Pagina 1 van 1

malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 04 aug 2010 09:34
door karinkarin
Geef mijn golden retriever al sinds haar 9e jaar trovet omega HD, en ben uitermate tevreden over de resultaten mbt haar artrose o.a. (ze is nu bijna 13 jaar).
Heb gisteren weer een trovet gekocht bij mijn dierenarts. echter dit voer ruikt veel anders dan alle vorige zakken voer. Het ruikt eigenlijk vrijwel niet, voorheen was zeer duidelijk de visreuk waarneembaar.
en de brokken waren voorheen altijd kleiner, nu zitten er twee groottes is
(kleine en grotere platte brokken).
De kleur is veel lichter.
Dus ik vraag me af waarom het veranderd is?
Is het reukverschil de bedoeling ? heb ik het juiste voer?
Hebben meer mensen dit bemerkt?
Ik heb trovet hierover ingelicht.

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 04 aug 2010 09:36
door karinkarin
antwoord van trovet:

geachte,
Van hieruit kan ik uw klacht niet goed beoordelen.
Ik wil u vragen z.s.m. met de zak naar uw dierenarts toe te gaan.
Zij kunnen dan in eerste instantie kijken en contact met mij opnemen
over het product.
U kunt dan bij de dierenarts een andere zak openen en de inhoud ervan
beoordelen.
Als er iets mis is met de inhoud zullen wij u de verpakking zonder
meer
vergoeden.

Ik hoor graag via de dierenarts wat de bevindingen zijn.

U kunt mij van de week telefonisch bereiken.


Met vriendelijke groet/Kind regards/Mit freundlichem Gruss,

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 04 aug 2010 09:39
door karinkarin
Antwoord van karinkarin 4 weken later:

hallo mw.,

Onlangs heb ik zoals gewoonlijk weer voer gehaald bij mijn dierenarts
(trovet omega HD), deze bevat echter het oude vertrouwde voer!!
Ik heb Dierenarts verteld over het afwijkende voer, hij zegt dat hij
daar geen vat op heeft, de inspectie is wel al eens bij hem geweest voor voer van Royal Canin.
Ik neem aan dat u mijn bemerkingen meeneemt in uw bedrijfsvoering.
ik vindt het nog steeds heel raar, deze ervaring wekt weinig
vertrouwen in Trovet.
jammer.
Houd u mij op de hoogte?


met vriendelijke groeten,

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 04 aug 2010 09:41
door karinkarin
antwoord van trovet:

Geachte mevrouw,

Fijn om te horen dat u het oude vertrouwde voer weer heeft gekocht.
Ik ga ervan uit dat de vorige zak niet heeft voldaan aan onze
kwaliteitseisen.
Helaas heb ik hiervan niets meer vernomen van u, zodat ik niet tot
verdere actie ben overgegaan.
De kwaliteitseisen die wij stellen aan ons voer zijn hoog, echter kunnen
wij geen 100% garantie geven.
Elke klacht wordt serieus genomen om daarmee onze kwaliteit te kunnen
waarborgen.
Vriendelijk dank voor uw reactie.

Ik vertrouw erop u hiermee ingelicht te hebben.

Ik heb u vandaag een zakje treats toegetuurd die uw hond mag eten in
cominatie met de TROVET Mobility & Geriatrics

Met vriendelijke groet/Kind regards/Mit freundlichem Gruss,

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 04 aug 2010 09:42
door karinkarin
Zijn er meer mensen die opeens andere brokken in hun vertrouwde merk hondenvoer aantreffen?
Reageer dan.

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 04 aug 2010 10:12
door witte angora
karinkarin schreef:Zijn er meer mensen die opeens andere brokken in hun vertrouwde merk hondenvoer aantreffen?
Reageer dan.
Kan een produktiefout zijn geweest, of niet dan. Dat het verkeerde voer (wel kwalitatief goed) in de verkeerde zak/pak is gedaan.

Dat soort dingen kan gebeuren, is even een teleurstelling als je ermee geconfronteerd wordt, maar zou verder geen probleem moeten zijn.

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 26 aug 2010 11:20
door karinkarin
Ik weet niet wat angora met haar geld doet.................maar ze had schijnbaar de behoefte om dit onderwerp goed te praten (?)

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 26 aug 2010 11:38
door tiptoo
karinkarin schreef:Ik weet niet wat angora met haar geld doet.................maar ze had schijnbaar de behoefte om dit onderwerp goed te praten (?)

denk niet dat WA dit goed praat het ken inderdaad een produktiefout zijn enne als je niet weet of iemand een man of een vrouw is ken je beter ...hij/zij zetten :mrgreen:

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 26 aug 2010 13:11
door karinkarin
wat een bulk lucht dit forum
ik heb geen behoefte aan deze lucht,
en zal het forum verlaten en niet meer benaderen
tot ziens

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 26 aug 2010 13:39
door emerald
karin ga je nu weg omdat het toiletpapier duurder is geworden ? Uiteraard hangt daar een luchtje aan.

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 26 aug 2010 15:16
door trudy81
Hai,

als ik het goed begrijp hebt u voer gekocht dat niet leek op het originele voer. Toen hebt u een klacht gemeld, u is toen verteld wat u kon doen (naar dierenarts, die contact op laten nemen en andere zak openen om te zien of dat anders was) U hebt vervolgens niets meer laten horen totdat u een nieuwe zak gekocht had.

Het kan natuurlijk een productie fout zijn, die dingen gebeuren, maar ik begrijp niet helemaal wat u van het bedrijf verwachtte. Wilde u geld terug? (dan had u dus hun voorgestelde actie moeten ondernemen, zij boden vergoeding aan) Ik snap niet helemaal wat u eigenlijk nu van dit bedrijf wilt.

Uw verhaal is mij een aantal jaar geleden ook overkomen trouwens (katten voer van hills) en toen heb ik gewoon een nieuwe zak gekregen met excuses en snoepjes (voor de kat, dus niet voor mij) Ik vond dat een hele nette oplossing

Trudy

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 26 aug 2010 20:46
door tennis
Zij komen en gaan ook weer:
De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd

karinkarin

Re: malafide praktijken met hondenvoer?

Geplaatst: 24 aug 2012 20:01
door Henk1111
Ik ben beroepsmatig goed thuis in deze wereld en werk veel met Trovet.
In 99% van de gevallen ligt de oorzaak in beschadiging van de zakken tijdens transport. Koeriersdiensten zijn in het algemeen heel slordig met hun materiaal.
Ik ben er van overtuigd dat een goed bedrijf als Trovet zijn producten controleert, al kan dat natuurlijk alleen maar steekproefsgewijs. Doorgaans worden dit soort problemen - als je er gelijk mee teruggaat naar je dierenarts - opgehelderd, opgelost en direct vervangen door een goede zak. Zo niet, dan ligt dat eerder aan de dierenartsenpraktijk dan aan de producent.
Sowieso is de dierenarts als eindverkoper ook de eerst aangewezen persoon om klachten op te lossen.