Pagina 1 van 1

Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 02 aug 2010 19:20
door linda1982
Wie heeft er ook zulke slechte ervaringen met Vodafone? De service is echt beneden alle peil. Hoe kan ik hier het best mee omgaan? Uiteindelijk toch maar rechtshulp inschakelen?

Mijn probleem is het volgende. Ik ben al bijna tien jaar klant bij Vodafone en verleng iedere twee jaar mijn abonnement, inclusief het bestellen van een nieuwe telefoon als onderdeel van deze verlenging. Zolang alles goed gaat, is er niets aan de hand, maar zodra je de klantenservice moet bellen krijg je veel incapabele mensen aan de telefoon, die regelmatig de hoorn erop gooien en niet voornemens zijn je met lastige vragen te helpen.

Dit keer ging het verlengen niet goed, op internet stond een foutmelding, waarin stond dat mij abonnement niet was verlengd. Hierover ben ik meerdere keren met Vodafone in contact getreden, die mij verzekerde dat het geen probleem was, het toestel zou gewoon geleverd worden. Inmiddels betaalde ik wel al voor mijn nieuwe (internet)abonnement, terwijl ik daar op mijn huidige telefoon geen mogelijkheden voor heb. Na weken bellen (en uren aan de lijn hangen) nog steeds geen telefoon. Wanneer ik iemand te spreken kreeg die eens niet de hoorn erop gooide (een moment a.u.b. ik ga even overleggen, en je dan weer in het menu teruggooien waardoor je het hele verhaal aan iemand anders weer opnieuw moet doen), varieerde de reden. De een zei dat het toestel nooit verstuurd was, maar nog steeds in backorder stond, de ander zei dat ze meerdere keren aan de deur zijn geweest, maar dat er niemand thuis was. Een foutieve systeeminstelling maakte dat het toestel ook niet tijdelijk af te halen was (postkantoor?). Mijn aanbod het toestel ergens op te halen, desnoods op een kantoor van vodafone zelf, werd niet in dank afgenomen.

Na alle ellendige klantenservice (geen correcte term als het om Vodafone gaat), heb ik nog steeds geen toestel ontvangen. Uiteindelijk een aangetekende brief verstuurd, waarin ik heb aangegeven dat wegens het in gebreke blijven van Vodafone, ik de contractverlenging als ongedaan beschouw en ik per de eerstvolgende mogelijkheid mijn contract wil opzeggen.

De geincasseerde betaling voor het toestel had ik na lang wachten inmiddels gestorneerd. Alsof er geen brief, telefoongesprekken en mails geweest zijn beginnen ze met het sturen van een aanmaning per sms.

Ongelooflijk!!! Ik weer mailen (wil alles nu zwart op wit hebben). Krijg een antwoord waarin bevestigd wordt de brief te hebben ontvangen en dat ik per 12 augustus van mijn abonnement af ben en dat ze snappen dat de oorzaak in het niet leveren van de telefoon ligt. Ik blij! Mocht niet baten. Ik ontvang weer een aanmaning, dit keer schriftelijk en er wordt gedreigd met het afsluiten van mijn telefoon. Weer bellen, dit keer met de financiele afdeling. Dit heeft helemaal geen zin; zij kunnen hier niets in betekenen. Er staat een factuur open, die zonder uitspraak van de klantenservice gewoon betaald moet worden. Ik ben weer overgeleverd aan een niet functionerende klantenservice....De moed zakt mij in de schoenen...Net maar weer een mail gestuurd naar de klantenservice. Houdt dit ooit op?

Re: Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 02 aug 2010 21:07
door vanleenen
Dit is toch niet te geloven zeg.

Heb je de namen opgeschreven die je aan de lijn heb gehad??

ook ik ben al eens een tijd bezig geweest met een probleem.
Lees maar eens bij : maffia praktijken vodafone.
Ok bij mij werd de hoorn er onbeschoft opgegooid.

Te triest voor woorden dat je na tien jaar zo behandeld word :evil:

Is toch niet normaal.

Ik wens jou heel veel suc6 met de afwikkeling er van.
Als je naar een groenteboer ga, en je betaal voor een kilo appels.
Dan verwacht je toch dat je die kilo appels toch ook mee krijg??
Daar heb je toch voor betaald?

Jij heb betaald voor gebakken lucht :evil:

Re: Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 02 aug 2010 21:26
door arthuro
Heb je niet in je contractaanvraag of contract zelf staan dat je verlengt incluis telefoon? Dat maakt de zaak wel overzichtelijk.

Noteer alles m.b.t. data, tijden en namen (achternamen!) van personen die je hebt gesproken. Zorg dat je klachten/zaken ook op papier/mail indient en maak kopieën voor jezelf. Als het goed is kan je naar een Geschillencommissie stappen als je klacht niet in een redelijke termijn verholpen wordt. Daar heeft Radar zelf ook informatie op de website van staan. En er staan een paar topics over die je verder kunnen helpen.
Is misschien veel werk, maar je krijgt uiteindelijk wel je recht.

Wat ik zelf niet zou doen is storneren, want ze leveren wel diensten die je op zich kan gebruiken. Voor je het weet heb je een BKR registratie aan je broek. Tegenwoordig zijn sommige bedrijven maar wat snel mee. Die notering blijft 5 jaar staan en als je toevallig een huis of zo wilt kopen dan is dat niet zo prettig.
Bij de Geschillencommissie kan je uiteindelijk een schadeclaim indienen met de bedragen, uren, etc. erin. Maar nogmaals. Daar staat betere info op elders.

Succes!

Re: Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 04 aug 2010 22:07
door linda1982
Bedankt voor de reacties. Ik had nog niet aan de geschillencommissie gedacht. Hier ga ik zeker werk van maken!

Re: Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 05 aug 2010 20:30
door peur
Wij hebben ook zoiets dergelijks meegemaakt.
Abonnement opgezegd met nog 52 Euro tegoed.
Terwijl we nog twee weken zouden moeten kunnen bellen was de volgende dag telefoneren niet meer mogelijk.
Daarna de klantensevice getracht te bellen.
Om een lang verhaal kort te maken is het ons niet gelukt ons geld terug te ontvangen.
Daarom nooit meer vodafoon en onze familieleden en kennissen ingelicht en gewaarschuwd voor dit zeer slechte bedrijf.

Re: Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 05 aug 2010 22:39
door Henri42
Wij hebben ook zo,n soort ervaring gehad met Vofafone, de klantenservice bellen is water naar de zee dragen, ik zou graag een ander intern Vodafone nummer hebben

Re: Vodafone - hufterigheid ten top

Geplaatst: 05 aug 2010 22:59
door snepke
vodafoon
08000200580 of
08000560