LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gouden handdruk verzekering Aegon
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 mei 2007 06:21
Gouden handdruk verzekering Aegon
Hallo. Ik heb een gouden handdrukverzekering bij Aegon, begin 2001 afgesloten. Het geld staat op een zgn. stallingsrekening. De eerste jaren was de rente op die rekening conform de rentes op spaarrekeningen (zoals ook beloofd door de tussenpersoon). Momenteel staat de rente op 0.09 (!!) procent, waardoor het product zo'n 100 Euro per jaar aan het interen is (kosten lopen gewoon door, maar geen rendement). De zoveelste Aegon woekerpolis zo lijkt het, meerdere ervaring met dit product, of adviezen wat te doen?
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
De product-ontwikkelaars van de "Gouden-handdruk-verzekering "is het vooral te doen geweest om financiering van een gouden handdruk voor personeelsleden van Aegon voor aanvulling van een pensioen, dus niet voor die van polishouders.
De productontwikkelaars van spaarbeleg/Aegon hebben het slim aangepakt. Zij hebben meer dan 100 van dit soort belegginsverzekeringen ontwikkeld en in de markt gezet, die elk een beetje van elkaar verschillen. Bovendien heeft elk product ook nog weer een aantal productvarianten.Hierdoor is de uitvoering van een gerechtelijke procedure moeilijk en ingewikkeld. Het is ondoenlijk een sterk collectief van polishougers te vormen.
Dit "Gouden-Handdruk- Polis" ( De GHP) staat op de Kifid-lijst van beleggingsverzekeringen. Omdat Aegon een overeenkomst heeft afgesloten met de stichtingen verliespolis en woekerpolisclaim voldoen de beleggingsverzekeringsproducten van Aegon aan de aanbevelingen van de kifid-ombudsman en zijn het dus officieel geen woekerpolissen meer.
De verrekende kosten zullen waarschijnlijk lager zijn dan de in de overeenkomst vastgestelde maximering van rond de 2.5% als jaarkostenafslag van de jaareindwaarde van de polis. Er zal dan dus geen kostencompensatie worden verstrekt.
Het zou kunnen, ik ken deze verzekering niet, dat er een ingebouwde overlijdingsrisicoverzekering in zit. Als dat zo is dan zijn er veel premies verrekend waardoor de waarde van de polis ernstig is aangetast. Deze verrekende premies worden niet als kosten beschoud.
Als dit zo is dan is het interessant om de uitspraak af te wachten in een gerechtelijke procedure van de stichting " Koersplan de weg kwijt ". Het Koersplan is de meest verkocht beleggingsverzekering van Aegon. De gerechtelijke procedure richt zich vooral op het zgn. " hefboom en inteer-effect" van de risico verzekering. De stichting heeft al een keer een groot succes geboekt. Want er ligt al een gerechtelijke uitspraak die een veel grotere compensatie biedt als het resultaat van verliespolis en woekerpolisclaim.
Maar Aegon is tegen deze uitspraak in beroep gegaan waardoor de gerechtelijke procedure verder loopt.
Er is een vervolguitspraak eind september. ( zie http://www.koersplandewegkwijt.nl )
Het is dus zinvol om een stuitingsbrief naar Aegon op te sturen.
Met vr. groet, A.Wever
De productontwikkelaars van spaarbeleg/Aegon hebben het slim aangepakt. Zij hebben meer dan 100 van dit soort belegginsverzekeringen ontwikkeld en in de markt gezet, die elk een beetje van elkaar verschillen. Bovendien heeft elk product ook nog weer een aantal productvarianten.Hierdoor is de uitvoering van een gerechtelijke procedure moeilijk en ingewikkeld. Het is ondoenlijk een sterk collectief van polishougers te vormen.
Dit "Gouden-Handdruk- Polis" ( De GHP) staat op de Kifid-lijst van beleggingsverzekeringen. Omdat Aegon een overeenkomst heeft afgesloten met de stichtingen verliespolis en woekerpolisclaim voldoen de beleggingsverzekeringsproducten van Aegon aan de aanbevelingen van de kifid-ombudsman en zijn het dus officieel geen woekerpolissen meer.
De verrekende kosten zullen waarschijnlijk lager zijn dan de in de overeenkomst vastgestelde maximering van rond de 2.5% als jaarkostenafslag van de jaareindwaarde van de polis. Er zal dan dus geen kostencompensatie worden verstrekt.
Het zou kunnen, ik ken deze verzekering niet, dat er een ingebouwde overlijdingsrisicoverzekering in zit. Als dat zo is dan zijn er veel premies verrekend waardoor de waarde van de polis ernstig is aangetast. Deze verrekende premies worden niet als kosten beschoud.
