| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile: Massale oplichting!
T-Mobile: Massale oplichting!
Ik vind het heel erg raar dat T-mobile de werkelijke kostenberekening verdoezelt.
Volgens mij is elke provider verplicht een detail rekening te kunnen leveren.
Wat is mijn probleem:
Ik koop per maand €12,63 ex btw in in een Relax 30 Sim Only abonnement.
Hiervoor krijg ik naar zeggen 260 minuten voor €15 per maand..
Op de rekening en ook in de nummeranalyse kan je op geen enkele manier bepalen hoeveel je per gesprek hebt gebeld en hoeveel daarvoor van je bundel afgehaald wordt.
Naar zeggen betaal je 6 cent per minuut. Als ik het uitreken is 260x0.06 geen €15.
Ik krijg dus maar €250 minuten ipv 260, maar wacht het wordt nog erger.
Ik zie wel dat mijn tegoed naar beneden gaat, maar ik moet T-Mobile maar geloven dat ze dit eerlijk berekenen. Ik geloof geen provider die zijn berekenmethode verdoezelt en ondoorzichtig probeert te maken.
Mijn waarnemning is dat ze per gesprek op hele centen afronden terwijl boven de minuut in seconden moet worden afgerekend. Dat zijn dus fracties van 1/60 van centen en geen hele centen!
Hoeveel betaal ik nu voor een gesprek van 3 seconden en hoeveel voor 1 minuut en 5 seconden en hoe controleer ik of dit juist geregistreerd is en berekend is?
Een klantenservice medewerker liet per ongeluk vallen dat een T-Mobile minuut 53 seconden is. Volgens mij is dat alleen al oplichting danwel misleiding. Als je verder vraagt wordt je keer op keer afgescheept. Ongelovelijk die klantenservice!
T-Mobile klantenservice houdt de boot af en geeft niet de mogelijkheid om een gespecificeerde rekening te krijgen. Hiertoe is T-Mobile volgens de OPTA wel verplicht trouwens. Ik moet kunnen controleren of de mij aangerekende kosten kloppen.
Waar rook is is vuur. Reken maar eens echt uit hoeveel je betaalt en hoeveel je belt. Het klopt echt niet ! !
Ik ga dit bij Radar, Kassa, Opgelicht en andere consumentenprogramma's aanbrengen als ik geen duidelijk antwoord krijg. Die zoeken het wel volledig uit. Ik heb het gevoel dat we massaal worden opgelicht en dat is een hele stomme zet van de T-Mobile marketing afdeling als het niet zo is.
Zeer slechte marketing om je klanten dom te willen houden of denkt dat je klanten dom zijn.
IK WIL EEN GESPECIFICEERDE REKENING MET KOSTEN BINNEN BUNDEL!
Bij de klantenservice wordt ik afgepoeierd!
Volgens mij is elke provider verplicht een detail rekening te kunnen leveren.
Wat is mijn probleem:
Ik koop per maand €12,63 ex btw in in een Relax 30 Sim Only abonnement.
Hiervoor krijg ik naar zeggen 260 minuten voor €15 per maand..
Op de rekening en ook in de nummeranalyse kan je op geen enkele manier bepalen hoeveel je per gesprek hebt gebeld en hoeveel daarvoor van je bundel afgehaald wordt.
Naar zeggen betaal je 6 cent per minuut. Als ik het uitreken is 260x0.06 geen €15.
Ik zie wel dat mijn tegoed naar beneden gaat, maar ik moet T-Mobile maar geloven dat ze dit eerlijk berekenen. Ik geloof geen provider die zijn berekenmethode verdoezelt en ondoorzichtig probeert te maken.
Mijn waarnemning is dat ze per gesprek op hele centen afronden terwijl boven de minuut in seconden moet worden afgerekend. Dat zijn dus fracties van 1/60 van centen en geen hele centen!
Hoeveel betaal ik nu voor een gesprek van 3 seconden en hoeveel voor 1 minuut en 5 seconden en hoe controleer ik of dit juist geregistreerd is en berekend is?
