Overlijdens risicoverzekering Cardiff
Geplaatst: 30 jul 2010 18:23
Ik heb de volgende vraag en hoop dat iemand ons advies kan geven:
We hebben voor ons allebei een overlijdensrisicoverzekering bij Cardiff lopen waar we vanaf willen.
In de voorwaarden staat er dat deze minimaal 2 maanden vantevoren opgezegd dient te worden. Dit kan eens in de 5 jaar in ons geval voor 12-7-2010.
Nu hebben we in januari diverse brieven, e-mails en een aangetekende brief naar dsb verzekeringen ( dit is nu weer de afdeling die erover gaat ) alsmede naar de curatoren, cardiff zelf en anglo dutch met het verzoek de verzekering stop te zetten en het restant van de premie uit te keren.
Hierop kregen we in februari een antwoord dat we geen reden voor beeindiging opgegeven zouden hebben en ze deze verzekeringen niet stop zouden zetten.
bij punt 4 op het wijzigingsformulier is door ons aangegeven: beeindiging verzekering, recht op premierestitutie en tevens een berekening van het door hun nog uit te keren bedrag.
Zij verwijzen ook naar punt 3.d van de verzekeringsvoorwaarden. Hieruit maken wij op dat aan het eind van elke periode van 5 jaar, te rekenen vanaf de ingangsdatum (12-7-2005) van de verzekeringen, schriftelijk kan worden opgezegd, met een minimale opzegtermijn van 2 maanden. De opzegging kan ten eerste kenbaar gemaakt worden na het verstrijken van een periode van 12 maanden. Dit houdt dat wij op 13-7-2006 al kenbaar hadden kunnen maken dat wij de verzekering wenste te beeindigen. Zo hebben wij ook al tijdens een bezoek in mei 2009 van een DSB medewerker aangegeven dat wij deze polissen wilde beeindigen. Hierop is door ons ook nog eens een schrijven in augustus 2009 geweest, omdat wij tot op dat tijdstip geen antwoord mochten krijgen ...
Tevens geven wij gelijk aan dat er bij ons geen sprake is van wanbetaling.
Nu hebben we wederom hetzelfde ritueel in mei herhaald waaronder wederom 1 aangetekende brief naar dsb verzekeringen. Hierop hebben wij een standaard schrijven gehad gedateert 28 mei, met als referentie: informatie afwikkeling klachten .... daar dit wederom geen bevredigend antwoord was, hebben we zojuist gebeld en te horen gekregen dat deze verzekeringen pas weer over 5 jaar opgezegd kunnen worden omdat we te laat zijn met opzeggen. De aangetekende brief is de 21e mei bij ze binnen gekomen terwijl dat volgens hun de 12e had moeten zijn.
Volgens de mevrouw aan de telefoon zouden we wederom een brief moeten sturen maar nu met een klacht waarbij de vraag maar is of we in ons gelijk gesteld worden.
Nu is de vraag na dit lange verhaal, hebben we juridisch een poot om op te staan? Aangezien we bij de 1e aangetekende brief al hebben vermeld dat het hier om de beeindiging van het contract ging met het verzoek het restant van de beide pollisen uit te keren.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hier zo mee weg kunnen komen. Maar voordat we naar een advocaat toe gaan en weer geld uit moeten geven zonder resultaat graag advies
Ieder advies is welkom.
We hebben voor ons allebei een overlijdensrisicoverzekering bij Cardiff lopen waar we vanaf willen.
In de voorwaarden staat er dat deze minimaal 2 maanden vantevoren opgezegd dient te worden. Dit kan eens in de 5 jaar in ons geval voor 12-7-2010.
Nu hebben we in januari diverse brieven, e-mails en een aangetekende brief naar dsb verzekeringen ( dit is nu weer de afdeling die erover gaat ) alsmede naar de curatoren, cardiff zelf en anglo dutch met het verzoek de verzekering stop te zetten en het restant van de premie uit te keren.
Hierop kregen we in februari een antwoord dat we geen reden voor beeindiging opgegeven zouden hebben en ze deze verzekeringen niet stop zouden zetten.
bij punt 4 op het wijzigingsformulier is door ons aangegeven: beeindiging verzekering, recht op premierestitutie en tevens een berekening van het door hun nog uit te keren bedrag.
Zij verwijzen ook naar punt 3.d van de verzekeringsvoorwaarden. Hieruit maken wij op dat aan het eind van elke periode van 5 jaar, te rekenen vanaf de ingangsdatum (12-7-2005) van de verzekeringen, schriftelijk kan worden opgezegd, met een minimale opzegtermijn van 2 maanden. De opzegging kan ten eerste kenbaar gemaakt worden na het verstrijken van een periode van 12 maanden. Dit houdt dat wij op 13-7-2006 al kenbaar hadden kunnen maken dat wij de verzekering wenste te beeindigen. Zo hebben wij ook al tijdens een bezoek in mei 2009 van een DSB medewerker aangegeven dat wij deze polissen wilde beeindigen. Hierop is door ons ook nog eens een schrijven in augustus 2009 geweest, omdat wij tot op dat tijdstip geen antwoord mochten krijgen ...
Tevens geven wij gelijk aan dat er bij ons geen sprake is van wanbetaling.
Nu hebben we wederom hetzelfde ritueel in mei herhaald waaronder wederom 1 aangetekende brief naar dsb verzekeringen. Hierop hebben wij een standaard schrijven gehad gedateert 28 mei, met als referentie: informatie afwikkeling klachten .... daar dit wederom geen bevredigend antwoord was, hebben we zojuist gebeld en te horen gekregen dat deze verzekeringen pas weer over 5 jaar opgezegd kunnen worden omdat we te laat zijn met opzeggen. De aangetekende brief is de 21e mei bij ze binnen gekomen terwijl dat volgens hun de 12e had moeten zijn.
Volgens de mevrouw aan de telefoon zouden we wederom een brief moeten sturen maar nu met een klacht waarbij de vraag maar is of we in ons gelijk gesteld worden.
Nu is de vraag na dit lange verhaal, hebben we juridisch een poot om op te staan? Aangezien we bij de 1e aangetekende brief al hebben vermeld dat het hier om de beeindiging van het contract ging met het verzoek het restant van de beide pollisen uit te keren.
Ik kan me niet voorstellen dat ze hier zo mee weg kunnen komen. Maar voordat we naar een advocaat toe gaan en weer geld uit moeten geven zonder resultaat graag advies
Ieder advies is welkom.