T-Mobile onzorgvuldig gehandeld bij BKR registratie
Geplaatst: 24 jul 2010 09:00
Wie heeft er ervaringen met T-Mobile bij het vragen van informatie over hun BKR registratie? Wie heeft ervaring en successen met BKR en T-Mobile?
Ik ontdek ineens dat ze mij "code 2" bij BKR hebben geregistreerd omdat ze mijn adreswijziging niet hebben verwerkt, en mij niet konden bereiken. Ik krijg geen antwoord op mijn vragen wanneer en hoe ze mij geprobeerd hebben te bereiken, slechts vage standaard emailtjes, en ik heb ze nu de volgende brief gestuurd:
aan T-Mobile Netherlands bv
Afdeling BKR / Incasso
t.a.v. Dhr. Jeroen Ouderling
Manager Accounts Receivable & Incasso
Geachte heer Ouderling,
Naar aanleiding van de verwijzing in uw email-antwoord van 22/23 juli jl. heb ik contact gehad met BKR over de beroepsprocedure bij de Geschillencommissie, waarbij zij mij hebben uitgelegd dat T-Mobile zich als BKR-deelnemer moet houden aan de zorgvuldige werkwijze zoals omschreven staat in het BKR-reglement.
Dat houdt in dat ik moet aangeven hoe ik mij aan de contractsvoorwaarden heb gehouden, maar óók dat T-Mobile moet aantonen dat zij in de hele reeks van akties rondom de overeenkomst zorgvuldig heeft gehandeld. De BKR info-lijn wijst mij erop dat ik alle berichten en gegevens van T-Mobile moet meesturen, die hebben geleid tot de uiteindelijke 'code 2' registratie in 2005. Dáár zit de crux!: Al sinds januari jl. probeer ik bij T-Mobile te achterhalen waarom T-Mobile mij negatief registreert maar dankzij de reacties van de Anna's t/m Zulie's op uw klantenservice ben ik helaas niets wijzer geworden dan dat mijn adreswijziging in 2004 door T-Mobile kennelijk niet is verwerkt, en dat T-Mobile mij blijkbaar niet heeft bereikt, zoals u zelf al in uw email van 22 juli jl. ook aangeeft.
Het is nog al boud om zonder toegevoegd bewijs te stellen dat “ In de tussentijd hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen”, als T-Mobile zelfs niet eens het middel van de eigen mobiele telefoondienst gebruikt: mijn 06-nummer bellen of SMS'en. U heeft dus ruim 3 maanden de tijd gehad om mij te bellen of te SMS'en .... Is bellen zo duur???
En op basis van mijn bekende klantgegevens (beroep: student, woonplaats Eindhoven) en uw geavanceerde CRM-systeem had u ook het vermoeden kunnen hebben dat ik als student – zoals velen in die periode augustus-oktober – mogelijk verhuisd was. Reden te meer om zorgvuldig te zijn met binnenkomende adreswijzigingen (een A6-verhuiskaartje is gauw zoekgeraakt!) en om andere communicatiemiddelen in te zetten dan het simpel geautomatiseerd versturen van facturen en herinneringen via een laks postbezorgbedrijf.
Omdat ik in 2004 wél een adreswijziging aan T-Mobile heb gestuurd en ik géén berichten van T-Mobile c.s. heb ontvangen, heb ik sinds januari jl. T-Mobile herhaald via telefoon, email en post de vraag gesteld wat de juridisch basis is voor de 'code 2' registratie, en hoe T-Mobile conform de daarvoor geldende BKR-regels heeft gehandeld. Die gegevens heb ik ondanks herhaald verzoek tot nu toe niet van T-Mobile ontvangen – een klacht die ik vaker op webfora lees – hetgeen mij des te meer laat wantrouwen of T-Mobile überhaupt wel zorgvuldig heeft geregistreerd en/of gehandeld.