Een klantenservice medewerker liet per ongeluk vallen dat een T-Mobile minuut 53 seconden is. Volgens mij is dat alleen al oplichting danwel misleiding. Als je verder vraagt wordt je keer op keer afgescheept. Ongelovelijk die klantenservice!
T-Mobile klantenservice houdt de boot af en geeft niet de mogelijkheid om een gespecificeerde rekening te krijgen. Hiertoe is T-Mobile volgens de OPTA wel verplicht trouwens. Ik moet kunnen controleren of de mij aangerekende kosten kloppen.
Waar rook is is vuur. Reken maar eens echt uit hoeveel je betaalt en hoeveel je belt. Het klopt echt niet ! !
Ik ga dit bij Radar, Kassa, Opgelicht en andere consumentenprogramma's aanbrengen als ik geen duidelijk antwoord krijg. Die zoeken het wel volledig uit. Ik heb het gevoel dat we massaal worden opgelicht en dat is een hele stomme zet van de T-Mobile marketing afdeling als het niet zo is.
Zeer slechte marketing om je klanten dom te willen houden of denkt dat je klanten dom zijn.
IK WIL EEN GESPECIFICEERDE REKENING MET KOSTEN BINNEN BUNDEL!
Bij de klantenservice wordt ik afgepoeierd!
Re: T-Mobile: Massale oplichting!
Als je op hun site kijkt, kan je dit vinden.
Dit moet je weten over Voordeelsim.
Je hebt geen starttarief, maar elke gebelde minuut (of een deel daarvan) wordt als volledige minuut afgerekend.
Belminuten en sms’jes zijn 1 maand geldig.
Met Voordeelsim Sim Only belt u met T-Mobile klantenservice via 06 - 2400 1200, kosten worden afgerekend volgens het standaard beltarief van de door u gekozen bundel.
Dus het betalen per seconde is ook bij hun verleden tijd.
Ik zit zelf bij Simyo en ik kan mijn rekening online inkijken.
Ik denk niet T-Mobile je in deze oplicht, maar dat je iets over het hoofd gezien hebt qua kosten.
Dit moet je weten over Voordeelsim.
Je hebt geen starttarief, maar elke gebelde minuut (of een deel daarvan) wordt als volledige minuut afgerekend.
Belminuten en sms’jes zijn 1 maand geldig.
Met Voordeelsim Sim Only belt u met T-Mobile klantenservice via 06 - 2400 1200, kosten worden afgerekend volgens het standaard beltarief van de door u gekozen bundel.
Dus het betalen per seconde is ook bij hun verleden tijd.
Ik zit zelf bij Simyo en ik kan mijn rekening online inkijken.
Ik denk niet T-Mobile je in deze oplicht, maar dat je iets over het hoofd gezien hebt qua kosten.
-
HTCHenk007
http://www.belkostenwijzer.nl voor onafhankelijke informatie over alle providers want T-mobile is niet de enige die zich daar schuldig aan maakt.
Hallo kaarsje69,
Ik heb een Relax Sim Only abonnement.
Deze rekent na de eerste minuut in seconden af.
Het tegoed wordt niet meer in minuten, maar in € berekend.
T-Mobile weigert inzicht te geven in de kosten die binnen bundel en rekent gewoon maar wat ze willen.
Dus ja je koopt voor €15, maar wat je er voor krijgt weet niemand. Alleen T-Mobile.
Het zijn echt een stelletje oplichters.
Als het niet zo was zouden ze geen problemen hebben met inzage geven in de werkelijke kosten.
Ik heb een Relax Sim Only abonnement.
Deze rekent na de eerste minuut in seconden af.
Het tegoed wordt niet meer in minuten, maar in € berekend.
T-Mobile weigert inzicht te geven in de kosten die binnen bundel en rekent gewoon maar wat ze willen.
Dus ja je koopt voor €15, maar wat je er voor krijgt weet niemand. Alleen T-Mobile.
Het zijn echt een stelletje oplichters.
Als het niet zo was zouden ze geen problemen hebben met inzage geven in de werkelijke kosten.
Je rekent met de verkeerde waarden.Naar zeggen betaal je 6 cent per minuut. Als ik het uitreken is 260x0.06 geen €15.
