LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Beste allemaal,
Dit kan een beetje lang worden, maar ik heb hulp en tips nodig van jullie, dus ik zou willen vragen om dit toch even te lezen. Want wat er gebeurd is maakt me verschrikkelijk, enorm kwaad, en ik kan het niet zomaar laten voorbij gaan.
.
Wij zijn bezig met grandioze verbouwingen van ons huis, en hebben onlangs een nieuwe keuken en badkamer laten plaatsen. Het zijn absoluut onze droomkeuken en -badkamer, en we zijn door het bedrijf altijd zeer goed ontvangen en geholpen geweest, echter altijd door de technisch tekenaar, maar de baas zelf hebben we nooit te zien gekregen.
Alle afspraken verliepen vlot, en de keuken en badkamer werden op het afgesproken tijdstip geleverd en geplaatst. Echter, na de eerste leverdag merkten we krassen op in de arduinen werkbladen van de keuken. De werkmannen waren tijdens de installatie van de kasten zonder bescherming op de bladen gaan staan. We hebben hen aangesproken, en verteld dat we daarom 10% zouden inhouden van de betaling totdat de bladen hersteld zouden zijn. Ze zagen dit ook in, en waren het ermee eens.
Vervolgens werd ik gebeld door een medewerker van het bedrijf, of hij eens naar die krassen mocht komen kijken. Hij kwam, keek naar de krassen, vertelde aan de telefoon met zijn ploegbaas dat het er serieus wat waren, en vertelde me vervolgens dat dit waarschijnlijk heel eenvoudig met een handschuurapparaat ter plaatse kon verholpen worden. Hiervoor zouden ze me nog contacteren.
Prima, dus wij dachten, aangezien de krassen er toch ter plaatsen gaan worden uitgeschuurd, we huizen de hele keukenspullen in de nieuwe keuken in. De volgende medewerker van het bedrijf contacteerde me vervolgens, ook om eens te komen kijken. Ditmaal was het de steenkapper zelf. Hij bekeek de krassen en vertelde dat zulke bladen nooit zijn fabriek zouden verlaten. Hij bevestigde dus dat de krassen weldegelijk goed zichtbaar waren en dat ze tijdens de installatie zijn gebeurd. Ik verwachtte dus dat hij ook ging bevestigen dat ze eenvoudig ter plekke te verwijderen waren, maar dat viel tegen! Hij meldde dat de bladen (en dus eigenlijk onze hele keuken) helemaal opnieuw zouden moeten afgebroken worden en de bladen terug naar de fabriek zouden moeten. Dit zou echter beschadigingen kunnen opleveren aan de kasten, en kleurverschil was ook een risico. We vertelden hem dat we absoluut geen zin hadden om opnieuw alles in dozen te steken, en opnieuw zonder keuken te zitten, aangezien we net twee maanden uit dozen en met een kampeervuurtje hadden "overleefd" in de living, zonder zetels of tafels, aangezien die allemaal onder zeilen stonden. Hij was het daar ook mee eens, en vroeg wat we dan voorstelden. We begonnen vervolgens over een financiële tegemoetkoming van 1.500 € (de hele keuken heeft 31.000 € gekost). Daar kon hij zeker begrip voor opbrengen, en hij ging het met de grote baas bespreken.
Uiteraard kreeg ik daarna een telefoon van de baas zelf. Hij wilde ook eens komen kijken. We spraken een moment af, tussen 10 en 10.30 uur. Mijn man had vrijgenomen, en ik ging zorgen dat ik van mijn werk een uurtje thuis kon zijn tussen 10 en 11 uur. Om 11 uur was er nog niemand, en ik moest helaas terug naar mijn werk. Om 11.30 uur kreeg ik telefoon van hem, en hij vroeg of hij nog kon langskomen. Ik zei dat dat eigenlijk al een uur geleden de bedoeling was. Hij antwoordde vrij bot en geïrriteerd dat hij bij klanten zat en niet weg kon. Ik dacht bij mezelf: "Maak dan geen twee afspraken op hetzelfde moment.", maar ik heb gezwegen. Ik zei dat mijn man nog thuis was, dus dat hij maar moest langsgaan. Daarna heb ik het hele verbijsterende verhaal van mijn man gehoord.
