Pagina 1 van 1
Pullman boxspring
Geplaatst: 24 jul 2010 08:42
door rwurff
Ik heb in maart 2010 een Pullman boxspring colourbox gekocht bij Slaapkamer centrum.
Na enkele weken werd duidelijk dat de topper (latex) te zacht was. Mijn rug- en nekklachten werden heftiger ipv minder.
Wij hebben gebruik gemaakt van de 90 dagen omruilgarantie en op advies van een verkoper de topper omgeruild voor een topper van ergofoam. Na 2 weken blijven de klachten hetzelfde. De topper zakt enorm door en is gewoon te zacht. Iedere ochtend stijf van de rugpijn. Daarna een nieuw kussen (Tempur) aangeschaft maar de problemen blijven.
Inmiddels EUR 3500,- verder maar geen oplossing.
Heeft iemand gelijke ervaringen m.b.t. Pullman boxsprings en/of de toppers van dit merk?
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 24 jul 2010 09:22
door tennis
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 25 jul 2010 09:26
door Rinus M
Aangezien dit topic net is gestart schrijf ik hier maar mijn verhaal.
Heb in 2 jaar 4 nieuwe bedden gekocht, dit door mijn rug. Auping - Hüsters - 2 andere merken die niet bekend zijn.
Vorig jaar maar weer een nieuwe boxspring gekocht omdat ik minder uit bed weg kwam dan dat ik erin ging.
Het viel mij op dat ik in hotels op vakantie beter sliep dan thuis, dus ben opzoek gegaan naar een bedrijf wat bedden levert aan hotels. Ik kwam op internet Hotelbedding tegen in Katwijk aan de Rijn en heb gebeld. Het hele verhaal uitgelegd en een afspraak gemaakt met één van de eigenaren van dit bedrijf. Aangezien wij uit Drenthe komen en naar Katwijk a/d Rijn moesten een leuk ritje voor de boeg (door de file bijna 4 uur). Toen wij er heen reden zei ik tegen mijn vrouw, het is ene grote cowboy wereld in de bedden branche. Ze denken allemaal dat ze verstand hebben van bedden. Hebben nu nieuwe matrassen gekocht, en heb nog nooit zo lekker geslapen.
Nee...... ik werk niet bij dit bedrijf, Ja......ik wil mijn ervaring graag delen met iemand anders.
Heb beloofd als de matrassen goed zijn wij met een doos gebak langs komen, en zoals het nu lijkt moet ik naar de bakker.
Ik heb bij de andere bedden ook een topper gehad, deze heb ik er snel afgedaan ook doordat deze doorzakten. Is in het leven geroepen door Ikea wat ze beter niet hadden kunnen doen.
Groet,
Rinus
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 11 dec 2011 20:44
door steenbokken
Ook ik heb een boxspring van Pullman gekocht bij het slaapkamercentrum. Een heel duur bed maar ik heb nog nooit zoveel rugpijn in mijn onderrug gehad door deze combinatie. Mijn man en ik zijn naar Pullman zelf in zwijndrecht geweest, de adviseur van Pullman heeft ons de Sterre extra matrassen aangeraden, daarom worden we nu door het slaapkamercentrum teruggestuurd naar Pullman. Pullman gemaild, bericht terug gekregen. Adviseur van Pullman is geweest, eerst een luxe polyether matras mogen proberen, nog steeds rugpijn, nu een zelfde matras als de Sterre geprobeerd alleen afgedekt met paardenhaar zelfde resultaat, nog seeds rugpijn. Gevraagd om een matras met extra versteviging voor de onderrug, de adviseur gaat kijken of hij nog iets kan doen, dus afwachten maar.