Als dit zo is dan is het interessant om de uitspraak af te wachten in een gerechtelijke procedure van de stichting " Koersplan de weg kwijt ". Het Koersplan is de meest verkocht beleggingsverzekering van Aegon. De gerechtelijke procedure richt zich vooral op het zgn. " hefboom en inteer-effect" van de risico verzekering. De stichting heeft al een keer een groot succes geboekt. Want er ligt al een gerechtelijke uitspraak die een veel grotere compensatie biedt als het resultaat van verliespolis en woekerpolisclaim.
Maar Aegon is tegen deze uitspraak in beroep gegaan waardoor de gerechtelijke procedure verder loopt.
Er is een vervolguitspraak eind september. ( zie http://www.koersplandewegkwijt.nl )
Het is dus zinvol om een stuitingsbrief naar Aegon op te sturen.
Met vr. groet, A.Wever
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
Hallo Wevera,
Op de web-site van Koersplandewegkwijt staat vermeld dat de uitspraak weer is uitgesteld!
Heb jij enig idee hoelang dit kan voortduren en uitspraak telkens maar weer uitgesteld kan worden (eerst door Koersplandewegkwijt, nu door Aegon)?
Wat zou bedoeld worden met: Vervolgens …………….volgt?
groet, Felix
Op de web-site van Koersplandewegkwijt staat vermeld dat de uitspraak weer is uitgesteld!
Heb jij enig idee hoelang dit kan voortduren en uitspraak telkens maar weer uitgesteld kan worden (eerst door Koersplandewegkwijt, nu door Aegon)?
Wat zou bedoeld worden met: Vervolgens …………….volgt?
groet, Felix
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
Hoie Felixbeijer
De zaak is aangehouden tot 26 oktober a.s. Dan zal er dus een "definitieve uitspraak " van de rechtbank plaats vinden. Maar hiertegen kan dan weer beroep geformuleerd worden en verder geprocedeerd tot en met de Hoge Raad. De stichting "koersplandewegkwijt" vermeldt dat ze machteloos staat tegen de de vertragingstactieken van Aegon.
We zullen zien. Geduld is een schone zaak.
Tussen "vervolgens............................... volgt" staan ongeveer 25 puntjes. Ik hoop niet dat elk puntje een jaar is. Want dan moet er nog 8 x een stuitingsbrief met de formulering van een dwalingsclaim worden toegestuurd.
Met vriendelijke groet, A. Wever
De zaak is aangehouden tot 26 oktober a.s. Dan zal er dus een "definitieve uitspraak " van de rechtbank plaats vinden. Maar hiertegen kan dan weer beroep geformuleerd worden en verder geprocedeerd tot en met de Hoge Raad. De stichting "koersplandewegkwijt" vermeldt dat ze machteloos staat tegen de de vertragingstactieken van Aegon.
We zullen zien. Geduld is een schone zaak.
Tussen "vervolgens............................... volgt" staan ongeveer 25 puntjes. Ik hoop niet dat elk puntje een jaar is. Want dan moet er nog 8 x een stuitingsbrief met de formulering van een dwalingsclaim worden toegestuurd.
Met vriendelijke groet, A. Wever
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
Hallo Wevera,
Danke voor de snelle reactie.
'k Vrees dat ik maar weer een nieuwe stuitingsbrief moet fabriceren mede gelet het bericht van juwita.
Nog een vraagje. Heb jij trouwens enig idee waarom Aegon advocaten inhuurt en niet de eigen bedrijfsjuristen op pad stuurt? Ik kan maar twee redenen bedenken: ofwel Aegon heeft geen deskundige bedrijfsjuristen in dienst ofwel de bedrijfsjuristen bij Aegon hebben kennis dat zij hun vingers er niet aan willen branden.
Ik heb gelukkig nog wel even tijd tot ik het nodig heb, maar het zou toch jammer zijn als Aegon in de tussentijd omvalt.....
(ik zag al discussies hieromtrent in andere threads)
Hoelang kan dit nog redelijkerwijs doorgaan?
Ik bedoel, straks gaan ze failliet aan al die advocaatkosten en daar lijkt me niemand bij gebaat.
Disclaimer
Interne berichten zijn vertrouwelijk en niet bedoeld voor klakkeloze verstrekking aan derden en dienen (mogelijk) gecontroleerd te worden voordat overgegaan wordt tot externe verspreiding.
Danke voor de snelle reactie.
'k Vrees dat ik maar weer een nieuwe stuitingsbrief moet fabriceren mede gelet het bericht van juwita.
