LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] It's geweldig (slecht)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

jeanne-veghel schreef:
Janneke52 schreef:
Doordat de fabrikanten nu massaal de reparaties moeten uitvoeren, welke door de winkelier uitgevoerd dient te worden, heeft dit als gevolg dat de reparatie termijnen niet een paar dagen zijn, maar nu 4 tot 8 weken.
Is het niet zo dat, zolang er garantie is, het artikel ALTIJD naar de fabrikant moet voor reparatie omdat anders de garantie vervalt?

Begrijp ik het goed?
13-7 gekocht en 17-07 retour?
Als je dan 4 tot 6 weken moet wachten is wel erg lang. Is het geen DOA?

Ik had 2 jaar geleden een nieuwe laptop (Acer) aangeschaft bij Dynabite
en daar had ik vanaf het begin problemen mee.
Van alles deed het niet.
Dynabite liet ons toen een andere uitzoeken en het is toen HP geworden.
Er werd niet moeilijk over gedaan en Dynabite bood het zelf aan om
een andere uit te zoeken. Zo kan het ook dus.
Zo kan het ook inderdaad. Maar je vergelijkt nu computerdozenschuiver Dynabyte (met een behoorlijke service) met algeheeldozenschuiver It's. (waar service vervangen is voor onbeschoft en brutaal gedrag naar de klant toe.)
Er zijn maar 2 winkels waar ik nooit meer kom omdat ze daar zo klantonvriendelijk zijn en 1 ervan is It's.
Zo jammer dat de Rabobank It's in leven heeft gehouden. Die keten had ik graag failliet zien gaan.

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door R-Estau »

Die keten had ik graag failliet zien gaan.
En de mensen die er werken allemaal de WW in en dat in deze tijd :oops:

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door witte angora »

Die keten had ik graag failliet zien gaan.
Right.

Paar weken geleden ging ik naar de It's (in het volgende dorp) voor een bepaalde koffiezetter. Was niet op voorraad, ook niet centraal, maar zou vanaf 3 juli weer in de winkel zijn. Ik kon hem ook meteen betalen, en dan na 3 juli afhalen, maar dat zag ik niet zitten.

6 Juli stond ik in de winkel. Opnieuw uitverkocht. Blijkt dat ze een werkvoorraad hebben van 2 á 3 dagen, terwijl er slechts twee keer per week wordt aangevoerd. En ze hebben dus geen idee, als de voorraad uitverkocht is, wannéér die weer aangevuld wordt. Dus ze hebben altijd een tekort.

De oplossing? Eéntje bestellen en meteen betalen, en zo gauw hij binnen is, dan ophalen.

Never nooit niet.

Koffiezetters betaal je en neem je direct mee. Uitverkocht kan een keer voorkomen, maar zo weinig voorraad dat je bijna de helft van de tijd zonder zit?

Ik krijg het idee dat het einde van It's nabij is. Immers, ze hebben minimaal 30 dagen om de nota van de fabriek te voldoen. Ze hebben een mega-kleine voorraad, die ruim binnen die 30 dagen al weer verkocht is, en als het even kan, moet de klant eerst maar betalen alvorens hij wat geleverd krijgt.

Een en ander wijst toch echt op liquiditeitsproblemen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door BBCS »

DOA is geen wettelijke regeling.
DOA is een extra regeling wat door de fabrikanten en winkelieren op vrijwillige basis gegeven wordt.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door TheLD »

Indien de It's een officiële HP reseller is, mogen ze DOA's aanmelden bij HP. De DOA termijn bij HP is 30 dagen. Ongeacht de klacht (natuurlijk geen software/verkeerd gebruik van de klant).

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door alfatrion »

ariegerlich schreef:Ik heb op 13-07-2010 een nieuwe laptop aangeschaft bij It's
de Compaq presario CQ62 . Bij het instaleren van Skype bleek dat de microfoon het niet deed we hebben contact op genomen met It's en deze zijden dat we er maar mee terug moesten komen. mijn vrouw is op 17-07-2010 met de laptop terug gegaan en nu gaat de taptop terug naar Compaq om gerepareerd te worden. ik ben het hier niet mee eens ik vind dat ik een nieuwe laptop had moeten krijgen en dat It's het probleem maar moet uitzoeken met Compaq
Het betreft het hoogstwaarschijnlijk een klein gebrek en dan kun je geen beroep doen op je recht op kosteloos vervanging. Het herstel moet binnen een redelijke termijn gebeuren. Dat zou je dus kunnen aanvechten, maar het resultaat is onzeker. Ik adviseer altijd om 6 weken aan te houden, niet omdat de verkoper hier recht op heeft maar omdat een rechtzaak op dit punt waarschijnlijk gunstig zal uitvallen voor de koper. Wie wil kan natuurlijk eerder bezwaar maken.