De baas kwam thuis aan, stapte uit zijn dikke Audi R8, kwam binnen, en bekeek de krassen. Zijn arrogante karakter werd onmiddellijk duidelijk. "Zo," zei hij, "jullie noemen dit dus krassen? Ik zou niet weten wat jullie anders verwacht hadden? Denken jullie werkelijk dat het mogelijk is om zo’n hele keuken zonder krassen te plaatsen? En dan nog zulke kleintjes? Wel, ik maak er een zaak van om bij elke klacht eens te komen kijken bij de mensen, om te zien welke gegrond zijn en welke niet. En ik moet zeggen meneer, ik vind u een muggenzifter. Ik zie dat hier ook nog de plafonds moeten geverfd worden. Gaan jullie er dan ook met een vergrootglas op hangen?” Mijn man antwoordde verontwaardigd dat als wij dat wilden doen, dat dan onze zaak was, en dat hij onze rekening niet moest maken. Mijn man zei dat deze keuken ons genoeg geld had gekost, en dat het minste wat we daarvoor konden verwachten toch wel intacte bladen waren. De baas vroeg daarom wat hij voorstelde. Mijn man herhaalde zijn voorstel van de 1.500 € tegemoetkoming, waarop hij door de baas sarcastisch werd uitgelachen. “Meer als 60 € geef ik hier niet voor.” zei de baas. Mijn man reageerde daarop dat dit een lachwekkend bedrag was, en stelde daarop voor om de bladen dan toch maar af te nemen en in de fabriek te laten herstellen. “U denkt toch zeker niet dat ik me daartoe de moeite getroost? Binnen de twee weken staan er opnieuw krassen in!” Mijn man vroeg: “Dus u wil ons niet financieel tegemoet komen, maar u wil ook de bladen niet laten herstellen? Dus u vindt dat we moeten betalen voor beschadigde werkbladen?” De baas antwoordde dat we op de hoogte waren van het feit dat arduin krasgevoelig was, en dus niet moesten zeuren. Mijn man bevestigde dat hij dit wist, maar voegde er ook aan toe dat we die krassen er graag zelf in wilden aanbrengen, en dat we niet wensten te betalen voor meegeleverde krassen. De baas eindigde met het dreigende: “Jullie kunnen dit voor de rechtbank trekken als jullie willen, maar dit verliezen jullie toch. Ik geef het jullie maar even mee.” En daarop was hij weg.
Het hoeft niet gezegd dat we die avond nog briesend naar een advocaat zijn gestapt. Deze heeft de baas dan een aangetekende brief met een ingebrekestelling gestuurd. De baas reageerde schriftelijk terug, al even beminnelijk als hij tijdens zijn bezoek was, dat de advocaat dan maar eens zelf moest gaan kijken naar die onbenullig kleine krasjes, en dat het hem al lang duidelijk was dat het ons niet te doen was om intacte werkbladen, maar dat we gewoon die 1.500 € niet wilden betalen. Als we hierna nog moeilijk deden, dan stapte hij ook naar een advocaat, en was van een minnelijke schikking geen sprake meer. De insinuatie van niet willen betalen is absurd en stoot ons enorm tegen de borst. We zitten allesbehalve in financiële moeilijkheden, en het geld ligt al sinds de plaatsing (nu 4 maanden geleden) klaar. Opnieuw stelde onze advocaat een antwoordbrief op, met een weerlegging van zijn bewering, en een niet mis te verstaan verzoek om ofwel de bladen te komen herstellen, ofwel een redelijke tegemoetkoming voor te stellen.
Ik kreeg gisteren een melding in de bus dat er een aangetekende zending op me ligt te wachten, en ik weet vrij zeker dat dit een dagvaarding is van het bedrijf. Hij wilde duidelijk geen enkele vorm van toegeving doen. Ik ben ervan overtuigd dat wij dit niet kunnen winnen van deze “ervaren mastodont”. Nu is mijn vraag het volgende. Ik kan jullie niet zeggen hoe boos me dit maakt. Zo als klant behandeld te worden in ons eigen huis! Wat een onbeschofte klerelijer! Is er iets wat ik kan doen als dit eenmaal achter de rug is, als laatste wraakactie, zeg maar? Hem bijvoorbeeld tippen aan de BBI? Want ze nemen namelijk bedragen in het zwart aan, dus een onverwachte audit kan misschien wat onrust strooien? Of iets anders? Natuurlijk wel iets dat ons zo weinig mogelijk schade berokkent (alhoewel we een kleine boete wel over hebben om die man te laten bloeden). En ik weet dat ik nu heel veel reacties ga krijgen met de, absoluut terechte, opmerkingen van “Live and let live”, en “Vasthouden aan woede heeft geen zin, laat het los”, en wees gerust, dat doe ik allemaal wel hoor, uiteindelijk. Eerst wraak… Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite om dit te lezen, en hopelijk te reageren!
Groetjes!
Dit kan een beetje lang worden, maar ik heb hulp en tips nodig van jullie, dus ik zou willen vragen om dit toch even te lezen. Want wat er gebeurd is maakt me verschrikkelijk, enorm kwaad, en ik kan het niet zomaar laten voorbij gaan.
.
