LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] It's geweldig (slecht)
Re: It's geweldig (slecht)
Zo werkt het dus niet.ariegerlich schreef:mijn vrouw is op 17-07-2010 met de laptop terug gegaan en nu gaat de taptop terug naar Compaq om gerepareerd te worden. ik ben het hier niet mee eens ik vind dat ik een nieuwe laptop had moeten krijgen en dat It's het probleem maar moet uitzoeken met Compaq
Als eerste dient de verkopende partij in de gelegenheid gesteld te worden om het probleem op te lossen.
Dus dat It's de laptop opstuurt naar HP, is hun goed recht, en daarbij staan ze ook in hun recht.
Dat je daar niet mee eens bent, doet er niet toe.
Je stelt dat je gelijk een nieuwe laptop dient te krijgen.
Echter heb je wettelijk en juridisch daar totaal geen recht op.
Dus eerst het bericht van Compaq afwachten
Re: It's geweldig (slecht)
U gaat er vanuit dat de hardware stuk is. Misschien is de software niet geschikt voor uw laptop. Dat mogen ze toch wel eerst even onderzoeken ? Of moet de winkel maar het woord van elke leek aannemen om vervolgens een nieuwe laptop bij het afval te zetten ?ariegerlich schreef:Bij het instaleren van Skype bleek dat de microfoon het niet deed.
Denk eens na over de gevolgen van uw eisen.
Re: It's geweldig (slecht)
De consument kan dat nooit eisen.crazyme schreef:U gaat er vanuit dat de hardware stuk is. Misschien is de software niet geschikt voor uw laptop. Dat mogen ze toch wel eerst even onderzoeken ? Of moet de winkel maar het woord van elke leek aannemen om vervolgens een nieuwe laptop bij het afval te zetten ?ariegerlich schreef:Bij het instaleren van Skype bleek dat de microfoon het niet deed.
Denk eens na over de gevolgen van uw eisen.
Vaak wordt dat wel geëist, omdat men van mening is dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft.
Al heeft de consument zelf niets met de fabrikant te maken, dat wilt nog niet zeggen dat de winkelier het product niet terug mag sturen naar de fabrikant, en dat wilt nog niet zeggen dat de winkelier de fabrikant niet mag inschakelen.
Als de winkelier de monteur van de fabrikant inschakeld en die monteur komt bij de consument thuis, dan kan de consument nooit of te nimmer die monteur weigeren.
Re: It's geweldig (slecht)
Voordat je hier gaat lopen blaten en als een klein kind belachelijke smilies gebruikt, lijkt het mij verstandiger je eerst eens op de hoogte te stellen van het consumentenrecht!ariegerlich schreef:Ik heb op 13-07-2010 een nieuwe laptop ... met Compaq
Ten eerste heb je helemaal geen recht op een nieuwe laptop en staat It's volledig in zijn recht de laptop op te sturen!
Kijk voor verdere info op consuwijzer.nl!
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13
Re: It's geweldig (slecht)
En hoelang moet deze meneer wachten totdat de laptop is nagekeken en het euvel is verholpen?
Ik zie het al weer helemaal gebeuren, laptop wordt opgestuurd, blijft eerst een dag of wat bij its liggen, dan op transport, komt dan aan bij compacq, moet eerst ingeboekt worden, gaat dan op de stapel bij de herstelafdeling, als die klaar zijn moet ie weer geadministreerd worden voor transport, dan komt hij eindelijk aan bij its die natuurlijk niet meteen de klant verwittigen. klant misschien intussen ook nog op vakantie (zonder laptop). In verband met de vakantieperiode kan dat zomaar 2 a 3 maanden duren die flauwekul. en soms is het euvel geeneens verholpen en begint het circus weer opnieuw.
En meneer maar wachten. Ik zou zeggen er is een niet deugdelijk produkt verkocht, dus direct een nieuwe meegeven. En die oude hoeft echt niet op de stort, die mag compacq repareren en als revisieapparaat tegen een gereduceerde prijs verkopen.
