Pagina 1 van 1

www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 23 jul 2010 19:02
door Tsumi
Ik wacht al heel lang op mijn bestelling bij qualitek.nl

Ik ben benieuwd of er andere zijn die ook al zo lang wachten op hun bestelling. Ik kan op de site ook geen adres vinden alleen een 06 nummer. Ik krijg geen contact met Qualitek.

Iemand ervaringen? Of wat moet ik nu doen?

http://qualitek.nl

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 23 jul 2010 20:20
door Miss Tascha
Probeer eens [email protected].
Die staat als administratieve contactpersoon.

Overigens moet je goed uitkijken bij bestellen bij websites die geen contactgegevens hebben en alleen bestaan op een mobiele nummer.

Veel succes!

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 23 jul 2010 22:21
door michielNED
Lijkt me duidelijk, site ziet er onbetrouwbaar uit en ondernemer lapt zo ongeveer elke wet aan zijn laars. Onwettige algemene voorwaarden, geen kamer van koophandel inschrijving, geen adres vermeld (dat is wettelijk verplicht!). Je kunt proberen bij consuwijzer.nl een klacht in te dienen, de consumentenautoriteit kan dergelijke malafide webwinkel boetes opleggen.

Overigens lijkt deze winkel pas 1,5 maand actief te zijn? Hoe lang wacht je precies? De maximale levertijd betreft 30 dagen. Op de site zelf wordt beweerd "Qualitek is niet verantwoordelijk voor het overschrijden van genoemde levertijden", maar zoals ik al aangaf, deze algemene voorwaarden zijn onwettig en zijn dus niet van toepassing op jou aankoop. Je hebt gewoon de wettelijke levertijd van 30 dagen, en daarna recht op je geld terug.

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 24 jul 2010 01:01
door Tsumi
Betekent dit dat ik ben opgelicht? oh mijn god ik hoop het toch niet...

Kan ik hiervan melding maken bij de politie? In de voorwaarden van de site staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor overschrijding van leveringstermijn dus hoelang moet ik nu wachten. Ik vind het heel onduidelijk allemaal.

Ik stuur ook steeds mails maar ik krijg steeds geen reactie.. ik dacht misschien zijn ze op vakantie.. maar het duurt wel heel lang nu

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 24 jul 2010 12:12
door michielNED
Met zekerheid is er niets te zeggen, je hebt grofweg twee soorten malafide webwinkels: oplichters en prutsers. Met prutsers bedoel ik hier mensen die niet bewust mensen oplichten, maar wel ernstig verwijtbaar gedrag vertonen waarvan de klant te dupe wordt. Van iemand die een webwinkel begint kun je verwachten dat deze zich verdiept in de wetten en regels. Deze 'ondernemer' heeft dat duidelijk niet gedaan, en valt hiermee minstens in de categorie "prutser".

Het probleem met dergelijke webwinkels is de slechte bereikbaarheid, met klachten kun je ze vaak niet bereiken. Je zult dan toch contact op moeten nemen met de consuwijzer of aangifte doen bij de politie. Zoals ik aangaf zijn deze algemene voorwaarden onwettig, hier hoef je niet naar om te kijken. Je rechten staan in de wet, met betrekking tot de levering zijn de voorwaarden hier te vinden. Als men de 30 dagen die hierin vermeld staan heeft overschreden zul je, indien je nog altijd geen contact krijgt, via de eerder genoemde instanties een melding moeten maken.

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 26 jul 2010 08:47
door Guardian72
Site even bekenen, en via WHOIS gezocht: (openbare gegevens: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/)
Domeinnaam qualitek.nl
Status actief
Houder Qualitek
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Hostnet B.V.
De Ruyterkade 6
1013AA Amsterdam
Nederland
Technische contactpersonen [email protected]
Datum registratie 2010-06-01
Administratie door NL Domain Registry
Dit ziet er inderdaad uit als een hobby website - of een oplichter.
Bij een hobby site kan een persoon vanaf zolder een webshop runnen, en mogelijk door drukte, of vakantie, het spoor bijster raken.

Eventueel zou je via Hostnet kunnen vragen of er andere contactgegevens bekend zijn dan een anoniem hotmail adres - of dat zij voor jou contact op willen nemen met de beheerder (ze zullen geen adres doorgeven ivm privacy)

Als algemene regel : als iets erg goedkoop lijkt - check dan van wanneer een site is (via SIDN.nl voor .nl sites, of via Domaintools.com of Networksolutions.com voor andere sites zoals .Com, .Net etc)
Als een site erg jong is - 6 maanden of minder - zoek dan eerst op consumentensites (Kassa, Radar, opgelichtopinternet etc.) naar vermeldingen, en via google natuurlijk.
Bekijk of de site contact gegevens heeft. Vaste lijn, fax, bezoekadres etc. en KvK inschrijving. Ontbreken tenminste 2 van deze items - bestel dan ergens anders.
Ontbreekt alleen KvK- bestel ook dan ergens anders.

Ik zou de contactpersoon nog eenmaal een mail sturen - waarin je kort vermeld:
- besteldatum,
- bestelnummer,
- betaald bedrag,
- eis tot leveren binnen 10 werkdagen, en als leveren niet mogelijk is, dan geld retour.
- waarschuwing dat bij niet leveren / terugbetalen aangifte volgt.

Geen boze woorden, houd het zakelijk.
Zorg wel dat je bij eis tot terugbetalen nogmaals het bedrag vermeld, EN je rekeningnummer waar het heen moet (kan hij niet vertragen).
Voeg ook een kopie bij van je betaalbewijs (iDeal?).

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 26 jul 2010 18:26
door neuzel
Op http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1279821712 staat ook een thread over dit bedrijf.

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 26 jul 2010 18:50
door Toxopeus
Hier heb je naam en woonplaats: klik

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 26 jul 2010 19:16
door crazyme
michielNED schreef:Je hebt gewoon de wettelijke levertijd van 30 dagen, en daarna recht op je geld terug.
En in welke wet staat dat de levertijd van een winkel 30 dagen is ?

Re: www.qualitek.nl oplichters?

Geplaatst: 29 jul 2010 20:33
door poespas
Voor Grazyme:

Hoe snel moet u de producten krijgen?
In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.

Kan de verkoper u het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product op is.

Bron:consuwijzer.nl