Wij zijn bezig met grandioze verbouwingen van ons huis, en hebben onlangs een nieuwe keuken en badkamer laten plaatsen. Het zijn absoluut onze droomkeuken en -badkamer, en we zijn door het bedrijf altijd zeer goed ontvangen en geholpen geweest, echter altijd door de technisch tekenaar, maar de baas zelf hebben we nooit te zien gekregen.
Alle afspraken verliepen vlot, en de keuken en badkamer werden op het afgesproken tijdstip geleverd en geplaatst. Echter, na de eerste leverdag merkten we krassen op in de arduinen werkbladen van de keuken. De werkmannen waren tijdens de installatie van de kasten zonder bescherming op de bladen gaan staan. We hebben hen aangesproken, en verteld dat we daarom 10% zouden inhouden van de betaling totdat de bladen hersteld zouden zijn. Ze zagen dit ook in, en waren het ermee eens.
Vervolgens werd ik gebeld door een medewerker van het bedrijf, of hij eens naar die krassen mocht komen kijken. Hij kwam, keek naar de krassen, vertelde aan de telefoon met zijn ploegbaas dat het er serieus wat waren, en vertelde me vervolgens dat dit waarschijnlijk heel eenvoudig met een handschuurapparaat ter plaatse kon verholpen worden. Hiervoor zouden ze me nog contacteren.
Prima, dus wij dachten, aangezien de krassen er toch ter plaatsen gaan worden uitgeschuurd, we huizen de hele keukenspullen in de nieuwe keuken in. De volgende medewerker van het bedrijf contacteerde me vervolgens, ook om eens te komen kijken. Ditmaal was het de steenkapper zelf. Hij bekeek de krassen en vertelde dat zulke bladen nooit zijn fabriek zouden verlaten. Hij bevestigde dus dat de krassen weldegelijk goed zichtbaar waren en dat ze tijdens de installatie zijn gebeurd. Ik verwachtte dus dat hij ook ging bevestigen dat ze eenvoudig ter plekke te verwijderen waren, maar dat viel tegen! Hij meldde dat de bladen (en dus eigenlijk onze hele keuken) helemaal opnieuw zouden moeten afgebroken worden en de bladen terug naar de fabriek zouden moeten. Dit zou echter beschadigingen kunnen opleveren aan de kasten, en kleurverschil was ook een risico. We vertelden hem dat we absoluut geen zin hadden om opnieuw alles in dozen te steken, en opnieuw zonder keuken te zitten, aangezien we net twee maanden uit dozen en met een kampeervuurtje hadden "overleefd" in de living, zonder zetels of tafels, aangezien die allemaal onder zeilen stonden. Hij was het daar ook mee eens, en vroeg wat we dan voorstelden. We begonnen vervolgens over een financiële tegemoetkoming van 1.500 € (de hele keuken heeft 31.000 € gekost). Daar kon hij zeker begrip voor opbrengen, en hij ging het met de grote baas bespreken.
Uiteraard kreeg ik daarna een telefoon van de baas zelf. Hij wilde ook eens komen kijken. We spraken een moment af, tussen 10 en 10.30 uur. Mijn man had vrijgenomen, en ik ging zorgen dat ik van mijn werk een uurtje thuis kon zijn tussen 10 en 11 uur. Om 11 uur was er nog niemand, en ik moest helaas terug naar mijn werk. Om 11.30 uur kreeg ik telefoon van hem, en hij vroeg of hij nog kon langskomen. Ik zei dat dat eigenlijk al een uur geleden de bedoeling was. Hij antwoordde vrij bot en geïrriteerd dat hij bij klanten zat en niet weg kon. Ik dacht bij mezelf: "Maak dan geen twee afspraken op hetzelfde moment.", maar ik heb gezwegen. Ik zei dat mijn man nog thuis was, dus dat hij maar moest langsgaan. Daarna heb ik het hele verbijsterende verhaal van mijn man gehoord.