Marco86
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 00:29

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door Marco86 »

Jeromeke Deltour schreef:En hoelang moet deze meneer wachten totdat de laptop is nagekeken en het euvel is verholpen?

Ik zie het al weer helemaal gebeuren, laptop wordt opgestuurd, blijft eerst een dag of wat bij its liggen, dan op transport, komt dan aan bij compacq, moet eerst ingeboekt worden, gaat dan op de stapel bij de herstelafdeling, als die klaar zijn moet ie weer geadministreerd worden voor transport, dan komt hij eindelijk aan bij its die natuurlijk niet meteen de klant verwittigen. klant misschien intussen ook nog op vakantie (zonder laptop). In verband met de vakantieperiode kan dat zomaar 2 a 3 maanden duren die flauwekul. en soms is het euvel geeneens verholpen en begint het circus weer opnieuw.

En meneer maar wachten. Ik zou zeggen er is een niet deugdelijk produkt verkocht, dus direct een nieuwe meegeven. En die oude hoeft echt niet op de stort, die mag compacq repareren en als revisieapparaat tegen een gereduceerde prijs verkopen.

Beter is dit soort apparaten bij een echte computerboer te kopen, die kan reparaties zelf uitvoeren.
Nouja, hierbij dan maar een reactie van een (blijkbaar) niet-computerboer. Te weten in dit geval de bedrijfsleider van het desbetreffende filiaal waar de laptop gekocht is.

Eigenlijk komt ik toevalligerwijs in dit topic uit, maar na het lezen vind ik het toch de moeite waard om een reactie achter te laten. Zoals eerder genoemd zijn wij niet wettelijk verplicht om een vervangend apparaat te leveren, en hebben (daar heb je wel gelijk in) als winkelpersoneel niet de kennis om een technische defect formeel te constateren, en doen derhalve niet meteen een omruil. Let wel, vanwege het feit dat wij het ook vervelend vonden en snappen dat de teleurstelling van een defect zo kort na aanschaf groot is , hebben wij diezelfde dag nog het aanbod gedaan om er een degelijke koptelefoon geschikt voor Skype te leveren. Dit aanbod werd afgeslagen, uiteraard de keus van de klant en mijns inziens hun goed recht.

Het apparaat is, in tegenstelling tot hierboven word beweerd, de volgende dag nog opgehaald. Vanmiddag heb ik zelf contact opgenomen met HP betreffende de status van de reparatie. Gezien zij zelf ook bezig waren om dit uit te zoeken en dit nog mogelijk een week ging duren heb ik mijn collega gevraagd contact op te nemen met de topicstarter met het aanbod om direct een nieuwe laptop te leveren. Dit is vanmiddag al gebeurd.

Helaas worden verkopers in dit soort zaken vaak afgedaan als luie, incompetente en niet meegaande mensen. Maar ter info, ook wij zijn liever met de leuke dingen bezig en streven ernaar om problemen zo goed en snel mogelijk op te lossen. Maar als wij alles per direct lukraak zouden omruilen, kunnen we een winkel in 2e hands apparatuur beginnen.

Sommigen werken in dit vak alleen voor hun salaris. Ik vind dit uiteraard ook belangrijk, maar ik geniet ook van mijn werk en wil dit ook graag blijven doen. Wij hebben ook geen zin in een confrontatie, dit is slecht voor beide partijen.

Nogmaals, het topic was mij niet bekend alvorens ik de beslissing heb genomen het product op mijn risico om te ruilen. Ik hoop dat de klant tevreden is met de aangedragen oplossing en dat dit hun aanvankelijke teleurstelling compenseert.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door crazyme »

Marco86 schreef: Helaas worden verkopers in dit soort zaken vaak afgedaan als luie, incompetente en niet meegaande mensen.
Ach, wanneer je het de klant naar de zin maakt en alles doet wat zij verlangen dan is dat heel normaal omdat ze daar gewoon recht op hebben.

Heb je toevallig een eigen mening die afwijkt van de klant dan krijg je inderdaad per direct de door jou genoemde kwalificatie.

En men blijft zich maar afvragen waarom het steeds lastiger wordt om goed winkelpersoneel te vinden. Wie wil er immers als voetveeg gebruikt worden ?

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: It's geweldig (slecht)

Ongelezen bericht door Pirreke »

Na het doorlezen van dit topic kan ik wederom alleen maar de conclusie trekken dat er weer eens nogal veel om de feiten heen geluld wordt.

Kleine samenvatting:

Klant koopt product.
Product heeft (klein) defect.
Winkelier poogt naar eer, geweten en geheel wettig euvel te verhelpen.
Verschillende mensen verontwaardigd: waar haalt de winkelier het lef vandaan dit probleem gewoon netjes op te lossen?
Winkelier lost uit eigen beweging euvel super netjes op.

Topic dood.

Heeft er nu niemand meer iets te klagen?????

:-p

-Peer

Gesloten