Bundel is 15euro voor 260 minuten. De 15 euro is inclusief 19% BTW daar ga je in de fout.
Exl BTW is het 12.60 Euro dit deel je door 260 dat is 0.04846153846615 en nog wat per minuut.
Dus 260 * 0.04846153 etc. is 12.60 Euro plus 19% BTW is 15.00 Euro.
Dus je krijgt gewoon 260 minuten theoretisch als je achter elkaar belt.
gr Henk
Ze rekenen 5 cent wxclusief of 6 cent inclusief.
Denk je nu echt dat ik niet weet hoe je BTW berekent?
Hoe je ook rekent het klopt niet wat T-Mobile doet.
Reken het gewoon maar eens door.
Bovendien heb je geen enkel inzicht in hoeveel kosten enn worden gemaakt en welke gesprekken je voert en hoe lang want T-Mobile geeft geen mogelijkheid om een volledige specificatie van de gesprekken in te zien.
Denk je nu echt dat ik niet weet hoe je BTW berekent?
Hoe je ook rekent het klopt niet wat T-Mobile doet.
Reken het gewoon maar eens door.
Bovendien heb je geen enkel inzicht in hoeveel kosten enn worden gemaakt en welke gesprekken je voert en hoe lang want T-Mobile geeft geen mogelijkheid om een volledige specificatie van de gesprekken in te zien.
Je gaat inderdaad uit van wat zij ZEGGEN te leveren.
Enige controle mogelijkheid heb je helemaal niet.
Geen enkele en ze worden boos als je er om vraagt.
Enige controle mogelijkheid heb je helemaal niet.
Geen enkele en ze worden boos als je er om vraagt.
De specificatie staat in op mijn t-mobile heb je daar al eens gekeken? Er staat starttijd en duur in minuten en seconden en of het in of buiten de bundel valt.En het is gratis.IK WIL EEN GESPECIFICEERDE REKENING MET KOSTEN BINNEN BUNDEL!
Klopt de sms berichten en belminuten zijn even duur je kan dus max 260 eenheden uit de bundel halen.Het tegoed wordt niet meer in minuten, maar in € berekend
Dat misschien wel, maar voor berekenen bel minuten ga je van de verkeerde waarde uit dat moet zijn ex btw en niet incl BTW(zie mijn reken voorbeeld klopt precies) op die manier van jou krijg je verschillen.Denk je nu echt dat ik niet weet hoe je BTW berekent?
Niet helemaal juist ze publiceren met 0.05 cent om het wat overzichtelijk te houden maar het is 0.04879153844615 pas afronden op het laatste moment opZe rekenen 5 cent wxclusief of 6 cent inclusief
daar zit je denkfout.
Dus van massale oplichting is geen sprake. Er wordt maar te pas en te onpas het woord oplichting gebruikt
gr Henk
Hallo Henk,
Je denkt het te weten, maar nee.
Op My T-Mobile het je de functie Rekening Analyse.
Deze levert bij Relax GEEN op gesprek gespecificeerde rekening.
Alleen de 10 duurste of langste gesprekken.
En dat is nu juist mijn probleem. Ze willen je geen inzicht geven.
En wat je zegt over die afronding klopt ook niet want ik ben eens een tijdje mijn 'Belstatus' gaan bijhouden na elk gesprek. Ze ronden elk gesprek af op hele centen en tellen die vervolgens op.
Kost je dus elk gesprek gemiddeld een halve cent.
Bovendien kan ik nergens zien hoeveel, welke en hoelang ik gesprekken heb gevoerd. En T-Mobile wordt kwaad als je er om blijft vragen. Ze zeggen dat ineens niet meer te kunnen leveren terwijl dat bij het oude relax wel het geval was.
J
Je denkt het te weten, maar nee.
Op My T-Mobile het je de functie Rekening Analyse.
En dat is nu juist mijn probleem. Ze willen je geen inzicht geven.
En wat je zegt over die afronding klopt ook niet want ik ben eens een tijdje mijn 'Belstatus' gaan bijhouden na elk gesprek. Ze ronden elk gesprek af op hele centen en tellen die vervolgens op.