De baas kwam thuis aan, stapte uit zijn dikke Audi R8, kwam binnen, en bekeek de krassen. Zijn arrogante karakter werd onmiddellijk duidelijk. "Zo," zei hij, "jullie noemen dit dus krassen? Ik zou niet weten wat jullie anders verwacht hadden? Denken jullie werkelijk dat het mogelijk is om zo’n hele keuken zonder krassen te plaatsen? En dan nog zulke kleintjes? Wel, ik maak er een zaak van om bij elke klacht eens te komen kijken bij de mensen, om te zien welke gegrond zijn en welke niet. En ik moet zeggen meneer, ik vind u een muggenzifter. Ik zie dat hier ook nog de plafonds moeten geverfd worden. Gaan jullie er dan ook met een vergrootglas op hangen?” Mijn man antwoordde verontwaardigd dat als wij dat wilden doen, dat dan onze zaak was, en dat hij onze rekening niet moest maken. Mijn man zei dat deze keuken ons genoeg geld had gekost, en dat het minste wat we daarvoor konden verwachten toch wel intacte bladen waren. De baas vroeg daarom wat hij voorstelde. Mijn man herhaalde zijn voorstel van de 1.500 € tegemoetkoming, waarop hij door de baas sarcastisch werd uitgelachen. “Meer als 60 € geef ik hier niet voor.” zei de baas. Mijn man reageerde daarop dat dit een lachwekkend bedrag was, en stelde daarop voor om de bladen dan toch maar af te nemen en in de fabriek te laten herstellen. “U denkt toch zeker niet dat ik me daartoe de moeite getroost? Binnen de twee weken staan er opnieuw krassen in!” Mijn man vroeg: “Dus u wil ons niet financieel tegemoet komen, maar u wil ook de bladen niet laten herstellen? Dus u vindt dat we moeten betalen voor beschadigde werkbladen?” De baas antwoordde dat we op de hoogte waren van het feit dat arduin krasgevoelig was, en dus niet moesten zeuren. Mijn man bevestigde dat hij dit wist, maar voegde er ook aan toe dat we die krassen er graag zelf in wilden aanbrengen, en dat we niet wensten te betalen voor meegeleverde krassen. De baas eindigde met het dreigende: “Jullie kunnen dit voor de rechtbank trekken als jullie willen, maar dit verliezen jullie toch. Ik geef het jullie maar even mee.” En daarop was hij weg.
Het hoeft niet gezegd dat we die avond nog briesend naar een advocaat zijn gestapt. Deze heeft de baas dan een aangetekende brief met een ingebrekestelling gestuurd. De baas reageerde schriftelijk terug, al even beminnelijk als hij tijdens zijn bezoek was, dat de advocaat dan maar eens zelf moest gaan kijken naar die onbenullig kleine krasjes, en dat het hem al lang duidelijk was dat het ons niet te doen was om intacte werkbladen, maar dat we gewoon die 1.500 € niet wilden betalen. Als we hierna nog moeilijk deden, dan stapte hij ook naar een advocaat, en was van een minnelijke schikking geen sprake meer. De insinuatie van niet willen betalen is absurd en stoot ons enorm tegen de borst. We zitten allesbehalve in financiële moeilijkheden, en het geld ligt al sinds de plaatsing (nu 4 maanden geleden) klaar. Opnieuw stelde onze advocaat een antwoordbrief op, met een weerlegging van zijn bewering, en een niet mis te verstaan verzoek om ofwel de bladen te komen herstellen, ofwel een redelijke tegemoetkoming voor te stellen.
Ik kreeg gisteren een melding in de bus dat er een aangetekende zending op me ligt te wachten, en ik weet vrij zeker dat dit een dagvaarding is van het bedrijf. Hij wilde duidelijk geen enkele vorm van toegeving doen. Ik ben ervan overtuigd dat wij dit niet kunnen winnen van deze “ervaren mastodont”. Nu is mijn vraag het volgende. Ik kan jullie niet zeggen hoe boos me dit maakt. Zo als klant behandeld te worden in ons eigen huis! Wat een onbeschofte klerelijer! Is er iets wat ik kan doen als dit eenmaal achter de rug is, als laatste wraakactie, zeg maar? Hem bijvoorbeeld tippen aan de BBI? Want ze nemen namelijk bedragen in het zwart aan, dus een onverwachte audit kan misschien wat onrust strooien? Of iets anders? Natuurlijk wel iets dat ons zo weinig mogelijk schade berokkent (alhoewel we een kleine boete wel over hebben om die man te laten bloeden). En ik weet dat ik nu heel veel reacties ga krijgen met de, absoluut terechte, opmerkingen van “Live and let live”, en “Vasthouden aan woede heeft geen zin, laat het los”, en wees gerust, dat doe ik allemaal wel hoor, uiteindelijk. Eerst wraak… Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite om dit te lezen, en hopelijk te reageren!
Groetjes!
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Je hele betoog geeft aan dat je niet uit een ei komt.
Als je al een genoegdoening wilt, dan meld je de naam ? Maar kan me niet voorstellen dat dit bevrediging geeft, ik zou zeggen , wacht eerst eens de uitkomst af.
Alhoewel me dit anders doet vermoeden.Eerst wraak…
Als je al een genoegdoening wilt, dan meld je de naam ? Maar kan me niet voorstellen dat dit bevrediging geeft, ik zou zeggen , wacht eerst eens de uitkomst af.
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Als de keukenwinkel niet voor 1500,- wil schikken, dan gaan voor vervanging of ontbinden van de koop. Dat kost de winkel fors meer, in dat licht bezien is het bod van 60,- dan ook belachelijk laag.voorstel van de 1.500 € tegemoetkoming, waarop hij door de baas sarcastisch werd uitgelachen. “Meer als 60 € geef ik hier niet voor
Ik zou sowieso de naam van het bedrijf hier noemen, en het bedrijf naar dit topic verwijzen, zodat "ook zij hun versie van het verhaal kunnen geven."
