Pagina 1 van 1

Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 21 jul 2010 11:10
door nvang
Dag,

Ik zie al dat een bekend verhaal is, in 2006 heb ik een nordland gekregen van mijn schoonouders. Met aanvullende 5 jaar garantie.
Helaas is de droger dus kapot, goed. Ik heb met It's gesproken en Nordland failliet. Bekende verhaal.
Nu krijg ik dus het verhaal dat mijn garantie niet meer geldig is en dat ik een nieuwe ( alsof ik dat nog wil ) mag kopen met 45% korting ( omdat deze 4 jaar oud is ). Repareren zou niet meer mogelijk zijn omdat er compleet geen onderdelen meer zijn.
Heb ik niet op meer recht?

Groetjes,
Nick

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 21 jul 2010 19:44
door Pindakaaspotje
nvang schreef:Dag,

Ik zie al dat een bekend verhaal is, in 2006 heb ik een nordland gekregen van mijn schoonouders. Met aanvullende 5 jaar garantie.
Helaas is de droger dus kapot, goed. Ik heb met It's gesproken en Nordland failliet. Bekende verhaal.
Nu krijg ik dus het verhaal dat mijn garantie niet meer geldig is en dat ik een nieuwe ( alsof ik dat nog wil ) mag kopen met 45% korting ( omdat deze 4 jaar oud is ). Repareren zou niet meer mogelijk zijn omdat er compleet geen onderdelen meer zijn.
Heb ik niet op meer recht?

Groetjes,
Nick
dat is dus altijd een lastig verhaal.. Zelf ondanks het bijkopen van garantie naajen ze de klant er ook nog een bij. Officieel heb je volgens het consumentenrecht aanspraak op een goed product dat langer dan de 4 jaar meegaat. Dus ja je hebt recht op beter... Nadeel is wel dat er een verschil zit tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

In dit geval is het ook nog zo dat je de wasmachine van eigenaar is verandert, in dat geval gaat de garantie niet automatisch mee naar de volgende eigenaar (al zal in dit geval je schoonouders dus het best aanspraak kunnen maken op de garantie)

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 21 jul 2010 19:45
door vrijmetselarij
Die machines repareren wij ook vanaf morgen.

Jan (Meester)

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 22 jul 2010 00:21
door Jeromeke Deltour
It\'s laat zich gezien de hoeveelheid negatieve reacties steeds meer van hun negatieve kant zien.

It\'s heeft de machine verkocht en de bijbehorende extra garantie. It\'s lost het probleem dus maar op. Laat U zich niet afschepen.

Wel idd handig om uw schoonouders hierin te betrekken.

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 13 aug 2010 20:40
door pini82
nou mijn was droog van nordland die ik in 2006 heb gekocht is dus ook stuk
ik gebeld naar de winkel van its zeg die man mevr de fabriek is faillet en dus u garantie komt tervervallen echter kunt u bij ons wel een nieuwe maschiene kopen met 45 % korting

zeg nou ik heb 5 jar garantie is nog niet verlopen maak me niet uit of die faillet is gegaan of niet heb het bij jullie gekocht dus stuur eerst maar iemand of ze het kunnen maken en dat zou niet gaan enz enz

ik gebeld naar servies lijn van its mevr heel aardig gelukkig ik over de ****

alles uitgelegd mevr zegt maar als de een zegt dat het niet kan dan kan die niet meer gemakt worden zeg nou dat is het hem nou juist jullie hebben niet eens iemand gestuurd nu gaat er iemand komen kijken maar aan de verhalen te zien zal het weinig helpen

iemand het al opgelost met de its zou het graag horen

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 13 aug 2010 21:52
door Miss Tascha
TS, mijn tip: gewoon volhouden. Schrijf het liefst aangetekende brieven, waarin je stelt dat jij een contract met hun hebt en niet met Nordland.
Je hebt gewoon garantie, en als zij het niet kunnen repareren moeten ze voor vervanging regelen.

Veel succes er mee! Laat je het eindresultaat nog even weten?

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 20 aug 2010 21:26
door inekevanvliet
dit begrijp ik dus niet de nordland is nog steeds te koop bij its

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 21 aug 2010 18:04
door Toolboy
Nordland is opnieuw op de markt,De handelsnaam is overgenomen!

