Vodafone - hufterigheid ten top
Geplaatst: 02 aug 2010 19:20
Wie heeft er ook zulke slechte ervaringen met Vodafone? De service is echt beneden alle peil. Hoe kan ik hier het best mee omgaan? Uiteindelijk toch maar rechtshulp inschakelen?
Mijn probleem is het volgende. Ik ben al bijna tien jaar klant bij Vodafone en verleng iedere twee jaar mijn abonnement, inclusief het bestellen van een nieuwe telefoon als onderdeel van deze verlenging. Zolang alles goed gaat, is er niets aan de hand, maar zodra je de klantenservice moet bellen krijg je veel incapabele mensen aan de telefoon, die regelmatig de hoorn erop gooien en niet voornemens zijn je met lastige vragen te helpen.
Dit keer ging het verlengen niet goed, op internet stond een foutmelding, waarin stond dat mij abonnement niet was verlengd. Hierover ben ik meerdere keren met Vodafone in contact getreden, die mij verzekerde dat het geen probleem was, het toestel zou gewoon geleverd worden. Inmiddels betaalde ik wel al voor mijn nieuwe (internet)abonnement, terwijl ik daar op mijn huidige telefoon geen mogelijkheden voor heb. Na weken bellen (en uren aan de lijn hangen) nog steeds geen telefoon. Wanneer ik iemand te spreken kreeg die eens niet de hoorn erop gooide (een moment a.u.b. ik ga even overleggen, en je dan weer in het menu teruggooien waardoor je het hele verhaal aan iemand anders weer opnieuw moet doen), varieerde de reden. De een zei dat het toestel nooit verstuurd was, maar nog steeds in backorder stond, de ander zei dat ze meerdere keren aan de deur zijn geweest, maar dat er niemand thuis was. Een foutieve systeeminstelling maakte dat het toestel ook niet tijdelijk af te halen was (postkantoor?). Mijn aanbod het toestel ergens op te halen, desnoods op een kantoor van vodafone zelf, werd niet in dank afgenomen.
Na alle ellendige klantenservice (geen correcte term als het om Vodafone gaat), heb ik nog steeds geen toestel ontvangen. Uiteindelijk een aangetekende brief verstuurd, waarin ik heb aangegeven dat wegens het in gebreke blijven van Vodafone, ik de contractverlenging als ongedaan beschouw en ik per de eerstvolgende mogelijkheid mijn contract wil opzeggen.
De geincasseerde betaling voor het toestel had ik na lang wachten inmiddels gestorneerd. Alsof er geen brief, telefoongesprekken en mails geweest zijn beginnen ze met het sturen van een aanmaning per sms.
Ongelooflijk!!! Ik weer mailen (wil alles nu zwart op wit hebben). Krijg een antwoord waarin bevestigd wordt de brief te hebben ontvangen en dat ik per 12 augustus van mijn abonnement af ben en dat ze snappen dat de oorzaak in het niet leveren van de telefoon ligt. Ik blij! Mocht niet baten. Ik ontvang weer een aanmaning, dit keer schriftelijk en er wordt gedreigd met het afsluiten van mijn telefoon. Weer bellen, dit keer met de financiele afdeling. Dit heeft helemaal geen zin; zij kunnen hier niets in betekenen. Er staat een factuur open, die zonder uitspraak van de klantenservice gewoon betaald moet worden. Ik ben weer overgeleverd aan een niet functionerende klantenservice....De moed zakt mij in de schoenen...Net maar weer een mail gestuurd naar de klantenservice. Houdt dit ooit op?
Mijn probleem is het volgende. Ik ben al bijna tien jaar klant bij Vodafone en verleng iedere twee jaar mijn abonnement, inclusief het bestellen van een nieuwe telefoon als onderdeel van deze verlenging. Zolang alles goed gaat, is er niets aan de hand, maar zodra je de klantenservice moet bellen krijg je veel incapabele mensen aan de telefoon, die regelmatig de hoorn erop gooien en niet voornemens zijn je met lastige vragen te helpen.
Dit keer ging het verlengen niet goed, op internet stond een foutmelding, waarin stond dat mij abonnement niet was verlengd. Hierover ben ik meerdere keren met Vodafone in contact getreden, die mij verzekerde dat het geen probleem was, het toestel zou gewoon geleverd worden. Inmiddels betaalde ik wel al voor mijn nieuwe (internet)abonnement, terwijl ik daar op mijn huidige telefoon geen mogelijkheden voor heb. Na weken bellen (en uren aan de lijn hangen) nog steeds geen telefoon. Wanneer ik iemand te spreken kreeg die eens niet de hoorn erop gooide (een moment a.u.b. ik ga even overleggen, en je dan weer in het menu teruggooien waardoor je het hele verhaal aan iemand anders weer opnieuw moet doen), varieerde de reden. De een zei dat het toestel nooit verstuurd was, maar nog steeds in backorder stond, de ander zei dat ze meerdere keren aan de deur zijn geweest, maar dat er niemand thuis was. Een foutieve systeeminstelling maakte dat het toestel ook niet tijdelijk af te halen was (postkantoor?). Mijn aanbod het toestel ergens op te halen, desnoods op een kantoor van vodafone zelf, werd niet in dank afgenomen.
Na alle ellendige klantenservice (geen correcte term als het om Vodafone gaat), heb ik nog steeds geen toestel ontvangen. Uiteindelijk een aangetekende brief verstuurd, waarin ik heb aangegeven dat wegens het in gebreke blijven van Vodafone, ik de contractverlenging als ongedaan beschouw en ik per de eerstvolgende mogelijkheid mijn contract wil opzeggen.
De geincasseerde betaling voor het toestel had ik na lang wachten inmiddels gestorneerd. Alsof er geen brief, telefoongesprekken en mails geweest zijn beginnen ze met het sturen van een aanmaning per sms.
Ongelooflijk!!! Ik weer mailen (wil alles nu zwart op wit hebben). Krijg een antwoord waarin bevestigd wordt de brief te hebben ontvangen en dat ik per 12 augustus van mijn abonnement af ben en dat ze snappen dat de oorzaak in het niet leveren van de telefoon ligt. Ik blij! Mocht niet baten. Ik ontvang weer een aanmaning, dit keer schriftelijk en er wordt gedreigd met het afsluiten van mijn telefoon. Weer bellen, dit keer met de financiele afdeling. Dit heeft helemaal geen zin; zij kunnen hier niets in betekenen. Er staat een factuur open, die zonder uitspraak van de klantenservice gewoon betaald moet worden. Ik ben weer overgeleverd aan een niet functionerende klantenservice....De moed zakt mij in de schoenen...Net maar weer een mail gestuurd naar de klantenservice. Houdt dit ooit op?