Exposure hier zorgt soms voor onverwachte oplossingen.....
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Dat is heel juist, want anders is het weer eenzijdig verwijt!Ik zou sowieso de naam van het bedrijf hier noemen, en het bedrijf naar dit topic verwijzen, zodat "ook zij hun versie van het verhaal kunnen geven."
Maar ik denk, dat TS de naam niet wil noemen!
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
maar hoe komen ze er nou bij om te zeggen dat de hele keuken afgebroken moet worden om de bladen te vervangen,het lijkt me simpeler om fronten weg te halen, blad los maken blad eraf,en een noodblad plaatsen waarop je kan spoelen en koken.
En de week erop of 2 weken later is je blad er al weer
En de week erop of 2 weken later is je blad er al weer
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
maar 31.000 euro voor een keuken? heb je goude kranen ofzo?
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Benader een specialist op hardsteengebied, kijk of u ergens een offerte voor het herstellen van de krassen kan bemachtigen, dan zal de "Blum-laaie-lichter" raar op z'n neus kijken bij een eventuele rechtsgang.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Als u echte beschadigingen hebt aan uw blad, waarom is dat leed dan geleden met een financieele vergoeding van 1500 euro??
U moet het blad laten repareren en terug laten leggen, dat zou juist zijn.
een vergoeding vragen is nooit goed want dan lijkt het inderdaad dat u op geld uit bent.
Voorstel doen aan de keukenleverancier: bladen herstellen en herleggen!
ik ben benieuwd?
U moet het blad laten repareren en terug laten leggen, dat zou juist zijn.
een vergoeding vragen is nooit goed want dan lijkt het inderdaad dat u op geld uit bent.
Voorstel doen aan de keukenleverancier: bladen herstellen en herleggen!
ik ben benieuwd?
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Ok, alvast erg bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Eerst en vooral, ik ben niet te beroerd om de naam te noemen van het bedrijf, alleen, aangezien het hele gedoe nog in volle gang is, ben ik wat bang om die kerel helemaal tegen ons in het harnas te jagen, en die minieme kans dat hij het redelijk wil oplossen het raam uit gooit. Ja, ik hoor jullie denken: "Grote mond, en als het erop aankomt...", maar laten we maar zeggen dat ik een "voorzichtige" grote mond heb dan. En het bedrijf komt uit Overpelt, da's toch al iets.
En voor mij part ben ik helemaal niet tegen het herstellen van de keuken! Ons eerste argument met het bedrijf was inderdaad het wegnemen van de bladen, maar ZIJ waren degenen die zeiden dat dat niet hoefde. Daarop huizen wij dus al onze zooi in de keuken (een helse klus!), om vervolgens te horen dat het er weer uit moet want de bladen moeten toch eraf! Ja, toen zeiden we dat we dan liever iets anders hadden als tegemoetkoming, namelijk omdat arduin niet lang krasloos zal zijn. MAAR ik wil dan wel zelf verantwoordelijk zijn voor die krassen! Want inderdaad, hij heeft 31.000 € gekost (commentaar hoeft niet dank je), en er zitten dan misschien geen gouden kranen in, maar ik sta verdomme wel op krasloze bladen! Waarop de baas zowel het voorstel tot vergoeding, als het voorstel om de bladen te herstellen van tafel veegt.
Het spijt me dat mijn verlangen tot wraak een kinderachtige reactie lijkt, maar ik laat me de kaas NIET van mijn boterham eten. Ik kan gewoon niet tegen een zelfingenomen glimlachende "slick rick" die in ons twee jonge sufferds ziet die hij eens even zal intimideren. Ik had geen idee dat het verzoek om intact materiaal zo'n vreselijk absurde eis was!
Eerst en vooral, ik ben niet te beroerd om de naam te noemen van het bedrijf, alleen, aangezien het hele gedoe nog in volle gang is, ben ik wat bang om die kerel helemaal tegen ons in het harnas te jagen, en die minieme kans dat hij het redelijk wil oplossen het raam uit gooit. Ja, ik hoor jullie denken: "Grote mond, en als het erop aankomt...", maar laten we maar zeggen dat ik een "voorzichtige" grote mond heb dan. En het bedrijf komt uit Overpelt, da's toch al iets.