T

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 22 aug 2010 01:09
door VanTels
Toolboy schreef:Nordland is opnieuw op de markt,De handelsnaam is overgenomen!

T
Dit klopt niet.
Sinds januari 2008 werden Nordland machine's al niet meer bij Merloni gemaakt. Vanaf die datum worden alle machine's elders geproduceerd.

Halverwege 2009 is Frenko pas failliet gegaan.
Oftewel de machine's werden al 1,5 jaar niet meer geleverd door Frenko/Merloni.

Handelsnaam is nooit overgenomen.

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 24 aug 2010 08:42
door vriendelijkspook
Mijn Nordland droger is net stuk gegaan, had ook 5 jaar garantie.
Gisteren is er een monteur langs gekomen.

Ik moest in de winkel mijn probleem gaan melden omdat problemen van Nordland apparaten niet via de website gemeld kunnen worden (van andere merken wel, heel vreemd ontmoedigingsbeleid).

De droger blijkt niet te repareren te zijn. Ik word binnen 2 dagen gebeld over hoe Its dit gaat oplossen.

Op de site van Its wordt vermeld dat je bij het garantie-plus Certificaat bij een niet te repareren apparaat een nieuwe krijgt. Mij is bij aanschaf niet verteld dat er verschil zou zitten tussen de Nordland garantie en de Garantie-Plus, dus ik ga er nog steeds van uit dat ik een nieuw apparaat krijg (van dezelfde aanschafwaarde).

Wordt dus nog vervolgd.....

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 25 aug 2010 13:01
door pini
nou ik zit nog steeds zonder wasmaschiene en er is ook nog steeds niemand van de electro luxe geweest bel elke dag met de its servies lijn en ben het meer dan zat elke dag zeggen ze weer wat anders dan gaan ze iemand sturen dan bieden ze me weer het restbedrag van de wasmaschiene aan enz enz

ik heb ook 5 jaar nordlandgarantie werd niks verteld over een plusgarantie of wat dan ook en die nordlandgarantie staat volgens hun op de fabriek en niet op de its zelf ben 3 weken bezig geweest om te horen dat het hier ophoudt der komt geen reparateur en kan wel met korting bij hun een nieuwe kopen

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 30 aug 2010 22:14
door vriendelijkspook
Al een week verder en zoals verwacht nog geen reactie van It's :?
Heb vrijdag bijna 10 euro verbeld met Its, reparateur, omruilcentrum etc.... geen stap verder gekomen.

Volgens iemand van Its Impact Retail zou de directie een beslissing moeten nemen over hoeveel er terug betaald zou moeten worden.

Ik heb net een voorbeeldbrief van trosradar.nl gedownload en ga die morgen op de bus doen. Hierin geef ik It's 10 dagen de tijd om bij mij een nieuwe wasdroger af te leveren. Ik ben benieuwd..... :evil:

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 04 sep 2010 16:53
door pini
nou ik heb dus gedreigd juridische stappen te onder nemen en werd verleder maandag gebeld door de electroluxe dat ze langs komen om te kijken wat er met de maschiene is nou als er geen onderdelen meer zijn voor deze wasmaschiene zoals it beweert zal dat niet veel uitmaken kunnen ze wel komen maar dan zullen ze vast zeggen dat ie niet meer te maken is nou dan gaat er dus een mooie brief naar de its dat hun aanspraakelijk zijn voor de verkoop van de maschien had 5 jaar extra nordland garantie maar dat is volgens hun fabrieksgarantie nou laat ze dat dan maar eerst bewijzen want had 2 jaar fabrieksgarantie dus benieuwd

Re: Nordland was/droog combinatie, wat is mijn recht?

Geplaatst: 04 sep 2010 21:33
door vriendelijkspook
Afgelopen dinsdag (31/8) een aangetekende brief verstuurd waarin ik It's 10 dagen geef om de droger om te ruilen.
Nog steeds niets gehoord.

Of de brief is aangekomen is bij mij ook niet bekend, want de bar-code van tracktrace.nl is niet bekend (maar dat hoort weer in een ander topic).
Off topic: Helpdesk van TPG voor 45 ct. per minuut is te omzeilen door een 058 nummer te bellen tegen normaal tarief :-)

Wacht de reactie van Its weer af.