Voor de BKR-procedure vraag ik u dringend mij ommegaand een correct overzicht toe te sturen van:
1) de data en mutaties van registratie van mijn adresgegevens in uw klantenregistratiesysteem;
2) datum en adressering en wijze waarop/-mee T-Mobile mij bij eerste registratie conform artikel 28 en artikel 30.3 van het BKR-reglement heeft medegedeeld dat mijn persoonsge-gevens en de gegevens uit de overeenkomst zullen worden verstrekt aan de BKR-stichting;
3) datum en adressering en communicatiewijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/-aankomst, zoals 3S-codes van verzonden aangetekende brieven, e.d.) waarop/-mee T-Mobile mij facturen heeft gestuurd, zoals door u gesteld in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...wij u op 2 juli 2004 een eerste factuur zonden, gevolgd door facturen in augustus, september en oktober...”;
4) datum, tijd, adressering en communicatiemiddel waarop/-mee T-Mobile geprobeerd heeft met mij in contact te komen zoals u stelt in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“);
5) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop T-Mobile mij conform artikel 30.3 van het BKR-reglement in kennis heeft gesteld van het niet voldoen aan de overeengekomen betalingsverplichtingen, respectievelijk van mijn financiële achterstand;
6) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij conform artikel 25 lid 7 juncto artikel 26 lid 1 sub g in gebreke heeft gesteld van het niet binnen de gestelde termijn aan mijn betalingsverplichtingen voldoen;
7) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij vervolgens conform artikel 30.4 van het BKR-reglement tijdig en schriftelijk heeft gewaarschuwd dat verder uitstel van betalen zal leiden tot een zgn. achterstandmelding bij de stichting BKR;
8) de datum waarop T-Mobile conform artikel 26 lid 1 van het BKR-reglement de betalingsachterstand bij de stichting BKR heeft geregistreerd;
9) de datum waarop T-Mobile conform artikel 27 lid 1 van het BKR-reglement bij de stichting BKR heeft geregistreerd dat ik onbereikbaar bleek te zijn (zie uw emailtekst “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“).
Ik zal uw reactie doorzenden aan de BKR en inbrengen in een beroep bij de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,
Ik ontdek ineens dat ze mij "code 2" bij BKR hebben geregistreerd omdat ze mijn adreswijziging niet hebben verwerkt, en mij niet konden bereiken. Ik krijg geen antwoord op mijn vragen wanneer en hoe ze mij geprobeerd hebben te bereiken, slechts vage standaard emailtjes, en ik heb ze nu de volgende brief gestuurd:
aan T-Mobile Netherlands bv
Afdeling BKR / Incasso
t.a.v. Dhr. Jeroen Ouderling
Manager Accounts Receivable & Incasso
Geachte heer Ouderling,
Naar aanleiding van de verwijzing in uw email-antwoord van 22/23 juli jl. heb ik contact gehad met BKR over de beroepsprocedure bij de Geschillencommissie, waarbij zij mij hebben uitgelegd dat T-Mobile zich als BKR-deelnemer moet houden aan de zorgvuldige werkwijze zoals omschreven staat in het BKR-reglement.
Dat houdt in dat ik moet aangeven hoe ik mij aan de contractsvoorwaarden heb gehouden, maar óók dat T-Mobile moet aantonen dat zij in de hele reeks van akties rondom de overeenkomst zorgvuldig heeft gehandeld. De BKR info-lijn wijst mij erop dat ik alle berichten en gegevens van T-Mobile moet meesturen, die hebben geleid tot de uiteindelijke 'code 2' registratie in 2005. Dáár zit de crux!: Al sinds januari jl. probeer ik bij T-Mobile te achterhalen waarom T-Mobile mij negatief registreert maar dankzij de reacties van de Anna's t/m Zulie's op uw klantenservice ben ik helaas niets wijzer geworden dan dat mijn adreswijziging in 2004 door T-Mobile kennelijk niet is verwerkt, en dat T-Mobile mij blijkbaar niet heeft bereikt, zoals u zelf al in uw email van 22 juli jl. ook aangeeft.