En voor mij part ben ik helemaal niet tegen het herstellen van de keuken! Ons eerste argument met het bedrijf was inderdaad het wegnemen van de bladen, maar ZIJ waren degenen die zeiden dat dat niet hoefde. Daarop huizen wij dus al onze zooi in de keuken (een helse klus!), om vervolgens te horen dat het er weer uit moet want de bladen moeten toch eraf! Ja, toen zeiden we dat we dan liever iets anders hadden als tegemoetkoming, namelijk omdat arduin niet lang krasloos zal zijn. MAAR ik wil dan wel zelf verantwoordelijk zijn voor die krassen! Want inderdaad, hij heeft 31.000 € gekost (commentaar hoeft niet dank je), en er zitten dan misschien geen gouden kranen in, maar ik sta verdomme wel op krasloze bladen! Waarop de baas zowel het voorstel tot vergoeding, als het voorstel om de bladen te herstellen van tafel veegt.
Het spijt me dat mijn verlangen tot wraak een kinderachtige reactie lijkt, maar ik laat me de kaas NIET van mijn boterham eten. Ik kan gewoon niet tegen een zelfingenomen glimlachende "slick rick" die in ons twee jonge sufferds ziet die hij eens even zal intimideren. Ik had geen idee dat het verzoek om intact materiaal zo'n vreselijk absurde eis was!
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Beste Lucp1578,
Het verwijderen van een werkblad lijkt heftiger dan het in werkelijkheid is. Dingen die het verwijderen bemoeilijken zijn hoge kasten met zichtzijden (gelakt oid) en tegelwerk maar deze zijn redelijk eenvoudig te omzeilen of te verwijderen.
Als ik over een dergelijke arrogantie lees gaan mijn nekharen overeind staan. Ik hoop dan ook dat je deze %%@%@%^^&&@ een lesje nederigheid en klantvriendelijkheid kan leren door je gelijk te halen/krijgen.
Iedere keukenmonteur weet dat je het werkblad afdekt tijdens de keukenmontage zodra deze op de onderkasten is gemonteerd. Dat is in principe bij iedere soort werkblad nodig (dus niet alleen Arduin) om beschadigingen te voorkomen van vallend gereedschap oid. Staan op het werkblad is uit den boze, het is immers geen dansvloer. Onze monteurs gebruiken zelfs plaatjes hardboard. Dit beschermd het werkblad zelfs tegen vallende schroevendraaiers etc. Volgens mij is dat les 1 keukenmontage.....
Audi R8 zei je? Wel goede smaak van auto's. Al zou ik niet met zo'n bak bij een servicebeoordeling langsgaan...... of het moet loeihard zijn
Succes met die ********! Het advies van 16again lijkt me het best.
mvg
Het verwijderen van een werkblad lijkt heftiger dan het in werkelijkheid is. Dingen die het verwijderen bemoeilijken zijn hoge kasten met zichtzijden (gelakt oid) en tegelwerk maar deze zijn redelijk eenvoudig te omzeilen of te verwijderen.
Als ik over een dergelijke arrogantie lees gaan mijn nekharen overeind staan. Ik hoop dan ook dat je deze %%@%@%^^&&@ een lesje nederigheid en klantvriendelijkheid kan leren door je gelijk te halen/krijgen.
Iedere keukenmonteur weet dat je het werkblad afdekt tijdens de keukenmontage zodra deze op de onderkasten is gemonteerd. Dat is in principe bij iedere soort werkblad nodig (dus niet alleen Arduin) om beschadigingen te voorkomen van vallend gereedschap oid. Staan op het werkblad is uit den boze, het is immers geen dansvloer. Onze monteurs gebruiken zelfs plaatjes hardboard. Dit beschermd het werkblad zelfs tegen vallende schroevendraaiers etc. Volgens mij is dat les 1 keukenmontage.....
Audi R8 zei je? Wel goede smaak van auto's. Al zou ik niet met zo'n bak bij een servicebeoordeling langsgaan...... of het moet loeihard zijn
Succes met die ********! Het advies van 16again lijkt me het best.
mvg
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Bedankt maxx, het is bemoedigend te lezen dat ik toch niet overdrijf ! Op den duur begin je schrik te krijgen dat je werkelijk een muggenzifter bent! En ook voor de melding dat het verwijderen van de bladen niet zo erg is. We hebben 7 jaar lang uitgekeken naar een spiksplinternieuwe keuken, en ik ben een beetje panisch nu met alles wat ermee kan gebeuren . We hadden beter foto's genomen toen we die pipo's op de bladen zagen staan (achteraf gezien bulk je van de schitterende ideeën!) . Dan was die *** met heel wat minder air bij ons langs geweest denk ik. Misschien zelfs in een Ladaatje . Ik hoop (ondanks het feit dat ik er een beetje schrik voor heb) ook op een goede afloop. Ik laat het in elk geval weten!
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Beste lucp1578,lucp1578 schreef:Bedankt maxx, het is bemoedigend te lezen dat ik toch niet overdrijf ! Op den duur begin je schrik te krijgen dat je werkelijk een muggenzifter bent!
je vraagt hier voor advies, maar je scheld mensen gewoon uit.
