LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koopovereenkomst keuken ongedaan maken, bij Brugman keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
m.Beursgens

koopovereenkomst keuken ongedaan maken, bij Brugman keukens

Ongelezen bericht door m.Beursgens »

Agressive verkoop methode. Zonder te tekenen kom je de winkel niet uit!
Betalings- en verkoopvoorwaarden krijg je pas bij het verlaten van de winkel.
Inmiddels heb je wel getekend dat je ze al gelezen hebt. Bij het niet akkoord gaan van de voorwaarden, kun je alleen maar annuleren. KOSTEN 30% van de verkoopsom. Ook al is er binnen de 15 uur melding gemaakt van niet akkoord gaan en verzoek om ontbinding van de verkoopvoorwaarden.Er is zelfs geen keuken opgemeten!!! Je kunt praten als BRUGMAN, je kómt voor de rechter dat is zeker. Wij zijn binnen 4 weken aan de beurt. Ik heb er een zwaar hoofd in!!!! Koop nooit maar dan ook nooit een keuken bij Brugman. oplichters zijn het en dat geven ze nog lachend toe ook!!! :(

snepke

Re: koopovereenkomst keuken ongedaan maken, bij Brugman keukens

Ongelezen bericht door snepke »

Als ik een keuken niet wil teken ik dus echt niet,agressief of niet.
Heb je geen bedenktijd?
Je hebt het binnen 15 uur afgeblazen,volgens mij ,moet dat kunnen.
Heb je dat zwart op wit?
Wat staat er in de voorwaarden over annuleren?

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 08 dec 2010 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

In soortgelijke gevallen werd inderdaad een lager percentage dan 30% aangerekend.
Ook moet je bij de rechter Brugman de daadwerkelijke schade laten aantonen. Hiervoor moeten ze met cijfers komen die de geleden schade aantonen (o.a. dus inkoopprijzen/marge). Keukenconcurrent liet dat al eerder na, alleen daarom al kende de rechter geen schadevergoeding toe.

Beroep je tevens op oneerlijke handelspraktijken. Je diende gelijk te tekenen, waar je volgens de voorwaarden na een gedaan aanbod recht hebt op 18 dagen bedenktijd.
je kómt voor de rechter dat is zeker. Wij zijn binnen 4 weken aan de beurt
Uitstel vragen is niet ongebruikelijk, dan heb je tijd voor je verweer.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

2x bij brugman geweest, zonder keuken en badkamer.
Ze wilde dat we voor de badkamer tekende dan wilde hij een offerte maken.
Ik heb hem hartelijk uitgelachen!
maar je moet wel erg sterk in de schoenen staan!
Wat ik niet begrijp is als je een jas koopt kijk je toch ook vaak even verder en koop je niet bij de eerste de beste. Waarom doen mensen dit welmet keukens?

Mitsy

Ongelezen bericht door Mitsy »

Wij (22 en 21 jaar oud) hebben ook een overeenkomst getekend bij brugman.
Ook ons heeft brugman erg onder druk gezet.
We hebben een aantal afspraken met een werknemer van brugman gemaakt.
Deze afspraken zijn op papier gezet ( één van de afspraken was dat we voor minimaal 2500 moesten besteden bij hun)
Dit heeft brugman buiten de 'lijntjes' opgeschreven. en is dus niet rechtsgeldig.

Vandaag is de rechtzaak.
Brugman eist 7500 euro van ons.

Brugman is een vreselijke organisatie, die zijn klanten onder druk zet en er zijn handen niet voor om draait om 4 uur op een bezoeker in te praten!

Mitsy

Net de uitslag van de rechter gehad.
Wij moeten 2900 euro betalen aan brugman.
Wij hebben hier helemaal niets voor gekregen.

TEKEN NOOIT EEN CONTRACT BIJ BRUGMAN KEUKENS!

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Niet respectloos bedoeld maar de uitspraak is terecht!
Maakt geen moer uit hoe de verkoopmethodes zijn, hoe verwerpelijk ook maar als je zelf je handtekening ergens onder zet ben je het haasje.
Waarom, in hemelsnaam waarom, staan all fora barstensvol met die tranentrekkende verhalen en mensen die zich verkeerd behandeld voelen terwijl dat zelfde internet ook barstensvol staat met waarschuwingen en bovendien de consument, mede door internet, niet meer kan beweren niet de wet en de regels te kennen.
Een mens wordt er zo moe van, de consument heeft ook plichten maar dat schijnen ze niet te snappen.
Dus, de rechter heeft een juiste uitspraak gedaan, jullie leeftijd doet daar niet toe, je bent oud en wijs genoeg om je te orienteren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mitsy, kun je het vonnis hier plaatsen? (NAW gegevens kun je zwart maken met paint of zo)

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 08 dec 2010 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ik neem aan dat ze het vonnis krijgt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

m.Beursgens schreef:Agressive verkoop methode. Zonder te tekenen kom je de winkel niet uit!
Zit de deur dan op slot?