Kost je dus elk gesprek gemiddeld een halve cent.
Bovendien kan ik nergens zien hoeveel, welke en hoelang ik gesprekken heb gevoerd. En T-Mobile wordt kwaad als je er om blijft vragen. Ze zeggen dat ineens niet meer te kunnen leveren terwijl dat bij het oude relax wel het geval was.
J
Henk,
Hoe weet jij trouwens wat zij rekenen?
Toch niet door het betaalde bedrag te delen door het door T-mobile aangegeven minuten dat je er voor krijgt?
Dan ben je wel heel naïef. Reken eens uit wat je werkelijk krijgt en niet wat je zou moeten krijgen. Dus op basis van werkelijk gevoerde gesprekken/kosten en niet op basis van marketing gegevens.
J
Hoe weet jij trouwens wat zij rekenen?
Toch niet door het betaalde bedrag te delen door het door T-mobile aangegeven minuten dat je er voor krijgt?
Dan ben je wel heel naïef. Reken eens uit wat je werkelijk krijgt en niet wat je zou moeten krijgen. Dus op basis van werkelijk gevoerde gesprekken/kosten en niet op basis van marketing gegevens.
J
Jodido,
dat doen ze nou juist niet!
1 minuut en 3 seconden bellen berekenen ze 2 minuten!
20 seconden bellen telt voor een minuut.
Relax en sim voordeel zijn hetzelfde, dus delen van een minuut, zijn gewoon een minuut geworden en ook HI doet dit.
Stel je betaald 6 ct p/m, als je dus 1 minuut en 1 seconde belt, betaal je 12 cent voor het gesprek!
Lees hun voorwaarden!
dat doen ze nou juist niet!
1 minuut en 3 seconden bellen berekenen ze 2 minuten!
20 seconden bellen telt voor een minuut.
Relax en sim voordeel zijn hetzelfde, dus delen van een minuut, zijn gewoon een minuut geworden en ook HI doet dit.
Stel je betaald 6 ct p/m, als je dus 1 minuut en 1 seconde belt, betaal je 12 cent voor het gesprek!
Lees hun voorwaarden!
Je moet ook niet bij functie rekening analyse kijken je moet je rekening aanklikken en naar beneden scrollen daar staat duidelijk de specificatie(ik heb ook relax 15 en kan alles duidelijk zien).Zo loop je te schreeuwen dat je iets wil wat er eigenlijk al is,alleen je zoekt verkeerd.Op My T-Mobile het je de functie Rekening Analyse.
Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil. Ik snap niet wat er zo onduidelijk is aan de voorwaarden alleen had je je daar vooraf in moeten verdiepen en niet achteraf oplichters gaan roepen.
gr Henk
Henk,
Ik heb de indruk dat je bij T-Mobile werkt.
Op de rekening zijn alleen totalen te zien en zowiezo wordt helemaal nergens aangegeven hoeveel er per gesprek van je bundel wordt ingehouden.
En daar gaat het om. Zo kunnen ze rekenen wat ze willen.
Er is niemand die het kan controleren.
J
Ik heb de indruk dat je bij T-Mobile werkt.
Op de rekening zijn alleen totalen te zien en zowiezo wordt helemaal nergens aangegeven hoeveel er per gesprek van je bundel wordt ingehouden.
En daar gaat het om. Zo kunnen ze rekenen wat ze willen.
Er is niemand die het kan controleren.