Nog een vraagje. Heb jij trouwens enig idee waarom Aegon advocaten inhuurt en niet de eigen bedrijfsjuristen op pad stuurt? Ik kan maar twee redenen bedenken: ofwel Aegon heeft geen deskundige bedrijfsjuristen in dienst ofwel de bedrijfsjuristen bij Aegon hebben kennis dat zij hun vingers er niet aan willen branden.
Ik heb gelukkig nog wel even tijd tot ik het nodig heb, maar het zou toch jammer zijn als Aegon in de tussentijd omvalt.....
(ik zag al discussies hieromtrent in andere threads)
Hoelang kan dit nog redelijkerwijs doorgaan?
Ik bedoel, straks gaan ze failliet aan al die advocaatkosten en daar lijkt me niemand bij gebaat.
Disclaimer
Interne berichten zijn vertrouwelijk en niet bedoeld voor klakkeloze verstrekking aan derden en dienen (mogelijk) gecontroleerd te worden voordat overgegaan wordt tot externe verspreiding.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
Hallo Wevera,
Ik heb de data nog eens wat langer kunnen overwegen en bedacht me dat ik toevallig precies 25 jaar heb tot ik het geld nodig heb. Geduld is inderdaad een schone zaak (maar niet te lang……).
Ik vraag me overigens af of het wel handig is te wachten en 8 maal te stuiten. Aegon kan in de tussentijd omvallen en ooit komt een keer het moment dat je het geld nodig hebt; als je dan moet gaan procederen heb je in de tussentijd niets (en bij Koersplandewegkwijt duurt het procederen nu al vijf jaar). Verder vraag ik me af of de informatie om herhaaldelijk stuitingsbrieven te schrijven wel juist is. Afhankelijk van het gekozen artikel voor stuiting van de verjaring is het dacht ik dat het na 3 tot 6 (misschien 12) jaar echt definitief verjaard, als het niet voor die tijd bij de bevoegde rechter is voorgelegd. Ik moet nog even op wetboek-online opzoeken welke rechter hierin bevoegd is en wat de snelste en meest efficiënte procedure is. Ik wil gaan voor het KIFID. Volg ten allen tijde het geldende reglement en de juiste procedure, en wees ook consistent.
Overigens, het hebben van veel verschillende producten die elk een beetje van elkaar verschillen is mijns inziens helemaal niet zo slim, zoals jij schrijft in je bericht dd 10 september. Het veroorzaakt onnoemlijk moeilijke administratie (en bijbehorende kosten). Bovendien, als de informatie en de verschillen in voorwaarden tussen de verschillende producten onduidelijk zijn, is verwisseling van gegevens en een foutje (of tig…) snel gemaakt.
Dan kun je onmogelijk voldoen aan de vereiste van het voeren van een deugdelijke administratie. Als bedrijf heb je dan wel een gigantisch probleem op grond van het simpele feit dat je de overeenkomst niet kunt nakomen. Door het nalaten van het voeren van een deugdelijke administratie, kon Aegon wel eens alle toekomstige rechtszaken verliezen (wanprestatie is de oude term).
Als je maar steeds meer verschillende informatie in een computersysteem gaat stoppen en de informatiedichtheid alsmaar laat toenemen, komt een moment dat het onbeheersbaar wordt. Dan gaat namelijk onvermijdbaar een bijzonder fenomeen optreden, nl quantumkoppeling (uit de quantummechanica theorie van Einstein). Resultaat: alle gegevens geraken gecorrumpeerd!
Om het te ontrafelen is lastig [maar niet onmogelijk], en vergt gewoon nog een paar extra data-punten die nog moeten komen….. Daar het systematisch bij alle verzekeraars lijkt te gebeuren, denk ik overigens dat de waarnemingen gewoon het gevolg zijn van de natuurwet van de quantumkoppeling: de (energetisch) voordelige oplossing geraakt gevuld. Gewoon het gevolg van een enorme vlucht van verkochte beleggingsverzekeringen in de jaren 2003-2007, overbelasting van de computersystemen en opgetreden quantumkoppeling.
Zo jij schrijft dat Aegon het slim heeft aangepakt, zou wellicht sprake kunnen zijn van misbruik van omstandigheden.
Zal vervolgd worden.
Groet, Felix.
Ik heb de data nog eens wat langer kunnen overwegen en bedacht me dat ik toevallig precies 25 jaar heb tot ik het geld nodig heb. Geduld is inderdaad een schone zaak (maar niet te lang……).