Mitsy

pfffff schreef:Tussen 14.30 en 14.40 zitten 10 minuten, hoe moet ik dat zien? Laptop mee de rechtzaal in ?
Mijn vriend is naar de rechtbank geweest, ik mocht niet mee omdat ik getuige was.
Ik ben telefonisch op de hoogte gehouden.

dus nee, geen laptop mee de rechtzaal in :roll:

Mitsy

helpendhandje schreef:Niet respectloos bedoeld maar de uitspraak is terecht!
Maakt geen moer uit hoe de verkoopmethodes zijn, hoe verwerpelijk ook maar als je zelf je handtekening ergens onder zet ben je het haasje.
Waarom, in hemelsnaam waarom, staan all fora barstensvol met die tranentrekkende verhalen en mensen die zich verkeerd behandeld voelen terwijl dat zelfde internet ook barstensvol staat met waarschuwingen en bovendien de consument, mede door internet, niet meer kan beweren niet de wet en de regels te kennen.
Een mens wordt er zo moe van, de consument heeft ook plichten maar dat schijnen ze niet te snappen.
Dus, de rechter heeft een juiste uitspraak gedaan, jullie leeftijd doet daar niet toe, je bent oud en wijs genoeg om je te orienteren.
Het is inderdaad onze eigen schuld.
Ik ben niet opzoek naar medeleiden.
Het enige wat ik met dit verhaal wil bereiken is dat mensen uitkijken met zo een contract.

Gr.

helpendhandje

Dat snap ik maar daarom zeg ik ook: het hele internet staat er al bol van.
Google brugman er je weet al niet waar je zoeken moet dus jullie hadden het kunnen weten.
Maar ja, iets van berouw en zonde en zo :roll:
En dan, iedereen die volwassen wordt/is dient de waarde en de wettelijke betekenis van (het zetten van en de gevolgen van) zijn/haar handtekening te kennen.

Voorbeeldje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Handtekening

Dus heb ik geen medelijden met je, hoe naar het ook overkomt.
Maar, jong spul als jullie zijn, je hebt er van geleerd, laat dat een positief punt zijn.

grentyr

Ongelezen bericht door grentyr »

Hallo M beurgens, schakel anders een onafhankelijke adviseur in, gr, grentyr.

grentyr

Ongelezen bericht door grentyr »

Hallo Mitsy, als je onafhankelijk advies zoekt, vraag het mij dan, gr, grentyr.

alfatrion

helpendhandje schreef:Maakt geen moer uit hoe de verkoopmethodes zijn, hoe verwerpelijk ook maar als je zelf je handtekening ergens onder zet ben je het haasje.
Dat is onjuist. Er zijn diverse wetsartikelen waardoor een overeenkomst kan worden vernietigd. Hierbij valt te denken aan o.a. (on)eigenlijke dwaling en oneerlijke handelspraktijk.

helpendhandje

Ben dat op zich absoluut met je eens maar in de praktijk, zeker op juridisch gebied, blijft daar geen spaan van over.
Blijft nog het feit dat, als je ergens voor tekend, je ook jezelf vastbindt aan de voorwaarden van de gene wiens contract je hebt getekend. Je wordt als consument geacht de regels en voorwaarden van de leverancier te kennen en dat wordt gezien als je eigen verantwoording. En laten we eerlijk wezen, wie koopt er nou een huis, auto, meubels of weet ik wat klakkeloos zonder de voorwaarden te kennen? Hallo, het is 2010 dus we weten toch van Abraham en de mosterd en daar hebben we toch al tijden het internet voor :roll:
Behoudens bijzondere gevallen betekend een handtekening onder een contract nog altijd koop is koop.

En ik begrijp de frustraties en de kwaadheid wel degelijk maar helaas bouwen die ketens zich helemaal dicht. Blijft dus dat de consument zijn huiswerk moet doen alvorens klakkeloos een krabbel ergens onder te zetten en altijd eerst de voorwaarden van de betrokken partij dient te lezen alvorens te tekenen.
Geeft de verkopende partij de voorwaarden niet op papier dan ben je wel een ezel als je toch tekent.
Goed en duidelijk zaken doen moet van twee kanten komen, en als een zaak jou als koper iets in je strot denkt te kunnen rammen loop je even een winkeltje door, zijn zat van die zaken buiten die DMG zooi.
Maar ja, dan moet je wel meer betalen, en dat wil de gemiddelde NL consument niet. Er zijn zoveel goede, kleinere keukenzaken maar och, die woonboulevards zijn zo handig :wink:

Mitsy

helpendhandje schreef:Dat snap ik maar daarom zeg ik ook: het hele internet staat er al bol van.
Google brugman er je weet al niet waar je zoeken moet dus jullie hadden het kunnen weten.
Maar ja, iets van berouw en zonde en zo :roll:
En dan, iedereen die volwassen wordt/is dient de waarde en de wettelijke betekenis van (het zetten van en de gevolgen van) zijn/haar handtekening te kennen.

Voorbeeldje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Handtekening

Dus heb ik geen medelijden met je, hoe naar het ook overkomt.
Maar, jong spul als jullie zijn, je hebt er van geleerd, laat dat een positief punt zijn.
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik redelijk goed weet wat het zetten van een handtekening inhoud.
Dat voorbeeld van wikipedia is dan ook niet nodig geweest.
We hebben inderdaad een fout gemaakt, maar het is niet zo dat ik al 30 jaar meedraai in de maatschappij en dat ik dus overal al alles van weet.

We hebben hier inderdaad wel van geleerd.
Ik hoop dat het nu allemaal duidelijk is.
Ik heb zelf getekend, maar er is door brugman ook een vuil spelletje gespeeld.
(details laat ik maar even achterwege)

ps. Het verbeteren van mijn spelfouten vind ik niet echt een meerwaarde hebben aan deze discussie, Als ik verbeterd wil worden vraag ik dit wel aan mijn vader. :wink:

Gesloten