J
Hallo Kaarsje69,
Lees de voorwaarden van Relax Sim Only even:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/medi ... 112010.pdf
J
Lees de voorwaarden van Relax Sim Only even:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/medi ... 112010.pdf
J
"U betaalt per seconde met een minimum van een minuut. Beltegoed kunt u onbeperkt meenemen naar volgende maanden binnen dit prijsplan. Voor belminuten en sms’jes
buiten de bundel betaalt u € 0,25 per minuut. Voor bellen en sms’en in, naar en vanuit het buitenland en het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven en
aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht. U kunt eenmaal per maand overstappen naar een hoger abonnement. De aansluitkosten voor
Relax zijn € 52,50 per activering."
buiten de bundel betaalt u € 0,25 per minuut. Voor bellen en sms’en in, naar en vanuit het buitenland en het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven en
aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht. U kunt eenmaal per maand overstappen naar een hoger abonnement. De aansluitkosten voor
Relax zijn € 52,50 per activering."
jodido,
heb je nu eindelijk je rekeningspecificatie gevonden of niet ?
je zit namelijk ontzettend hard te schreeuwen, maar datgene dat je wilt ( per gesprek een specificatie van de kosten en duur ) zijn namelijk gewoon te vinden op je rekeningen die online zijn in te zien..
heb je nu eindelijk je rekeningspecificatie gevonden of niet ?
je zit namelijk ontzettend hard te schreeuwen, maar datgene dat je wilt ( per gesprek een specificatie van de kosten en duur ) zijn namelijk gewoon te vinden op je rekeningen die online zijn in te zien..
-
witte angora
Wat een gedoe over peanuts. Halve centen, 1/10e centen...Hiervoor krijg ik naar zeggen 260 minuten voor €15 per maand..
Blijf je binnen de bundel met bellen en sms-en? Zo ja, dan houdt je aan het eind van de rit toch wel wat over. Moet je je dan echt zo druk maken om een paar theoretische minuten meer of minder die je toch niet opmaakt?
Ik heb hetzelfde abonnement, ga nu mijn 22e maand in, heb inmiddels bijna 200 euro beltegoed.
Zorg dat je een abonnement hebt dat ruim genoeg is voor je belgedrag, dan maakt het allemaal niks meer uit. En hoeft er op fora als dit niet geschreeuwd te worden over oplichting. Of wil je me vertellen dat je iedere maand exact voor 260 minuten belt en sms-t? Nee toch?
Waar een klein land groot in kan zijn.
het staat gewoon op t-mobile.nl
Jodido,
je hebt gelijk en dat zeg ik niet heel snel. Ze hebben zich dus aan de voorwaarden te houden, van het door gestelde contract en de tarieven.
Kijk nog eens goed je facturen na.
je hebt gelijk en dat zeg ik niet heel snel. Ze hebben zich dus aan de voorwaarden te houden, van het door gestelde contract en de tarieven.
Kijk nog eens goed je facturen na.
Ik ben totaal niet te spreken over het beleid wat T-Mobile voert voel me behoorlijk misleid. 21-12-2012 had ik nog 290 belminuten 22-12-2012 heb ik nog over 44 minuten terwijl ik weinig bel en niet lang je koop je bel tegoed in per maand maar als je ze na twee maanden niet heb gebruikt ben je ze kwijt je kunt ze niet meer opsparen wat T-Mobile hier mee probeer te bereiken is dat mensen over hun bundel heen bellen waar door ze extra bij moeten betalen T-Mobile heeft totaal geen oog voor hun klanten en zijn gericht om zo veel geld mogelijk te generen dat gaat ze wel klanten kosten ik ben met mijn stomme kop er weer in getrapt maar de Verkopers van T-Mobile vertellen je niet de waarheid en houden bewust belangrijke informatie achter. voor mij nooit geen T-Mobile meer terwijl ik jaren vaste klant ben voel ik me behoorlijk belazerd door T-Mobile in feite in alles met het nieuwe con trak afsluiten ik heb van alles geprobeerd om dat recht te zetten ze gaven ook toe dat het niet netjes is gegaan en dat het netjes opgelost zou worden dat is ook gebeurt maar nu heb ik het gevoel behoorlijk belazerd te worden van 290 naar 44 minuten plus de nieuwe bel tegoed is samen 344 minuten ik ben totaal niet te vreeden met T-Mobile maar zit wel mooi tot 2014 aan ze vast je durf bijna niet meer te bellen want de bel minuten vliegen met een snelvaart omlaag ze vergeten een ding mensen hebben betaald voor die bel minuten en daar moeten ze van af blijven wat ze nu doen is niet meer en minder dan diefstal in mijn ogen