Dit is ongepast, en het was als je een voorzichtige grote mond hebt, misschien beter een excuus aan maxx aan te bieden.
Ik heb er al in een ander berichtje geschreven, dat dit weer een geval is, waar de tegenpartij geen inbreng heeft, dus het bedrijf aan de schandpaal!
Ik vind het driest!
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Een excuus aan maxx?? Ik was het zonet volmondig met hem eens en ik apprecieerde zijn post!! Dat heb ik toch ook in mijn reply geschreven? Ik snap niet waarom ik me zou moeten excuseren! Ik vond dat hij een enorm bemoedigende en vriendelijke post heeft geschreven, en dat heb ik hem ook geantwoord! En ik zou mijn mening niet mogen verkondigen over wat ons recht in ons gezicht gegooid is geworden door iemand waarvan wij klant (= koning) zijn?? Het enige wat ik vroeg was raad, en het enige wat ik geschreven heb is een waarheidsgetrouw relaas van zijn gedragingen, en dat ik vond dat die niet door de beugel konden. Als u daar niet tegen kan, en vooral, als u vindt dat dit normaal gedrag is voor een bedrijfsleider, dan vind ik dat pas "driest"...
Laatst gewijzigd door lucp1578 op 01 aug 2010 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Nog even een verduidelijking voor maxx. Ik bedoelde met "Op den duur begin je schrik te krijgen dat je werkelijk een muggenzifter bent!" zeker niet jij! Ik bedoelde dus: als we keer op keer van die baas te horen krijgen dat we overdrijven, dat we dat soms echt beginnen te denken. Dus ik had het over mezelf! Ik dacht dat dat duidelijk was, maar ik vrees dat sommige mensen het verkeerd hebben gelezen. Dus mijn oprechte dank voor je post maxx, het gaf echt moed.
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Hierop heb ik geantwoord, dus ga mij nu niet de les lezen, want deze uitspraak is voor mij duidelijk.Op den duur begin je schrik te krijgen dat je werkelijk een muggenzifter bent!
Als je achteraf merkt, dat je verkeerd was, moet je mij nu niet aanvallen.
Nogmaals, schrijf de naam van het bedrijf, dan kunnen wij het verhaal van twee kanten lezen!
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Alsjeblieft zeg, ik ga jou toch niet de grammatica van de Nederlandse taal uitleggen hè! Die "je" in mijn zin is een algemene "men"! JE gaat soms dingen denken die ze van JE denken. Ik bedoelde helemaal niet maxx! Het feit dat je blijft volhouden dat je een zin niet snapt is absoluut niet mijn probleem!
En je gaat me hier ook niet verleiden met beledigingen totdat ik de naam van het bedrijf vermeld zodat zij dit achteraf in de rechtbank tegen me kunnen gebruiken! Ik vind eerlijk gezegd dat het gezonder is dat ik het bedrijf niet met naam en toenaam noem hier. Als ik dat wel deed, vond je dat dan niet "aan de schandpaal nagelen"? Op andere forums mag dat zelfs helemaal niet!
Luister, het laatste wat ik wilde was dat dit uitdraaide op een "bashing" aan mijn adres. Voor zover ik me kan herinneren hebben wij niks verkeerd gedaan. We werden onheus en onbeschoft behandeld door die zaakvoerder, iets waarin maxx me ook gelijk geeft! Dat is nog steeds gebeurd, en is er niet minder waar op geworden! Ik zocht alleen raad en hulp en misschien andere gelijkaardige ervaringen. Ik heb nooit, nooit iemand hier willen beledigen (behalve dan die baas). En ik heb inderdaad een aantal goede tips gekregen, waarvoor mijn oprechte dank. Maar vanaf het moment dat de raad omslaat naar posts waarin ik plots "the bad girl" ben, schiet het zijn doel voorbij. Dat vind ik jammer. Nog eens een welgemeende dank je wel aan diegenen die me wel verder hebben geholpen.
En je gaat me hier ook niet verleiden met beledigingen totdat ik de naam van het bedrijf vermeld zodat zij dit achteraf in de rechtbank tegen me kunnen gebruiken! Ik vind eerlijk gezegd dat het gezonder is dat ik het bedrijf niet met naam en toenaam noem hier. Als ik dat wel deed, vond je dat dan niet "aan de schandpaal nagelen"? Op andere forums mag dat zelfs helemaal niet!