Beter is dit soort apparaten bij een echte computerboer te kopen, die kan reparaties zelf uitvoeren.
Ik zie het al weer helemaal gebeuren, laptop wordt opgestuurd, blijft eerst een dag of wat bij its liggen, dan op transport, komt dan aan bij compacq, moet eerst ingeboekt worden, gaat dan op de stapel bij de herstelafdeling, als die klaar zijn moet ie weer geadministreerd worden voor transport, dan komt hij eindelijk aan bij its die natuurlijk niet meteen de klant verwittigen. klant misschien intussen ook nog op vakantie (zonder laptop). In verband met de vakantieperiode kan dat zomaar 2 a 3 maanden duren die flauwekul. en soms is het euvel geeneens verholpen en begint het circus weer opnieuw.
En meneer maar wachten. Ik zou zeggen er is een niet deugdelijk produkt verkocht, dus direct een nieuwe meegeven. En die oude hoeft echt niet op de stort, die mag compacq repareren en als revisieapparaat tegen een gereduceerde prijs verkopen.
Beter is dit soort apparaten bij een echte computerboer te kopen, die kan reparaties zelf uitvoeren.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22
Re: It's geweldig (slecht)
Goede posting Jeromeke.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13
Re: It's geweldig (slecht)
Dank U Harry, ik blijf gewoon mijn best doen voor consumenten die zelfs op een consumentenforum in de tang worden genomen door lieden die daar een bepaald plezier aan beleven.
Re: It's geweldig (slecht)
Allemaal leuk en aardig JD, maar wat jij denkt en wilt is niet van belang! Je gaat uit van een veronderstelling! Gangbaar is een reparatieperiode van 4-6 weken. Duurt het langer dan mag je van leverancier een regenprestatie verlangen, niet eerder.
Uiteraard zou het netjes zijn als It's met een vriendelijker oplossing komt maar ze zijn dat niet verplicht!
Wat betreft onderstaande opmerking:
"Dank U Harry, ik blijf gewoon mijn best doen voor consumenten die zelfs op een consumentenforum in de tang worden genomen door lieden die daar een bepaald plezier aan beleven."
gasten zoals jij die meerdere aliassen aannemen...moet je die serieus nemen?
Grappenmaker!
Uiteraard zou het netjes zijn als It's met een vriendelijker oplossing komt maar ze zijn dat niet verplicht!
Wat betreft onderstaande opmerking:
"Dank U Harry, ik blijf gewoon mijn best doen voor consumenten die zelfs op een consumentenforum in de tang worden genomen door lieden die daar een bepaald plezier aan beleven."
gasten zoals jij die meerdere aliassen aannemen...moet je die serieus nemen?
Grappenmaker!
Re: It's geweldig (slecht)
Tegenwoordig kan dat 4 tot 6 weken duren.Jeromeke Deltour schreef:En hoelang moet deze meneer wachten totdat de laptop is nagekeken en het euvel is verholpen?
Dacht je dat nu werkelijk?Jeromeke Deltour schreef:En meneer maar wachten. Ik zou zeggen er is een niet deugdelijk produkt verkocht, dus direct een nieuwe meegeven. En die oude hoeft echt niet op de stort, die mag compacq repareren en als revisieapparaat tegen een gereduceerde prijs verkopen.
Die kunnen niet tegen die goedkope prijzen concurreren welke de grote ketens via grijze import vragen.Jeromeke Deltour schreef:Beter is dit soort apparaten bij een echte computerboer te kopen, die kan reparaties zelf uitvoeren.
