Pagina 1 van 1

Harense Smid

Geplaatst: 28 jul 2010 14:39
door taschke40
Hallo,

4 jaar geleden een koelkast gekocht bij de Harense Smid in Heerlen,ik kocht 6 jaar servicegarantie erbij.
Nu is de koelkast defect,monteur geweest,kon niet meer gemaakt worden.
Volgens de monteur zou ik de restwaarde terug krijgen,wanneer ik bij hun een nieuwe koelkast kocht,dit zou dezelfde dag geregeld kunnen worden.

Op de eerste plaats ging ik ervan uit,dat als ik garantie koop,dat het artikel of gerepareerd wordt,of vervangen,en niet dat ik een hoop geld moet bijleggen om een nieuwe te kopen.

Op de tweede plaats was er helemaal niks geregeld,wisten ze in de winkel,zelfs een dag erna nergens van,en moest ik maar wachten tot hun een mail hadden ontvangen,voordat ik een nieuwe koelkast kon kopen,min die restwaarde.

Klopt dit hele verhaal wel?

Bedankt alvast!

Re: Harense Smid

Geplaatst: 28 jul 2010 15:13
door Chocomelk
*

Re: Harense Smid

Geplaatst: 28 jul 2010 15:16
door Chocomelk
Je hebt koelkast 4 jaar geleden gekocht, voor een x bedrag, hoeveel is nu de restwaarde volgens Harense Smid als ik vragen mag ?


Een koelkast moet toch wel wat langer kunnen meegaan dan 4 jaar !
Vindt het dan ook belachelijk dat je alleen de restwaarde krijgt.

Wat koste je de verzekering en wat krijg je nu terug ?

Re: Harense Smid

Geplaatst: 28 jul 2010 15:30
door taschke40
Hoi,

De restwaarde is 72 euro.
Het bedrag wat ik voor de garantie heb moeten bijbetalen was 45 euro.

Groetjes :?

Re: Harense Smid

Geplaatst: 28 jul 2010 16:20
door Chocomelk
taschke40 schreef:Hoi,

De restwaarde is 72 euro.
Het bedrag wat ik voor de garantie heb moeten bijbetalen was 45 euro.

Groetjes :?
Nou voor die 72 euro ging ik toch bij een andere zaak kijken, zijn vaak genoeg
koelkasten in aanbieding voor waarschijnlijk veel minder geld als je bij Harense Smid kwijt zou zijn.

Re: Harense Smid

Geplaatst: 29 jul 2010 22:38
door Zwijger Willem
Goedenavond taschke40,

Wat een verhaal. Als ik dit allemaal lees kan ik niet geloven dat je het hier over de Harense Smid hebt.
Ik heb daar een betere ervaring mee. Ze zijn immers daar altijd zeer coulant.

Heb je echt wel iets naar hen ondernomen? Ze hebben op hun hoofdkantoor een speciale afdeling voor zo'n klachten. Bel of schrijf eens naar hen.

Succes

Willem de Zwijger

Re: Harense Smid

Geplaatst: 30 jul 2010 02:11
door Pirreke
Stuur mij via PM even een bonnummer aub, (Aanschaf of Reparatienummer)

Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Gr,

-Peter

Re: Harense Smid

Geplaatst: 30 jul 2010 11:02
door taschke40
Hoi Pirreke,

Ik zal je zo een mailtje sturen.
Bedankt alvast!

Hoi Willem,

Dat heb ik al gedaan,de afdeling consumentenbelangen zou mij hierover nog benaderen.

Re: Harense Smid

Geplaatst: 30 jul 2010 11:34
door Zwijger Willem
Ik lees in uw bericht dat u aan iemand een koopbonnummer moet doorgeven.
Dus er zit al iemand van de Harense Smid achter uw probleem aan.
Tevens lees ik dat u nog een reactie krijgt van de afdeling consumentenbelangen van de HS.

De Harense Smid kennende komt het echt wel goed.

Volgende keer maar eerst bij hen aan de bel trekken dan een hoop bla bla op forums.

prettige dag

Re: Harense Smid

Geplaatst: 30 jul 2010 11:45
door taschke40
Willem,

Je bent iets te voorbarig,uiteraard had ik al bij hun aan de bel getrokken.
Zojuist ben ik door hun telefonisch benaderd,het enige wat ze me kunnen bieden is een nieuw sevicecertificaat ,op een nieuwe koelkast die ik dus zelf moet betalen.