Ella
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 07 feb 2012 12:34
door stef mengde
Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die wel teverden zijn over de Pullman Colourbox. Ik heb dit bed in afgelopen jaren meer dan 500 keer verkocht en ik moet de eerste klacht op ligcomfort voor dit model nog krijgen. U kunt natuurlijk een verkeerd advies hebben gekregen en waardoor u een verkeerde keuze hebt gemaakt, maar om dan het bed de schuld te geven is wel heel erg gemakkelijk. Als de consument een goed advies krijgt en bereid is het bedrag uit te geven wat daar tegenover staat weet ik zeker dat er niemand rugklachten zal krijgen door zijn nieuwe bed.
Erkend Pullman Dealer
The Boxspringstore Eindhoven
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 18 feb 2012 11:20
door fam. wessewil
Foei, dat is niet klant gericht denken
. Niet verdedigen, maar vragen stellen zou ik zeggen. Wij hebben het zelfde probleem met onze colourbox. Het zou heel goed kunnen dat ook wij een slecht advies hebben gekregen van een inmiddels failliete Pullman dealer. Maar de colourbox matrassen zijn te zacht voor ons. De topper die we vervolgens geadviseerd kregen maakt de situatie nog erger. Mijn vrouw heeft inmiddels serieuze rugklachten en het te zachte matras helpt daar niet bij. Dit lijkt in lijn met eerder beschreven klachten. Inmiddels zijn wij bijna 5000 euro verder, worden we van het kastje naar de muur verwezen. Dat is niet goed voor ons, maar zoveel klachten is ook niet goed voor Pullman. Dat zou toch opgepakt moeten worden? Marc
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 18 feb 2012 13:01
door trebelski
fam. wessewil schreef:Foei, dat is niet klant gericht denken
. Niet verdedigen, maar vragen stellen zou ik zeggen. Wij hebben het zelfde probleem met onze colourbox. Het zou heel goed kunnen dat ook wij een slecht advies hebben gekregen van een inmiddels failliete Pullman dealer. Maar de colourbox matrassen zijn te zacht voor ons. De topper die we vervolgens geadviseerd kregen maakt de situatie nog erger. Mijn vrouw heeft inmiddels serieuze rugklachten en het te zachte matras helpt daar niet bij. Dit lijkt in lijn met eerder beschreven klachten. Inmiddels zijn wij bijna 5000 euro verder, worden we van het kastje naar de muur verwezen. Dat is niet goed voor ons, maar zoveel klachten is ook niet goed voor Pullman. Dat zou toch opgepakt moeten worden? Marc
Eens, dat is bepaald niet klantgericht van (
Erkend Pullman Dealer
The Boxspringstore Eindhoven )en om de woorden van Prinses Máxima te gebruiken, ''Een Beetje Dom''
Re: Pullman boxspring
Geplaatst: 20 feb 2012 22:29
door Evert Jaspers
Zoals wordt opgemerkt is het een grote cowboywereld in de beddenbranche. Doordat de consument niet weet (en ook niet kan weten) wat voor hem/haar geschikt is gaat men af op een advies van een winkel, die gespecialiseerd is in de verkoop van bedden. De adviseurs van de beddenwinkel verkopen producten van "liefst"merkfabrikanten. De fabrikant maakt helaas geen maatwerk. Door een groot scala van producten aan te bieden moet de consument maar met de adviseur een keuze zien te maken. In alle gevallen moet de klant zelf zeggen of het lekker ligt. En dat kan de klant niet echt. De mens beschikt niet over een meetinstrument in zijn lijf en daardoor gaat het in verschrikkelijk veel gevallen fout.
Het gewicht, al dan niet in relatie met de lengte heeft geen verband met de hardheid van een te kiezen product. Wat zegt soft, medium, firm en extra firm? Moet er een topper op en zo ja in welke hardheid of welk materiaal? Allemaal vragen waar een consument geen antwoord op weet en de beddenverkopers evenmin.
Maar er bestaat wel een uitstekend hulpmiddel: ëen spierspanningsmeting! Wilt u daar meer over weten kijk dan op de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort:
http://www.beddenadvies.nl