-
- Berichten: 32333
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: It's geweldig (slecht)
Ben benieuwd hoe die leverancier dat doet, mijn tuin heeft dringend water nodig, dus als hij me dat wil leren?.Duurt het langer dan mag je van leverancier een regenprestatie verlangen,
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22
Re: It's geweldig (slecht)
dhc heeft niet alleen een scherpe pen maar ook gevoel voor humor
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13
Re: It's geweldig (slecht)
In ieder geval nog iemand die humor ziet in de postings van dhc. Zelf zie ik er alleen frustratie in.
Stel een boer koopt een nieuwe tractor omdat de oude stuk is. Blijkt dat de tractor na aankoop alleen in zijn achteruit kan. Moet die boer maar ook genoegen nemen dat ie die tractor zes weken kwijt is omdat de leverancier op zijn gemak het euvel gaat analyseren? Fijn is dat als de tijd gekomen is om het land om te ploegen.
Stel een boer koopt een nieuwe tractor omdat de oude stuk is. Blijkt dat de tractor na aankoop alleen in zijn achteruit kan. Moet die boer maar ook genoegen nemen dat ie die tractor zes weken kwijt is omdat de leverancier op zijn gemak het euvel gaat analyseren? Fijn is dat als de tijd gekomen is om het land om te ploegen.
Re: It's geweldig (slecht)
Je hebt het mis.Jeromeke Deltour schreef:In ieder geval nog iemand die humor ziet in de postings van dhc. Zelf zie ik er alleen frustratie in.
Stel een boer koopt een nieuwe tractor omdat de oude stuk is. Blijkt dat de tractor na aankoop alleen in zijn achteruit kan. Moet die boer maar ook genoegen nemen dat ie die tractor zes weken kwijt is omdat de leverancier op zijn gemak het euvel gaat analyseren? Fijn is dat als de tijd gekomen is om het land om te ploegen.
Doordat tegenwoordig iedere sukkel die totaal GEEN verstand van computers heeft, computers gaat verkopen en alle reparaties domweg doorstuurt naar de fabrikanten, heeft dit als gevolg dat de computerzaken die wel verstand van computers hebben hierdoor de markt uit worden geconcurreerd, en dat daardoor ook de reparatietermijnen bij de fabrikanten behoorlijk langer duren.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13
Re: It's geweldig (slecht)
BBCS, in mijn vorige posting stelde ik al dat je beter computers kunt kopen bij een echte computerboer.
Ik ben het dus grotendeels met Uw laatste postings eens. Alleen vind ik dat die door U genoemde sukkels er zich wel erg makkelijk van afmaken.
Dus waar heb ik het nou mis?
Ik ben het dus grotendeels met Uw laatste postings eens. Alleen vind ik dat die door U genoemde sukkels er zich wel erg makkelijk van afmaken.
Dus waar heb ik het nou mis?
Re: It's geweldig (slecht)
De reparatie termijnen.Jeromeke Deltour schreef: Dus waar heb ik het nou mis?
De markt veranderd.
Dit betekent dat de aanschafprijs belangrijker is dan wat dan ook.
Dat heeft als gevolg dat de "sukkels" zelf totaal geen enkele reparatie uitvoeren (kunnen ze ook niet) en alles maar opsturen naar de fabrikanten.
De computerwinkel die wel verstand van zaken heeft, is te duur en wordt door de meeste mensen genegeerd.
Die winkels komen in zeer grote problemen, en leggen het loodje.
Doordat de fabrikanten nu massaal de reparaties moeten uitvoeren, welke door de winkelier uitgevoerd dient te worden, heeft dit als gevolg dat de reparatie termijnen niet een paar dagen zijn, maar nu 4 tot 8 weken.
Met dank aan die sukkels die totaal geen verstand van zaken hebben en computers verkopen tegen bodemprijzen (het liefst nog vet daaronder) en dit als handel zien.
Dat de consument nu hiervan de negatieve gevolgen voelen, is echt hun eigen schuld. Sorry dat ik het zeggen moet.
