.
Als eerste zoek een andere huisarst, want die zijn toch erg belangrijk hiermee,praat over het afbouwen, wat zeer langzaam moet gebeuren.
Heb je nog meer klachten over het middel zelf, of is het alleen bij het stoppen mis gegaan.

corrie

sorry 2 keer op versturen gedrukt

karin

Ongelezen bericht door karin »

Het verbaast me te lezen dat de meeste gebruikers dit al jaren doen, terwijl ik duidelijk op de site van Marcel (heel goed) lees dat voor een depressie maar 6-12 maanden medicatie nodig is?? Met mijn behandelend arts van het RIAGG is afgesproken dat ik 6-9 mnd Seroxat zal gebruiken. Wat de gewichtstoename betreft: wat is nou belangrijker die pondjes extra of je beter voelen? Overigens ken ik twee dames die er totaal niet van zijn aangekomen en zelf merk ik ook niet veel van gewichtstoename.

daphne

Ongelezen bericht door daphne »

hoi corrie,

nou je bent zo te zien niet de enige die dikker is geworden.
zelf was ik al niet te slank maar sinds ik dit middel slik ben ik echt een grote beer die veel en veel te dik is. en mijn huisarts maar klagen :zal je niet eens wat aan je lijn doen?
nee sorry al zou ik me elke dag kapot sporten zelfs danzou ik er niet van afvallen. maar omdat ik zo moe ben van het middel heb ik ook geen fut om te spoten dus al met al je bent niet de enige

marieke

Ongelezen bericht door marieke »

lieve corrie,
ik slik nu ruim een jaar seroxat en ben er z' on 12 kilo van aangekomen. Heel raar, ik was altijds een heel erg slank meisje van 50 kilo en zomaar in ineens twaalf kilo erbij is toch wel even slikken (afgezien van de reacties van andere mensen) maar... ik heb er liever 12 kilo bij en dat ik me goed voel dan dat ik 50 weeg en dat ik mezelf depressief voel. Miscchien helpt dit...
Liefs marieke

Dagmar

Ongelezen bericht door Dagmar »

Ik ben ook 14 kg aangekomen. Ik heb altijd gedacht: ik vind het allerbelangrijkste dat ik weer goed in mijn vel zit, dan maar 'wat' dikker. Maar op dit moment ben ik zover dat ik zeer goed in mijn vel zit en een dieet ga beginnen. Ik wil weer slank zijn, zoals ik was, want ik ben niet tevreden meer over mijn figuur. Niet dat ik me niet goed voel, maar ik wil weer helemaal de oude zijn, dus ook slank. En daarna ga ik afbouwen. Ik denk ook dat het gaat lukken. Zeker weten.

Heleen

Ongelezen bericht door Heleen »

Ik viel in 3 maanden 16 kg af toen ik mer Seroxat stopte. Toen ik later weer moest gaan slikken ben ik daarom overgestapt op Zoloft. Dit na lang aandringen, want volgens mijn arts kan je niet dikker worden van Seroxat omdat een officiele bijwerking anorexie is....
Van de Zoloft kom ik helemaal niet aan.

Anoniem

Ongelezen bericht door Anoniem »

dan zeggen we nog niet eens wat het met je sex leven kan doen

anoniem2

Ongelezen bericht door anoniem2 »

Ook ik ben dikker geworden, doe niets anders dan normaal. Natuurlijk beter dikker dan dat je je weer zo vreselijk slecht voelt. Maar toch als je dat nooi hebt gehad is het toch raar. Het sex leven is inderdaad tot het nul punt gedaald. Ik voel me goed maar, alles is afgevlakt ik wil weer voelen. Dus daarom wil ik binnenkort gaan stoppen. Is wel eng, maar een goed moment is er naar mijn mening nooit. Daarom, ik ga de tijd nemen en met behulp van de huisarts en de mensen om mij heen moet het lukken. Succes allemaal!!

Henriëtte

Ongelezen bericht door Henriëtte »

Ook ik ben 16 kg. aangekomen, en dat vind ik vreselijk. Volgens mijn huisarts moet ik nu niets meer tussendoor eten en geen suiker gebruiken. Wanneer ik stop moet ik echt op dieet gaan. Fijn! Ook mij is niets verteld over deze bijwerking. Ik gebruikte het voor angststoornissen en daarvoor helpt het heel goed, maar nu kan ik het onderhand moeten doorgebruiken i.v.m. depressiviteit door gewichtstoename. Ook is mij verteld dat het niet verslavend is, ben benieuwd, want toen ik van 30 mg terugging naar 20 mg heb ik toch tegen mezelf moeten knokken.
Zou er geen pilletje zijn tegen die hongergevoelend, is iemand hier iets over bekend?

Sterkte allemaal!

Gesloten