Ik vraag me overigens af of het wel handig is te wachten en 8 maal te stuiten. Aegon kan in de tussentijd omvallen en ooit komt een keer het moment dat je het geld nodig hebt; als je dan moet gaan procederen heb je in de tussentijd niets (en bij Koersplandewegkwijt duurt het procederen nu al vijf jaar). Verder vraag ik me af of de informatie om herhaaldelijk stuitingsbrieven te schrijven wel juist is. Afhankelijk van het gekozen artikel voor stuiting van de verjaring is het dacht ik dat het na 3 tot 6 (misschien 12) jaar echt definitief verjaard, als het niet voor die tijd bij de bevoegde rechter is voorgelegd. Ik moet nog even op wetboek-online opzoeken welke rechter hierin bevoegd is en wat de snelste en meest efficiënte procedure is. Ik wil gaan voor het KIFID. Volg ten allen tijde het geldende reglement en de juiste procedure, en wees ook consistent.
Overigens, het hebben van veel verschillende producten die elk een beetje van elkaar verschillen is mijns inziens helemaal niet zo slim, zoals jij schrijft in je bericht dd 10 september. Het veroorzaakt onnoemlijk moeilijke administratie (en bijbehorende kosten). Bovendien, als de informatie en de verschillen in voorwaarden tussen de verschillende producten onduidelijk zijn, is verwisseling van gegevens en een foutje (of tig…) snel gemaakt.
Dan kun je onmogelijk voldoen aan de vereiste van het voeren van een deugdelijke administratie. Als bedrijf heb je dan wel een gigantisch probleem op grond van het simpele feit dat je de overeenkomst niet kunt nakomen. Door het nalaten van het voeren van een deugdelijke administratie, kon Aegon wel eens alle toekomstige rechtszaken verliezen (wanprestatie is de oude term).
Als je maar steeds meer verschillende informatie in een computersysteem gaat stoppen en de informatiedichtheid alsmaar laat toenemen, komt een moment dat het onbeheersbaar wordt. Dan gaat namelijk onvermijdbaar een bijzonder fenomeen optreden, nl quantumkoppeling (uit de quantummechanica theorie van Einstein). Resultaat: alle gegevens geraken gecorrumpeerd!
Om het te ontrafelen is lastig [maar niet onmogelijk], en vergt gewoon nog een paar extra data-punten die nog moeten komen….. Daar het systematisch bij alle verzekeraars lijkt te gebeuren, denk ik overigens dat de waarnemingen gewoon het gevolg zijn van de natuurwet van de quantumkoppeling: de (energetisch) voordelige oplossing geraakt gevuld. Gewoon het gevolg van een enorme vlucht van verkochte beleggingsverzekeringen in de jaren 2003-2007, overbelasting van de computersystemen en opgetreden quantumkoppeling.
Zo jij schrijft dat Aegon het slim heeft aangepakt, zou wellicht sprake kunnen zijn van misbruik van omstandigheden.
Zal vervolgd worden.
Groet, Felix.
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
Hoie Felixbijer
Het is natuurlijk zeker waar dat de veelvoud van soortgelijke financiele producten, die iets van elkaar verschillen, voor het praktische gebruik problemen geeft. Het uitwerken van een geschikt pc-programma kan bijv. moeilijk uitvoerbaar zijn, zoals ook bij andere verzekeraars, Delta-lloyd, ASR-Nederland, SNS-Reaal, blijkt.
Interessant in dit verband is de stellingname van Avero-Achmea, het voormalige Levob. Deze verzekeraarheeft ook meer dan 100 verschillende beleggingsverzekeringen/woekerpolissen in de markt gezet. Ze hebben als laatste geschikt met de stichtingen verliespolis en woekerpolisclaim. In hun laatste bericht vermelden ze dat deze stichtingen hun compensatie-regeling hebben goedgekeurd en dat ze in 2011 alle polissen gaan compenseren, niet alleen een bericht daarover maar ook een werkelijke uitkering van het teveel aan kosten. Dan zijn ze in een keer klaar en veel sneller als de andere verzekeraars. Wat kunnen zij wel dat de anderen niet kunnen?
Ik ben benieuwd.
Maar vanuit juridisch oogpunt gezien is het natuurlijk wel handig om zoveel verschillende producten te hebben. Een juridische negatieve uitspraak geldt immers alleen maar voor het product waartegen een gerechtelijke procedure is gevoerd. Gedupeerden die van dezelfde verzekeraar een iets ander product hebben zullen een eigen procedure moeten opstarten gericht op dat product.
Het lijkt erop dat de grote verzekeraars er bij hun productontwikkeling mee rekening gehouden hebben dat er juridische problemen zouden kunnen komen.
