![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Zo werkt het dus niet.ariegerlich schreef:mijn vrouw is op 17-07-2010 met de laptop terug gegaan en nu gaat de taptop terug naar Compaq om gerepareerd te worden. ik ben het hier niet mee eens ik vind dat ik een nieuwe laptop had moeten krijgen en dat It's het probleem maar moet uitzoeken met Compaq![]()
![]()
![]()
![]()
U gaat er vanuit dat de hardware stuk is. Misschien is de software niet geschikt voor uw laptop. Dat mogen ze toch wel eerst even onderzoeken ? Of moet de winkel maar het woord van elke leek aannemen om vervolgens een nieuwe laptop bij het afval te zetten ?ariegerlich schreef:Bij het instaleren van Skype bleek dat de microfoon het niet deed.
De consument kan dat nooit eisen.crazyme schreef:U gaat er vanuit dat de hardware stuk is. Misschien is de software niet geschikt voor uw laptop. Dat mogen ze toch wel eerst even onderzoeken ? Of moet de winkel maar het woord van elke leek aannemen om vervolgens een nieuwe laptop bij het afval te zetten ?ariegerlich schreef:Bij het instaleren van Skype bleek dat de microfoon het niet deed.
Denk eens na over de gevolgen van uw eisen.
Voordat je hier gaat lopen blaten en als een klein kind belachelijke smilies gebruikt, lijkt het mij verstandiger je eerst eens op de hoogte te stellen van het consumentenrecht!
Tegenwoordig kan dat 4 tot 6 weken duren.Jeromeke Deltour schreef:En hoelang moet deze meneer wachten totdat de laptop is nagekeken en het euvel is verholpen?
Dacht je dat nu werkelijk?Jeromeke Deltour schreef:En meneer maar wachten. Ik zou zeggen er is een niet deugdelijk produkt verkocht, dus direct een nieuwe meegeven. En die oude hoeft echt niet op de stort, die mag compacq repareren en als revisieapparaat tegen een gereduceerde prijs verkopen.
Die kunnen niet tegen die goedkope prijzen concurreren welke de grote ketens via grijze import vragen.Jeromeke Deltour schreef:Beter is dit soort apparaten bij een echte computerboer te kopen, die kan reparaties zelf uitvoeren.
Ben benieuwd hoe die leverancier dat doet, mijn tuin heeft dringend water nodig, dus als hij me dat wil leren?.Duurt het langer dan mag je van leverancier een regenprestatie verlangen,
Je hebt het mis.Jeromeke Deltour schreef:In ieder geval nog iemand die humor ziet in de postings van dhc. Zelf zie ik er alleen frustratie in.
Stel een boer koopt een nieuwe tractor omdat de oude stuk is. Blijkt dat de tractor na aankoop alleen in zijn achteruit kan. Moet die boer maar ook genoegen nemen dat ie die tractor zes weken kwijt is omdat de leverancier op zijn gemak het euvel gaat analyseren? Fijn is dat als de tijd gekomen is om het land om te ploegen.
De reparatie termijnen.Jeromeke Deltour schreef: Dus waar heb ik het nou mis?
Is het niet zo dat, zolang er garantie is, het artikel ALTIJD naar de fabrikant moet voor reparatie omdat anders de garantie vervalt?Doordat de fabrikanten nu massaal de reparaties moeten uitvoeren, welke door de winkelier uitgevoerd dient te worden, heeft dit als gevolg dat de reparatie termijnen niet een paar dagen zijn, maar nu 4 tot 8 weken.
Janneke52 schreef:Is het niet zo dat, zolang er garantie is, het artikel ALTIJD naar de fabrikant moet voor reparatie omdat anders de garantie vervalt?Doordat de fabrikanten nu massaal de reparaties moeten uitvoeren, welke door de winkelier uitgevoerd dient te worden, heeft dit als gevolg dat de reparatie termijnen niet een paar dagen zijn, maar nu 4 tot 8 weken.
Begrijp ik het goed?
13-7 gekocht en 17-07 retour?
Als je dan 4 tot 6 weken moet wachten is wel erg lang. Is het geen DOA?