Luister, het laatste wat ik wilde was dat dit uitdraaide op een "bashing" aan mijn adres. Voor zover ik me kan herinneren hebben wij niks verkeerd gedaan. We werden onheus en onbeschoft behandeld door die zaakvoerder, iets waarin maxx me ook gelijk geeft! Dat is nog steeds gebeurd, en is er niet minder waar op geworden! Ik zocht alleen raad en hulp en misschien andere gelijkaardige ervaringen. Ik heb nooit, nooit iemand hier willen beledigen (behalve dan die baas). En ik heb inderdaad een aantal goede tips gekregen, waarvoor mijn oprechte dank. Maar vanaf het moment dat de raad omslaat naar posts waarin ik plots "the bad girl" ben, schiet het zijn doel voorbij. Dat vind ik jammer. Nog eens een welgemeende dank je wel aan diegenen die me wel verder hebben geholpen.
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Natuurlijk snap ik jou zin, het staat er toch duidelijk!
Ga nu hier geen interpretatie geven, wat men en je betekend!
Of het op andere fora niet is toegestaan, om namen te plaatsen, maakt hier niets uit.
Het is herhaaldelijk gevraagd, de naam(het mag, of kan zelf hier) te noemen, dat wij ook de andere kant kunnen horen, dan is het pas een discussie.
Dus, a.u.b. verschuil je niet, of plaats hier niets, als je niet met commentaar kunt omgaan!
Ga nu hier geen interpretatie geven, wat men en je betekend!
Of het op andere fora niet is toegestaan, om namen te plaatsen, maakt hier niets uit.
Het is herhaaldelijk gevraagd, de naam(het mag, of kan zelf hier) te noemen, dat wij ook de andere kant kunnen horen, dan is het pas een discussie.
Dus, a.u.b. verschuil je niet, of plaats hier niets, als je niet met commentaar kunt omgaan!
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Ha, dan blijft er weinig over.......ik denk dat ik al weet al om wie het gaat (2 kansen; het bedrijf met de familie-achternaam of de broer met de "-Design" toevoeging)
Maar allee, ik ken echt toevallig een arduinwerker uit Neerpelt, voor een expertise kan ik u in contact brengen; stuur dan even een persoonlijk berichtje.
Bovendien gooit het feit dat we hier over een Belgische dealer praten wel wat roet in de juridische kost! Het kan wel voordeel opleveren als uw keuken in NL geplaatst is! De rechtsgang in Belgie is heel afwijkend van die van NL in dit soort conflicten, het kost ook een flinke duit om deze aan te gaan (ook voor de dealer! ( De kans dat deze "bluft" met een rechtzaak is vrij groot, dit is pas rendabel vanaf zo'n 2500 euro!)
Maar allee, ik ken echt toevallig een arduinwerker uit Neerpelt, voor een expertise kan ik u in contact brengen; stuur dan even een persoonlijk berichtje.
Bovendien gooit het feit dat we hier over een Belgische dealer praten wel wat roet in de juridische kost! Het kan wel voordeel opleveren als uw keuken in NL geplaatst is! De rechtsgang in Belgie is heel afwijkend van die van NL in dit soort conflicten, het kost ook een flinke duit om deze aan te gaan (ook voor de dealer! ( De kans dat deze "bluft" met een rechtzaak is vrij groot, dit is pas rendabel vanaf zo'n 2500 euro!)
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Ja, dan tot zover mijn poging om discreet te zijn! Ach ja, zolang het maar geen familie of beste vriend van je is !
Bedankt voor de tip voor de expertise! We nemen contact met je op vanaf het moment dat dit nodig is. En helaas is het allemaal in België te doen. Ik weet het, als we geen rechtsbijstand hadden, dan hadden we het ook niet zover laten komen. En ook daarom dat we geloven dat hij zal winnen. En zo komen we op mijn verlangen naar euh, tja, hoe zal ik dat discreet noemen... alternatieve vereffening .
Ik hou je in elk geval hier op de hoogte!
Bedankt voor de tip voor de expertise! We nemen contact met je op vanaf het moment dat dit nodig is. En helaas is het allemaal in België te doen. Ik weet het, als we geen rechtsbijstand hadden, dan hadden we het ook niet zover laten komen. En ook daarom dat we geloven dat hij zal winnen. En zo komen we op mijn verlangen naar euh, tja, hoe zal ik dat discreet noemen... alternatieve vereffening .
Ik hou je in elk geval hier op de hoogte!
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Onvriendelijke behandeling door keukenhandelaar
Ik blijf discreet, zal ook de naam niet noemen.
Succes in ieder geval, ik zal eens informeren naar zijn werkwijze en hou u daarvan op de hoogte.
by the way ik woon ook in Belgie en heb ook daar in de keukenbranche gewerkt, vandaar mijn kennis van de Belgische markt.
Succes in ieder geval, ik zal eens informeren naar zijn werkwijze en hou u daarvan op de hoogte.
by the way ik woon ook in Belgie en heb ook daar in de keukenbranche gewerkt, vandaar mijn kennis van de Belgische markt.