Kan de Tros Radar ook iets doen aan C.V. Verzamelaars allereerst om ze in beeld te brengen en thuis te laten zien wat het is. C.V. Verzamelaars proberen met jouw C.V. geld te verdienen zonder dat jij het weet.
Ook laten ze je komen voor een gesprek van heine en verre,terwijl er helemaal geen vacature is.
1: ondernemer plaatst vacature op (bv) Monsterboard
2: verzamelaar kopieert deze vacature, vervangt de bedrijfsinfo door eigen info
3: verzamelaar plaatst de "nieuwe" vacature op (bv) Stepstone
4: jij reageert op de Stepstone versie.
5: verzamelaar verwijdert jouw info van de CV
6: verzamelaar benadert de oorspronkelijke adverteerder met jouw CV en de opmerking dat de rest van de informatie volgt na betaling van een gepaste vergoeding.
Als een bedrijf zou betalen krijgt het nog steeds niets anders dan de CV die je zelf had kunnen sturen op de Monsterboard advertentie, de verzamelaar heeft de fee en zowel bedrijf als kandidaat beginnen (vertraagd) aan de selectie procedure.
Met name in Engeland gaat het nog een stap verder. In strijd met Europese richtlijnen voor arbeidsbemiddeling komt het vaak voor dat ook de kandidaat om een "bijdrage" wordt gevraagd. De nood schijnt daar wat hoger te zijn zodat veel mensen ook daadwerkelijk betalen.
Afgezien van de inbreuk op auteursrechten bij het kopiëren van de vacature, is het ook behoorlijk onfatsoenlijk tegenover zowel het bedrijf als de kandidaat.
Daarnaast, de verzamelaar heeft nu jouw CV. Je ontvangt meestal vrij snel een afwijzing van de verzamelaar maar die kan nu zonder dat jij ervan weet, met jouw CV andere bedrijven benaderen waar jij misschien helemaal niet naartoe wilt. Als je één keer in deze molen zit kun je mails verwachten van de meest uiteenlopende ondernemingen waar je nooit iets naartoe gestuurd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] cv verzamelaars
Re: cv verzamelaars
Beste Solleila,.
Laten we dan ook gelijk alle "monsterboard sites" en alle uitzendbureaux sluiten !!
Het zou een goede zaak zijn voor Nederland en de arbeitsmarkt.
Mijn tip is : Ten alle tijde, ALLEEN reageren op advertenties die door het bedrijf
zelf zijn opgesteld en waar je ook direkt in dienst van dit bedrijf komt.
Hiermee zorgen we ervoor dat bovengenoemde oplichters op een bepaald moment
hun deuren kunnen sluiten en werk wat wordt aangeboden, ook daadwerkelijk werk
is !!
m.v.g.
Laten we dan ook gelijk alle "monsterboard sites" en alle uitzendbureaux sluiten !!
Het zou een goede zaak zijn voor Nederland en de arbeitsmarkt.
Mijn tip is : Ten alle tijde, ALLEEN reageren op advertenties die door het bedrijf
Hiermee zorgen we ervoor dat bovengenoemde oplichters op een bepaald moment
hun deuren kunnen sluiten en werk wat wordt aangeboden, ook daadwerkelijk werk
is !!
m.v.g.
Dat is niet altijd mogelijk. Het CWI/UWV verplicht je je CV bij sites als Monsterboard aan te melden om zo je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten en sneller aan de slag te komen.Hydra_666 schreef: Mijn tip is : Ten alle tijde, ALLEEN reageren op advertenties die door het bedrijf
Een ander vervelend probleem van dit soort "verzamelaars" is dat ze niet allemaal even zorgvuldig met de CV-gegevens omgaan. We worden tot op heden (een goed halfjaar na het aanvaarden van een job) nog altijd lastiggevallen door allerhande jobhunters, vage bedrijven en commerciële callcenters (die hun diensten proberen te slijten). Terwijl alle CV's na het doorlopen van de proeftijd offline gehaald zijn.
Het is aan te raden om, als je je CV online plaatst, zeker niet je nummer thuis te vermelden, maar bijvoorbeeld een prepaid 06-nummer.
Klopt,..
Helaas kan ik je niet tegenspreken (doe ik namelijk graag)
Feit is dat het UWV een van de grootste problemen vormt in Nederland. Wat
die niet allemaal voor onzin bedenken om te doen alsof ze mensen aan het
werk helpen !!!
Tja je moet als UWV toch op een bepaalde manier proberen je bestaan te
rechtvaardigen,.....
Helaas kan ik je niet tegenspreken (doe ik namelijk graag)
Feit is dat het UWV een van de grootste problemen vormt in Nederland. Wat
die niet allemaal voor onzin bedenken om te doen alsof ze mensen aan het
werk helpen !!!
Tja je moet als UWV toch op een bepaalde manier proberen je bestaan te
rechtvaardigen,.....