Re: Harense Smid

Geplaatst: 30 jul 2010 13:46
door kenjerecht
Goedemiddag, ik weet niet wat uw apparaat bij aanschaf heeft gekost, maar zoals ik het inschat bent u toch door de Harense Smid goed geholpen.

Re: Harense Smid

Geplaatst: 01 aug 2010 00:36
door Ouwe aap
Ik heb me een tijdje ingehouden maar ik kan het nu toch niet laten. Het is toch ronduit schandalig wat er hier gebeurd ?
TS koopt er extra garantie bij. Dan moeten ze dat ding gewoon gratis maken en als ze dat niet kunnen vervangen voor een nieuwe !
Volgende keer maar eerst bij hen aan de bel trekken dan een hoop bla bla op forums.
Als de HS het in 1 x goed afhandelt ipv de boel proberen te naaien komen ze ook niet op een forum. Hooguit in positieve zin.
het enige wat ze me kunnen bieden is een nieuw sevicecertificaat ,op een nieuwe koelkast die ik dus zelf moet betalen.
Sigaar uit eigen doos noemen ze dat, ze geven alleen gebakken lucht cadeau. Ik vind dit gewoon een pure belediging !
Goedemiddag, ik weet niet wat uw apparaat bij aanschaf heeft gekost, maar zoals ik het inschat bent u toch door de Harense Smid goed geholpen.
kenjerecht ken je recht

Re: Harense Smid

Geplaatst: 01 aug 2010 09:17
door Upstairs
Garantie bijkopen hoeft eigenlijk helemaal niet. Het is inderdaad makkelijk als er problemen komen met een apparaat maar wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijk apparaat.
Een wasmachine gaat 10 jaar mee. Als deze na 5 jaar stuk gaat moet! de winkelier ( en niet de fabrikant!) deze reparatie uitvoeren en voor 50 % de rekening mee betalen. Na 6 jaar zou dat 40% zijn enz.
Je koopt eigenlij iets ( garantie0 waar je gewoon recht op hebt. Alleeen maar geldklopperij van de winkelketens.

Re: Harense Smid

Geplaatst: 22 nov 2010 22:49
door sjtoffelaer
nou, garantie bijkopen is in dit geval niet waar om meerdere redenen, en iedereen die al eens bij de smid gekocht heeft kan dat bevestigen:

1. je koopt geen garantie maar een service, dat wil zeggen gratis voorrijkosten bij problemen, geen onderzoekskosten, en een geen gezeur polis.

2. met het certificaat heb je altijd meer recht dan iemand zonder certificaat, zonder certificaat mag je namelijk eerst gaan aantonen dat je het apparaat deugdelijk gebruikt hebt, en let's face it, al maak je elke dag een foto van het apparaat, bewijzen dat er nooit iets ondeugelijks mee gebeurt is kun je niet.

3. de harense smid hecht meer waarde aan klanten met een certificaat dan klanten zonder een certificaat. die certificaten dragen volgens het jaarverslag van de hs namelijk een groot deel van de kosten van een veel geprezen technische dienst in nederland, nameljik de eigen td van de hs.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het nu is afgelopen, zijn er nog ontwikkelingen?

Grt, Sjtoffelaer

Re: Harense Smid

Geplaatst: 14 dec 2010 15:57
door PcDealer
Ik had hetzelfde: een koel-/vriescombinatie kapot na 3 jaar. 6 jaar servicecertificaat er bij. Kon mooi een nieuwe kopen met restwaarde. Mijn beklag gedaan dat ik het weinig vond en EUR 50,00 er bij gekregen. Onlangs een tv kapot met certificaat en nu weer dagwaarde/afschrijving omdat ze het niet kunnen repareren. Kan ik geen nieuwe van kopen. Maar nu komen ze niet makkelijk van me af. Ze moeten een nieuwe leveren en anders ontbind ik de overeenkomst.

Dan is de HS geen preferred supplier meer en ga ik naar BCC (waar de manager een ex-collega is).

Re: Harense Smid

Geplaatst: 09 mar 2013 16:17
door norhuus
Ik las een bericht dat de Harense Smid bij het afleveren van de koelkast deze niet waterpas ging zetten, dit is natuurlijk belachelijk,hier zou je dan nog extra service kosten voor moeten betalen.Ik heb zelf ook slechte ervaringen met de harense smid, kom er nooit meer.