Pagina 1 van 1
Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 31 jul 2010 06:05
door CARTAGO
hoi allemaal,
Ik heb hopelijk een sterk verhaal want als blijkt dat deze stijging klopt dan eet ik mijn schoen op.
Situatie:
Niks veranderd aan situatie vanaf 2008.
Koopwoning
2 persoonshuishouden
2008 bij Essent ongeveer 2500 kwh
2009 bij Essent ongeveer 2500 kwh
20-01-2010 t/m 20-05-2010 bij Eneco 6893 kwh
Binnen een halfjaar meer verbuikt dan de afgelopen 2 jaar.
Er is echt niks maar dan ook echt niks hier veranderd.
Iemand een soortgelijke ervaring gehad en wellicht een idee waar dit aan kan liggen?
Guiseppe
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 31 jul 2010 09:19
door henk51
Al gecontroleerd Eindstand Essent is gelijk aan begin stand Eneco? Is dit dezelfde stand die jij ook zelf genoteerd hebt per wisseldatum?
Is het nog dezelfde meter of is er een nieuwe geplaatst?
Is de eindstand Eneco geschat of opgenomen?
gr Henk
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 01 aug 2010 09:52
door CaptainSlow
Iemand een soortgelijke ervaring gehad en wellicht een idee waar dit aan kan liggen?
Niet aan de stroom van Eneco, de meter gaat niet anders lopen bij een andere leverancier.
Dat hij precies bij een overstap defect raakt zou stom toeval zijn, maar goed, alles kan stuk.
Zoals hierboven al gesuggereerd zul je in de meter opnames moeten terugduiken.
2500 is aan de lage kant, als die standen jaren lang (te laag) geschat zijn maak je nu bij een echte meteropname een inhaalslag.
Kloppen de standen van 20-1 en 20-5 wel?
Bij een overstap, verhuizing of meterwissel noteer je zelf toch ook de standen, althans ik wel.
Als die standen kloppen is óf de meter defect, óf iets in je huis defect waardoor er absurd veel stroom verbruikt wordt. Het schijnt wel eens te gebeuren dat een apparaat door een defect absurd veel stroom gaat gebruiken, b.v. een koelkast of vriezer met defecte thermostaat.
Nogmaals, Eneco kan er technisch gesproken niets aan doen, alleen administratief door fouten in de meterstanden.
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 10:12
door Eneco mdw
Beste CARTAGO,
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u vragen heeft over uw jaarnota en het elektriciteitsverbruik dat Eneco bij u in rekening brengt.
Ik kan me voorstellen dat de stijging in uw elektriciteitsverbruik vragen bij u oproept. Graag bekijk ik samen met u de jaarnota en de meterstanden. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar
[email protected]. Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 11:05
door troubleshooter
Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.
Troubleshooter
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 11:16
door brabak
Voor een jurist is dit een prima onderbouwde reaktie
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 18:22
door Pindakaaspotje
troubleshooter schreef:Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.
Troubleshooter
dan heb je duidelijk niet in je portemonnee gekeken.. Het meeste winst wordt gemaakt op vastgeroeste klanten, die te lui zijn om het uit te zoeken (overigens begrijpelijk). Dit geldt ook voor telefoonabonnementen, telkens overstappen is voor de consument het voordeligste omdat je als nieuwe klant vaak veel voordelen krijgt.
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 18:42
door Chocomelk
Pindakaaspotje schreef:troubleshooter schreef:Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.
Troubleshooter
dan heb je duidelijk niet in je portemonnee gekeken.. Het meeste winst wordt gemaakt op vastgeroeste klanten, die te lui zijn om het uit te zoeken (overigens begrijpelijk). Dit geldt ook voor telefoonabonnementen, telkens overstappen is voor de consument het voordeligste omdat je als nieuwe klant vaak veel voordelen krijgt.
Dan zou je iedere paar jaar moeten overstappen, schiet voor geen meter op.
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 19:26
door CaptainSlow
Ik ben twee keer overgestapt de laatste 3 jaar en heb daar toch (aantoonbaar) een 600 euro mee verdiend.
Re: Knijterharde sstijging na overstap op eneco
Geplaatst: 03 aug 2010 19:34
door Pindakaaspotje
Chocomelk schreef:Pindakaaspotje schreef:troubleshooter schreef:Beste mensen ik begrijp gewoon niet waarom men overstapt!
U wordt er echt geen cent beter van, de enige die er beter van wordt is de leverancier.
Niet overstappen is de beste remedie.
Troubleshooter
dan heb je duidelijk niet in je portemonnee gekeken.. Het meeste winst wordt gemaakt op vastgeroeste klanten, die te lui zijn om het uit te zoeken (overigens begrijpelijk). Dit geldt ook voor telefoonabonnementen, telkens overstappen is voor de consument het voordeligste omdat je als nieuwe klant vaak veel voordelen krijgt.
Dan zou je iedere paar jaar moeten overstappen, schiet voor geen meter op.
het is wat werk maar scheelt wel flink wat euro's.. Voordeel is dat ze je ook niet zomaar kunnen afsluiten als het fout gaat (zoals wel gewoon gebeurt met telefoon)_