garantie toch bijbetalen?
Geplaatst: 01 aug 2010 09:14
ik heb een Ariston Hotpoint 4H-D koelkast gekochtbijna twee jaar geleden,
maar na een halfjaar begon die te lekken en veel ijs te maken in de onderbak, wat bij deze koelkas niet past, De winkelier heeft een monteur van het Indesit erop gestuurd, het prbleem leek door een fabrieks fout die kon via een bluetooth geholpen worden maar na een paar maanden weer hetzelfde probleem, de indesit is weer langs geweest en heeft een onderdeel, laten bestellen, waardoor ik gedwongen ben een week lang de koelkas te laten geheel ontdooien en dat nog wel in de warmste dagen die dit zomer zijn geweest.
ze kwamen na een paar weken weer langs met de bestelde onderdeel die bleek helemaal niet te passen, toch weer de koelkast in elkaar gezet en werd gezegd kijk nou maar of het goed gaat, weer na een paar dagen lekkage ontstaan door die ijs onder de bak van de diepvries gedeelte van de koelkast, ik weer de winkelier gebeld en gezegd dat ik het nu zat ben en eis een nieuwe koelkast want mijn garantie loopt nog en is aan het aflopen.
volgens de winkelieren deden zij genoeg hun best om erachter te komen waar het vadaan komt, mochten ze het op geven en tot een nieuwe koelkast overgaan zou ik bij moeten betalen omdat ik de koelkast albijna twee jaar had.
mijn vraag, kant dat zo maar dat ik moet bij betalen na al dat ellende? ik heb niets eens een vollejaar van deze koelkast mogen gebruik maken, en nu moet ik bij betalen mochten ze over gaan naar een nieuwe tegeven. waar is mijn recht hierin?.
gr. Lahcen
maar na een halfjaar begon die te lekken en veel ijs te maken in de onderbak, wat bij deze koelkas niet past, De winkelier heeft een monteur van het Indesit erop gestuurd, het prbleem leek door een fabrieks fout die kon via een bluetooth geholpen worden maar na een paar maanden weer hetzelfde probleem, de indesit is weer langs geweest en heeft een onderdeel, laten bestellen, waardoor ik gedwongen ben een week lang de koelkas te laten geheel ontdooien en dat nog wel in de warmste dagen die dit zomer zijn geweest.
ze kwamen na een paar weken weer langs met de bestelde onderdeel die bleek helemaal niet te passen, toch weer de koelkast in elkaar gezet en werd gezegd kijk nou maar of het goed gaat, weer na een paar dagen lekkage ontstaan door die ijs onder de bak van de diepvries gedeelte van de koelkast, ik weer de winkelier gebeld en gezegd dat ik het nu zat ben en eis een nieuwe koelkast want mijn garantie loopt nog en is aan het aflopen.
volgens de winkelieren deden zij genoeg hun best om erachter te komen waar het vadaan komt, mochten ze het op geven en tot een nieuwe koelkast overgaan zou ik bij moeten betalen omdat ik de koelkast albijna twee jaar had.
mijn vraag, kant dat zo maar dat ik moet bij betalen na al dat ellende? ik heb niets eens een vollejaar van deze koelkast mogen gebruik maken, en nu moet ik bij betalen mochten ze over gaan naar een nieuwe tegeven. waar is mijn recht hierin?.
gr. Lahcen