Zowel in de aandelenlease-affaire als in de woekerpolisaffaire kiezen verzekeraars, en vooral Aegon, ervoor om miljoenen te spenderen aan kosten voor juridische ondersteuning ipv. het compenseren van de financiele schade van hun klanten.
Dit is blijkbaar vooraf als bedrijfsrisico ingeschat
Het is uiteraard wel een voorbeeld van slecht ondernemerschap in de verzekeringssector.
Dat Aegon gaat omvallen geloof ik niet. Ze hebben al 3 miljard € overheidsgeld gekregen. Het is een internationaal bedrijf. Als het hun hier te heet onder de voeten wordt vertrekken ze naar het buitenland.
Dan hebben gedupeerden alsnog het nakijken?
De uitspraak op 26 oktober a.s. zal wellicht meer duidelijkheid geven.
Veel succes met de Kifid-procedure.
Met vriendelijke groet, A.Wever
Het is natuurlijk zeker waar dat de veelvoud van soortgelijke financiele producten, die iets van elkaar verschillen, voor het praktische gebruik problemen geeft. Het uitwerken van een geschikt pc-programma kan bijv. moeilijk uitvoerbaar zijn, zoals ook bij andere verzekeraars, Delta-lloyd, ASR-Nederland, SNS-Reaal, blijkt.
Interessant in dit verband is de stellingname van Avero-Achmea, het voormalige Levob. Deze verzekeraarheeft ook meer dan 100 verschillende beleggingsverzekeringen/woekerpolissen in de markt gezet. Ze hebben als laatste geschikt met de stichtingen verliespolis en woekerpolisclaim. In hun laatste bericht vermelden ze dat deze stichtingen hun compensatie-regeling hebben goedgekeurd en dat ze in 2011 alle polissen gaan compenseren, niet alleen een bericht daarover maar ook een werkelijke uitkering van het teveel aan kosten. Dan zijn ze in een keer klaar en veel sneller als de andere verzekeraars. Wat kunnen zij wel dat de anderen niet kunnen?
Ik ben benieuwd.
Maar vanuit juridisch oogpunt gezien is het natuurlijk wel handig om zoveel verschillende producten te hebben. Een juridische negatieve uitspraak geldt immers alleen maar voor het product waartegen een gerechtelijke procedure is gevoerd. Gedupeerden die van dezelfde verzekeraar een iets ander product hebben zullen een eigen procedure moeten opstarten gericht op dat product.
Het lijkt erop dat de grote verzekeraars er bij hun productontwikkeling mee rekening gehouden hebben dat er juridische problemen zouden kunnen komen.
Zowel in de aandelenlease-affaire als in de woekerpolisaffaire kiezen verzekeraars, en vooral Aegon, ervoor om miljoenen te spenderen aan kosten voor juridische ondersteuning ipv. het compenseren van de financiele schade van hun klanten.
Dit is blijkbaar vooraf als bedrijfsrisico ingeschat
Het is uiteraard wel een voorbeeld van slecht ondernemerschap in de verzekeringssector.
Dat Aegon gaat omvallen geloof ik niet. Ze hebben al 3 miljard € overheidsgeld gekregen. Het is een internationaal bedrijf. Als het hun hier te heet onder de voeten wordt vertrekken ze naar het buitenland.
Dan hebben gedupeerden alsnog het nakijken?
De uitspraak op 26 oktober a.s. zal wellicht meer duidelijkheid geven.
Veel succes met de Kifid-procedure.
Met vriendelijke groet, A.Wever
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Gouden handdruk verzekering Aegon
Een procedure voor de rechtbank duurt 5 tot 10 jaar en kost je t/m de hoge raad ongeveer een ton.Antoin Heksenberg schreef:Kifid doet niet veel voor je je kunt beter een advocaat nemen gespecialiseerd in bank-en effectenrecht.
Alleen zinvol als collectief, zoals bij koersplandewegkwijt.
Individueel is KiFiD de beste low budget start, ook die procedure kost minstens 2 jaar (t/m geschillencommissie), met mogelijkheid na ombudsfase voor rechtbankprocedure te kiezen. Alleen doen als "dwaling" de inzet is.
Collectieve aanpak vergt massamobilisatie. TrosRadar zal dan echt in de bus moeten blazen, tot op heden zijn ook die programmamakers overgegaan tot de nieuwe orde van de dag.... (Lees: andere onderwerpen).
Let op allemaal: inzake "dwaling" komt er begin november een interessante uitspraak bij de rechtbank Haarlem (dwaling is toegewezen, maar polis wordt niet ontbonden omdat verzekeraar voldoende compensatie biedt voor nadeel, waaronder intereeffect).