Het is nog al boud om zonder toegevoegd bewijs te stellen dat “ In de tussentijd hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen”, als T-Mobile zelfs niet eens het middel van de eigen mobiele telefoondienst gebruikt: mijn 06-nummer bellen of SMS'en. U heeft dus ruim 3 maanden de tijd gehad om mij te bellen of te SMS'en .... Is bellen zo duur???
En op basis van mijn bekende klantgegevens (beroep: student, woonplaats Eindhoven) en uw geavanceerde CRM-systeem had u ook het vermoeden kunnen hebben dat ik als student – zoals velen in die periode augustus-oktober – mogelijk verhuisd was. Reden te meer om zorgvuldig te zijn met binnenkomende adreswijzigingen (een A6-verhuiskaartje is gauw zoekgeraakt!) en om andere communicatiemiddelen in te zetten dan het simpel geautomatiseerd versturen van facturen en herinneringen via een laks postbezorgbedrijf.
Omdat ik in 2004 wél een adreswijziging aan T-Mobile heb gestuurd en ik géén berichten van T-Mobile c.s. heb ontvangen, heb ik sinds januari jl. T-Mobile herhaald via telefoon, email en post de vraag gesteld wat de juridisch basis is voor de 'code 2' registratie, en hoe T-Mobile conform de daarvoor geldende BKR-regels heeft gehandeld. Die gegevens heb ik ondanks herhaald verzoek tot nu toe niet van T-Mobile ontvangen – een klacht die ik vaker op webfora lees – hetgeen mij des te meer laat wantrouwen of T-Mobile überhaupt wel zorgvuldig heeft geregistreerd en/of gehandeld.
Voor de BKR-procedure vraag ik u dringend mij ommegaand een correct overzicht toe te sturen van:
1) de data en mutaties van registratie van mijn adresgegevens in uw klantenregistratiesysteem;
2) datum en adressering en wijze waarop/-mee T-Mobile mij bij eerste registratie conform artikel 28 en artikel 30.3 van het BKR-reglement heeft medegedeeld dat mijn persoonsge-gevens en de gegevens uit de overeenkomst zullen worden verstrekt aan de BKR-stichting;
3) datum en adressering en communicatiewijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/-aankomst, zoals 3S-codes van verzonden aangetekende brieven, e.d.) waarop/-mee T-Mobile mij facturen heeft gestuurd, zoals door u gesteld in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...wij u op 2 juli 2004 een eerste factuur zonden, gevolgd door facturen in augustus, september en oktober...”;
4) datum, tijd, adressering en communicatiemiddel waarop/-mee T-Mobile geprobeerd heeft met mij in contact te komen zoals u stelt in uw emailtekst van 22 juli 2010: “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“);
5) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop T-Mobile mij conform artikel 30.3 van het BKR-reglement in kennis heeft gesteld van het niet voldoen aan de overeengekomen betalingsverplichtingen, respectievelijk van mijn financiële achterstand;
6) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij conform artikel 25 lid 7 juncto artikel 26 lid 1 sub g in gebreke heeft gesteld van het niet binnen de gestelde termijn aan mijn betalingsverplichtingen voldoen;
7) datum en adressering en wijze (inclusief verificatiegegevens van verzending/aankomst) waarop/-mee T-Mobile mij vervolgens conform artikel 30.4 van het BKR-reglement tijdig en schriftelijk heeft gewaarschuwd dat verder uitstel van betalen zal leiden tot een zgn. achterstandmelding bij de stichting BKR;
8) de datum waarop T-Mobile conform artikel 26 lid 1 van het BKR-reglement de betalingsachterstand bij de stichting BKR heeft geregistreerd;
9) de datum waarop T-Mobile conform artikel 27 lid 1 van het BKR-reglement bij de stichting BKR heeft geregistreerd dat ik onbereikbaar bleek te zijn (zie uw emailtekst “...hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen...“).
Ik zal uw reactie doorzenden aan de BKR en inbrengen in een beroep bij de Geschillencommissie.
Met vriendelijke groet,