Je zou verwachten en denken dat de winkelier die eerlijk is, goede kwaliteit producten verkoopt en zelf zoveel mogelijk de reparaties uitvoert, dat die de toekomst heeft en een bestaansrecht heeft.
Het tegendeel is helaas de realiteit.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: It's geweldig (slecht)
Amen....
En trouwens als bij een install van Skype wordt ontdekt dat er iets niet werkt, kan je altijd een herinstallatie doen. Dat doet soms wonderen. Of even geluidsdrivers updaten zodat een computer beter aangestuurd kan worden i.c.m. nieuwe software die niet standaard erop geinstalleerd is.
En gelijk een nieuwe krijgen, geen kans. Bij een auto, scooter of fiets kan je in sommige gevallen een leen auto/scooter/fiets mee. Ze zullen je nooit een leen pc geven, stel dat je 'm terug geef met een virus, kapotte hardware of whatever. Een no-go dus.
Jammer dat leken het nooit leren, en hun computers kopen bij dit soort winkels, i.p.v. gespecialiseerde winkels. Die kunnen reparaties ooik zelf uitvoeren, waren misschien in een half uurtje klaar in het gunstigste geval
En trouwens als bij een install van Skype wordt ontdekt dat er iets niet werkt, kan je altijd een herinstallatie doen. Dat doet soms wonderen. Of even geluidsdrivers updaten zodat een computer beter aangestuurd kan worden i.c.m. nieuwe software die niet standaard erop geinstalleerd is.
En gelijk een nieuwe krijgen, geen kans. Bij een auto, scooter of fiets kan je in sommige gevallen een leen auto/scooter/fiets mee. Ze zullen je nooit een leen pc geven, stel dat je 'm terug geef met een virus, kapotte hardware of whatever. Een no-go dus.
Jammer dat leken het nooit leren, en hun computers kopen bij dit soort winkels, i.p.v. gespecialiseerde winkels. Die kunnen reparaties ooik zelf uitvoeren, waren misschien in een half uurtje klaar in het gunstigste geval
Re: It's geweldig (slecht)
Is het niet zo dat, zolang er garantie is, het artikel ALTIJD naar de fabrikant moet voor reparatie omdat anders de garantie vervalt?Doordat de fabrikanten nu massaal de reparaties moeten uitvoeren, welke door de winkelier uitgevoerd dient te worden, heeft dit als gevolg dat de reparatie termijnen niet een paar dagen zijn, maar nu 4 tot 8 weken.
Begrijp ik het goed?
13-7 gekocht en 17-07 retour?
Als je dan 4 tot 6 weken moet wachten is wel erg lang. Is het geen DOA?
-
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: It's geweldig (slecht)
Janneke52 schreef:Is het niet zo dat, zolang er garantie is, het artikel ALTIJD naar de fabrikant moet voor reparatie omdat anders de garantie vervalt?Doordat de fabrikanten nu massaal de reparaties moeten uitvoeren, welke door de winkelier uitgevoerd dient te worden, heeft dit als gevolg dat de reparatie termijnen niet een paar dagen zijn, maar nu 4 tot 8 weken.
Begrijp ik het goed?
13-7 gekocht en 17-07 retour?
Als je dan 4 tot 6 weken moet wachten is wel erg lang. Is het geen DOA?
Ik had 2 jaar geleden een nieuwe laptop (Acer) aangeschaft bij Dynabite
en daar had ik vanaf het begin problemen mee.
Van alles deed het niet.
Dynabite liet ons toen een andere uitzoeken en het is toen HP geworden.
Er werd niet moeilijk over gedaan en Dynabite bood het zelf aan om
een andere uit te zoeken. Zo kan het ook dus.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: It's geweldig (slecht)
DOA telt toch alleen als jij en de verkoper vaststelt dat een product het helemaal niet meer doet???
Als alles werkt behalve 1 klein component dus is dat een reparatie
Als alles werkt behalve 1 klein component dus is dat een reparatie